Fijne ervaringen met de vaste…
Fijne ervaringen met de vaste chauffeurs en vrouwelijke chauffeuse
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 1 maand
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Fijne ervaringen met de vaste chauffeurs en vrouwelijke chauffeuse
Fijne dienstverlening. Ik heb hier een aantal keer mogen mee rijden, vooraf gebeld hoe laat zij arriveren. Gezellige chauffeuse in dienst

Antwoord van Flevotax
Helaas meerdere slechte ervaringen met Flevotax. Afspraken worden vaak niet nagekomen: taxi’s komen te laat of helemaal niet, zonder bericht. Als je belt krijg je zelden duidelijk antwoord. In mijn geval stond ik meer dan een uur te wachten, terwijl er gezegd werd dat de taxi “onderweg” was.
Ook de communicatie en klantvriendelijkheid kunnen beter. Sommige chauffeurs zijn respectvol, maar anderen reageren bot of weigeren bijvoorbeeld een hulphond. Dit geeft weinig vertrouwen. Daarnaast zijn de auto’s niet altijd schoon en duurt een rit vaak onnodig lang omdat er zonder overleg extra haltes worden toegevoegd.
Verbeterpunten: tijdig en eerlijk communiceren bij vertraging, chauffeurs trainen in klantvriendelijkheid en omgang met kwetsbare reizigers, en een duidelijke klachtenafhandeling invoeren.
Ik hoop dat Flevotax deze signalen serieus neemt en laat zien dat ze écht willen verbeteren.
Update!
Dank voor uw reactie, maar eerlijk gezegd bevestigt dit precies mijn ervaring met Flevotax: weinig empathie, vooral wijzen naar regels en geen echte bereidheid om klachten serieus te onderzoeken of verbeteren.
In plaats van mee te denken of excuses aan te bieden voor het lange wachten, slechte communicatie en het feit dat een hulphond geweigerd is, wordt de schuld bij de klant gelegd en zelfs gezegd dat ik maar een andere vervoerder moet zoeken. Dit vind ik erg onprofessioneel voor een zorgvervoerder.
Een bedrijf dat met kwetsbare reizigers werkt zou juist moeten investeren in duidelijke communicatie, klantvriendelijkheid en respectvolle omgang. Het feit dat dit in de reactie ontbreekt, laat zien dat er helaas weinig bereidheid is om te verbeteren.

Antwoord van Flevotax
Onacceptabele ervaring
Ik ben een hulpbehoevende cliënt en had via Valys een rit geboekt die uitgevoerd is geworden door Flevotax van Amersfoort naar Doorn.
De rit verliep op de volgende, zeer onacceptabele manier:
Geen aankondiging van aankomst
Ik ben van tevoren niet gebeld dat de taxi eraan kwam. Dit maakt het voor mij, als hulpbehoevende, erg lastig om op tijd klaar te staan.
Onprofessioneel en respectloos gedrag
Tijdens de rit heeft de chauffeur mij belachelijk gemaakt om mijn ziektebeeld, waardoor ik mij niet serieus genomen voelde. Er is niet naar mij geluisterd toen ik aangaf dat ik dit gedrag onacceptabel vond.
Onveilige situatie in de taxi
Toen ik vanwege dit gedrag uit de taxi wilde stappen, hield de chauffeur mijn handen vast zodat ik de joystick van mijn elektrische rolstoel niet kon bedienen. Hij deed vervolgens snel de deur dicht, waardoor ik de taxi niet kon verlaten. Dit heb ik als bedreigend en zeer onveilig ervaren.
Privacy en bestemmingsschending
In plaats van mij af te zetten in Doorn, heeft de chauffeur mijn privégegevens opgezocht en mij naar mijn huis in Brunssum (Limburg) gebracht. Hierdoor:
Ben ik niet op mijn bestemming in Doorn aangekomen.
Ben ik onverwacht al op zaterdag thuis afgezet, waardoor mijn zorginstelling niet was voorbereid en ik geen zorg heb ontvangen.
Heb ik onnodig veel kilometers gemaakt, met alle gevolgen van dien.
Overtreden van mijn persoonlijke grenzen
Tot slot is de chauffeur mijn woning binnengekomen om het toilet te gebruiken, wat ik als zeer onprettig en ongepast heb ervaren.
Deze hele ervaring heeft mij niet alleen veel stress en ongemak opgeleverd, maar ook mijn veiligheid en privacy in gevaar gebracht.
Onprofessionele klachtbehandeling door uw bedrijf
Nadat dit incident plaatsvond, heeft mijn buddy telefonisch contact opgenomen met Flevotax om het incident te bespreken.
Mijn buddy werd niet serieus genomen, en het gesprek werd middenin abrupt beëindigd doordat de medewerker de telefoon ophing.
Dit versterkt mijn gevoel dat mijn veiligheid en klachten door uw bedrijf niet serieus worden genomen.
Ik verzoek u dringend om: Nooit meer gebruik te maken van deze taxiservice!!!!

Antwoord van Flevotax
Fijn vervoer, aardige mannen, luxe auto’s en ik mocht zelfs een keer een massage in de massage stoel van een van de wagens. Ik begrijp voorgaande recensies niet erg. Al jaren met dit bedrijf gereisd. Vaak optijd en bij later werd ik even gebeld…Mocht alles toch niet lukken kun je zelf ook een uber inschakelen?
Er zijn 2 ritten gerekend op 2 september en 1 op 9 september. Ik heb
2 september nog contact gehad en ze hebben mij niet opgehaald
of gebracht. waarom ze 9 september hebben gedeclareerd snap ik
helemaal niet op 2 september al gezegd ik wil nooit meer met flevotax
mee en kreeg een bak gezeik over me heen. Ik heb zelf gereden
omdat de taxi om half 11 zou komen en er stond file. Standaard zijn ze te laat en ze worden ook steeds gebeld dat ze meer dan een uur te laat zijn. De week ervoor werd er moeilijk gedaan over mijn hulphond en degene die de planning maakt is niet bereikbaar
en doet lelijk aan de telefoon. Toen ze de week voor 2 septemberop maandag mij ophaalden was er niemand om kwart over 12 dat we hebben afgesproken, er werd ook niet opgenomen toen ik
belde naar taxi bedrijf. vervolgens moesten we nog zoveel mensen ophalen en thuis brengen en de chauffeur deed moeilijk over de hulphond terwijl dit niet mag. Ik heb elke week wel dat er extra mensen
opgehaald moeten worden misschien dit jaar 2 of 3x dat ik meteen naar huis werd gebracht en ik reken er al op dat als ik al om 12:15 wordt opgehaald dat ik niet voor 14u thuis ben. Ik vind het lastig
ik heb therapie gehad en regelmatig gehad dat ik pas om 15 uur thuis was en onderweg alleen maar gezeik. De chauffeur is dan boos op de baas en gaat ook bellen en de baas gaat bellen dat ze achter lopen. Er is 1 chauffeur die flink het gaspedaal intrapt
en dan gemiddeld 170 rijd met flitsmeister aan en als er dan een auto even hard achter diegene rijd dan gaat diegene baantje naar rechts en langzamer. ook een keer gehad dat ze om 10 uur belden dat ze niet kwamen. toen later weer wel en was net op tijd. terug
was een groter probleem dus weer om 15u thuis. Het is te zwaar, ik word soms ook om 9 uur gebeld van we zijn er over 5 minuten terwijl ze er om 9:45 moeten zijn en mogen kwartier eerder of later
zijn. Vooral de laatste tijd heb ik mazzel als ik om 10 uur wordt opgehaald. Vaak 10:15 of later en mn therapeut weet al dat ik meestal later ben maar 2 september zouden ze om half 11 pas komen en normaal is het 35 min rijden maar nu stond er file. ik heb ze afgebeld en ook gezegd na overleg met ohra dat ik niet meer mee wilde maar zelf ging rijden, toen kreeg ik toch gescheld over me heen. Andere chauffeurs zeggen t is dat het een man is de
baas anders zou die ongesteld zijn al maandenlang... de baas bellen lukt vaak niet en ze hebben geen voicemail en daarbij scheld hij zijn klanten en personeel uit
Ik ben zo vaak te laat dat als ik 1x op tijd ben
dat ik erop kan rekenen dat ik de week erna te laat ben. Ook als er niets op de weg gebeurd dan zijn ze te laat. Chauffeurs klagen ook tegen mij over hoe het gaat in het bedrijf (niet goed) en ze schelden
hun klanten uit als ze klagen dat ze na bijv dialyse meer dan een uur moeten wachten of de taxi komt want dat is ook niet zeker. Ze rekenen nu dus 3x geld dat ik er niet in zat
niet aan. In het begin waren ze goed, nu rijden ze ook
nemen ze teveel ritten aan wat ze niet aankunnen

Antwoord van Flevotax
Jullie moeten je doodschamen om gist. nog een (medische) rit aan te nemen voor een opname in het zkh ivm een transplantatie bedoeld voor een kleine baby (dus wij hebben het hier niet over een gekneusde vinger en zeiden dit ook juist expliciet erbij, zodat jullie wisten waarvoor deze rit bedoeld is!😡) en ze met hun koffer en al zo uren buiten hebben laten wachten, om vervolgens op de dag zelf (uren later!) heel laconiek door te geven dat jullie vol zitten!? Dit moesten wij overigens maar vernemen nadat wij maar bleven bellen waar haar Flevotaxi nou bleef. Kennelijk konden ze dit gisteren tijdens het telefoongesprek niet doorgeven, dan had zij namelijk nog kunnen proberen om ander vervoer te kunnen regelen. Daar je bij de medische vervoersbedrijven minimaal 24 uur van tevoren moet bellen voor een rit restte haar, na het lange wachten, niets anders dan ruim 2 uren te reizen met het OV, aangezien uit eigen kring iedereen op vakantie is. Dus in deze hitte, met een doodzieke baby, die door toedoen van dit bedrijf pas vele uren later in het ziekenhuis is aangekomen. Dankzij 3 trein- en 2 busreizen en een taxirit naar het zkh verder. Zucht...en dit alles, terwijl de baby een heel laag immuunsysteem heeft en dus eigenlijk niet eens mag reizen met het OV.....Overigens nog vóórdat hij telefonisch vernam dat dit een medische rit betrof, gaf hij nog doodleuk aan dat hij hier niet zijn bed voor uit komt?! Vraag mij werkelijk waar af hoe je een bedrijf kan runnen met dit soort domme antwoorden, want waar is een taxibedrijf anders voor bedoeld? (Tot hij hoorde dat dit een medische rit was en toen kon de rit opeens wel weer ingepland worden?!) Dit zou een rit zijn van ruim 2 uren, dus levert volgens ons financieel meer dan genoeg op, maar kennelijk levert een medische rit dus nog véél meer op?)
Communicatie 0, klantvriendelijkheid 0, betrouwbaarheid 0, empathisch vermogen 0, professionaliteit dikke 0, maar daarentegen voor asociaal gedrag dan wel weer een dikke 10+! Dit is nl niet de eerste keer, maar de zoveelste keer dat er wat mis gaat bij dit zooitje ongeregeld. Dus boek nooit een rit hier, want de chauffeurs incl. Michael hebben er geen kaas van gegeten om goed een bedrijf te kunnen runnen en hebben er lak aan als je nou medisch bent of niet. Ze laten je gewoon doodleuk buiten staan zonder enkele berichtgeving!!🤬😡 Geen enkele excuses of sorry, maar wel weer, het zelf uitgevonden, "Grote Smoezenboek" open trekken. En om nou zo onbeschoft op te hangen aan iemands oor, nadat je met je beklag komt, betuigt natuurlijk al helemaal van onprofessionaliteit! Mijn review zal ik dus ook echt overal gaan plaatsen en met al mijn volgers op sm, weet ik wel zeker dat mijn boodschap duidelijk over zal komen, In de hoop dat uiteindelijk niemand meer een rit bij jullie boekt, tenzij je natuurlijk levensmoe bent gezien de hoge bloeddruk die jullie mensen maar blijven bezorgen. Dus 1⭐ is in dit geval nog echt veels te veel.....
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.