Banner for Contractor Training Center

Contractor Training Center Reviews 

596
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I appreciate the instructor taking time from his own company to teach this class, however, I’ve had Sam Lee before and he loves to hear himself talk about himself. I was bored silly listening to Sam L... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional Clarity and Engagement The instructor’s teaching style is uniquely engaging. His clear, matter‑of‑fact delivery kept me fully attentive and genuinely excited for each new point. This... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve used contractor training center many times for different licensing test and certifications. They are very detailed courses and if you actually go through the course for your specific certificatio... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I found your site very easy to navigate and very informative! I have used your site for all of my continuing education courses since VA started requiring this. I will continue using your site... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Onderwijsaanbieder

Geschreven door het bedrijf

With more than 30 years of experience, Contractor Training Center (CTC) has helped over 60,000 professionals from coast to coast in construction, electrical, plumbing, HVAC, and more achieve their licensing goals. With self-paced online courses and livestream classes, we have the format to fit your learning style and schedule. In addition to exam prep, we provide application assistance to help you navigate the licensing process, continuing education to keep your credentials current, and business coaching services to support your long-term growth and success in the industry. Our mission is simple: to equip you with the tools, knowledge, and confidence to pass your exams and build a thriving career.

Access-Until-You-Pass Guarantee

Because Passing Is the Only Outcome.

We’re all in on your success. If you don’t pass your exam on the first try, we’ll extend your course access and provide extra support to help you prepare for the next attempt—at no additional cost!

Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

596 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(596)

402 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM!

I just ordered the code book and no where does it state the year being sent! All it says when you order it is them sending you a standard NEC code book. No year described. I thought they would be sending the New 2023 code book since it’s been newly adopted in most states but NO! They send the old 2017! Useless I can’t use this, spent $600 and they say books can’t be returned. I think they are scamming people because they don’t say in the description it will be the 2017 version! Don’t spend your money here!!

28 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for sharing your feedback, and we are sorry to hear about your frustration. After reviewing your order, we can confirm that the correct books were provided based on the package you selected at checkout. The package you purchased is specifically designed for the ICC G16 exam, and that exam exclusively permits the 2017 NEC code book — no other edition is allowed into the exam room. If a candidate arrives to take the G16 exam with any edition other than the 2017, they will not be permitted to sit for the exam. For that reason, we do not sell the 2023 NEC as part of this package, as it would not be accepted and would put our customers at a disadvantage on exam day. The exam-specific code book included in your package was selected based on the ICC G16 exam requirements, not the general state adoption of the 2023 code. We understand this may not have been clear at the time of purchase and we are always happy to assist customers in selecting the right package before ordering. Please reach out to our support team directly at support@contractortrainingcenter.com and we will be happy to assist you and ensure you have everything you need to succeed on your exam.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for the 5-star review! We’re glad the online course was exactly as described and met your expectations. If you need anything with the next steps, we’re here to help. You can reach us at support@contractortrainingcenter.com or 888-858-7350.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good educational content

Very good educational content, well explained.

16 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for taking time to give us 5 stars! We're glad you found our educational content very good and well-explained. Thank you for your positive feedback! If you need anything in the future or have any questions, you can reach us at support@contractortrainingcenter.com or 888-858-7350.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The book materials came really fast

The book materials came really fast. I appreciate that.

16 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thanks so much for the 5-star review! We’re really happy to hear your books arrived so quickly. We appreciate your support and hope to see you back again soon! If you ever have any questions or need assistance in the future, please feel free to call us at 888-858-7350 or email us at support@contractortrainingcenter.com

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Residential Course Review

I like the practice exams, however in the description it said that it would include a timer and I did not see that aspect of it. Your highlighting exercise and the test questions have a direct correlation. I'm concerned that when I take the test for real, the questions are not going to match your suggested highlights. We'll see. I wish there was an exam that was not tied to a specific book, so I can get practice with trying to find the right book to use for the question. All in all, it is an above average tutorial. The added reference material needs to be more readable. The page-by-page copies with no easy navigation tool makes them not useful. I ended up purchasing those books separately.

23 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for the honest and detailed feedback — we really appreciate you taking the time to share your experience, and we take your concerns seriously.
To clarify on the timer: our simulated practice exam does include a timer to mirror real testing conditions, so if that wasn't visible to you, we'd like to look into that further. We also want to make sure the correlation between highlights and test questions is giving you the practice you need, and we hear your concern about how closely those will match the real exam — that's valuable feedback for us to review.
On the book-specific practice format: our course is intentionally built this way to help you learn how to navigate and use each reference book effectively, since knowing where to find information quickly is a big part of exam success. That said, we understand the value of practicing book selection across a mixed set of questions, and we'll pass that suggestion along to our curriculum team.
We also hear you on the reference material's readability — page-by-page copies without navigation tools falls short of what we want to deliver, and that's on us. We're sorry it led you to purchase those books separately, and we'll take a hard look at improving that.
Thank you again for the thoughtful critique. It genuinely helps us make the course better.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely horrible experience

Absolutely horrible experience. I paid for a webinar CE and was never sent a zoom link. I attempted to contact customer support for nearly an hour. I eventually reached someone and they let me know that since I was now over 30 minutes late, I would not be able to take the class. Ultimately, contractor training center made a mistake (which happens) and did nothing to correct. Not being able to reach customer support for an hour is unacceptable.

24 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for taking the time to share your feedback, and we sincerely apologize for the experience you had. We understand how frustrating it must have been to not receive your course link and to have difficulty reaching our team, and we take full responsibility for the inconvenience this caused. We acknowledge that regardless of the circumstances, you were unable to attend the course you paid for and that is simply not the experience we want any of our students to have. As a result, we did offer a full refund to make this right. We want to assure you that our customer support team is committed to being available and responsive, and we are continuously working to improve our communication and delivery processes to ensure this does not happen again. We value your business and hope you will give us the opportunity to provide you with the experience you deserve. Please do not hesitate to reach out to us directly if there is anything further we can do for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A seamless experience

Everything was easy to locate and seamless. Excellent experience. Well put together!

20 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for the 5 stars! We are so glad to hear you had such an excellent and seamless experience with us. Thank you for your wonderful feedback! If you need anything in the future or have any questions, you can reach us at support@contractortrainingcenter.com or 888-858-7350. We are always here to help!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The seminars are easy to follow and…

The seminars are easy to follow and very well put together

17 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for taking time to leave us 5 stars! We're so glad you found our seminars easy to follow and well-structured. Thank you for your wonderful feedback! If you need anything in the future please feel free to call us at 888-858-7350.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy to follow along and well…

Very easy to follow along and well taught

15 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for the 5-star reveiw! We're so glad you found the course easy to follow and well-taught! Thank you for your kind words. If you ever have any questions or need assistance in the future, please feel free to call us at 888-858-7350 or email us at support@contractortrainingcenter.com. We’re always happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great class!

Online class makes it eaay to access. Great organization!

9 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for taking time to leave us a 5-star revew! We're so happy to hear our online class is easy to access and well-organized! Thank you for your kind words. If you need anything in the future or have any questions, you can reach us at support@contractortrainingcenter.com or 888-858-7350. We are always here to help!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Acutally talking to one of your…

Acutally talking to one of your associates, Theresa McCutcheon. She was very helpful and worked with me to make sure everything was done and completed correctly. I just want to let you know that she is a great asset to your company, please thank her for me. I will definitely use your company again for my continued education.

12 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you so much for the 5-star review and for your kind words. It truly means a lot to hear that I was able to help and make sure everything was completed correctly for you. I really appreciate you taking the time to share this, and I’m grateful you chose us for your continued education. Please don’t hesitate to reach out anytime you need assistance, I’ll be happy to help. Thank you again, and I look forward to working with you in the future!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Leveling up my AI skills

Great weekend class. The instructors were highly knowledgeable about AI platforms and industry trends, and the hands‑on demo of a full‑cycle estimate workflow made the concepts easy to understand. I left with a clearer sense of workflow efficiencies and several useful takeaways. Looking forward to more courses in the future.

9 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for the 5 stars! We are so glad you enjoyed the weekend class and found the instructors knowledgeable. It's wonderful to hear the hands-on demo provided clear understanding and valuable takeaways. We appreciate your positive feedback and look forward to seeing you in future courses. If you need anything, you can reach us at support@contractortrainingcenter.com or 888-858-7350. We are always here to help!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The customer service and follow up was…

The customer service and follow up was excellent. A Student advisor (Theresa McCutcheon) called to make sure I had everything & understood it all. Then followed up first thing next morning when I had emailed a question the night before. Communication from company all around was so helpful . I always use this company for that reason.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you so much for the 5-star review! I’m really glad I was able to help make sure you had everything you needed and that everything was clear. I’m happy I could follow up quickly on your question, too. I truly appreciate you continuing to choose our company, it means a lot. We are always happy to help. support@contractortrainingcenter.com
888-858-7350

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional Clarity and Engagement

Exceptional Clarity and Engagement

The instructor’s teaching style is uniquely engaging. His clear, matter‑of‑fact delivery kept me fully attentive and genuinely excited for each new point. This level of clarity made even complex topics easy to follow. His pacing and delivery kept me on the edge of my seat. The structure of the lessons made it easy to stay focused.

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for the 5-star review, this really means a lot. I’m glad the clear, straightforward style and the pacing kept you engaged, and that the lesson structure helped you stay focused. Appreciate you taking the time to share such detailed feedback. If you ever have any questions or need assistance in the future, please feel free to call us at 888-858-7350 or email us at support@contractortrainingcenter.com.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good communication

Good communication
Easy to understand
Easy directions to follow

10 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thanks so much for the 5 star review! We are happy to hear that the communication was solid and easy to follow. Appreciate you taking the time to leave a review! If you need anything in the future or have any questions, you can reach us at support@contractortrainingcenter.com or 888-858-7350. We are always here to help!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love the on boarding process

I love the on boarding process. It was easy, and the agent was very helpful and knowledgeable. I called just knowing what I was looking for, but I didn’t know how to proceed. All it took was one phone call and boom. I had everything I needed. So I’m saying that to say, if you’re hesitant to call don’t be. Your one phone call away from your future.

3 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you so much for the 5-star review! We’re thrilled to hear the process felt easy and that your agent was helpful and knowledgeable. It means a lot that you trusted us even though you weren’t sure how to proceed, and we love that one call got you everything you needed. Thank you as well for encouraging others who may be hesitant; we couldn’t agree more. We’re excited for what’s ahead for you, and we’re always here if you need anything! You can reach us at support@contractortrainingcenter.com or 888-858-7350.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

You did not notified state of Virginia…

You did not notified state of Virginia that my training was completed

23 mei 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for bringing this to our attention, and we sincerely apologize for any frustration this situation may have caused. We understand how important it is for your completed training to be reported to the Virginia Department of Professional and Occupational Regulation (DPOR) in a timely manner. Upon becoming aware of this concern, our team reached out and resubmitted your information to DPOR to ensure your completed training is properly reflected. We appreciate your patience and are committed to making sure this is fully resolved for you. Please do not hesitate to contact us directly if you have any further questions or concerns, and we will be happy to assist.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⭐☆☆☆☆ (1/5)

⭐☆☆☆☆ (1/5)

I am extremely disappointed with my experience.

Before making my purchase, I clearly explained to the sales representative that I was completely new to this subject and had no idea where to start. I specifically relied on their expertise to guide me toward the materials I actually needed. Instead of receiving helpful advice, I was sold more than 15 books and study materials without a clear explanation of their purpose or whether they were necessary for my goals.

After spending thousands of dollars, I later learned that many of these materials may not even be relevant to what I need. To make matters worse, I was then told that I would need to purchase additional books. If the original recommendations had been made with the customer's needs in mind, this situation could have been avoided.

As a beginner, I expected guidance, education, and support. Instead, I felt like the priority was making a sale rather than helping me find the right resources. The entire process was overwhelming, frustrating, and unnecessarily expensive.

What is most disappointing is that this situation was completely preventable. I was upfront from the very beginning about my lack of knowledge and specifically asked for guidance. Rather than helping me identify the materials I actually needed, your team sold me a large package of books and resources that I may never use. The responsibility for recommending the appropriate materials should have fallen on the experts I was trusting for advice. Instead, I was left with unnecessary expenses, confusion, and the feeling that my needs as a customer were secondary to making a sale.

31 mei 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for taking the time to share this feedback — we’re sorry to hear how frustrating this felt.

For clarity, we reviewed the recorded call. During that conversation, our representative explained there are two different exam paths with different required references: Residential only vs. Unlimited Commercial & Residential. You were asked which route you wanted to pursue, and you confirmed Unlimited Commercial & Residential. The books and study materials that were ordered were based on that selection.

We also want to note that, as stated in our policy, all book items are final sale.

That said, we still wanted to help you move forward once you indicated you may be switching directions. To support you, we offered to switch your course at no extra charge and provide the one additional book needed for the Residential trade route at a significant discount—so you would effectively have two exam-prep options for the price of one.

If you’d like to move forward with the course switch, please email us at support@contractortrainingcenter.com and our team will get you started.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Expedited delivery of service

Expedited delivery of service, very helpful.

5 juni 2026
Logo Contractor Training Center

Antwoord van Contractor Training Center

Thank you for the review! We’re glad the expedited delivery worked well for you and that our team was helpful.

If there’s anything we can do to make your experience a 5-star one, please reach out at support@contractortrainingcenter.com

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer