Nexamp Reviews 

735
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I canceled in May because I planned to sell my house. I received an email from NEXAMP stating I was responsible for production through June. I’m still getting charged for production in September. Almo... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding communication both by email and text Personal contact by a person when first signed up how to read your bill And what to expect Additional follow up upon first billing, also 15% savings... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am very conscious about being cheated, and no shocks or disappointments in my first two billing statements, exactly to the penny 85% of the savings. I am very pleased that I am able to support... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great program. It was offered via my electric utility and a great solution for us because we were not ready to get rooftop solar. Easy to sign up for, easy to use, saved us money and we were really... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Zonne-energiebedrijf

Geschreven door het bedrijf

Building the Future of Clean Energy

Community Solar with Nexamp: The Easiest Way to Tap into Clean Energy

Geschreven door het bedrijf

Save on your electricity costs without installing rooftop panels
We’re bringing clean energy to homeowners and communities everywhere, and helping them save on electricity costs* without installing rooftop solar panels. *Savings vary from state to state

No long term contracts, cancellation fees, or credit checks

Nexamp does not lock you into a long term contract or require any credit checks.

We believe in doing right by people and, well, the world. We’ll never lock you into an annual contract, never charge you any upfront fees, and never charge you to walk away—if you don’t like the service, you can cancel without penalty at any time.

Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

735 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 70% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(735)

106 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

No idea what my status is

So far, so good, but I have no idea how long this will actually take.

2 augustus 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Hi Richard, thank you for your feedback. We’re glad to hear things are going well so far! Your account was recently accepted to a solar farm, which is an important step toward getting your community solar benefits started.

It can take some time for solar credits to begin appearing, and since we bill in arrears, your first Nexamp invoice may arrive 2 months later as credits begin to accumulate. We’ll continue to keep you updated by email along the way, so you know what to expect as your account progresses.

Once you receive your first invoice, please feel free to reach out if you have any questions. We’re always happy to help explain your bill and make sure you understand your savings.

Thank you again for joining Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Seamless Service - Tip Just Pay Electronically

Utilities costs have become unbearable. Finally a company comes in to offer a bit of relief at a 15% discount (no tricks) and its clean solar energy.

30 juni 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you, Stephen! We’re so glad we had the opportunity to connect with you, walk through your recent invoices together, and provide some clarity around your account. We really appreciate you taking the time to speak with us and for updating your review. We’re happy to hear you’re feeling good about your Nexamp experience and the savings that come with supporting clean solar energy!

If you ever need any assistance, feel free to reach our Support Team at 855-727-4636, Monday through Friday from 8:30 AM to 6:00 PM EST.

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great contact

All my questions were answered.Great explanation of the program

24 juli 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review, Sandra! We’re so glad to hear our team was able to answer your questions and provide a clear explanation of the program. Helping our customers feel informed and confident is always our goal.

If you ever have questions about your account, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com.
We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Make it easier o transfer

Make it easier o transfer from one solar provider to another. I had enrolled with another solar provider but was dissatisfied with their billing process. I realized that it would take 90 days for a change to another provider, but there seemed to be a great deal of concern about my motives. I simply wanted to make a change.

30 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Jack, thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your transfer experience felt more difficult and time-consuming than expected. We understand how frustrating it can be to make a change in providers, especially when billing concerns are already part of the decision.

Your comments about the 90-day timeline and the level of concern around your reason for switching are important, and we take them seriously. Feedback like yours helps us identify where our process and communication can be improved so customers feel better supported throughout a transition.

A member of our team will review your concern and will try to reach out to follow up directly. We appreciate you bringing this to our attention.

If you have any questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review, James. We’re so glad to hear that our representative made a positive impression and provided you with a courteous experience. We truly appreciate you taking the time to share your feedback and for choosing Nexamp.

If you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just waiting to get started so no…

Just waiting to get started so no opinion at this time.
Waiting when I will see 15 percent discounted bill. 😄😮😄😟

30 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review and for joining Nexamp, Dinesh! We’re glad to have you getting started with us. Regarding your savings, we’ll have someone check on the status of your account, and a member of our team will reach out to you directly. We appreciate your patience and are happy to have you with us.

If you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to sign up

Easy to sign up. I received a $75 e gift card as a promotion for signing up. Great communication! This sign up process went smoothly! I recommend this company and love what they are doing!

5 juni 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review, Brionna! We’re so happy to hear that the sign-up process felt easy and smooth, and that our communication made a positive difference. We’re glad you enjoyed the promotion as well. We really appreciate your support and are excited to have you with Nexamp.

If you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just signed up

Just signed up , so far very happy

5 juni 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Glad to hear it — welcome, and thanks for sharing. If you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,

Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service has been excellent and…

Customer service has been excellent and the rebate is great

24 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Hi Mark. Thank you so much for your kind words! We’re glad to hear you’ve had an excellent experience with our customer service team and that you’re happy with the rebate. We truly appreciate your feedback and your support.you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

You will be happy with this service.

So helpful getting me set up with my new account. Outstanding Customer Service.

22 november 2025
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Hi Beverly. Thank you so much for your kind words! We're delighted to hear that getting set up with your new account was such a positive experience. Providing outstanding customer service is always our goal, and we truly appreciate you taking the time to share your feedback. If you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lower power bill

Did what they stated so far. Only had one power bill and the 15 percent reduction really helps my budget

20 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Hi Robert. Thank you for sharing your experience! We’re so glad to hear the 15% reduction on your power bill is already making a meaningful difference for your budget. We appreciate you taking the time to leave a review, and we’re happy to know things have gone as promised so far. Thank you for choosing Nexamp. If you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great

Awesome and great

20 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review! We’re so glad to hear you’ve had a great experience. We appreciate your support and are happy to have you with Nexamp!

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Saving money

Saving money

17 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review Perry! We’re happy to hear you’re enjoying the savings. If you ever have any questions or need support, our team is always here to help.

Sincerely,
Nexamp Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excited to be getting solar ...

I am very excited to be able to get solar energy since I cannot mount my own solar panels. I cannot speak to the cost savings yet, but so far the process has been smooth and informative.

9 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review Thomas! We’re excited to have you join Nexamp and are glad to hear the process has been smooth and informative so far. Community solar is a great way to access the benefits of solar energy without installing panels at home, and we look forward to helping you start seeing savings soon.

If you ever have questions, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Billing is in error

Billing is in error. My service ended in March. They sent me another bill for $40. Not paying. Terrible experience on billing, rebates, etc. STAY AWAY!!

9 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Hello Janice,

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your experience with Nexamp did not meet your expectations. We pride ourselves on delivering an exceptional customer experience and take feedback like yours seriously.

We understand your frustrations regarding billing, electric rates, and the timeline associated with your account cancellation.

To clarify, Nexamp does not set or control electricity supply rates, as those rates are determined by CMP. Our role is to generate solar energy credits that help offset a customer’s electricity usage. The value of those credits is based on CMP’s utility rates, and Nexamp then provides customers with a 15% discount on the credits applied to their account. For example, if $100 in solar credits is applied to a customer’s CMP bill, Nexamp would charge $85 for those credits, resulting in a $15 savings. Because utility rates, seasonal production, and household usage can fluctuate throughout the year, savings are generally best evaluated on an annual basis rather than month to month.

We also understand how frustrating the cancellation and final billing process can feel. While utility processes can sometimes impact the timing of account removals and final billing, we recognize the importance of clear communication throughout that process and appreciate you bringing these concerns to our attention.

A member of our team will be reaching out to you directly to review your account in detail, address your concerns, and work toward a resolution.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The folks that I dealt with were great…

The folks that I dealt with were great and the setup was easy. However, I still am not active after several months, and I'm not getting any help yet from Nexamp as far as my electric bill is concerned. I'd like to know when I'm actually going to start getting a benefit.

8 mei 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review, Patricia. We’re glad to hear the setup process was easy and that you had a positive experience with our team.

As confirmed by our support team, we’ve initiated the process to reinstate your Nexamp account and added you to our priority list to help expedite reassignment to a solar farm. We truly appreciate you coming back to Nexamp as a subscriber, and we currently expect you will begin seeing Nexamp solar credits on your utility statement by June. We also sent an email update on May 10 with additional details. If you have any further questions, please don’t hesitate to contact our support team.

Our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. We appreciate your patience and look forward to getting you back to receiving solar savings soon

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a professional experience

I had a professional experience

5 april 2026
Logo Nexamp

Antwoord van Nexamp

Thank you for your review Esther! We’re glad to hear you had a professional experience with our team. Providing clear, helpful, and professional support is very important to us.

If you ever have questions about your account, our Customer Service team is available Monday–Friday, 8:30 a.m. – 6:00 p.m. ET at 855-727-4636 or via email at support@nexamp.com. You can also log in to your user portal anytime for account details and updates. We appreciate you being part of Nexamp!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Review on my experience with Keinicia

I wanted to thank Keinicia for all her help with my account. It is rare in this day and age to find someone so knowledgeable and competent. In addition she was patient in explaining things to me and very clear. Fantastic customer service from her!

30 maart 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer