Reinforced Beds Reviews 

888
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service throughout. Staff understood my needs and the bed and mattress purchased are of high quality at a wonderful price. The strongest bed I have ever purchased. I highly recommend this co... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My son is 6ft 3, as broad as he is talland carries some extra weight. His old bed creaked and complained and he was never properly supported even with the good firm mattress The dark grey 'in... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy to order. Delivery very good. Easy to ring company (which is so refreshing nowadays) and very pleasant to speak to if you have a question. The components of the bed are well made - took... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Solid framed bed, fast delivery, web site easy to use and lots of different size and colour options to choose from. The frame can be a little fiddly to put together but as long as you have plants of s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Bedrijfsgegevens

  1. Beddenwinkel
  2. ook in
  3. Matrassenwinkel
  4. Meubelgroothandel
  5. Meubelwinkel
  6. Slaapkamermeubilair winkel

Over Reinforced Beds

Geschreven door het bedrijf

Reinforced Beds are a family run, online only retailer specialising in very strong beds and durable mattresses based in the UK. Our collection consists of heavy-duty frames constructed from the strongest materials. The range include wooden bed frames, metal bed frames, upholstered beds (including bedsteads, ottomans and divans) and bunk beds.

Our stock is suitable for both domestic and contract customers. We have supplied products to many different environments, such as large hotel chains, student accommodation refits and to the NHS direct to name a few.

Due to the build quality of our products, we have a wide selection suitable for people who are overweight and/or suffer from challenging behaviour. These products have been sourced and designed with the aim to be the solution for customers who require them most.

As well as an online retailer, we take great care in our products. As well as sourcing reliable and fantastic manufacturers to create our beds, we also manufacture select metal beds on site here in Norfolk! We also import some products directly to us, built to our own spec from overseas.

Our staff are on hand to discuss the best product for your situation. If you wish for a quote or even advice on your next bed base or mattress, please do not hesitate to contact us.

Why Reinforced Beds?

Geschreven door het bedrijf

Strength You Can Sleep On
Every product on our website is specifically designed with reinforcement surpassing your traditional high street brands for longevity.
Express Delivery
We use express couriers who collect from us daily. Delivery can be made on all stocked bed frames and mattresses within 2 working days.
Assembly Services
We offer assembly services on all products. We pride ourselves on having a solution for all logistical issues!
Competitive Pricing
While we offer stronger-than-the-standard products, we do not charge a premium for the privilege. Invest in longevity today!

Unique Heavy Duty Guarantee

Up to 10 Years

Up to 10 Years

At Reinforced Beds, we don’t just promise durability – we guarantee it. Every bed frame we produce is built to meet our industry-leading strength standards, and our Heavy Duty Guarantee is your assurance of long-term performance you can rely on.

Whether it’s daily use, extra weight capacity, challenging behaviours or the test of time, our beds are made to withstand it all. That’s why we proudly offer up to 10 years of coverage on selected products. It’s our way of saying: you can sleep easy, knowing your bed is built to last.

Contactgegevens

Tired of broken beds?

Invest in longevity, visit Reinforced Beds for THE sleep solution!

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

888 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 96% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(888)

353 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Extra firm mattress for my son

Extra firm mattress for my son, being a little cuddlier. Very good, supportive, comfortable. The delivery driver's were extremley polite and efficient, disposing of our old mattress with no questions asked. I have used Reinforced beds before, for the bed base. Fantastic company.

12 mei 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you so much for your continued support and for coming back to us again for another purchase! We are delighted to hear that the mattress has been a great fit and that both the product and delivery service met your expectations. We will also be sure to pass your kind comments on to the delivery team. Your feedback really means a lot to us!😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service. Fast delivery. Happy with price and product, would recommend

31 maart 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for taking the time to leave your feedback! We are really pleased to hear everything went smoothly and that you are happy with your order. Your recommendation is very much appreciated!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Packaging

Delivery was good, contents of package incomplete with instructions not very good, so I had to adapt.
After sales lady was very good. When she heard my dilemma, she promised to send the missing feet and fulfilled her promise.
I received them today!

30 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are pleased to hear that the issue was resolved quickly for you and that our customer service team was able to help put things right. We do apologise for the inconvenience caused initially and really appreciate your patience and understanding throughout 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabulous products well made & superb…

Fabulous products well made & superb quality this is my third bed from Reinforced would recommend them without hesitation. Many thanks for excellent Customer Care & your delivery service was brilliant a very nice crew who delivered with a smile. Thank You!

28 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you so much for your continued support and for choosing us again! It means a great deal to hear that you have returned to us multiple times and have been consistently happy with both the products and service received.

We are also delighted to hear the delivery team made such a positive impression. Your kind comments will be passed on to everyone involved. Thank you again for your recommendation and valued custom!😊

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The product is great! Poor delivery service!

The product is great, I’m only giving 3 stars however because the delivery was abrupt and not as promised by the company. We were led to believe delivery would be helpful and help get the mattress in place! Instead we got a gruff man as we answered the door he left my 4ft10 daughter with it and walked off!

9 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are very pleased to hear you are happy with the product itself, however we are sorry to hear that the delivery experience did not meet expectations.

This is certainly not the level of service we aim to provide, and we apologise for the frustration caused. We always recommend that customers contact our customer service team directly if there are any issues with delivery or the order, as we will always do our very best to help and resolve any concerns as quickly as possible.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great quality

Great quality, strong, bunk beds.

27 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your review! We are very pleased to hear you are happy with the quality and strength of the bunk beds. We really appreciate your support 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Experience

Extrremely well made bed and mattress. Service was spot on with great communication. I highly recommend.

20 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your fantastic feedback! We are delighted to hear you were pleased with both the quality of your purchase and the overall experience from ordering through to delivery. Your recommendation is greatly appreciated, and we hope you enjoy your new bed and mattress for many years to come!😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great bed

Great bed, much stronger and better value than the high street bed brands. Delivery was great and happend as arranged.

23 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your kind feedback! We are delighted to hear you are pleased with the quality and value, and that everything went smoothly with the delivery. It is great to know the whole experience met your expectations. If we can help with anything in the future, please do not hesitate to get in touch! 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was excellent

It was excellent

16 maart 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your feedback! We are really glad you had such a positive experience. If there’s ever anything else you need, we are always here to help!😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service and good customer…bed

Excellent service and good customer support

31 maart 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your kind feedback! We are really pleased to hear you had a positive experience with both our service and support team. It means a lot to us, and we are always here if you need anything in the future 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good service and good quality.

Although the order had to be done on line,there was always a person you can contact by phone.
They were very helpful on all three occasions I rang for advice.
The goods arrived when they said,the frame was put together and with the mattress purchased meant I had a bed in my new flat on the first night!

30 maart 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for taking the time to share your experience! We are really pleased everything came together smoothly for you, especially having everything set up and ready straight away. It’s great to hear the team were able to support you when needed. Wishing you all the best in your new home!😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great products. Recommended.

The only negative I can give is the delivery, although worked out fine, was unclear what was happening and when.

The Langham HD quad bunk is absolutely incredible. Easy build and absolutely solid. No creeks or squeaks at all and feels like it could withstand anything you can throw at it.

The mattresses we got were the 1k pocket sprung mattresses which, on its own might not have been bad, we got the Air Flow Mattress Topper. Wow, absolute game changer. I'm getting one for our King-size too.

I would most certainly recommend the company and products that I've purchased.

27 maart 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your detailed feedback, we really appreciate you taking the time to share your experience!

We are sorry to hear there was some uncertainty around the delivery, and we will take that on board as something we can improve. It is great to know everything came together in the end.

We are so pleased you are happy with the bunk and found it sturdy and straightforward to build, and even better to hear how much of a difference the mattress topper has made!

Thanks again for your recommendation, it means a lot to us 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent experience

Excellent experience. Easy ordering, fast delivery for an outstandingly strong bed frame. The price is brilliant too. Well recommended

13 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for taking the time to leave such a positive review! We are really pleased to hear everything met your expectations, from ordering through to delivery and quality. Your recommendation means a lot to us!😊

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Langham HD Quad Bunks

Langham HD Quad Bunks purchased as we've two growing boys in one room so wanted something sturdy enough for adults. Paid £1193 for bunks, mattresses and drawers. Off to a bad start with one of the mattresses outer packaging torn and mattress dirty in a corner AIT the couriers fault. Reinforced beds contracted and issue resolved.

Boxes opened and ready for building. Wood quality very good and impressed with thickness of parts supplied. Paint finish ok quite a number of pre drilled holes incomplete and had to drill out in order to assemble received a 7.5% discount as compensation.Instructions could have been better with components not labelled. I've a bit of experience in building flat pack so managed to work it out. Frames assembled and top bunk in position ready for wooden slats to be fitted. Well impressed with thickness of slats but when positioning on the runners at each side it became clear that they've been cut too short. Slats are supposed to be screwed down to frame and have pre drilled pilot holes for screws. Due to them being too short screws missing the rails in the inside of the frame. Quite a number of screws now showing through the wood. Really disappointed overall with the quality control on the finish of the product. Could be a quality product which I would expect for £1193 but a let down instead.

31 maart 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your detailed feedback - we are really sorry to hear about your experience.

We are pleased that you were happy with the overall sturdiness and material quality, but we fully acknowledge the issues you encountered with the finish, pre-drilled holes, and particularly the slats. This is not the standard we aim to deliver, and your comments have been shared with our production team to help improve quality control.

We did offer replacement parts or a refund to resolve the issue, and you chose the refund option, which we processed. The 7.5% discount previously applied reflects the maximum compensation in our terms and conditions.

We appreciate you taking the time to highlight these points, as it helps us improve both our products and customer experience moving forward.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After a poor experience with another…

After a poor experience with another company who went out of business the day after I placed an order I was a little wary of other online bed companies. But after lots of research settled on Reinforced Beds and so pleased that I did. Very good service and a quality bed base, strong and well made. Delivery excellent too, thank you.

10 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for taking the time to share your experienc! We understand your initial hesitation, so it’s especially rewarding to hear that we were able to restore your confidence. We are glad everything from service to delivery met your expectations and that you are happy with the quality of the bed base 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great quality bed

Great quality bed, simple to put together and strong.

13 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your feedback! We are so pleased to hear you are happy with the build quality and found the assembly straightforward. It’s great to know it’s meeting expectations for strength and durability 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

One of the best beds I’ve ever had…

One of the best beds I’ve ever had super easy to fit together

13 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your kind feedback! We are delighted to hear everything came together smoothly and that you are happy with your purchase. We really appreciate you taking the time to share your experience 😊

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Damaged Bed, Property Damage, and Stressful Resolution

I am extremely disappointed with my experience purchasing a reinforced bed from this company.

The bed arrived in poor condition, the fabric was ripped, and there was visible mould on the wooden section of the headboard, which is completely unacceptable, especially for a brand new item.

I also paid extra for assembly, but during delivery and installation, the drivers caused damage to my son’s room by ripping the soft flooring. This has added further stress and cost to what should have been a straightforward purchase.

While I appreciate that the company has offered a replacement, the resolution process has placed a significant burden on me. I am now expected to source suitable packaging for a very large headboard and dismantle a heavy bed myself, despite the fact that this originally required a two-person team to assemble.

Overall, this has been a very stressful and disappointing experience. I would expect a company providing specialist furniture to take more responsibility for both product quality and the logistics involved in resolving issues when things go wrong.

14 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

We are very sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation has been for you.

This is certainly not the standard of product quality or service we aim to provide, and we completely appreciate your concerns regarding the condition the bed arrived in. Issues such as damage in transit are taken seriously, and we have been working to resolve this as quickly as possible for you.

In terms of the resolution, we offered a number of options and arranged the one that best suited your preference. To minimise further inconvenience, we have organised for a specialist courier team to attend, dismantle the existing bed, and install the replacement components for you. While it is standard procedure for returned items to be packaged prior to collection, we recognised the difficulty in this case and made arrangements to support you further.

Regarding the damage to your flooring, we understand how upsetting this must be. As the delivery and installation were carried out by a third-party courier, any damage claims are handled directly with them, and we understand you are currently in contact to resolve this.

We do take full responsibility for putting things right where issues arise, and we have worked hard to reach a resolution that limits disruption to you as much as possible.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you

Thank you! Finally after a year of sleeping on the sofa after an operation I found this website. I ordered the bariatric mattress. Ordered online on Saturday, got the order confirmation on Monday when they opened, applied for the VAT refund from them and it was sorted within 6 minutes and mattress delivered in the Wednesday! Delivery came exactly when they said it would and the delivery team they used were brilliant as well kept me well informed and were really polite and helpful! The mattress took some getting used to but after a couple of nights I’m sleeping great 😊 as others have said it is very firm, but give it time as now it’s the best nights sleep I’ve had I don’t even feel my husband tossing and turning during the night at all

11 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you so much for taking the time to share your experience! We are really pleased to hear everything ran smoothly from ordering through to delivery, and that the VAT exemption was processed quickly for you. It is great to know the delivery team provided a good service as well.

Most importantly, we are delighted that you are now sleeping comfortably again after such a long time. Your feedback means a lot to us, and we truly appreciate your support!😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant bunk beds!

Brilliant bunk beds!! Solid look great are sturdy and great quality. Quick delivery, easy to order

10 april 2026
Logo Reinforced Beds

Antwoord van Reinforced Beds

Thank you for your kind feedback! We are really pleased everything met expectations and that the whole process was smooth from start to finish. It is great to know the bunk beds are working well for you 😊

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer