Metro Wardrobes Reviews 

193
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The quality of the wardrobes themselves is top-notch—sturdy, beautifully finished, and clearly built to last. But what truly set this experience apart was the installation work. The craftsmanship an... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Metro did all the wardrobes for our 5 bedroom house. All of them were bespoke and were to an extremely high standard. Palak and Sonal who helped us with the design process were outstanding and extrem... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nitish was great. He surveyed my mother’s bedroom and the team produced accurate drawings of what we wanted. On the day, the installation team were respectful and polite and worked all day until the w... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend Metro! Their service and products are excellent and the staff are always professional and knowledgeable. Our designer, Ranto, visited our flat to do initial measurements. We later met... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Opslagbedrijf
  2. ook in
  3. Binnenhuisarchitect
  4. Kookwinkel
  5. Meubelwinkel
  6. Slaapkamermeubilair winkel
  7. Woonkamermeubilairwinkel

Geschreven door het bedrijf

Metro Wardrobes is the UK-based leading manufacturer and supplier that specializes in the design, manufacture, and installation of bespoke fitted furniture. With a focus on quality and attention to detail, the company has established itself as a leading manufacturer and supplier of high-quality furniture solutions for customers throughout the UK. At Metro Wardrobes, we understand that every space is unique, and we believe that our customers deserve furniture that is tailored to their specific needs and preferences. That's why we offer a range of bespoke fitted wardrobes, bedroom furniture, home offices, and living spaces storage solutions that are made to measure to ensure a perfect fit. Our team of experienced and skilled designers and craftsmen work closely with our customers to create furniture that not only meets their needs but also exceeds their expectations. We take pride in our ability to bring our customers' ideas to life, whether they want a sleek and modern design or something more traditional and timeless. One of the key benefits of choosing Metro Wardrobes for your furniture needs is our commitment to using only the highest quality materials. We believe that furniture should not only look great but also be built to last, which is why we use only the best materials and components in our products. From MFC to high-quality MDF and laminates, we use only the best materials to ensure that our furniture is durable, reliable, and long-lasting.


Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

193 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(193)

6 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give 0 stars I would

I debated wether or not to give 2 stars, but decided it best to stay at 1.

Where do I begin?

The engineers visit:
The "designer / engineer" that came to my house to help design my wardrobe was average at best. Out of the 4 wardrobes, we agreed to create 1 of my wardrobes too short in depth (meaning that when it came to actually building the wardrobe, I couldn't fit any clothes in it as the depth was too shallow) Granted, the end decision was mine, however, from a designers POV, I should have been directed more by MetroWardrobes as they are the "experts".

The communication:
Was some of the worst communication I have ever experienced with a vendor. My work is quite intensive, so when it comes to blocking off days that I need to WFH so they can come build, I have to plan far in advance. I made this note very clear to Metro wardrobes, but TIME and TIME again, they would re-schedule last minute. By last minute, I mean at 6:30pm sometimes the day BEFORE they were meant to come. This happened 2-3 times. This lack of communication had a knock on effect with my work / life balance and it was a growing frustration in working with this "company"

When I called my "designer", Ranto, to discuss an issue I had with one of the wardrobes, I was utterly shocked by the way he spoke to a paying client. He turned our conversation into a shouting match, accusing me of lying, I was genuinely shell-shocked. The conversation got so heated that he had to pass the phone to his "warehouse manager", who is equally as incompetent.. I cannot imagine in my lifetime ever speaking to one of my clients that way.

The workers:
The workers that they provided for this job were very inconsiderate with my possessions and property. They didn't even cover the floor where they were working and began to cut wood INSIDE the property. After they were finished cutting the wood, there was saw dust everywhere (photos linked below). The dust went onto & into my desktop computer, camera, and expensive equipment that I own.

Another examples of the quality of the communication and these workers was: On a day that workers were coming, I removed EVERYTHING from the half built cupboards (which took around an hour) and 2 workers came over to finish the job. When they got there, they had NO CLUE what they were meant to be doing, holding a sheet with the "plans". They started asking ME questions about where everything was and what to do. Nothing had been communicated from the previous builders to these 2 new ones. I had to step in and project manage this project at one point as they were incapable of doing it themselves. Bearing in mind I was also working that day, so I was losing precious time that I could've been working.

If I could, I would give 0 stars, but the 1 star and the only saving grace from this company is that the quality of the wood is decent.

I would avoid this place at all costs... so unprofessional. KEEP SEARCHING (I wish I did). I hope this company reads through all of it's bad comments and realises that they need to learn and improve from them. I hope this review helps someone make the right decision.

25 november 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Dear Sean,


Thank you for your review.


We would like to take this opportunity to clarify a couple of things you have mentioned.

Firstly, the unit in your office room you referred to was never supposed to be used for clothes storage, which is why shelves were put there in the design. As you correctly said, after numerous emails, you approved that design.

After we installed carcasses and informed you of the delay with the doors, you decided that you wanted to change the purpose of the unit and wanted it to have a hanging bar inside – this was not possible with the original design as the unit was indeed to shallow.

Please refer to our Terms and Conditions, made available to you before you placed your order, point 3.1 :

3. Customer’s Responsibilities

1. Check carefully the proposed layout to make sure it is correct and meets requirements (an additional charge may have to be made if you request alternations or any additions to the design once the product has been manufactured).



Your designer agreed to make that change at an additional cost, which was later waived off as an apology for the delays on our side. At that point, you wanted to change the design AGAIN which meant that we would have had to order another set of doors for you, which would cause even more delays.
The conversation did indeed turn heated when you mentioned that you were not prepared to make your payment at all, on top of the compensation we had already offered by that time.

With regards to your comments about the worker cutting the wood inside, please refer to our Terms and Conditions point 3.2 : Give reasonable access to the premises; this includes allowing some cutting of wood on site.

Please also refer to the points 3.5 and 3.7 in which you are required to remove any bulky or valuable ( your cameras ) items from the rooms – you did none of it and your room was full of your belongings making it hardly possible for our teams to work. You also kept your belonging in the units that we were supposed to remove and dispose of for you :

T&Cs Point 3.8
Should the removal of existing units be included in the order, the Customer is to make sure their belongings are removed from them before the arrival of the Company’s team.


We do acknowledge that there was a delay and we did offer you a compensation by amending your unit FOC but we do not agree with your comments.


Thank you
Metro Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service and quality

The designing process was seamless. Palak and Nassy were great help in the process of designing and ordering. Wardrobes were delivered and fitted within 2 weeks. The craftsmanship is excellent, accompanied with thorough fitting and cleaning after completion.
Really happy with my wardrobes :)

12 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi Tej,

Thank you very much for your kind words. We are all so glad that you are happy with your wardrobes and it was a pleasure working with you. Please feel free to contact us in the future for any more services.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thought they were too good to be true…

When I got a quote and the time frame from metro wardrobes, I thought it was too good to be true. Not only was the price the most competitive between sharps and sliderobes, they could install 12 weeks earlier than these other competitors. I was convinced that what was promised would not be delivered upon. However I am very impressed with the final result. Although there were some minor hiccups and installation took place over 5 days instead of 2-3, it was done professionally and to a high standard. Would highly recommend metro wardrobes.

12 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi Sucharitha,

Thank you very much for your kind words. We are all so glad that you are happy with our services and it was a pleasure working with you. Please feel free to contact us in the future for any more services.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From design to labour and material…

From design to labour and material quality, everything is as I expected it to be. Thank you especially to Nassy for delivering the wardrobes I visualised.

30 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Dear Funda, thank you for your kind words. We are all so glad that you are happy with our services. Please feel free to contact us in future for any more services.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Metro Wardrobe

Very pleased with the product . The fitters were professional , on time and know what they were doing.
will definitely recommend to others.,

22 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi, thank you for your kind words. We are all so glad that you are happy with our services and your wardrobe. Please feel free to contact us in future for any more services.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great work by Metro Wardrobes

Great work by Metro Wardrobes, they were able to fit the wardrobe in record 10 days time when other vendors will ask for 3 months. Would recommend them

9 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi, we are all so glad that you are happy with our services and it was a pleasure working with you. Please feel free to contact us in future for any more
services.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very genuine company

Used this company again after completed my daughters bespoke wardrobes 5 years ago. Good quality cupboards stood the test of time so decided to get for another bedroom.

Luci and cupboard fitters very professional and took time to deal with install well.

21 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi Jonathan, thank you for your kind words. We are all so glad that you are happy with our services and it was a pleasure working with you. We hope to be your first point of contact should you need anything else.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible experience, do not buy form this company…

The experience dealing with this company has left my building project behind time and a very stressed house hold.
The fitters were terrible, they did not turn up on time, no notice was given, I have to constantly chase them for installation times. Mirrored doors were chipped on arrival, replacement delivered 6 weeks later was damaged. The workmanship was very poor, insufficient time was allowed the the installation. Metro do not answer emails, fitting manager is never available to take calls, nor any senior management and after 6 months they have not rectified the problems. I am going to have to employ a contractor to sort out the mess that has been left. appalling behaviour, they soon call you when they want paying but apart from that do not expect to here from them.

16 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi,

Please apologize for the inconvenience that you are experiencing with this second project at your property with us.
We always answer all your calls and emails, sometimes it takes more time because multiple people need to be involved, but we never ignore our customers.

Our fitting manager is fully aware about what needs to be rectified in your property and he follows up to 7 projects a day so sometimes , is not available to speak to the client directly.

However, he came to your property to make sure that he has all the correct information to resolve the issue and, before sending the fitters again, we have scheduled another visit to complete this to your satisfaction.

About the replacement doors, you were fully aware of it before you even placed the order because we get these from a different supplier based abroad.

Please accept our apologies for any inconvenience caused.

Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service.

The men who came were so kind and helpful and definitely went that extra mile for us.
Wardrobes were fitted three years ago and with normal wear and tear (and having four small kids!) they just needed a bit of tightening at the hinges and they came willingly the same day I called them and replaced all the hinges. So happy. Amazing service. Beautiful wardrobes x

30 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi Sophia, we are all so glad that you are happy with our services and it was a pleasure working with you. Please feel free to contact us in future for any more
services.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really good value for money

Really good value for money. The turn around time was very quick and the team installing the wardrobes completed 2 bedrooms in 1.5 days. Metro didn't have the 'marketing' and gadgets of some competitors, but the work was professional, a fraction of the turn around time to competitors and brilliant value. We're very happy

20 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi Duncan, we are all so glad you love your new wardrobes and it was a pleasure working with you and we hope to be your first point of contact should you need anything else.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

HORRIBLE EXPERIENCE, DO NOT USE

I used Metro Wardrobes to get two wardrobes fitted in my new flat. One of the wardrobes was sliding and the other was a corner wardrobe. We paid 50% upfront before the installation.

We had the worst experience with this company. The lady who came to do our design and measurements kept getting it wrong despite repeatedly correcting her with the colour and size.

She attended our property twice (attended the second time after we paid £50) to get the final measurements wrong. She suggested that we get shelves on the side of both our wardrobes with a hole for the lighting switch which we couldn't remove.

Delay in the installation:

The company were supposed to start our job but informed us a day before that they cannot attend the next day because of issues in their factory as a result our project got delayed.

Installation

The measurements of the pieces sent were all wrong - and we had to ask them to cut the sections again - this further delayed our project.

The drawers made inside the sliding wardrobe were also much smaller than promised and were cut wrong

Even the shelves which we were promised would be curved on the edges were triangular in shape and half the size of the length of the wardrobe

The cut out for the switch was uneven, scruffy and not painted

HORRIBLE EXPERIENCE, DO NOT USE PLEASE

SAVE YOUR MONEY

15 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Dear Customer,

We always aim to deliver a great experience, and we are disappointed when we don’t meet expectations. Thanks for taking the time to bring this to our attention.

Originally when we came to see you, you were not sure about the design and then you asked for the 2nd design visit after a month or so. We asked for £50 which is, per company policy, just a small token as confirmation which we deducted from your final Invoice. When you raised the problem with your wardrobe, We stopped the work and the fitting manager attended you at the property along with the designer. Also, we always ask for the 35% payment on the 1st day of the installation which as mentioned in the T&C of the pro forma invoice you received before you placed your order, still you did not pay on that day. We rectified all the issues from our side.

You decided to change the colour of the doors during the installation, that's why this is still outstanding. As soon as we have the material, we will contact you to arrange the date.

You called the designer in the morning at 7 am and she did attend you at your property at 9.30 am. I understand that there were issues installing your wardrobe but we have provided all support to make sure that your wardrobe gets completed properly.

We are sorry that we were not able to meet your expectation on this occasion.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just amazing!

Just amazing! Excellent service from start to finish, top-class materials and much cheaper than others. I was just about to place my order with Sharp Wadrobes but the designer was driving and couldn't take a deposit on that time and I decided to do my last online search...lucky me! £700 cheaper, 4 weeks quicker and plenty more options added than original project plus very professional Installation without a bit of dust!

8 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Thank you very much for your kind feedback Marcin! I am glad that you are happy with your new wardrobe. Please feel free to contact us in future for any more services.

Best,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zero star - they only cared for charging me!

I have had a very bad experience using this company, and I wish I had gone with the other company that I considered. The work is still incomplete, 2.5 months down the line! It is completely unacceptable, I paid a good amount of money for a fitted (bespoke) wardrobe.

While it all started well, the service turned rubbish as soon as I had paid the deposit (50%). The works started later than scheduled and took longer to complete. The company was VERY quick to charge me, for instance, as soon as the work completed on the last day, they called and rudely demanded the rest of the money (15%), I was not even given five minutes to inspect the work. I had paid everything on time, so I paid the last 15% when asked - this was a bit naïve of me, because it removed the urgency and incentives for the company to fix their errors and mistakes with the build.

It was supposed to be BESPOKE wardrobe, yet they did not follow the specific measurements I asked them to do for one of the units (I have therefore ended up with asymmetrical shelves), and the door opens in the wrong direction (which is very inconvenient as the unit is next to the wall).

The quality is not great, one door was just sloppy work that looked of very poor quality. I informed my designer of the issues - I chased constantly, some 2.5 months later, they show up with a new door, which proved to be incorrectly cut! So, the fitters took the existing door and now I am left with an incomplete/door-less wardrobe. They are constantly making excuses and blame the errors on the company that make that specific door, however, it is just nonsense, no company would take some 2 months to sort out a mistake! Absolute farce!

I deeply regret using this company, I felt that they ONLY cared about charging me, but they had ZERO interest in fix errors and problems with the wardrobe they installed.

27 juni 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi Vivian,

As per the discussion we had on the phone, here also, we have the same feedback for you. Firstly, The payment was due on completion so it's a standard procedure that we call when the fitters on site inform us that the job is done, which is also listed in the terms and conditions that you had received before placing your order. The doors were not faulty but you did not like what they looked like so we AGREED to change them. The doors are from an external company which was explained to you by your designer on several occasions. The wardrobe does correspond with the design you received, the door opening is toward the right because of the led light. All the issues you raised have now been resolved to your satisfaction.

Thanks,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not even bother to consider this…

Do not even bother to consider this company . Not very professional , they have ruined my carpet cutting more than they should when they have started to fit the wardrobe . I am still waiting for a month to get them to finish what they have started so I have got a wardrobe which is unfinished at the moment . They are really quick to get your money but not professional to get things done . They will also try to trick you pretending that drawers , shelves , etc are properly fitted but you would find holes everywhere which would try to cover.

Run as fast as you can from this company !!!

10 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Dear Esther,

We are struggling to locate your project on our database - please can you contact us directly if you have any issues with wardrobes if they were made by us.

We do not cut carpets before installing our wardrobes so it seems odd that you mentioned carpet cutting and we are not aware of any issues that you mentioned.


Please do get in touch with us at connect@metrowardrobes.co.uk with the details of your order.


Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

If you look for premium products, they are the ONE

After an initial problem, the way they dealt with it and the outcome of the job was outstanding.
That wardrobe it’s unbelievable!
Spacious, strong, beautiful... couldn’t ask for a better product.
Hard working people, they were on time, they worked nonstop all day and they cleaned everything after them.
They exceeded my expectations by far.
I am very pleased with the service from A to Z, and I know that I am not easy to please.
Thank you for this beautiful piece of art.
Francesco

27 april 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Hi Antonio, we are all so glad you love your new wardrobes and it was a pleasure working with you and we hope to be your first point of contact should you need anything else.

Kind Regards,
Metro Wardrobes

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had a terrible experience with…

I had a terrible experience with everyone who is working in this place from the main staff to the fitters.
Extremely poor quality material and work. Took my money and never completed the job.
They never answered my calls. Very rude, kept shouting and didn’t give me a chance to speak. BTW, It was my mistake that I didn’t send the witness statement to the court otherwise the legal process would have been on my side. I still have all the evidences and pictures of your poor work. Not just that but you damaged my wall too.

1 april 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Metro Wardrobes

Antwoord van Metro Wardrobes

Dear Narmina,

You never let us finish the project and this matter was already resolved legally in our favour.

You clearly left this revieview purely to damage our reputation.

Have a nice day
Metro Team



Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Choose Metro

Free design visit was really informative and Asheeta provided me with design options and took all measurements. She then created and sent over the 3D visuals within a couple of hours after the design visit. After I mentioned some alterations, she amended the design and answered any questions I had. On the day of installation, the team arrived at midday and worked continuously until 6pm. They were really careful and very clean in their installation methods. The finished product is immense and I am very happy with the quality and professionalism demonstrated. I would 100% recommend Metro and will definitely be purchasing more of their work.

16 maart 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely delighted

Absolutely delighted. Put 3 companies in comp and not only they were the most competitive but also the fastest for completion and installation.
Honestly everything was great and easy from A to Z.
Thanks again

6 maart 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience start to finish

Great experience start to finish, picked the wrong handles which was my fault, they sent me different ones out straight away and helped me make sure I didn’t make the same mistake again. Finished job looks great so pleased

3 maart 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First class service

First class service. Competitive quote. Workmen were Highly efficient - we were told job would be completed over 2 days, yet finished to a high standard in just one day and fully cleaned up after themselves. We would certainly highly recommend and use again in the future.

22 februari 2021
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer