L'INTERVALLE Reviews 

83
•
TrustScore 2 uit 5

2,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I placed an order on October 6. My order had two pairs of shoes. One I got within a week and the other one after a month of waiting I asked for a refund. If I didn’t follow up, I would’ve never had an... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I’ve ordered these boots hoping they will be genuine leather as it was stated on their website, as well as they were made in Portugal . When they’ve arrived, the label only said the outer part is leat... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

J’ai commandé 3 paires de chaussures, une paire n’est jamais arrivée. Après 1 mois j’ai demandé un geste commercial de la part de la compagnie ainsi qu’ils me rembourse la paire qui n’est jamais arr... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I am very happy with customer service, I contacted them with a problem and the response was immediately, my problem was resolved. Would definitely buy from them again. Thank you

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Schoenenwinkel
  2. ook in
  3. Handtassenwinkel
  4. Laarzenwinkel
  5. Riemenwinkel
  6. Tassenwinkel
  7. Winkel in modeaccessoires

Geschreven door het bedrijf

Women’s shoes and handbags ethically handcrafted in Europe and beyond using high-quality genuine materials. Designed with love in Montreal, our fashion-forward pieces deliver everyday luxury at an accessible price. Timeless quality and comfort that endures. Conscious craftsmanship. Worldwide shipping. #mylintervalle


Contactgegevens

2,2

Slecht

TrustScore 2 uit 5

83 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 61% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,2

Alle reviews

(83)

26 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I placed an order on October 6

I placed an order on October 6. My order had two pairs of shoes. One I got within a week and the other one after a month of waiting I asked for a refund. If I didn’t follow up, I would’ve never had an update on my package nor the refund customer service needs to be more on top of giving clients an update for late packages.

9 oktober 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have still not got my whole

I have still not got my whole
Order , the delay in the delivery is ridiculous.

8 oktober 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

In the event that you have any questions or queries regarding your order, we strongly advise reaching out to our customer service team at the following email address: info@lintervalle.ca
We have checked our customer correspondences, and have noticed that you have not contact us, nor reached out.
However, we can see that half of your order was shipped and received on September 25. The outstanding item, the Opium Silver Metal 40, is an Outlet product. Outlet products may incur a longer processing period and may take longer to receive compared to our regular collection, of which we disclose in our Outlet Policy on our website, lintervalleshoes.com.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I am very happy with customer service

I am very happy with customer service, I contacted them with a problem and the response was immediately, my problem was resolved. Would definitely buy from them again. Thank you

7 oktober 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you so much for your kind words! We're delighted to hear that our team was able to assist you and resolve the issue quickly. We truly appreciate your support and look forward to welcoming you back! ❤️

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not a real leather - cheap Chinese boots

I’ve ordered these boots hoping they will be genuine leather as it was stated on their website, as well as they were made in Portugal . When they’ve arrived, the label only said the outer part is leather - inside is not . To my biggest disappointment, a week before these boots were delivered, I have visited the mall in Tsawwassen , where in one of the shops I happened to see exactly the same boots -just half the price that what I’ve paid. I was hoping , that maybe the quality is what I’m overpricingly paying at Intervalle .. but no, when my boots arrived, I’ve received the same cheap Chinese quality shoes , that I have seen in the Tsawassens outlet . Immediately searched for a way to return them- and another disappointment- items on sale ( very minimal) can only be exchanged for a giftcard on their website . I feel trapped , dissapointed, frustrated and angry.

14 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

While we appreciate your feedback, we must clarify that if a style or product are described to be made in Europe, that is where they have been manufactured, regardless of looking similar to products that are made in other areas of the world.

Furthermore, the Biamary style, in both black and brown, has been one of our most popular styles with out customers this season, and we have received nothing but the most positive feedback. However, we do apologize that you were dissatisfied with this product.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Cute genuine leather bag

Cute genuine leather bag. Perfect size for day or evening. Bag was ready for pick up after a couple of days.

7 oktober 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you for sharing your feedback with us! We are so happy to hear that you are enjoying your purchase!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

J’ai commandé 3 paires de chaussures

J’ai commandé 3 paires de chaussures, une paire n’est jamais arrivée. Après 1 mois j’ai demandé un geste commercial de la part de la compagnie ainsi qu’ils me rembourse la paire qui n’est jamais arrivée.
Ils m’ont répondu de façon odieuse.
Je ne commanderai plus chez eux.

25 september 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Il doit y avoir un malentendu. Nous avons répondu avec professionnalisme et courtoisie à votre demande d'annulation de la commande « Clarabelle Off White Patent 39 » et vous avez été remboursé via votre mode de paiement initial.

Les autres articles de votre commande n° ##236979, à savoir les modèles « Heritage White Leather 39 », « Holts Off White Leather 39 » et « Horgen White Leather 39 », ont été livrés à votre domicile le 1er septembre à 13 h 44, livraison pour laquelle une signature a été fournie.

Nous avons toutefois remarqué dans vos e-mails que vous mentionniez à plusieurs reprises des articles qui ne faisaient pas partie de votre commande, ce qui laisse supposer une certaine confusion de votre part à ce sujet.

Nous vous rappelons que tous les articles expédiés ont bien été reçus, comme l'indique le numéro de suivi de Postes Canada.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good customer service

Very good customer service

24 september 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you so much for this complimentary feedback! It is greatly appreciated, as we aim to provide our customers will the best service we can possibly provide!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WORST EXPERIENCE

WORST EXPERIENCE. I couldn't refund my purchase, although it wasn't made clear it was a final sale because of they were on sale. Terrible experience. I will never shop here again.

24 september 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

While we are very sorry for the inconvenience you are facing, we woudl like to clarify that the item you purchased in your order #238112 is in no way final sale. Final sale would refer to an item that cannot be returned under any circumstances.
However, the item you purchased was on sale, in which our Exchanges and Returns policy states that the only products that are eligible for a refund to your original method of payment, are those purchased at full price. Any item purchased on sale, discount or promotion are not eligible for a refund, but can be exchanged for a better size or another item of equal or greater value at one of our stores. Alternatively, they can also be sent back to our facilities in exchange for a virtual gift card.
We in no way conceal or try to hide this fact. Oppositely, these policies are not only clearly stated on our website, but are also disclaimed in your cart prior to checking out. Our customer service team is also at your disposal and ready to explain any elements of our policy that are unclear. However, we noticed that you did not reach out to inquire or clarify if the item you ended up purchasing was refundable.
Therefore, the information is available to reference for those who choose to do so. However, we cannot be held responsible for those who do not, or choose not to consult these policies prior to making a purchase.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Started off great...

Started off great! I ordered 2 pairs of shoes while away. They arrived before I returned home (fast delivery), amazing. I returned the pair that didn't fit so well, and opted for an exchange for a shoe still available on the website. I requested it be shipped to store... and that where everything has (present tense) gone wrong. It's been in transit for weeks now and neither side knows where or what has happened to this pair of shoes. Customer service hasn't done much either but "look into it" and not get back to me. I find myself having to check in after 5 or 10 days has passed as if they've forgotten about me. I suggested they send me a pair directly, as that worked seamlessly the first time, they said they are unable to while the shoe is in transit. Fine. I finally requested a refund as I believe this all to be ridiculous at this point; we are days away from this going on for about 2 months. The speed in which they would answer me before (usually within or about 24hours) all of a sudden changed and I'm still waiting to hear back. Either send me the shoe (and figure out on YOUR END what went wrong) or give me my money back, it is that simple. But here I am suffering the consequences of whatever failure that has caused this mess.

3 augustus 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Hi Sascha,

We thank you for providing us with this feedback regarding this matter. We do apologize for the turbulent experience you have had, and the impact this has made on your perception of our service.

We completely understand your frustration, and as our customer service team mentioned, they are looking into this matter to ultimately provide you with a solution. While they typically respond within a timeframe of one business day, with situations that require more investigation, this delay may be slightly longer. However, rest assured they are working as quickly as possible to get this figured out for you, and will provide you with a resolution swiftly.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not to be trusted - can't disclose the material details accurately

Not to be trusted - can't disclose the material details accurately and makes me think they are misleading customers.

Was looking into the Almie Black Leather stiletto heel. The material description wasn't helpful so I reached out to customer service to see what parts of the shoe are real leather.

The customer service rep was even more unhelpful and kept referring me to the pathetic material description as if I didn't read it already. When asked if the padded insole was real leather she replied back "is likely not". When asked to speak to someone else that would know definitely what materials are used in the shoe components she just said that she's just unable to confirm the materials. I'm not asking for suppliers, I'm not asking for their shoe blueprint to steal, I'm just a girl looking for a high quality made shoe hoping to confirm that the whole shoe is made of leather.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you for sharing your experience with us. We understand how important it is to know what goes into the footwear you choose, especially when you’re looking for quality that lasts. When the lining and insole materials are not specifically indicated, they may include bonded leather or a combination of genuine leather and man-made materials. We can confirm that this does not affect the overall durability of the footwear. We carefully oversee our production and remain committed to offering well-made products that meet our quality standards.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I liked the quickness of the delivery…

I liked the quickness of the delivery but one of the pair of sandals the ankle strap was too tight and the colour of the was a little different on one of them the pink was lighter suede than the other

25 augustus 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

We truly appreciate your feedback.

As noted in our Outlet Policy online, products purchased from our Outlet section may have small surface-level variances or imperfections. These variations do not impact the wearability of the product. https://lintervalleshoes.com/pages/exchange-return-policy

Thank you again for sharing your experience with us.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Jamais reçu…

J’ai fait l’achat d’une paire de sandales vers la fin du mois de mai. Début août, je n’avais toujours pas reçu ma commande et ce après quatre messages et échange avec le service à la clientèle. J’ai Fidés finalement demandé un remboursement. Je souhaitais porter ses sandales pour l’été alors que l’été est bien avancé et je ne les ai jamais reçu. Très déçu de cette transaction.

4 augustus 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Merci d’avoir pris le temps de partager votre expérience. Nous sommes sincèrement désolés pour cette déception. Nous faisons notre possible pour ne pas laisser de commandes en attente pendant plus d’un mois. Après vérification, votre commande a été passée à la fin juin et 5 des 6 paires ont bien été expédiées. Malheureusement, la dernière paire présentait une différence de pointure et notre équipe d’entrepôt n’a pas réussi à retrouver la paire correspondante malgré ses recherches. Cette situation peut malheureusement se produire avec les dernières paires de certains modèles plus anciens de notre section Outlet. Nous regrettons sincèrement les inconvénients occasionnés et espérons pouvoir vous offrir une meilleure expérience lors d’une prochaine commande.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The belt I bought looked good in the…

The belt I bought looked good in the picture but it was not good value for 94$ by the time one pays shipping and taxes. the belt buckle was not even solid metal but hollow, really cheap actually. I am not shopping at L’ Intervalle again. Not always good value lately.

3 augustus 2026
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear the belt did not meet your expectations. Our current collection of belts is crafted in Portugal from genuine leather, and we truly appreciate your comments as they help us continue to improve. We hope to have the opportunity to provide you with a better experience in the future.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Shoe sizes

I really like the styles, but they don't carry big sizes, which is unfortunate. Anyone with average-sized feet can benefit from here.

23 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear you like our styles, and we appreciate your comments regarding sizing. We’ll certainly take your feedback into account as we continue to develop our collections. Thank you again for helping us improve!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Expérience client décevante

Cela fait une semaine que j’ai passé ma commande et mes souliers ne sont toujours pas expédiés. J’essaie d’acheter le plus local possible mais je trouve déplorable que des articles venant de la Chine arrive au Québec plus rapidement que des articles achetés au Québec. J’ai accepté de payer 15$ de shipping car je voulais pas acheter pour 200$ qui est le minimum requis pour un shipping gratuit et on m’a répondu que le fait de payer des frais de shipping veut pas dire que l’expédition est plus rapide … je comprends mais c’est un peu boboche comme réponse. J’ai déjà dû retourner des bottes car on n’avait pas expédié la bonne grandeur et ça a pas été simple. J’ai dû prouver avec photos l’état des bottes que je venais de recevoir. Les souliers sont de qualité mais le service à la clientèle gagnerait nettement à s’améliorer … mes deux dernières expériences ont été très décevantes avec cette compagnie.

11 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Merci d'avoir pris le temps de partager votre expérience. Nous sommes sincèrement désolés d'apprendre que vos dernières expériences n'ont pas été à la hauteur de vos attentes.

Concernant les frais de livraison, nous souhaitons préciser que nous n'offrons actuellement qu'un service de livraison standard. Les frais de 15 $ correspondent à un tarif fixe appliqué à toutes les commandes de moins de 200 $, peu importe la destination ou le nombre d'articles. Ils ne correspondent donc pas à un service d'expédition accéléré. Il nous arrive même de devoir expédier une même commande en plusieurs envois lorsque les articles proviennent de différents entrepôts ou magasins, sans frais supplémentaires pour nos clients.

Nous comprenons tout à fait que le délai d'expédition et votre expérience précédente aient pu être frustrants, et nous nous excusons sincèrement pour les inconvénients rencontrés. Vos commentaires sont précieux et seront pris en compte afin de nous aider à améliorer nos processus et l'expérience que nous offrons à nos clients.

Merci encore pour votre confiance et pour votre soutien envers une entreprise québécoise!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing experience

Very disappointing experience. The store advertises sale items, accepts the order, and then later claims the shoes are no longer available instead of fulfilling the purchase. It feels misleading and unfair to customers. If an item is out of stock, it shouldn't be listed as available for sale. I expected much better service and honest

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you for sharing your feedback, and we're truly sorry for your disappointment. While we do our best to keep our inventory accurate, there are occasions when the last available pair is found to be damaged during our quality inspection, or an inventory discrepancy is identified while our fulfillment team is preparing the order. Unfortunately, with hundreds of styles and thousands of pairs in our warehouse, these issues can only be discovered once an order is being processed.

We understand how frustrating this experience can be, and we sincerely apologize for the inconvenience. We appreciate your understanding and your feedback, as it helps us continue improving our processes.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointed with my recent…

Very disappointed with my recent experience.

I purchased two pairs of shoes online and requested a refund almost immediately after receiving them. The shoes were only tried on indoors and remained in original condition. Despite this, my refund request was denied.

What I found most frustrating was the lack of clear communication regarding the no-refund policy during checkout, as well as being directed by a store associate to contact customer service because an exception could potentially be made, only to be denied after multiple exchanges.

As a long-time customer, I expected a much more reasonable and customer-focused resolution. Unfortunately, this experience has significantly changed my perception of the brand.

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

Our Customer Service team follows the return policy outlined on our website https://lintervalleshoes.com/pages/exchange-return-policy As indicated in our policy, Outlet items are final sale and are not eligible for returns or exchanges. To help customers identify these products before purchasing, Outlet styles are marked with a red "Outlet" label throughout our collection pages, on the product page, and within each applicable product description.

We will take your comments into consideration as we continue working to improve the shopping experience and make our policies as clear as possible.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad quality and online client service

I purchased a pair of boots that became damaged after only one (1) short normal use (walking from the car to the building and remaining seated). The leather interior of the boots tore, which does not correspond to normal use expected for this type of product, nor to the price paid.
Customer service refused to acknowledge the issue, citing their 30-day warranty, despite the existence of the legal warranty, which protects buyers against defects in quality.
I am therefore disappointed with the quality of the product and the handling of my request.

J’ai acheté une paire de bottes qui s’est abîmée après seulement une (1) courte utilisation normale (aller de l’auto au bâtiment et rester assise). L’intérieur en cuir des bottes s’est déchiré, ce qui ne correspond pas à un usage normal attendu pour ce type de produit, ni au prix payé.
Le service client a refusé de reconnaître le problème en invoquant leur garantie de 30 jours, malgré l’existence de la garantie légale, qui protège l’acheteur contre les défauts de qualité.
Je suis donc déçue de la qualité du produit et de la gestion de ma demande.

Précision / update : Celles-ci ont été portées une seule fois : je me suis déplacée de l’auto au bâtiment, puis je suis restée assise en classe. Il n’y a eu ni marche prolongée, ni frottement contre un trottoir, ni contact avec un objet pointu à l’intérieur des bottes, contrairement à ce que vous avez suggéré dans votre courriel. L’analogie du téléphone tombé suppose un incident précis, ce qui n’est pas le cas ici, puisque les bottes ont été utilisées normalement, sans aucun événement particulier.

10 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo L'INTERVALLE

Antwoord van L'INTERVALLE

Bonjour,

Comme expliqué par notre service client dans la demande soumise, et comme stipulé dans notre politique relative aux défauts sur la page Échanges et retours de notre site Web, nous garantissons tous les produits contre les défauts de fabrication jusqu'à 30 jours après la date d'achat, après validation.

Après avoir soigneusement examiné les images qui nous ont été envoyées dans votre courrier électronique, nous avons constaté que les dommages en question ne sont pas liés à un défaut de fabrication, ce qui signifie que l'achat du produit n'est pas couvert par notre garantie ou cette politique.
Comme nous l'avons expliqué, le cuir défectueux présente des propriétés très spécifiques, en ce sens qu'il s'écaille et se désagrège à la moindre sollicitation. Les dommages subis par le cuir sur les photos qui nous ont été fournies montrent une coupure dans le cuir, qui n'aurait pu se produire que si le cuir était entré en contact avec un objet tranchant.
Le cuir ne peut pas subir ce type de dommage sans cause. Et si le cuir utilisé pour cette paire spécifique était vraiment défectueux, il y aurait des marques significatives, qui n'étaient tout simplement pas présentes sur les images fournies.


Bien que nous comprenions que ces bottes n'ont pas été portées pendant une longue période, comme nous l'avons mentionné, cette question ne dépend pas du nombre de fois où vous avez porté les bottes, mais plutôt de ce qui s'est passé lorsque vous les avez enfilées ou manipulées.
Nous avons cherché à fournir un contexte en expliquant que cela n'était pas différent d'acheter un nouveau téléphone dans un magasin et, quelques instants plus tard, de le faire tomber, provoquant ainsi la fissuration de l'écran. C'est l'action de faire tomber le téléphone qui a causé les dommages, et non un problème lié au téléphone lui-même.

Nous espérons que le partage de ces informations renforcera davantage la raison pour laquelle cette position a été adoptée et notre décision quant à la raison pour laquelle nous ne pouvions pas donner suite.

Merci,

L'Intervalle

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer