Harringtonslettings Reviews 

24
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

These people are utter shysters. My stepdaughter moved into a property which still required decorating. Decorators and other representatives of the letting agents entered the property without pr... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This lot recently took over management of my daughter's flat. They demanded I signed as a guarantor which I refused and increased the rent by more than £400 a month. Charging Brighton prices for Worth... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently had to contact Harringtons in regards to my mum’s tenancy and renewal . Georgie handled my query and was extremely professional. She remembered that I had viewed a couple of flats with her... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely appalled by the conditions in rented house. Had to seek support from environmental health - mould, damp, unsanitary. Paying over 2k per month for somewhere not fit for habitation. Not sure... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Makelaardij
  2. Eigendomsbeheerder
  3. Huurwoningen
  4. Kantoorvastgoedbedrijf

Geschreven door het bedrijf

We have been acting for landlords and tenants since 1993 and have built an award winning and highly experienced team who specialise in all aspects of lettings. Despite many changes in the industry lettings has been and still remains one of the safest and best performing investment opportunities. Many of our landlord’s relationships with us are of a long term nature and benefit from a range of services we offer which is tailor made to suit their individual needs. Our landlords whether they are private or commercial all have a common desire to ensure that their most expensive asset is maintained to a high standard by professionals that they can rely upon. We hope that you will decide to trust us to look after your property.


Contactgegevens

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

24 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,4

Alle reviews

(24)

4 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid!

These people are utter shysters. My stepdaughter moved into a property which still required decorating. Decorators and other representatives of the letting agents entered the property without prior permission/ notification (contrary to Lettings agreement) on 5 separate occasions - one of which whilst she was asleep.

The property was vacated on the 24th of August. The lettings agency did not contact my stepdaughter to arrange a time for an end of tenancy check. They then sprang a cleaning bill of £260 on my stepdaughter. We have asked repeatedly for a justification of this sum, particularly as some of the claimed cleaning expenses are absolutely ridiculous and indeed fraudulent. This is because the new tenant is a friend of my stepdaughter, and she has confirmed that many of the issues it has been claimed were rectified by the £260 clean, were not in fact rectified.

Accordingly, I would recommend that people, particularly young women, avoid using this letting agency, as they have absolutely no regard for peoples privacy. Further, as a university student, my stepdaughter is well used to landlords trying to keep a damaged deposit, and accordingly she has been scrupulous in trying to avoid any loss of deposit. Previous landlords have only charged in the region of £25-£50 for a clean, and the sum of £260 claimed by this agency is extortionate.

Avoid, avoid, avoid!

25 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear that you were unhappy with your stepdaughter’s experience.

We would, however, like to clarify a number of points raised in your review.

A check-out inspection was carried out by an independent inventory company the day after the tenants vacated the property. A check-out inspection can only properly take place once all tenants have vacated and removed their belongings, so it is not normally necessary for the tenant to be present or for an appointment to be arranged with them.

With regard to contractors attending the property, Harringtons Lettings did not manage the maintenance at this property. The landlord arranged and managed their own contractors directly. We therefore cannot be held responsible if a contractor attended without the correct notice having been given. Harringtons Lettings would never knowingly enter, or arrange access to, an occupied property without the appropriate notice being provided, and our standard procedure is to give at least 24 hours’ written notice before access unless there is an emergency.

In relation to the cleaning charge, both the original inventory and the independent check-out report have been provided to Reposit so that the matter can be considered through the appropriate dispute process. We would encourage your stepdaughter to dispute any charges she does not agree with directly through Reposit, where the evidence from both sides can be independently reviewed.

We would also like to clarify that Harringtons Lettings does not set the cleaning company’s charges. The cost is determined by the cleaning contractor based on the number of hours required to carry out the work at the property. The amount charged is therefore not an arbitrary figure set by our agency.

We appreciate that deposit and end-of-tenancy deductions can be frustrating, which is precisely why an independent dispute process is available. We are happy to provide any further documentation required by Reposit so that the matter can be assessed fairly and impartially.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid!


There is a complete lack of transparency regarding who you are actually communicating with, as emails are deliberately left unsigned by any individual. Their understanding of property law appears to be virtually non-existent, and the level of customer service is extremely poor. Staff are often rude and aggressive, and the overall impression is that their primary focus is on making money rather than providing a professional or helpful service.

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Good afternoon Leviosaa,

At Harringtons, we are committed to providing a professional, transparent and courteous service to all of our clients, so we were concerned to read your review.

Regarding your comments about unsigned emails, we presume you are referring to correspondence sent by our Administration Team. During particularly busy periods, we use a typist to assist with preparing emails, allowing us to respond to clients more efficiently. In these circumstances, emails may be signed off by the Administration Team rather than an individual member of staff. However, the signature will always include the names of every member of our administration team and any of them would be happy to assist with any further questions or queries you may have.

With regard to your comments about our understanding of property law, all of our team have many years of experience within the lettings industry and have undertaken extensive training, particularly following the recent legislative changes affecting the private rented sector. We always aim to provide accurate advice based on current legislation. If there is a specific occasion where you believe incorrect information was given, we would appreciate you providing further details so that we can investigate the matter thoroughly.

We are also sorry that you felt our customer service and communication did not meet your expectations. Providing a professional, respectful and helpful service is extremely important to us.

We have been unable to identify your matter from the information provided. If you could provide your name, the property address, or details of your previous correspondence, we would be grateful for the opportunity to investigate your concerns fully and respond to the specific issues you have raised.

Kindest regards

Rachel
Harringtons Lettings

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The sale of my flat although…

The sale of my flat although frustrating at times was handled with complete professionalism by Mark and Janey. 10 out of 10.

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Thank you so much for your kind review and for trusting Harringtons Sales with the sale of your flat.

We understand that the selling process can sometimes be frustrating, so we're delighted to hear that Mark and Janey were able to guide you through it with professionalism from start to finish. Your 10 out of 10 rating means a great deal to us, and we'll be sure to pass your lovely comments on to them.

We wish you all the best for the future, and if we can help you again, we'd be delighted to do so.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My experience with Harringtons Lettings…

My experience with Harringtons Lettings was extremely disappointing. I reserved a room, paid the reservation fee, provided all requested documentation and guarantor information, and organised my accommodation plans around the expectation that the property would become available. However, throughout the application process, important details repeatedly changed or remained uncertain. I experienced uncertainty regarding upfront costs, changing move-in arrangements, delays relating to renovation works, uncertainty surrounding revised dates and costs, and ongoing communication issues throughout the process. After progressing significantly through the reservation process and making plans based on the information I had been provided, I was ultimately informed that the property would no longer be available because the existing tenant had decided to remain in occupation. I understand that some situations may arise that are outside of an agent’s control. However, I found the overall communication, organisation and handling of the process to be disappointing and unprofessional, particularly given the importance of housing decisions for students and the highly competitive nature of the rental market. As a result, I was left having to restart my accommodation search much later than expected after relying on the information provided throughout the application process. Unfortunately, based on my experience, I would not recommend Harringtons Lettings and would not choose to use their services again in the future.

26 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Thank you for taking the time to leave your review. We are sorry that you were disappointed with the outcome of your application.

We would, however, like to clarify a number of factual inaccuracies. The room was advertised as being available from 22 August. During the application process we identified a human error, as this date fell on a Saturday when our office is closed. We therefore contacted you before starting the paperwork process and asked whether moving in on 21 August would be acceptable, which you confirmed.

You also refer to uncertainty regarding the move in costs. However, you signed the reservation fee form on 24 June, 24 hours after paying your reservation fee, which clearly outlined all costs due and when they would be payable prior to move in. We therefore believe this information was provided at the outset of the reservation process.

Following the email request of the move in payment, you submitted a formal complaint stating that the requirement to pay rent before moving in had not been made clear. As we understood from your complaint that you no longer wished to proceed, we offered to refund your reservation fee as a gesture of goodwill.

Unfortunately, after this the existing occupier notified us that they wished to remain in the property. Due to the recent changes in tenancy legislation, we were unable to require the tenant to vacate, and therefore the room was no longer available to let. This decision was entirely outside of our control, and we informed you as soon as we were made aware of the situation.

We appreciate that this was disappointing and understand the inconvenience caused by having to continue your accommodation search. However, we are satisfied that we acted transparently, refunded your reservation fee as a gesture of goodwill, and kept you informed as circumstances developed. We wish you all the best in your future accommodation.

Harringtons Lettings

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Made and enquiry call

Made and enquiry call for my daughter and spoke to a lady called Julia.

Really informative and gave a lot of information. Seems like a professional agent. Will follow up when I come to Durham

23 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extortionate rent increases. Slack service.

This lot recently took over management of my daughter's flat. They demanded I signed as a guarantor which I refused and increased the rent by more than £400 a month. Charging Brighton prices for Worthing properties. They're quick to take money but slack when it comes to repairs and problems. Another agent warned me Mr Harrington was bad news but I usually take things with a pinch of salt. Looks like he was right though.

2 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Hi Neil

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that your experience has been frustrating and we’d like to provide some context.

When we took over the management of your daughter’s property, we conducted a full market review and found that the rent had been significantly below the local average for several years. While we appreciate that a rent increase can be difficult, the adjustment brought the property in line with current market rates – which are influenced by rising costs and demand across the region, not just in Brighton.

Regarding the guarantor request, this is a standard part of our referencing process in certain circumstances and is intended to protect both landlords and tenants by ensuring tenancies are financially secure.

We’re sorry if you’ve found our service lacking in other areas. We aim to respond to repairs and issues as promptly as possible, and if there’s something we’ve missed, we’d welcome the opportunity to look into it further.

If you'd like to speak with a member of our team directly to resolve any outstanding concerns, please don’t hesitate to get in touch.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Harringtons are a boil on the face of the private rental sector.

Harringtons are a boil on the face of the rental sector that requires lancing, a thoroughly ugly, sordid experience. Parasitical opportunists whom take full advantage of the dire state of affairs in the UK regarding tenants rights.
You’ll need to swat up on all relevant tenant related legislation prior to engaging with this bunch as you’ll require to vociferously assert your rights and battle for every single little thing. And I mean everything. I was in a bind and I presumed they could not be as bad as my (then) current landlord. How wrong I was. Frustratingly Brighton & Hove Environmental Health department are lackadaisical and more concerned with the cost of issuing improvement notices, so Harringtons rub their grubby hands in glee, safe in the knowledge that they can make your life an absolute misery with no prospect of local authority action.

Should you wish to be treated appallingly, communicated on the phone by staff (usually Kate Plows) in a super confrontational, aggressive manner and whom deem it appropriate to condescend, patronise, generally act thoroughly obnoxiously and trample all over your rights as a tenant? Then this is your company. Oh, and for good measure they will send you pre-schooler composed, erratic, aggressive emails full of mis-spelt content, threatening all manner of legal actions which they have absolutely no grounds to proceed on. English GCSE qualifications are proudly not in abundance here it seems.
Their reputation precedes them to such an extent that local ward councillors who I talked too during my time of woe knew of their “interesting” business model, as well as the Environmental Health Department.
Should you manage to successfully battle Mark Harringtons lamentable, cult like conditioned staff and have successfully proven that you require repairs or indeed your home cleaned competently having just moved in (instead of walking into filthy house, with all of your worldly goods, contrary to contracted agreements), they will send around one of their “contractors”. In the first instance this is a friend of Mark Harringtons, another lovely, confrontational, overbearing lout whom is also an ex Sussex copper and terrible human. He’ll bodge some work, get 'aggy and threaten you (this happened) should you point out the problematic standard of work & it’s impact. This was challenged as I grew up in the ends & won’t be intimidated, however, this would scare the majority of folk.

Interesting how the ratings range from 1 or 5, there doesn’t tend to be a median average, either unbelievably great, or just plain awful. Emma Greton has a thesis length convoluted reason for this no doubt, that ultimately will be a work of fictional inane PR drivel.
I would strongly advise anybody reading this review section to take all 5 star reviews with a skip worth of salt, Harrington’s, that bastion of great service actually pay for them. Yes, they pay contributors for good reviews. Strikes me as a company whom are completely comfortable with the level of service they provide. For further reference Harringtons consistently lie about Mark William Harrington (the lamentably awful owner, should you wish to look him up on companies house) not being present in the office. Ever. He works remotely apparently….. a few steps across the floor at Insure 365, the company immediately adjacent to Harringtons (they share office space), Companies House list him as a direct participant in IIINSURE365 LIMITED

Should you press his staff enough however he might miraculously appear (despite working remotely, in erm, the same office) and bellow at you down the phone. Thoroughly professional behaviour.
For further horror stories check Trust Pilot, a student review platform Whichpad and Yelp isn’t much better.

Completely avoid. Come the revolution!

15 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

We are sorry to read this review, though we strongly dispute its content and tone. We understand the importance of fair, respectful communication, and while we welcome feedback from all clients and tenants, this review contains numerous factual inaccuracies, exaggerated claims, and personal attacks against individual staff members and contractors, which we do not accept.

We are committed to working within the law and industry regulations at all times. All repairs are handled by qualified professionals, and our team works hard to resolve maintenance issues in line with contractual obligations. Our contractors are fully insured, vetted, and regulated, and we do not tolerate abusive behaviour toward them or our staff.

Allegations regarding “paid reviews” are entirely false. We do not pay for reviews. We are proud of the genuine positive feedback we’ve received from many tenants and landlords who have had professional experiences with us.

We also refute the suggestion that we ignore tenants’ rights. On the contrary, we operate under all current legislation and guidance, and we encourage all tenants to communicate any concerns to us directly so we can address them constructively.

Due to the defamatory and potentially libellous nature of this post, we will not engage further on this platform. However, we remain available to discuss any genuine concerns through the proper channels.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID - ILLEGAL FEES!

AVOID - glad we read our tenancy agreement! Harrington's tried to get us to sign an tenancy agreement with an ILLEGAL clause and refused to give back our holding deposit when we refused, all the while making ridiculous excuses for their illegal and unprofessional actions. Luckily, we knew our rights, but I worry for other young renters and students who may not have the knowledge or tools to recognise a poor estate agent and protect themselves from illegal contracts.

We put down a holding deposit for a house (we are students) and, when it came to paperwork etc. read the tenancy agreement of course. To our surprise it included a clause saying that we must get the house professionally cleaned at the end of the tenancy and provide Harrington's with a receipt for proof - which is obviously illegal. We emailed saying as much and asked if the agreement would be reworded. We got an... interesting reply saying that, since it would be professionally cleaned before we moved in, and we are expected to leave the property in as good a state as we found it, it was not illegal that they request we pay for a professional clean upon leaving. Which is definitely still illegal. We clarified that we weren't disputing the need to leave the house as we found it, but rather the need to pay for professional cleaning. They gave excuses saying they can't change the tenancy agreement, it's approved by trading standards (which Property Redress interestingly found no evidence of) and their solicitor, no one else has a problem with it etc etc. So we decided not to sign and asked for our holding deposit back (~£150 each, not much to some but a significant amount for us students!), seeing as us being unable to sign the agreement was their fault (for including the illegal clause) and not ours. We even pointed them to the relevant legislation since they seem to be unfamiliar with the Tenant Fees Act 2019! Surprise, surprise: they refused, giving more ridiculous excuses. After exhausting Harrington's complaints process, we involved the Property Redress Scheme (ombudsman), who completely agreed that the clause was illegal and therefore we were entitled to be refunded the holding deposit. Harrington's didn't accept this at first, but after some back-and-forth must have realised they had no leg to stand on! So in the end, Property Redress thankfully helped us get back our holding deposits, and we're so grateful that Harrington's didn't get away with it.

Please avoid Harrington's - there are plenty of reputable estate agents in the area that manage to obey the law, but if you're already stuck in a contract please be careful and know your rights! And remember that the Property Redress Scheme is there to help!

13 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Thank you for taking the time to share your feedback. We're genuinely sorry to hear you were unhappy with your experience.

We always strive to be transparent and fair in everything we do, and we regret that your experience did not reflect the standards we aim to uphold. Regarding the clause you referenced: our tenancy agreements are drafted in accordance with legal guidance and regularly reviewed by legal professionals. The intention behind the clause in question was never to mislead or impose unlawful charges, but rather to ensure the property is returned in the same clean condition in which it was let — something we believe benefits both tenants and landlords.

That said, we absolutely acknowledge that tenants have a right to challenge any clause they feel may be unfair, and we're glad you felt confident doing so. As you rightly pointed out, the matter was reviewed by the Property Redress Scheme, and we have complied fully with their recommendations.

We appreciate your concern for other tenants, and we would like to assure all prospective and current renters that we take legal compliance seriously. Since this matter, we have undertaken an additional internal review of our tenancy documents and processes to further ensure that our agreements are always fully aligned with the latest legislation and best practice.

We’re sorry that your experience with us was not a positive one, but we are committed to learning from situations like this and improving wherever we can. We wish you all the best in your new home and your future endeavours.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely awful,

Absolutely awful,

Charge illegal fees, incompetent admin.
Rude and threatening.
They sent me a tennacy agreement,I signed it and started playing the new rent, then they retracted it and put me on a periodic because I made a complaint.

They are so unscrupulous it's unreal.
Money grabbing and illegal practises.

Yes this is Harringtons lettings Brighton

22 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Hi John, thank you for taking the time to leave us a review, can you please confirm if this is for Harringtons Lettings in Brighton? We don't have you listed as either a current or a previous tenant so I'm unable to assist you at this time, if you'd like to reach out please contact our office on 01273 724000

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dreadful agency for tenants, incompetent and unprofessional

Harringtons are by far the worst agency I've ever dealt with, and I've been renting all my life.
They are virtually illiterate, all correspondence has been unclear & unprofessional, or else non-existent (we were sent an email from a third party locksmith informing us our locks were going to be changed without any comms from the agency about this) and ultimately unhelpful. We don't get any prior warning about anything they agree with the landlord and the admin staff have little knowledge about the legalities of the tenancy agreements or renting.
We were sent an updated tenancy agreement with massive rent increase (nearly 25%, despite a clause in existing agreement stating that rent increases will not exceed 8% year on year) and no explanation or justification. When queried, they hand-delivered a section 21 eviction notice the same day - the only efficient thing they've done - to strongarm us into accepting the new terms This is an agency for unscrupulous landlords, so if you're thinking of renting a property managed by Harringtons, I'd strongly advise that you reconsider.

8 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Service!

I recently had to contact Harringtons in regards to my mum’s tenancy and renewal . Georgie handled my query and was extremely professional. She remembered that I had viewed a couple of flats with her around 6 months ago too! She was very polite and informative, and made sure I fully understood all of the information she had given me

25 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience

Great communication from the lettings team and the renting process was quick and efficient, lovely property and well maintained.

10 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Hi Rachel, thank you so much for taking the time to write us a review, we're really pleased that you have had such a great experience with us and look forward to the future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid!

My experience with Harringtons was an appalling one. I was a guarantor and whilst they were very accommodating and supporting leading up to the rental, it all went downhill once contracts had been signed. I found them to be dishonest, misleading, unprofessional, rude and worst of all threatening to the point of harassment. I wish I had checked the reviews on this site and others beforehand. If you have had a bad experience, I strongly advise you contact the Property Redress Scheme, although I did not accept their offer of compensation, as I am considering legal action, the more people that contact them the more they will understand that this company treats people appallingly.

17 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Thank you for your review. The tenant asked to break their tenancy early and they were informed that a break fee of £360 would be due and that rent would also be due up until the date a new tenant was found. A total of 26 viewings took place between the dates of 11th July and 13th August. Unfortunately, during this time, the tenant stopped paying their rent. We then turned to you as guarantor. We have already apologised if you felt the tone of our arrears email were threatening but the standard arrears process will always be followed when rent is not received on time. It is very robust and the reason why many landlords choose us as an agency, to protect their investment. The standard emails do not take into consideration the individual circumstances of each tenancy. The terms of our arrear’s procedure are also laid out in the contract that both you and the tenant signed. We have since refunded your brothers break fee of £360 and upon your complaint to the PRS accepted a ‘Goodwill’ payment to you of £75 which you have refused due to this we are unable to assist any further.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful.

Awful.

Harringtons tell lies, charge illegal fees and are so rude. Place is filthy and mouldy.
Please use someone else, or be warned !!

Since I posted this review Harringtons have now emailed me and told me unless I remove it they will post a reply accusing me of benefit fraud. This is completely untrue.
I have reported this.

Good morning,

We have received your review on Trust Pilot.
We enclose a draft that we will be posting to the site.
You may wish to reconsider your post in this regard.
We will wait 24 hours for you to consider your position failing which we will then post.

1 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

We thank you for your review. You state that you were living at the above address but that you have now left however, you are still on the tenancy and your partner has refused to move out. There are arrears currently of £15,900.00 and you have not paid the rent for some considerable time. You have requested to come off of the contract but as you are on a joint contract we cannot release you without the arrears having been discharged. You have not paid the rent since February 2024. You state that there are works required to the property. However, you haven’t been at the property for some considerable time. We have been trying to gain access for our contractor to carry out the works but access has been denied. You have made various allegations against the landlord and made various claims but we were not party to the property when it was first let, we have taken this over from another letting agent. Unfortunately, this matter is now in the hands of solicitors due to lack of payment.
It is an unfortunate situation that you and the landlord have got into. We would suggest that you consider potentially making payment of your rent and getting the other tenant to allow us access in order to carry out the works to the property.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Cheaters

Absolutely disgusted by the conditions in rented house. The property is not fit for habitation. The place was full of moulds and cracks when I moved in. They blamed the previous tenants for this. I let them know these with photos and videos and left the property immediately. They refused to give me the deposit and the rent of £750 I paid before moving in.

1 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Watch out

Watch out. Read your tenancy agreement very carefully. This company does not care about their landlords or tenants. I have been in a dispute with them for a while now.
They started legal proceedings against my guarantor and I wasn't even late with rent.
They have to charged me rent untill the new tenants moved in. They have now been dismissed by the landlords as they didn't rent it out. Also charged me an early exit fee of nearly £400 to terminate contract.
Please be very careful before signing anything with this company.

1 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Thank you for taking the time to leave us a review. I have reviewed the details of your review and can comment as follows:

You requested to leave your contract early. Contracts are on a fixed term basis and as such you are responsible for the full rent until such time as a new tenant is found to replace you. A letter was sent to you explaining these details. There is a charge for us re-letting the property which was also explained to you in the sum of £360.00. You paid the fee to agree this. In accordance with the terms of the contract as it is a fixed term you are liable for the rent until such time as the new tenancy begins. This again was clearly explained to you.

We found new tenants for the property and began the referencing process. Unfortunately, your payment of August rent was never received and we began our arrears procedure as you were still in a fixed term tenancy. This procedure includes contacting you on two to three occasions and then your guarantor. Unfortunately, neither yourself or your guarantor decided to pay the rent and our process is then to instruct solicitors which duly took place. The landlord employs us to ensure that the rent is collected. We subsequently spoke to the landlord and due other circumstances did not relate to you we decided to disinstruct ourselves from the property. Our accounts are in the process of dealing with the refund to yourself in the sum of £360.00 and the solicitor has been disinstructed.

If there is anything further that we can help with don’t hesitate to contact us direct.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was very happy with Harringtons

I was very happy with Harringtons. They were friendly and efficient and made the necessary arrangements promptly.

5 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Harringtonslettings

Antwoord van Harringtonslettings

Good morning Fata

Many thanks for your positive review and for taking the time to leave us one.

We wish you all the best in the future.

Kindest regards

Rachel
On behalf of Harringtons Lettings

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dangerous especially for students

Dangerous especially for students they will ignore you, add addendums to your agreement and then threaten to evict you if you don’t sign (not uphold the original agreement). They will show up on dates different to what they have told you and let themselves in. Leave you without basic promised appliances for months. The houses are not in a state to be rented out, structural damage, slugs at night, damp and mold etc. You must Get professional cleaning when you move out (even though this is not the law), any move in photos you send them of dirt/ stains they won’t put on your inventory then will charge you for them when you move out. At the end of the day they will blame the landlord and the landlord will blame them. But will be nice and helpful if your looking for viewings from them.

19 oktober 2022
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer