Conscious Confetti Reviews 

8
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Bedrijfsgegevens

Geschreven door het bedrijf

The UK's only Carbon Conscious Confetti Company. We're small but dedicated team founded on a simple mission, to reduce the impact weddings are having on our planet.


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

8 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,4

Alle reviews

(8)

7 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven

Wij controleren reviews

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Beautiful real petals!

Our venue changed the rules about confetti a week before our wedding so we had to find an alternative with real petals at short notice and Conscious Confetti really came through! The petals were absolutely beautiful & the delivery was incredibly quick. Would 100% recommend !

23 september 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I still have not received my order

I still have not received my order. The wedding was on Saturday 3rd October!
I would like an explanation and a refund.

28 september 2026
Logo Conscious Confetti

Antwoord van Conscious Confetti

Thank you for your review, and we’re very sorry that your order did not arrive in time for the wedding.

Your order was dispatched by us on time; unfortunately, an unexpected issue with our courier caused a delay in delivery, which was outside of our direct control. We completely understand how disappointing and frustrating this must have been, particularly as the items were required for such an important occasion.

Following our conversation this morning, we have issued you with a full refund and have also asked you to keep the goods when they arrive, with our compliments.

We’re very sorry that the courier delay affected your experience with us, and we hope the resolution provided today goes some way towards making up for the inconvenience caused.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not-so-conscious about customer service & poor quality confetti

AVOID AVOID AVOID I ordered a sample which cost £1.99 and put in a free shipping code, only to be charged £6.49. I even spoke to someone on their live chat to get the discount code in the first place, and I have proof of this.

When I emailed them (twice!) to say that they had charged me £4.50 shipping on a £1.99 sample despite me putting the code in, I was told there was nothing they could do and that it was my fault.

I was going to order enough confetti for 150 guests, but they have lost my custom, and I have ordered from one of their competitors instead, which happened to be much better quality anyway.

21 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Conscious Confetti

Antwoord van Conscious Confetti

Hi there,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your experience, as this certainly isn’t the impression we want any customer to be left with.

We’ve reviewed the order and the live chat conversation, and we can confirm that you contacted our team specifically to ask how to use the free shipping offer. Our team provided you with the discount code via the live chat itself.

Unfortunately, the code was not successfully applied to the order at the point of purchase. This meant that the standard £4.50 delivery charge remained on the order, bringing the total to £6.49. The delivery charge and final order total are clearly displayed at checkout before payment is completed.

As with any online purchase, it is the customer’s responsibility to review their basket and final order total at checkout and ensure that any promotional code has been successfully applied and that the amount being charged is as expected before completing the purchase. Had the code been successfully applied, the delivery charge would not have been included in the final total.

We appreciate that this was frustrating, particularly as you had contacted us beforehand for guidance. However, as the code had not been successfully applied at checkout, we were unable to retrospectively apply the discount after the order had been placed.

You’ve also mentioned that you found the quality of our confetti to be poor, although no specific details have been provided as to what you found unsatisfactory about the product. We take genuine product feedback seriously and would have been very happy to understand what you felt was wrong and address your concerns directly.

We’re proud to have received over 1,000 positive reviews from our customers, and we work hard to provide both high-quality products and helpful customer service. We’re therefore disappointed that this particular experience has resulted in such a negative review.

We appreciate you taking the time to share your feedback.

Chloe

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I purchased petal confetti and some…

I purchased petal confetti and some little paper bags to put the confetti in for my wedding.
I was super excited when the package arrived then immediately deflated once I opened the package. Confetti beautiful but the wrong bags were sent.
Instead I received fabric drawstring bags that I do not want.
I have emailed this company both via the website and their Instagram page and no response. I have now gone through Klarna to hopefully get a refund.
Ideally I would just like what I purchased sent to me.
This is such a shame as I would have gladly recommended this company. They were quick to send my parcel, but now there’s an issue I’ve had no response. My wedding is soon and I just want to feel I have everything ready.

19 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend

Absolutely brilliant company. The site is easy to understand and there are such a variety of confetti with paper confetti and petals. I ordered quite a lot, 77 handfuls of paper confetti and also ordered petals for my daughter to sprinkle down the asile. I chose to delay the delivery which was brilliant and was kept up to date with delivery. The confetti looked beautiful in my wedding photos, really pleased from start to finish

25 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID AVOID AVOID

I did not receive an acknowledgement of my order and as the wedding was imminent I contacted the company and they had no definitive answer for my delivery except giving me possibly 2 days it might be delivered. They then sent a Royal Mail link which didn’t work on my app and eventually I got a screenshot for the delivery time. We delayed setting off and it still didn’t arrive (here when we got back home). Further email had been met with no reply. I will not recommend this company to anyone as if you are given a wedding date you go out of your way to deliver in good time. AVOID!!!! It says it all that it takes 3 months to reply to a bad review! You had the wedding date and you should have contacted me rather than thinking arriving on the day is fine using the maximum days to allow for despatch? Why not offer express postage if you thought it might not arrive in time. I bought extra from another company who got it to me next day. For information I donated your product to someone having a wedding the following weekend rather than paying to return it.

3 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Conscious Confetti

Antwoord van Conscious Confetti

Hi Nicola,

Thanks for taking the time write a review.

Whilst we appreciate the time taken to write a review, regrettably there are some factual inaccuracies that we’d like to make all potential future customers aware of.

Firstly, our system automatically sends an order confirmation email for every purchase, having checked with our provider (Squarespace) I can see this confirmation was sent out at 7.33am on May the 29th.

I appreciate that dealing with couriers can, at times, be frustrating but I do feel the need to point out that your order arrived within the advertised timeframe. When you mentioned issues accessing the link, we supplied alternative updates including screenshots. I do however fully appreciate that this is frustrating.

Finally we offered a full refund given that you weren’t able to use the confetti, you decided not to take us up on this proposition.

While we regret this experience did not meet your expectations, we are confident we took all the steps possible to deliver your order as promised.

Many thanks

Chloe

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer