Original Dating  Reviews 

343
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

DO NOT Pay for the MATCH GUARANTEE it is not for matches if you select yes to one friend or yes to anyone even if they don’t match with you, its null avoid. Basically you only guarantee you won’t be... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Enjoyable session in Cambridge. Format was easy to navigate, good balance of male/female attendees, and 4-5 minutes per person seemed just right. It was a shame that there weren't as many people ther... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a really enjoyable evening at this Speed Dating event. The event was very well organised from start to finish and the facilitator was friendly, professional and trustworthy, which made the... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Event was cancelled and they refused to offer a refund. I did not want a credit note. SCAM company...avoid. Update. The company have refused to refund the fee or reply to emails. I therefore took... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Relatiebureau

Geschreven door het bedrijf

If it's speed dating London you're looking for you have come to the right place. Original Dating is London's established speed dating and singles events company providing high quality dating events for Londoners at venues across the capital and in cities across the UK. Expect well attended events at superb bars attended by the kind of people you want to meet. Our speed dating events are guaranteed. If you don't meet someone you want to see again, your next event is totally free. We work tirelessly to provide quality events for singles however sadly this platform is used as a stick to beat us with. We don't shy away from negative feedback and always aim to resolve any complaints positively.


Contactgegevens

3,3

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

343 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 63% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,3

Alle reviews

(343)

88 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not worth your money, time or hopes

The host was late and often seemed confused. The venue had poor acoustics I could not hear any of my dates. The host forgot to check in a few people, so they didn't appear in the selection of dates you wish to stay in touch with. i have been using this company off and on for years, and they have been getting worse and worse. Their getting rid of score cards was a bad decision.

28 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hi Brian, we're sorry to read your public feedback of this event. It seems that your issue is with one of our new hosts. We offer all of our new hosts full training however it can take a while for people to gain confidence in such a role. It must be pointed out to the reader that the majority of other guests have provided positive feedback on this event via our internal feedback system.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful Events Awful Company

Update: if their customer service was even 5% as efficient as their responses to their numerous bad reviews they'd be well on there way to providing something close to mediocre. Unfortunately though the company is WAY below par

To quote my friend "I'd rather eat my own s**t than go to another one of their events". Have been to two: very poorly attended, the men were just awful and the company tries to deviously get as much money out of you as possible without actually providing a good service. Avoid avoid avoid

7 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hello Grace, thank you for your constructive feedback.

I can see that the event you attended took place as exactly advertised and was well attended.

We wish you all the best of luck for the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve attended two events with Original…

I’ve attended two events with Original Dating—on the 31st and most recently on the 3rd in Tooting—and I want to say a big thank you to the organizers and hosts. Both events were really well-run, professional, and welcoming. You can tell the team puts in a lot of effort to make sure everything goes smoothly, and I truly appreciated that.

That said, I’m writing this with a heavy heart. Sadly, I didn’t get any matches from either event, and it feels like no one was really interested in me. I came to these events full of hope and optimism, genuinely believing I might meet someone special—someone to love deeply, to share life’s joys with, to travel and grow old with. But it didn’t happen, and it’s left me feeling quite crushed.

For now, I think I need to take a step back and give myself a little time. It’s not easy putting yourself out there, and while I’m glad I tried, the emotional toll is real.

Still, I want to thank Original Dating for giving people the space and chance to connect. Just because it didn’t work out for me (yet), doesn’t take away from the effort and care they put into what they do.

3 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hi Sam, we're super grateful for your review and warm words. We're sorry your didn't get matches last time and perhaps when you're ready you'll give dating with us another go. Best wishes!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was a good night with lots of…

It was a good night with lots of laughter and nice to meet lots of new people, great event, thanks for organising it.

16 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Thanks so much for your feedback, your review makes us happy!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Please call me!!

I have tried contacting Original dating over 5 times now asking for a call back ive tried calling the number (Automated no option to speak to anyone) so ive emailed 5 times and no response. once i get a call back i will remove this rating!! By all mean ill remove this post but please help me so i can talk to someone Please call me on 07747896597

14 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

This is not a genuine review of our services. The person concerned repeatedly is applying for work with us under the name "Bartman Simpson" we therefore cannot take him seriously and this review should be removed.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great singles events

I have been to 3 events with this company and all have been amazing. The lock and key theme is such a nice relaxed environment and a great way to meet single people in a group setting.

10 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Massive thanks for your kind words Claire. We've loved hosting you and wish you all the best.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

2 events were cancelled on the trot and…

2 events were cancelled on the trot and they have refused to respond to my request for a refund of money.
Awful
Never using again

12 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hi Kristian, We're sorry to see your review. Unfortunately and as explained to you privately our venue cancelled our event reservation at short notice. We are currently working on finding a replacement venue. Given you've attended several events with us previously, marking your feedback score as 4 or more stars we hope to be able to impress you again in future. Our customer service team will reach out to you on this matter.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

A throughly enjoyable experience

A throughly enjoyable experience, as I have always preferred Lock and Key parties to online dating. The 1-2-1 interaction is more enjoyable. The Devonshire Terrace is a very nice venue, which I have been to before with Original Dating. My only negative would be that the venue was a little bit small, especially for a Valentines event, other than that, it was a great experience.

15 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Massive thanks Albert! Reviews like yours really make our day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lock 🔒 and Key!

Been to quite and few and have never had a bad experience. Also had the chance to meet some interesting women and ones I’d never usually meet in an everyday life. The event was organised professionally and everyone stayed til the end.

22 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Thank you so much for your POSSITIVE feedback!! We love that you are enjoying the L&K vibes and that we can continue to welcome you back.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Original Dating provided a fun

Original Dating provided a fun, happy, and engaging speed dating event, which was made so by Eleanor, the fabulous host who made the event, the evening special.

28 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Westin, thank you very much for your lovely review! We'll pass your thanks onto Eleanor!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No refund for cancelled event and ignored communication

Event in Cardiff on the 13/3/25 was cancelled short notice due to attendance cancellations. I completely understand this and it is not an issue.
I was issued a credit to rebook another event however there are no other events running and therefore I can't use the credit.
I explained this via email asking for a refund but received no reply. There phone number is an automated machine with no human able to be spoken to.
Borderline scam.

14 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hi Jowan, we're sorry to read your review.

We are have a busy programme of events in Cardiff. We also note that you have successfully attended a previous event of ours in the city.

I understand you have been in email comms with our team and we are working to resolve your issue.

Original Dating

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rubbish event and worse customer service

I went to a coffee speed date event at Vauxhall, London. It was an afternoon event and so for £20 I expected the event to be well-attended with free coffee/tea throughout the event. Usually for London-based speed date events there will be 20 males to 20 females. Not this one! There were 9 females booked according to the host and 1 did not turn up. There were however 14 of us men - why did they not cancel the event considering a) lack of women and b) the big imbalance between men and women? There were no free drinks on offer - it's quite affordable for the company to offer free tea or coffee - given that this was what it was sold as. I decided not to take part and told the host this. He told me to email the company asking for a refund or credit for a future event. This I did - emailing them three times over the past 5 days. I tried calling them on the number on their website but it does not go through to a person - it just tells us to email and the line eventually goes dead. I have been a customer with this company for many years now and have bought tickets for many events. Even though I paid £20 for this very disappointing event and even though I didn't take part and even though they know I have been to many events in the past they will not give me a credit for a future event! Many other speed date companies will reschedule if low on numbers or will happily give you credit for a future event. Not this one it seems. I will NEVER buy another ticket for a future event with this company - not because it was a rubbish event, but because they refuse to give me credit for a future event. You have lost a customer today you hopeless business people. I have emailed them back but they are now ignoring my emails and to date - have only received one useless reply from them for this issue.

They replied to this review and I am therefore replying to it here: they say the event was 'sold out to their maximum stated capacity of 30 guests' why then were there 14 males and 9 females? Surely if it was a sell-out then there would be an equal ratio of men to women. As I stated a London speed date event can have 20 men and 20 females. This company will not cancel an event or merge events like other companies do - they will just plough on with an event which does not have enough people of one sex.
They don't offer free coffee/tea at their coffee speed dates - if they did then maybe they's dell more tickets. £20 for a Saturday afternoon speed date session is pricey enough.
Their phone number is not manned - it simply gives options such as emailing and eventually hangs up. It is so good for a company to provide the human touch so that you can physically speak to someone about your complaint - this company does not know how to handle customers properly.
They state 'As a small business we do our best to provide a quality service at an affordable price' - that is absolute garbage. Is is a small business because it has not grown and one major reason for that is because they do not know how to treat their customers properly. I will never give this business another penny and that is because of the poor way they have treated me with regards this event.

1 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hi Roderick, thank you for your feedback.

The event which you refer to was sold out to our maximum stated capacity of 30 guests.

Whilst we always endeavour to perfectly manage the male to female ratio at our events the actual numbers attending will vary depending on the number of ticket holders which turn up on the day. Believe it or not, not everyone with a ticket will arrive at the event and this a matter over which we have no control.

Our event listings clearly state if drinks are to be included in the ticket price and our Coffee Lovers Speed Dating event does not include any drinks.

This is part of our arrangement with the venue and allows us to keep the admission price low. Our event listing can be found here https://www.originaldating.com/london/coffee-lovers-speed-dating-01-mar-2025/9627/

Our records state that you informed the host you would not be taking part and left the venue of your own accord. There was no reason for you to have done so given you had the option to meet those had arrived and those who arrived slightly late which further increased the numbers.

Our host made no promise of a “credit” nor a refund as this would be outside of our terms of booking given you chose to leave an event which was about to take place as advertised.

Furthermore, the single email you sent us was replied to promptly and courteously on the same day it was received.

As a small business we do our best to provide a quality service at an affordable price, but we realise that unfortunately we will be able to manage the expectations of certain people.

It must be pointed out that the event which you declined to participate in generated has much good feedback from others including another unsolicited review on this platform.

We wish you well on your dating endeavours but agree on balance that it may be best for you not to attend our events in future.






Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The Coffee Lovers event is a great idea!

Not the typical trendy coffee place I was expecting. However, it was a nice venue.
I particularly like that the event is in the afternoon, so there is more opportunity to mingle afterwards, as opposed to having to rush home in the dark at night.
There were just enough people at the event, for people to be able to hear each other. Any more people would have made it too loud. The host was welcoming and accommodating for those who were slightly delayed due to transport issues etc, which was very much appreciated.

1 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Massive thanks Anita. We are delighted to see you enjoyed this new concept. We've passed on your good wishes to the host of this event.

Thanks so much!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience

Great experience. It was my first singles night. Everyone was very friendly and pleasant. Will be going again.

14 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hi Joe, huge thanks for taking time out to review us. We wish you all the best!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

A fun night out

A really good selection of guys and a welcoming and vibrant atmosphere. The addition of having a free welcome cocktail at the bar was a nice touch and the choice of cocktails was great too. My only issue I had was how the guys were rotated around each table. I unfortunately missed out on two guys at the end and there was a moment when noone came over and everyone was seen to. Maybe if the space was slightly bigger and the tables and chairs were laid out in a circle format that could work? Overall, a really fun night out and I would definitely recommend trying it.

15 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Hey Lewis, amazing to read your lovely feedback and we wish you all the best!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Had a great evening last night

Had a great evening last night, met lots of lovely people, and they had a great DJ. My only reservation was that it was a bit too loud at point so maybe somewhere with an outside area, where you can go and chat would be good.

14 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Thanks for the feedback on our party. We'll give consideration to your point about the quieter areas in future planning. All the best!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Welcoming host

The host was very welcoming, she made us feel at ease and ran the event well. I was hoping to meet more people; there were only 7 women to meet, compared with about 15 at other events, but over all I really enjoyed the evening and met some nice new people.

6 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Thank you for sharing your feedback!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I made the mistake of low reviewing…

I made the mistake of low reviewing this dating company, So my apologies on that I have to mention that first. Good venues just wish there was more instead of mainly central London when it comes to venues in London. Great hosts who do there best to help singles mingle. The only thing I can say is that's might be seen as a negative which is not for me is that ice breaker events are the only best options. What I mean by ice breakers is it also know as key and lock where the guys go with keys to girls with locks to see if there key fits that lock. This is a great excuse for both individuals then to strike up a conversation, if the lock unlocks both individuals then earn a raffle ticket. The more raffles you earn the higher chance you win a prize at the end which seems to be a nice bottle of bubbly.

1 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Thanks David. we're glad to see we turned things around for you. We hope you can make it along to another event in future!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Well organised event and a nice venue.

Well organised event and a nice venue.
Only five women and seven men but, as this was my first event, I found that to be ok.
Four minutes is just about right to chat. Everything explained well and I was made to feel welcome and at ease by the staff at the venue

23 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Original Dating

Antwoord van Original Dating

Huge thanks for your feedback Laura! Attendance numbers do vary but we're so delighted you enjoyed your speed dating experience with us.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer