Ambience Uk Reviews 

30
•
TrustScore 2 uit 5

1,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The lamp arrived broken and I have contacted the company many times for a refund, so far not forthcoming, my consumer rights are ignored. The product is poor quality, cheap and to return damaged goods... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am disappointed that the company is in Britain but the lamp comes from CHINA. Very miss leading. I am not sure about charging the bulbs from CHINA. I read the other reviews after I had purchased two... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Overall very pleased with the sconce lights, they look far more expensive than they actually were and supplied with sticky pads plus screws and rawl plugs. However, the bulbs are NOT supplied a... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Represent themselves as a uk based company selling "luxury" items. What they are actually is a Chinese bases organisation selling absolute cheap rubbish. Lamps arrived cramped into a small box with n... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

1,8

Slecht

TrustScore 2 uit 5

30 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 38% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,8

Alle reviews

(30)

22 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am disappointed that the company is…

I am disappointed that the company is in Britain but the lamp comes from CHINA. Very miss leading. I am not sure about charging the bulbs from CHINA. I read the other reviews after I had purchased two lots. I was suspicious when they took so long to deliver and tracked them. Do not buy from this company.

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The lamp arrived broken and I have…

The lamp arrived broken and I have contacted the company many times for a refund, so far not forthcoming, my consumer rights are ignored. The product is poor quality, cheap and to return damaged goods will cost a fortune to China. They should not be trading. A dishonest company basically so please avoid.

17 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It’s a complete con

It’s a complete con. The policy is that you can only return full price items for a full refund and sale items will only get store credit, but every single thing on their website is ‘on sale’. Be prepared not to get your money back if you aren’t happy with the product.

19 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Bulbs NOT included….

Overall very pleased with the sconce lights, they look far more expensive than they actually were and supplied with sticky pads plus screws and rawl plugs.

However, the bulbs are NOT supplied and would incur an extra cost.

This is not mentioned in the listing so is very misleading plus on scanning the QR code on the card supplied “Step 1” shows an image of all the lamp’s components laid out which includes bulbs, cables & remotes…again very misleading.

4 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not buy from this company Lamps were…

Do not buy from this company Lamps were very flimsy Bulbs have to be purchased separately Delivery far too long Lamps fell off the wall with the so called tape and absolutely ruined my paint work Company refused replacement or refund as they say 30 days were up Alas the time for delivery was an absolute joke so no wonder time was up So avoid 😩

1 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought 2 Wall Sconces and they didn't…

Bought 2 Wall Sconces and they didn't stick to the wall, the wall was plastered and painted 2 years ago with good paint so none of that rubbish applies.

I have emailed them explaining that despite asking for the 3M Adhesive ones, they sent fixtures that need to be screwed in with Adhesives that were too small, so it didn't even touch the wall.

No reply so I emailed them a 2nd time. No reply again.

They have ignored me for almost a month now.

AVOID like the plague

29 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total rip off cowboys

Total rip off cowboys! DO NOT buy from these guys. No bulbs or remote included in sale. UTTER shisters! Look at their ratings!
Repeat DONT buy from this company

12 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I regret not checking trust pilot…

I regret not checking trust pilot before purchasing. My review will be the same as most of the others, unfortunately.
I applied the “easy install”, “extra sticky adhesive” lights to the PAINTED wall (as instructed) and after a couple of days, the lamp fell off the wall, onto my newborn baby in his cot (you can imagine the crying and panicking). This could have ended up much worse and could have caused morbidity or mortality. I addressed the company who said it was my fault due to applying to wallpaper (wrong), then after proving against this it was due to the paint being too thickly applied to the wall (again, wrong). No offer of a refund or return. Lamp has gone straight in the bin and I am one VERY dissatisfied and disappointed mother. I will be taking this further. DO NOT PURCHASE.

**Edit - this company tried to get my review removed, which trustpilot declined, this show’s a lot. The reply states that the paint was old, it is not, the house is newly refurbished and the paint was done maybe 2 years ago. They also only offered a refund and return AFTER i stated that I had binned the item, knowing full well that I couldn’t. Before this, it was all excuses and ignorance. Again.. do not buy. They also clearly hide all the bad reviews and comments on their social media :)

5 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Dear Sioned,

We note you have updated your review and would like to address the new points raised.

Regarding the paint: the age of a paint finish is not the only factor — its condition, type, and application all affect adhesion. The photos you shared clearly showed surface deterioration, which is what our assessment was based on.

Regarding the return and refund: we want to be transparent here. In your very first message to us, you informed us that the lamp had already been disposed of. It was only after this that a return became physically impossible — not the other way around. We did not withhold this offer strategically.

Regarding the review removal: we did not request the removal of your review at any point. We would encourage you to verify this claim, as it is factually incorrect.

We have acted in good faith throughout and stand by our response.

Warm regards,
Sarah — Ambience Design

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I received substandard sconces which…

I received substandard sconces which were supposed to be adhesive. The fixture was very poorly made and the adhesive was not strong enough to support the fitting. Customer service shocking and expectation of me to return to china by post which would cost me more than I paid and then no guarantee of a refund. Very disappointed.

12 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Dear Adrianni,

Thank you for your feedback — we're sorry to hear you were disappointed with your experience.

When you reached out to us, we reviewed the photos you shared and identified that the adhesive had not been applied correctly during installation, which explains why it wasn't holding securely. This was not a manufacturing defect, but we understand it was frustrating nonetheless.

We offered to send you a complimentary set of heavy-duty adhesive pads to resolve the issue at no cost to you, as well as a return in line with our standard terms and conditions — both of which were declined.

We always do our best to find a fair and practical solution for our customers, and that offer remains open should you change your mind.

Warm regards,
Sarah — Ambience Design

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor Quality Wall Sconces

I purchased a set of Wall Sconces (#3134) and within days the sconces had fallen off my bedroom walls as the 3m sticky tape provided was weak.
I then screwed the wall sconces onto my wall and then within a few weeks the lamps shades had separated and become completely detached from the top of sconce.
I reached out to the company as they stated there is a 1 year warranty and this was a manufacturing issue and they did nothing about replacing the products and instead offered a discount code.

I was then requested to remove my review by the company in return for a full refund almost 3 months ago to which I agreed. I still haven’t received any refund and they requested the review be removed first which I agreed to. After constantly chasing updates on a refund, I have now given up on receiving my money back.

I wouldn't recommend Ambience UK unfortunately.

19 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Dear Adnan,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear you were disappointed, and we'd like to provide some important context for anyone reading this review.

Our records show that you first contacted us well over a year after your original purchase. While we always aim to support our customers, this fell significantly outside both our warranty period and the refund window available to us — which is why a replacement or refund was not possible, despite our best efforts to find a solution.

We want to be clear that our customer service team responded to every message promptly and in good faith throughout our exchanges.

We regret that we were unable to reach a satisfactory outcome in this case, and we understand the frustration. However, the timeline of events made it impossible for us to process the resolution you were hoping for.

Warm regards,
Sarah — Ambience Design

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would give 0 stars if I could , APPALLING! AVOID AT ALL COSTS

Represent themselves as a uk based company selling "luxury" items. What they are actually is a Chinese bases organisation selling absolute cheap rubbish. Lamps arrived cramped into a small box with no assembly instructions, screamed cheap tatt from the second I laid eyes on them. Installed the first one following their supposed "comprehensive" installing guide (3very basic lines on the side of the box) lamp lasted 10 minutes then fell off the wall and broke. Contacted for a return and full refund only to be met with multiple false narratives as to why this isn't possible. Safe to say ive raised a card dispute and reported them to trading standards. Honestly stay well clear if you value your money...

17 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Dear Hayley,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear you felt this way, though we must respectfully address several inaccuracies in this review.

Ambience Design is a legitimate, registered business — we are not misrepresenting our origins in any way.

Regarding installation instructions: our products include a QR code providing access to detailed step-by-step guidance on our website, well beyond the summary printed on the packaging. We have no record of this being consulted prior to installation.

When you contacted us, we responded promptly and offered multiple solutions: a full set of complimentary heavy-duty adhesive pads, our complete installation guide including the screw-fixing method for a permanent result, and a return in line with our standard terms. All of these were declined.

We always aim to resolve issues fairly and thoroughly — as we did here — and we regret that none of the solutions offered were accepted.

Our offer remains open should you wish to reconsider.

Warm regards,
Sarah — Ambience Design

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rechargeable bulbs???

Worked sporadically with the remotes enclosed. When the bulbs ran out quite quickly. I took the bulbs out to recharge them this was a bit of a faff to do. They worked when I put them back in but only lasted for 2 hours duration. Complete waste of money. They shouldn't need recharging so frequently. Don't buy. A mistake I won't make again.

5 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Hello Joanne,

Thank you for taking the time to leave your feedback, and I'm truly sorry to hear about the ongoing issues with the rechargeable bulbs.

I can see from our previous correspondence back in September that we worked together to address the adhesion issues with the wall mounting, but it appears the battery performance problem was never fully resolved - and that's not acceptable.

Rechargeable bulbs should absolutely last longer than 2 hours on a full charge. If yours are only lasting that long, there's clearly a defect that needs to be addressed.

I've reached out to you directly via email to discuss a proper resolution. We want to make this right for you - whether that's through a replacement or another solution that ensures you're satisfied.

Please check your inbox (johart87@gmail.com) for my message, and let's work together to resolve this properly.

Thank you for your patience, and I apologize again for the frustration this has caused.

Best regards,
Sarah
Ambience Design

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not the best pirchase I have made

Not the best pirchase I have made. Long delivery if as stated in uk. Badly packaged, lights work when they feel like it. Sometimes to turn them off have to take bulb off. Pricey.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Hello Keith,

Thank you for taking the time to share your feedback with us.

We're truly sorry to hear about your experience with your recent purchase. The issues you've mentioned - long delivery times, packaging quality, and product functionality - are not the standard we strive for.

We've been in contact with you directly since early November to address your concerns, and we want to ensure this matter is fully resolved to your satisfaction.

We offered to help resolve this situation for you, and that offer remains available. Every customer deserves to be happy with their purchase, and we're committed to making this right.

Please feel free to contact us directly so we can finalize a solution that works for you:

📧 contact@ambience-uk.com
🌐 https://ambience-uk.com/pages/contact

We value your business and want the opportunity to turn this experience around.

Best regards,
Sarah
Ambience Design Customer Service Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was very very worried having read the…

I was very very worried having read the reviews after I ordered these sconces; however they arrived in good time, well packaged and are genuinely fabulous. I’m really really pleased. They are decent quality and look more expensive than they were. I recommend.

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Hello!

We're so happy to hear the sconces exceeded your expectations! We know those negative reviews can be worrying, so thank you for giving us a chance and sharing your positive experience.

It's great to hear they arrived well-packaged and that you're pleased with the quality. Reviews like yours really help other customers make confident decisions.

Enjoy your new sconces, and thanks for recommending us!

Best,
Sarah
Ambience Design

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wall sconces

I ordered the wall lights before I had read the appalling reviews, and was extremely concerned. The lights were ordered early on a Monday morning and arrived 10 days later on the Wednesday, yesterday.
I was dreading opening the box, need not have worried everything was fine, all screwed together perfectly bulbs worked perfectly, I was really pleasantly surprised and very happy. I have photos to prove it.

3 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Hi Brian,

This review made our day! We're thrilled everything arrived perfectly and worked exactly as it should.

We totally understand how nerve-wracking it can be to order after reading negative reviews - thank you for taking that leap of faith with us. Your honest feedback about the quality and installation experience means so much.

We'd love to see those photos if you ever want to share them with us at contact@ambience-uk.com!

Thanks for choosing Ambience Design, and we're so glad you're happy with your wall lights.

Cheers,
Sarah
Ambience Design

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do NOT purchase from this company

Do NOT purchase from this company. I ordered 2 bulbs , when they were delivered the packaging was damaged and when I opened up the boxes one bulb was completely broken, you could also see what poor quality the product is and I realised I had been ‘done’ for want of a better word. I contacted the company asking for a refund and they told me in order to get a refund I would have to pay the return postage costs !! But if I wanted to keep them ( the broken damaged poor quality bulbs) I’d get 50% back!! Or they’d send me two new ( poor quality, plastic made in china bulbs) I am currently fighting with them to get a full refund! So I am £20 out of pocket.. DO NOT BUY FROM THEM.

17 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Ambience Uk

Antwoord van Ambience Uk

Hello Pippa,

I'm really sorry to hear about the damaged packaging and broken bulb you received. That's definitely not the experience we want for any customer.

I can see we've been discussing this directly, and I want to make sure we get this sorted out for you properly. It sounds like there's been some confusion in our exchanges, and I'd like to clear that up.

Your satisfaction matters to us, and I'm confident we can find a fair resolution if we continue the conversation directly.

Could you get back in touch with us?

📧 contact@ambience-uk.com
🌐 https://ambience-uk.com/pages/contact

Let's work this out together.

Best regards,
Sarah
Ambience Design Customer Service Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer