Celestre Reviews 

8
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Bedrijfsgegevens

  1. Lampenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Celestre is a UK online lighting retailer offering indoor and outdoor lighting for homes and commercial spaces. We have fulfilled over 3,000 orders and focus on reliable service, free UK delivery, secure checkout, and a 30-day returns policy. We welcome honest feedback from every customer and use it to improve our products, service, and overall shopping experience.


Contactgegevens

2,5

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

8 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,5

Alle reviews

(8)

8 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven

Wij controleren reviews

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company provides cheap copies!

Avoid! Spent nearly £600 on lighting and when eventually received one was damaged and all of them were very clearly cheap imported copies and nothing like the website photos or description.
Communication was with an AI bot, and although I finally received a refund it was a very long and tedious process to get there.
My request to return the lights started in Mid August and I finally got rid of 3 large boxes collected in Mid October but they wouldn’t collect the damaged one!
They claimed to have ongoing technical issues with their label printing machine - what a joke!

24 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

We’re sorry that the lights and return process did not meet your expectations.

We would like to clarify that the lights supplied were the models shown on our website. This range is one of our best sellers, and the product presentation accurately reflected the items supplied. We appreciate that your personal impression of the appearance and finish was different.

Your case was handled directly by our support team. When damaged items were reported, we arranged replacements. You began the return process at the end of August, before taking an approximately 15-day holiday, so the return could not be completed during your absence. As a gesture of good faith, we issued your refund in advance, without waiting for the goods to be collected. After your return, the parcels were collected from your home on 9 October.

We acknowledge that one damaged item was not collected and that we should have explained more clearly what to do with it. We apologise for this oversight. Overall, our team handled the matter carefully, issued the refund in advance and arranged the collection, and we regret that the experience did not meet your expectations.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I purchased a large dining chandelier…

I purchased a large dining chandelier that cost nearly £700. When I got round to hiring an electrician and carpenter to install it, we realised the design of the chandelier is faulty and the pieces come down far too low for a standard ceiling height. There is no way to adjust the ~200 pieces of this chandelier that dangle down too low. I have not been given a refund or possibility of returning the item. I wasted over £1000 (including cost of electrician and carpenter) and I still don't have a chandelier and the customer service is terrible. Do not waste your money with such a company. There are so many other light companies out there, go with one that has a good reputation.

9 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

We’re sorry the installation has been frustrating, particularly after you paid an electrician and carpenter to install the chandelier.

The chandelier is supplied with adjustable suspension wires so its hanging height can be set during installation, a common arrangement in lighting. The full supplied wire length is not the required finished drop. The dimensions were published on our website when you ordered, and we have verified the adjustment method for this model.

Your chandelier was delivered on 26 May, and you first raised the installation issue on 7 October. We stayed in touch and have since provided guidance needed to adjust the string length.

You maintain that the suspension cannot be shortened. We have therefore requested photographs or a short video showing the fittings and where the adjustment is being prevented. We have not yet received these, so we have been unable to assess the specific difficulty reported by your installers.

Although our 30-day standard returns period has passed, your statutory rights concerning faulty goods remain unaffected. We remain willing to investigate your concern and determine the appropriate next step. Please send the requested images so we can move this forward.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

All lights all important from china

All lights all important from china. Poor quality , missing items, long delays on delivery. Wiring is not possible and safe to UK. DO NOT TRADE

5 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

We’re sorry you were disappointed with your order. We hold stock in both UK and Chinese warehouses, and the fittings supplied are suitable for UK installation. We take your concerns about quality and wiring seriously and would like to investigate the specific issues.

For context, you ordered 28 pieces and opened a dispute for the full payment four days later, before our published 24-hour support response window had passed. Several items had already shipped. At your subsequent request, we cancelled those still being processed. Parcels already in transit continued to arrive, and their tracking details were shared with you.

Our records show that completed deliveries were signed for and arrived within the advertised timeframes. The outstanding items were either still in transit, with tracking provided, or cancelled at your request.

Our policy allows cancellation before dispatch and returns after delivery, subject to our published terms and applicable consumer rights. The payment dispute remains ongoing and covers the full order, including items already delivered. We remain available to arrange the return of those goods.

Please send photographs and details of the affected fittings so we can investigate and address your quality and installation concerns directly.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very very disappointed

Very very disappointed! The Leno Chandelier I eventually received after weeks of a no show and replacement crystals as 40 of them were damaged, when assembled does not replicate the one advertised on their website. Had I realised this was coming directly from China to me I would not have ordered it! The fitment is very cheap and I will never be able to dust it without the crystals falling off! The communication was good and I was offered a full refund as long as I sent it back and it arrived without any damage! In the end they offered me 50% refund to keep it which I accepted because I could not take any more stress hoping it would be received by them without any damage during delivery. I did suggest they remove this chandelier from their website but they declined! So please be very wary when spending £700 that you will be getting what you see.

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

We’re sorry that you were disappointed with your Leno Chandelier and that some crystals arrived damaged.

For clarity, your order was delivered within the delivery timeframe stated on our website. We hold stock in both UK and Chinese warehouses, and your order was dispatched from our Chinese warehouse. As a small business, this approach helps us manage storage and fulfilment costs and offer competitive prices to our customers.

As you acknowledged, we maintained good communication throughout, arranged replacement crystals and offered you the option to return the chandelier for a full refund. To address your concerns about potential damage during return delivery, we also offered a 50% refund without requiring a return, which you accepted.

We understand that you were disappointed with the chandelier’s appearance and fittings. It has received very positive feedback from other customers, which informed our decision to retain the listing. That decision does not mean we dismissed your concerns.

We took your feedback seriously and worked with you to provide replacement parts and a choice of refund options. We regret that the agreed resolution did not restore your confidence in the product.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Did not offer a refund on a faulty…

Did not offer a refund on a faulty light fitting.
Delivery shocking - about 20 days as clearly imported.
Email responses AI generated and lines and lines of nonsense hence didn’t go down the consumer act for a faulty product as wanted a replacement ASAP.
Avoid at all costs and buy from a reputable seller in the UK.

Update - Customer Experience Rep interjected and a full refund was processed. Suitable outcome reached just a shame it took so long.

7 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

We’re sorry to read this review and that your experience left this impression.

Our team remained in contact regarding the issue raised and worked to find a fair resolution. As part of that resolution, a full refund was provided for the defective item.

We take customer support seriously and always aim to handle product issues professionally and reasonably. We appreciate all feedback and continue to review it carefully as we work to improve the customer experience.

We wish you all the best.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

A frustrating and unsuccessful experience

I ordered 2 duckbill wall sconces from this company on 12 June. When they eventually arrived 3 weeks later they were damaged and low quality. After lots of emails, photos and discussion we were refunded. The return label never arrived and we had 2 large boxes cluttering up our home, until today. It has been an unpleasant and frustrating experience, all for the sake of a couple of lights! I could have bought these on Amazon but decided to go through a company as it seemed less likely to have issues if I needed to return them. How wrong I was, i could have saved myself a great deal of time and hassle. I do have my money back, the seller is polite but I would never want to do business with this company again.

16 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

Thank you for taking the time to share your feedback.

We’re sorry to hear that this order led to a frustrating experience. Although a full refund was issued during the process to help resolve the matter as quickly as possible, we understand that the delay around the return arrangements caused further inconvenience and was not the level of service we aim to provide.

We appreciate your patience while this was being dealt with, and we regret that the experience was not smoother from start to finish. Your feedback has been taken on board and reviewed internally as part of our ongoing efforts to improve both product handling and customer support.

We apologise again for the inconvenience caused and wish you all the best.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great customer services.

I ordered a few items but they didn’t end up meeting our requirement. The customer services however, provided prompt and effective remediation options leading to a very good overall experience with Celestre.
Will definitely look at more items from Celestre in the future.

24 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

Thank you so much for taking the time to share this - we really appreciate it. We're glad our team could sort things out quickly when the items didn't quite work out for you, and that the overall experience still left you feeling positive about Celestre. We'd love to help you find the right pieces next time, and we'll be here if you need anything. Thanks again for your kind words!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

SAFETY WARNING: Defective product, zero gaskets, fake IP55 rating

UPDATE: Full refund received and product completely removed from sale.
EDIT: Following my review, Celestre UK kept in steady communication with me, apologised, and have now issued a full refund. Crucially, they have also taken the Beve Lantern completely off their website.
While the initial assembly and design issues were frustrating, the company has shown genuine accountability by pulling the product line to protect other buyers and sorting out my refund. I am updating my rating to reflect their positive action and good customer service in resolving this. My original review of the product design remains below for context.

Do not trust the specifications on this website. I ordered the Celestre Beve outdoor lantern, which is explicitly advertised as an "IP55 weatherproof" fixture. On top of taking six weeks to arrive (an additional annoyance), the product itself is an absolute safety hazard and completely unfit for outdoor installation.Fake IP Rating & Zero Seals: For an item to legally carry an IP55 rating, it must withstand dust and low-pressure water jets from any angle. This lantern arrived with absolutely zero rubber or silicone gaskets. There are unsealed paths around the structural screws, the glass panels, and crucially, where the main arm connects to the top of the lantern enclosure. The design relies entirely on a raw metal-to-metal screwed connection with no seals or protective overhangs. If rained on, water would seep straight past this unsealed joint and down the vertical channel directly onto the live electrical components.Defective & Loose Bulb Holder: The mechanical engineering is shocking. The internal ceramic bulb holder is expected to sit inside a loose metal sleeve with absolutely no threading, grooves, or clips to secure it to the lantern stem. As a result, the live socket is held in place solely by the tension of the electrical wires—a massive breach of fundamental electrical safety regulations.When I challenged customer service, they sent irrelevant assembly videos for a completely different model and claimed the item relies on "gravity sheds" and "overlaps" for protection. This is an explicit admission that it does not meet IP55 water-jet compliance.
I had to completely scrap their internal parts, buy an off-the-shelf plastic lamp holder, earth the metal casing properly myself, and manually source my own rubber gaskets to make this light safe to put on an exterior wall. Customer service will just bury you in delay tactics and meaningless replies. Do not risk your property or your money buying from this site.
*Will update with photos soon*

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Celestre

Antwoord van Celestre

Thank you for bringing these concerns to our attention.

We take product safety and customer feedback seriously. Following your complaint, we carried out an internal review of this product and made the decision to remove it from sale. A full refund has also been issued for the two lights.

We’re sorry for your experience and appreciate the time you took to share detailed feedback. It helped us identify a product that did not meet the standard we expect for our customers.

We apologise again and wish you all the best.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer