Flowers by Flourish Reviews 

4.040
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not buy flowers from this company. My own fault for not checking other reviews which state the exact same. Ordered flowers that were not cheap. Arrived looking dead. Followed their instructions,... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Such a beautiful bouquet of flowers in a pretty vase. I couldn't be any happier but, then I was. After realising I had made an error with the recipient's address, I contacted Joycelyn straight away, s... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Purchased a years flowers in December 25 as a present for my wife. Deliveries have often been late and not the quality or size expected. In July the flowers arrived damaged and died with a couple of... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Flower colours not as ordered even though website says they are in stock. Flowers arrived with wilted blooms and stems. Posting box flimsy No answer from their contact number. Updated following r... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Bloemist
  2. ook in
  3. Bedrijfscadeau leverancier
  4. Bloemenbezorging
  5. Bloemenmarkt
  6. Cadeaumandenwinkel
  7. Cadeauwinkel

Geschreven door het bedrijf

Flowers by Flourish aims to offer an easy and rewarding shopping experience for our online customers. Flowers are a wonderful gift for anyone on special occasions, such as Christmas, Easter, Valentine’s Day or Mothering Sunday. Flourish provide bright seasonal floral gifts to say thank you, get well soon, and to welcome a new baby girl or a new baby boy. Subtle shades are popular for many occasions including for a birthday, an engagement, an anniversary or for sending your condolences with a beautiful sympathy bouquet. We like to send vibrant flowers for our get well soon or congratulations bouquets. Finally our romantic or I’m sorry / apology arrangements always send the right message to the recipient. If you are not sure of what you would like to send for a specific arrangement, why not try one of our beautiful mixed bouquets and our talented team of florists will do the rest.


Contactgegevens

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

4K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 2% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,4

Alle reviews

(4.040)

55 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good quality flowers

They have a lot of bad reviews which had me worried, but the Hydrangeas I ordered came the next day and were perfect. Would order again!

27 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Dear Clement, I am pleased you enjoyed your hydrangea. Thanks for writing a great review.

Best wishes

James

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking to be honest

Absolutely shocking to be honest. Ordered some flowers for my wife’s Birthday and the didn’t arrive. Flourish said they would replace the flowers but not refund as the fault lay with Royal Mail and not them! Never again and wouldn’t recommend.

26 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Dear David

Please do send you order number and I will investigate this for you.

Yours sincerely

James

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Disappointed spent £46

Disappointed spent £46. on sweeties for my mother who is blind but loves the smell of flowers. they arrived late and were basically dead, I complained and they did send some stocks to replace them but these only lasted a few days before they were wilting and dropping off.
although they did replace the dead sweetpeas , I would not uses this company again as flowers I have ordered from other Companys have lasted longer and not been so expensive .

22 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I Beautiful flowersordered peonys for my friends…

I ordered peonys for my friends birthday. Most florists don't have peonys in August. They arrived in beautiful condition and have lasted over two weeks. They can supply any flowers in season. It's the second time I have bought from them and both times they have been amazing. The owner is charming.

4 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Many thanks for the review. I am pleased the peonies were well received.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve had a subscription with Flowers by…

I’ve had a subscription with Flowers by Flourish for a year to date and they have been absolutely wonderful a lovely delivery each month - worth every penny. Thank you.

13 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Many thanks for your kind review Hannah

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointed in the size of the bouquet

Really disappointed with the size of the bouquet. I ordered the biggest size and for nearly £100, you would expect a decent size but it was so small for the price. The pictures felt misleading.
They use so many "fillers" and so few flowers. Don't waste your money.
Delivery was fast though (but for an additional £7, I would expect that).

12 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Please do send your order number to enquires@flowersbyflourish.com and I will look into this for you

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exquisite Hydrangeas

I received a delivery from Flowers by Flourish of 5 large, white hydrangeas, carefully packaged with obvious care. The hydrangeas are, quite simply, exquisite. They give me joy every time I look at them.

I have had many beautiful flowers from Flowers by Flourish but these hydrangeas are in a class of their own: jaw-droppingly stunning.

A five star review for five star flowers.

9 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Many thanks for your kind review ! The hydrangea are lovely at this time of year

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought the sunflower bouquet at a…

I bought the sunflower bouquet at a total cost of 41.70 incl delivery. They arrived last Thursday but the roses, snapdragons and foliage were all totally dead and disgusting by Saturday, less than 48 hours actually. This is a total rip off and today,Monday the sunflowers are now dying. I have had to bin most of this expensive bouquet which I expected to last at least 7 days or more. The quality of the flowers is appalling. I expect a refund for this, or a quality replacement bouquet.

7 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Dear Anne, This sounds very strange as the flowers are fresh always. Please do email enquires@flowersbyflourish.com with your order number and I will look into this for you

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing experience with this company

Amazing experience with this company. Beautiful flowers. Ordered twice now and will continue to do so. Would definitely recommend

8 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

This a great review Bonnie, Many thanks indeed!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Flower arranging tutorial

Having made a pet friendly selection was confused when the compliments slip mentioned lilies. Not being entirely sure of what's what when it comes to flowers a quick call to James and exchange of photos on Whatsapp reassured me everything was in order. Found James to be helpful and professional even taking time for a brief tutorial in arranging the bouquet.

5 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Thanks Steven, I hope the tutorial was helpful and that you are now an expert at flower arranging!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Information regarding email

Had a query regarding my confirmation details when it came to an order, gave them a ring. Was exactly what I was expecting, brilliant customer service from James, really helped me out. Been with these guys for 3 years now and every time they have delivered. Would absolutely recommend to anyone.

5 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Hi Mustafe, Thanks so much for your kind review. Ring any time!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT USE THIS COMPANY

Absolutely shocking company. I ordered flowers to be delivered to my friend on the anniversary of my Mum's death. I was informed they'd be delivered between 11am & 2pm. They never arrived. I contacted the company to inform them & they said the post office would deliver when they could!!!! What's the point in asking for them on a specific date if that's the case.
The company have since stopped replying to my emails when I said I wanted a refund...nearly £50 down the drain.

Email from post office saying they'd gone to the wrong postcode, citing G32 DO, which doesn't exist?!

DO NOT USE THIS DISGRACEFUL FIRM.

1 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Dear Eileen,

I'm sorry you were not happy. I have researched this fully and It looks like you entered an incorrect address when you placed the order and that when you sent the updated address, this was incomplete. We edited the delivery address and the royal mail initially miss sorted the consignment because the postcode was incorrect.

We have replied to your emails and I have offered you a replacement bouquet as per our terms and conditions. We are waiting for your reply.

I am sorry that the flowers were not delivered on time for the anniversary.

Please can you edit the review to reflect this.

Yours sincerely

James Hunt MD

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid! Avoid! Avoid!

❌ I ordered a bouquet of 10 white ranunculus for a special occasion, but instead received fewer stems of pink peonies — the wrong type, wrong colour, and wrong quantity. ( I’ve ordered 10 stems, but received just 6 stems).

The shop claimed substitutions were “stated on the product page,” but it was not clearly disclosed, and I was not informed beforehand. They refused a refund and only offered extra flowers as a “goodwill gesture,” which I declined.

This was a disappointing experience. Poor communication, no accountability, and unprofessional handling of complaints. I would not recommend this service based on my experience.

So according to your business logic, you can send whatever you want, in any quantity, completely ignore what the customer ordered — and call that acceptable?

This isn’t a minor substitution. It’s a total disregard for your customer’s choice, money, and trust. You sent the wrong flowers, wrong colours, and less than what I paid for — without warning, without consent, and now you refuse a refund.

That’s not customer service. That’s not professionalism. That’s deception wrapped in excuses.

If this is how you treat paying customers, people deserve to know.

1 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Good afternoon,

I am sorry you did not read the product information which I have included below. This clearly states that during the summer months we send the flowers listed as alternatives for Ranunculus. I am afraid that to suggest you received only 6 stems sounds most unusual as the instruction to florists is to replace 10 ranunculus with 10 stems of Peonies.

ELEGANCE CREAM SUPER – The Ranunculus flower comes in a splendid range of vibrant colours. It’s the flower that keeps on giving as the almost never ending supply of petals continue to appear throughout its exceptionally long vase life.

AVAILABLE FROM LATE AUTUMN UNTIL THE END OF APRIL. FROM TIME TO TIME DURING THE SUMMER IF RANUNCULUS ARE OUT OF SEASON WE WILL SUBSTITUTE YOUR BOUQUET WITH FREESIA, PEONIES OR MATTHIOLIA.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Updated due to response from flowers by flourish ltd

After writing a bad review about this company I wholeheartedly take it back. I emailed the company and today recieved a email with an apology and explanation with an offer to resend my original order as the flowers.
Can't say fairer than that. I take my review back and would like to say a big thankyou to flowers by flourish and will gladly order from them again. Restored my faith in this company
Very helpful thank you

12 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Flowers by Flourish

Antwoord van Flowers by Flourish

Dear Jayne

Many thanks for your review

Best wishes

James Hunt MD

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Can't rate low enough.

Oh dear! How I wished I had read the reviews before ordering! I wanted daffodils for my mother in laws funeral and got wilting freesias. As this was a specific request and it was just out of the daffodil season, I was pleased to find that I could order them through this company who would get them from Holland. I thought they were a bit expensive but under the circumstances I paid it. 20 half dead freesias arrived. I telephoned and no reply. Eventually I got through to the most pompous, obnoxious person; I see from the other reviews that this is the norm. I explained the situation and he said that it was quite clear on the description that when daffodils were out of season they would send freesias; I said that it obviously hadn't been clear to me ( I'm normally quite a meticulous person) and why would their site allow me to order something that isn't available? He spoke as if I was wasting his time and said that they weren't a company that changed their website according to the flowers that they could get. I asked for a refund and he said no because I should have read the lengthy description that said daffodils weren't available. An absolutely vile and obnoxious person who is happy to charge high prices for low quality goods. I went to the local supermarket afterwards and spent half the price of the ones received for two large bouquets that were healthy and attractive; in stark contrast to the ones I got from this misleading company. Steer clear, I cant tell you one positive thing about them. I will be contacting my bank and gaining a refund.

1 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What an absolute joke of a company

What an absolute joke of a company. The rep James Hunt is one obnoxious person ! My husband ordered flowers for anniversary which were meant to be delivered on 28/06/25, flowers never arrived, no e-mail from them to state what went wrong or how they would rectify it. Husband sent an email enquiry on 30/06, never got a response. Ring the company on 01/07 to tell them the order wasn’t fulfilled and he asked for a refund. James stated there was issue with shipment and flowers were dispatched apparently on the morning of 01/07. I rung to pursue refund, he gave the same story, didn’t want to listen not even apologised, I asked for refund he said flowers were sent this morning. I informed him the order wasn’t fulfilled, flowers were not ordered last minute and they had plenty of time to process the order, principle is yiu get them for yhe occasion and not 3,4 days later and only when you chase it! He said he won’t process the order and then said ‘sorry you are clearly having a bad day, good bye’ and hung up on me. I called back 3 times, didn’t answer.
Never ever buy from them. I will pursue cancellation of the transaction with the bank.

1 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would never use again

Received some flowers last week that I paid £27 for they only lasted a few days. Contacted customer service and they said they would send a replacement which arrived a few minutes ago. Less than 10 flowers and already half dead. I have seen better flowers in a petrol station at a quarter of the price.

25 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

There was a delay in delivering my…

There was a delay in delivering my flowers which was ok as I had ordered with enough time, there was a quick response which said they had a delay from their stockist so had posted them out that morning 24 hour delivery. They did arrive the next day which was great however the flowers were wilted, dead and unusable. These flowers were for my wedding day so I then had to go to a local supermarket to get flowers to make up a bouquet therefore spending 2x for my bouquet.
Customer service has been appalling as even after sending pictures of the dead flowers they have stated they don't offer refunds but will send me out some more flowers (I obviously do not want this as they were for a specific occasion). One of the responses from the store was that “the flowers didn't obviously last well” which is unacceptable. I am very disappointed as I don’t think its acceptable to receive a faulty item and not receive a refund after providing photo evidence of the poor condition.

13 mei 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer