001 Translations Reviews 

121
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gross miscommunication on the part of 001 Translations project manager who refused to admit her fault and pay the translator for the work done. Would recommend to be VERY cautious when dealing with... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am very satisfied with the translation service. The process was smooth and professional, and the translation was clear and accurate. The communication was excellent, and the service was delivered wi... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our Emma's birth certificate translated from Korean to English was done professionally and prepared within 24 hours. And compared to other translators, it was well priced. And there were no changes to... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super experience - I called a lot of different companies and 001 Translations stood out from the get go. They were very fast to respond, very competitively priced, easy to use and super fast at gettin... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Vertaler

Geschreven door het bedrijf

For over 40 years, 001 Translations has delivered more than 100,000 certified translations a year in over 70 languages, produced by professional, qualified translators and accompanied by a signed certificate of accuracy accepted by UK authorities. We serve clients across the UK — London, Manchester, Birmingham, Leeds, Glasgow, Edinburgh, Bristol, Liverpool — and throughout the country and abroad. Our certified translations are accepted by the Home Office, UK Visas and Immigration (UKVI), local councils and register offices, courts and solicitors, universities, and embassies, for immigration applications, visa and settlement documents, court proceedings, academic recognition, and business registration. Civil status: birth certificates, marriage certificates, death certificates, divorce decrees, civil partnership certificates. Immigration and nationality: passports, national ID cards, residence permits, visas, naturalisation and settlement applications, biometric residence permits. Legal and notarial documents: police clearance/criminal record certificates, court judgments, powers of attorney, wills, company articles of association, sworn statements. Education and qualifications: degree certificates, academic transcripts, diplomas, professional qualification certificates, reference letters. Vehicle: driving licences, vehicle registration documents. Business: certificates of incorporation, financial statements, commercial contracts, employment contracts, partnership agreements. Property: sale contracts, property deeds, ownership certificates. Medical: medical certificates and reports. Other: statutory declarations, official letters, administrative correspondence. Fast turnaround (1 to 48 hours depending on the language), competitive rates, and delivery as a signed digital PDF or original hard copy by post. Get your free, no-obligation quote in just a few clicks. Languages we translate: Albanian, Arabic (Algeria, Morocco, Lebanon, Middle East), Armenian, Azerbaijani, Basque, Belarusian, Bengali, Bosnian, Bulgarian, Cantonese, Catalan, Chinese (Mandarin and Cantonese), Croatian, Danish, Dari, Dutch, English (British and American), Estonian, Filipino (Tagalog), Finnish, French, Georgian, German, Greek, Hebrew, Hindi, Hungarian, Icelandic, Indonesian, Italian, Japanese, Khmer (Cambodian), Korean, Kurdish, Latvian, Lingala, Lithuanian, Macedonian, Moldovan, Mongolian, Nepali, Norwegian, Persian/Farsi, Polish, Portuguese (Portugal and Brazil), Romanian, Russian, Serbian, Sinhalese, Slovak, Slovenian, Spanish (Spain, Latin America, Mexico), Swedish, Ukrainian, Urdu, Uzbek, Vietnamese.


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

121 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(121)

34 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick and expedient.

22 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Dear Peter,

Thank you so much for your new feedback!

Best regards,

001 Translations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Document professionally and efficiently…

Document professionally and efficiently translated with a quick turnaround! Very pleased. Thank you.

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you for your feedback. We’re delighted to hear that you were pleased with the quality of your translation and our fast turnaround. Our team is committed to providing professional and reliable certified translation services, with accurate documents delivered as quickly as possible.

001 Translations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. Reliable and quick

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you for your review. We’re pleased that you found our translation service reliable and quick. Providing accurate, professional translations with fast turnaround times is one of our main priorities.

001 Translations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing job

Amazing job, fast accurate and most important of all it’s friendly.

Thank you for the awesome service

JOHN

3 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you so much for your kind review, John! We're thrilled to hear that you enjoyed our service and found our team fast, accurate, and friendly. It was a pleasure helping you, and we look forward to assisting you again in the future!

001 Translations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast in responding

Fast in responding. Very smooth process overall.

3 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you very much for your feedback!

We’re pleased to hear that you appreciated our quick response and found the whole translation process smooth and straightforward.

Thank you for choosing 001 Translations. We look forward to assisting you again in the future.

001 Translations

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Quote changed after payment – refund only after bank dispute

Paid £182.88 for certified translation of 4 (A4) pages based on an agreed quote.
After payment, I was informed extra charges were required because the company later changed how the pages were being counted, with inconsistent explanations provided afterwards.
I requested immediate cancellation, but was initially refused a refund and informed that translation had already started. Shortly after, I was then offered continuation of the service without extra payment, despite previously being told work had already begun.
Only after continued dispute and involving my bank was a full refund eventually processed.
Refund was received, however based on my experience I would advise future customers to confirm exact page count, final cost, and service terms clearly in writing before making payment.

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

We are sorry to hear about your experience and for the misunderstanding regarding the final quotation.

Unfortunately, as your review does not include your name or project reference, we are currently unable to identify your order and investigate exactly what happened. We would be grateful if you could contact us with your reference number so that we can review the full history of your case.

We would nevertheless like to clarify one point that may help explain the difference in page counting. Our pricing is based on the number of documents to be translated, rather than simply the number of A4 sheets uploaded. For example, if two separate documents, such as two driving licences, are scanned together on a single A4 page, they are treated as two documents for translation purposes. Therefore, four uploaded A4 pages do not necessarily correspond to four translation pages.

That said, we fully understand that any adjustment to a quotation after payment can be frustrating, particularly if the reason was not explained clearly from the outset. We sincerely apologise if our communication caused confusion in your case.

We are pleased to confirm that you received a full refund, and we would still very much like the opportunity to investigate what happened and ensure that any issue in our process or communication is addressed.

Please contact us with your project reference so that we can review your case personally.

Regards,
001 Translations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT USE THEM!!!

DO NOT USE THEM!!!

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

We are sorry to see your review.

Unfortunately, your review does not provide any details about your experience, and we are unable to identify your order from the information provided.

We take customer complaints seriously and would genuinely like to understand what happened. Please contact us with your project reference number and details of the issue so that we can investigate your case and provide you with a proper response.

001 Translations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad customer service and gaslighting

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

We are sorry to hear that you were dissatisfied with your experience.

However, your review does not provide any details about what happened, which makes it difficult for us to understand or investigate the situation.

We take concerns about our customer service seriously and would appreciate the opportunity to review your case properly. Please contact us with your project reference number and a brief description of what happened, and we will investigate the matter.

001 Translations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing experience dealing with Amanda Gray.

Very disappointing experience dealing with Amanda Gray.

I paid for a birth certificate translation and received an incomplete translation that omitted essential parts of the document. When I raised the issue, I was told I would need to pay extra to have the missing section translated, despite having uploaded the entire document from the start.

Rather than resolving the problem, Amanda Gray insisted the partial translation was what I had paid for and refused a refund.

Poor communication, poor customer service, and an outcome that left me with a translation I could not use.

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Dear Muaadh,

Thank you for sharing your feedback. We would like to clarify the situation regarding your order.

When placing an order with us, the service price is calculated based on the specific number of pages selected and paid for. In your case, payment was received for a partial translation of the document rather than the complete birth certificate. Our team processed the exact pages covered by your order.

When you requested the remaining pages to be translated, we offered to process them for the additional corresponding fee, as we cannot deliver untranslated sections without the appropriate coverage.

We regret any misunderstanding regarding our pricing structure and always aim to assist our clients fairly. Please feel free to reach out to our support team directly if you would like us to help you complete the translation of the remaining pages.

Best regards,

001 Translations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Arnaque.FUYEZ!

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Bonjour Jean,

Nous prenons vos remarques au sérieux, mais nous constatons que votre commentaire ne contient aucun détail précis sur votre expérience.

Nous n'avons pas pu vous identifier dans notre base de données clients avec ces informations. Nous vous invitons à contacter directement notre service client en vous munissant de votre numéro de commande ou de l'adresse e-mail utilisée lors de votre achat afin que nous puissions examiner votre dossier et vous apporter une solution.

Cordialement,
001 Translations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Cette "entreprise" ne mérite même pas…

Cette "entreprise" ne mérite même pas une étoile.Spécialiste in scam!

5 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Bonjour Karima,

Nous sommes désolés de lire votre mécontentement, mais votre commentaire ne mentionne aucune précision ni aucun numéro de commande permettant de comprendre la situation.

Nous n'avons trouvé aucun dossier client à ce nom dans nos registres. Nous vous invitons à contacter directement notre service client en nous transmettant votre numéro de commande ou l'adresse e-mail associée à votre achat afin que nous puissions identifier votre dossier et vous aider efficacement.

Cordialement,
001 Translations

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Unprofessional service... I received someone else's document

A generous rating after receiving another document at first with someone else's details - it's worrying to think that another client could have received my document (with my sensitive personal information!). However, a quick response and receiving my correct document were appreciated... Despite this, I had to correct the reproduction of a code, which was the main concern. Otherwise, I found that a few renderings into English were not at all idiomatic and would have quite simply benefitted from some more careful attention (a couple instances of which I suggested and the translator accepted). As a translation student myself, I do think that this accuracy is important in a service such as translation, even more so when paying! Although I ended up with a translated document, without an apology for the unprofessionalism and inconvenience of receiving someone else's document, I am uncertain whether I would use this company again...
Good luck.

17 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

I have personally taken the time to review your case, and I would first like to sincerely apologise for the experience you had.

Regarding the incorrect document you initially received, it appears that an incorrect working file was inadvertently attached during the document preparation process rather than the final file intended for you. While this type of human error can unfortunately occur, it should have been detected before the document was sent, and I completely understand why receiving a file containing information that was not yours caused you concern.

I also want to apologise for the corrections you subsequently had to point out in your own translation. You were entitled to expect both accuracy and careful proofreading from a professional translation service, particularly where codes and other critical information are concerned.

I have personally reviewed the handling of your order, and we have taken the necessary steps internally to strengthen our final document checks so that this type of incident does not happen again.

I am also particularly sorry that you did not receive a proper apology from us at the time. You should have.

If you are willing to give us another opportunity in the future, please contact us and refer to this review. I would personally ensure that your next order receives particular attention, and we would be very happy to offer you a substantial commercial gesture to compensate for the inconvenience you experienced.

Thank you also for acknowledging the speed with which our team responded and provided the correct document. Despite your disappointment, we appreciate the detailed and constructive nature of your feedback.

Please accept my sincere apologies.

Eric Meyer
Sales Manager
001 Translations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super service, would reccomend

I made a number of enquiries to companies to translate some documents, this one called me back almost strait away, the project manager was super helpful & the cost was one of the best I recieved. I sent copies of the documents & the price quoted was the price I paid, I submitted the translations to the appropriate embassy for legalistation & there was a problem, however, this had nothing to do with 001 Translations, in fact it was the information from the embassy that was incorrect, however, 001 translations were absolutely superb in their response & it was sorted, The project manager helped me all the way & it was so refreshing to have such a pleasant experience if I could give a 6th star I would, very happy here is an extra star *.

3 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you very much for taking the time to share such a detailed review — and for the extra star!

We are especially pleased that our Project Manager was able to support you when the issue arose with the embassy. This is an important part of the service we provide: certified translation is not only about translating a document accurately, but also about understanding the specific requirements of the authorities for which it is intended.

Requirements can sometimes be complex or even misunderstood, including by the authorities themselves. With our experience in certified translations, legalisation and official procedures, we are often able to identify exactly what is required and help our clients navigate these situations successfully.

It is particularly rewarding to know that, in your case, our expertise helped clarify the issue and get everything sorted.

Thank you again for your trust, your recommendation and, of course, the sixth star!

001 Translations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The worst experience using this company…

The worst experience using this company would not recommend. Translation requested and paid for the 1 day service- this did not happen despite expressing the importance of needing this to travel to see my father who has experienced an accident and is in a coma abroad. After a constant battle and chasing this up despite them knowing the stressful situation I am in as this passport is for my new born baby. They finally admitted it would be late, then translated the letter but missed important dates from the letter and are now not responding to any form of communication. The people who work here lack empathy and communication skills and now might be the reason I am unable to be with my father at a time of life and death. Issue still currently unresolved.

31 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

I was deeply sorry to read your review, particularly given the extremely difficult circumstances you were facing with your father and your newborn baby.

I have personally reviewed your case in detail, and I would first like to offer you my sincere apologies for the way the situation was handled.

I would, however, like to explain why our team initially exercised additional caution. As a certified translation provider, we are responsible for the documents we certify and stamp. This responsibility is particularly important when documents concern a newborn child and international travel, where issues relating to identity, parental authority and child safeguarding can have very serious consequences.

We therefore cannot simply stamp or certify a document if there is any uncertainty about its content or the information it contains. In your case, the additional checks were made out of professional responsibility and a genuine desire to ensure that we did not certify something incorrectly.

However, that does not excuse what happened afterwards. Given the urgency you had clearly explained to us, we should have identified these concerns before accepting a one-day service, communicated them to you immediately, and handled the situation far more effectively. The missing information in the translation and the subsequent lack of communication were also unacceptable.

I have personally reviewed what went wrong and we have taken concrete steps internally, particularly regarding urgent orders involving minors, so that a situation like this is not repeated.

I am especially sorry that our precautions, which were intended to protect the integrity of the certification, ultimately added further stress at such a painful time for you.

Once again, please accept my sincere apologies.

Eric Meyer
Sales Manager
001 Translations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

very prompt service

very prompt service. The job was done as they expressed.

9 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you very much for your review. We are pleased to hear that you were happy with our prompt service and that everything was completed exactly as promised.

Thank you for choosing 001 Translations. We truly appreciate your trust and recommendation.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

100% Satisfied.

Thank you very much, I am very pleased. I was lucky to find a quick and truly knowledgeable translation agency. I'm 100% sure I'll ask them again if I need it.

21 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you so much for your kind words! At 001 Translations UK, we are delighted that you found our certified translation service quick, accurate, and reliable. We strive to provide professional translations that meet official requirements and your satisfaction motivates us to keep delivering top-quality results. Looking forward to assisting you again whenever you need trusted translation support.
— 001 Translations UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They sent the address of an office that…

They sent the address of an office that does not exist. I asked where I could bring the documents and this company sent me the address of a non-existent office. When I arrived there was only an abandoned building. After that I wrote to them (001) in the chat, they answered that the office in Glasgow was closed. I tried to get to the office in Belfast.

21 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Dear Denis,

We are sorry to hear about your experience and the confusion regarding our former Glasgow office.

Since our change of management in 2026, we have significantly improved our internal procedures, particularly regarding customer communication, the accuracy of our information and the coordination of our services.

Our current processes are designed to provide a faster, more reliable and transparent experience, with clear information about our services and document delivery arrangements.

We appreciate your feedback, which helps us maintain these improvements.

Kind regards,
001 Translations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Avaibality

Great service, fast and efficient, and always reachable by email, SMS, or phone.

1 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

We truly appreciate your positive feedback! At 001 Translations UK, our priority is to remain responsive and available through email, SMS, and phone to ensure every certified translation is delivered smoothly and on time. Thank you for recommending our fast and professional service — your trust means a lot to us.
— 001 Translations UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast service and support

I’m happy with the service provided. Beatriz and Stuart were extremely helpful, responded quickly, and delivered a fast and accurate translation. The price was also very reasonable. Thank you!

31 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Thank you for highlighting our team’s efforts! We are glad that Beatriz and Stuart were able to provide you with excellent communication and a fast, accurate certified translation at a fair price. At 001 Translations UK, professionalism and customer care always come first. We look forward to helping you again in the future!
— 001 Translations UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

not acceptable and lie

my lawyer confirmed that it is not as "traduction agréé" acceptable in Quebec and i remember when i called last week I CLEARLY asked the lady " is this service or your office stands for a Bureau Agréé in Quebec" THEN OPTED FOR THIS SERVICE...and she clearly said yes it is that is why i opted to proceed, but now my lawyer said it is not at its also shows American which is not certified and approved in Quebec. They just said yes for the money and thats it

4 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 001 Translations

Antwoord van 001 Translations

Dear Suz'na,

Thank you for reaching out. We completely understand your situation, and we apologize for any confusion that may have occurred. Please rest assured that we can absolutely provide you with a translation that is approved for a Bureau Agréé in Quebec. However, this depends on the option you selected in your initial quote.

We strongly encourage you to get back in touch with us so that we can help guide you to the correct option and ensure that your translation is accepted by the relevant authorities in Quebec.

We are happy to assist with any further questions and to help resolve this matter promptly.

Best regards,
001 Translations

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer