Right Online Course Co Reviews 

70
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Misleading this is a middle man and makes you pay high prices for a course that costs almost half as much. Better to call directly no matter how annoying the search is for the number. This place is ex... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

MY name is Dela George. i bought a course from this company and it was an absolute farce. The owner, Frankie Paul John Hipwell-Larkin, runs this in a way that feels exploitative. Courses are sol... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I won’t be using these again.. paid over the odds with it being a 3rd party company. Paid for the corse then had to wait 3 days before i could get access to the booking part . It just says it’s pendin... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best value company I could find, Customer service was spot on, friendly and proffesional. They answered all my questions and gave other information that I didn't even know about and turned out I ne... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Trainingscentrum

Geschreven door het bedrijf

The Right Online Course Company an independent not for profit organisation, our activities are not for the financial benefit of any individual or board of directors, we invest in our ‘profits’ into a better end customer experience. Trusted by Over 250,000+ Students, Businesses, Organisations and hopefully you.


Contactgegevens

2,3

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

70 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 87% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,3

Alle reviews

(70)

9 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't use this service

Misleading this is a middle man and makes you pay high prices for a course that costs almost half as much. Better to call directly no matter how annoying the search is for the number. This place is exploitative in that gives you expectations.

12 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They booked me onto the wrong test

They booked me onto the wrong test

24 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Yes we did, after you requested a change in category, had emails confirming test type, and option to put right, and we did put it right for you, free of charge.

Shame you failed to put that we where helpful in sorting out your issues. I guess you're still confused.

Never mind.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers

Scam people who double charge for courses. Shame on you. I hope you get busted. What you’re doing should be illegal. I wanted to change a date and they wanted £20 for that. Course cost normally £22,50 through CITB and you charged me £43,70. How ridiculous. I will write everywhere about your double charge scam

20 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Dear Thomas Kron

I wonder if you go into Waitrose and moan that things could be cheaper in Lidl?

You certainly, don't understand the pricing of the service fairly priced and purchased from us, ours is not subsidised by a levy or grant, it is a full price meaning you can claim it back in full there fore costing you nothing. Are you aware that in the time scale you want to change your test CITB would not have allowed you to?

But you didn't have this knowledge at the time of purchasing in a free market.

You enjoyed the advice sought, the conversations with a person who was able to help you directly, the £22.50 is a price where you don't get to speak to anybody with knowledge, have to do it all yourself, and hope you are selecting the correct test category, and hope you don't then get the wrong information on further training, or card application.

I'm sure you have heard the saying pay peanuts...

Also it helps you use your real name when leaving feedback so you can be identified and helped.

I do hope when costing all your jobs you take a leaf out of you own book and charge the most minimum of prices, and if anybody under cuts you make sure you reduce your prices.

Oh and calling us scammers, when we are not is liable.

Perhaps now you have some information, you'd like to consider your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I booked a CSCS test by phone believing…


I booked a CSCS test by phone believing I was booking directly with Pearson VUE.
At no point during the call was it clearly explained that this was a third-party booking service, or that the booking would become non-refundable because a voucher would be purchased on my behalf.

I only found this out after payment was taken, when I received the invoice. When I later asked to cancel (more than 72 hours before the test), I was told this was not possible.

The test itself may be valid, but the booking process is misleading and not transparent. If I had known I was not dealing with Pearson VUE directly, I would not have booked through this company.

I recommend booking directly with Pearson VUE to avoid confusion.

14 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

"I booked a CSCS test by phone believing I was booking directly with Pearson VUE." - That belief is your error as advised in your complaint response. From the booking call it is advised we are the Right Online Course Company 4 times.

"I later asked to cancel (more than 72 hours before the test), I was told this was not possible." - At first you claimed work emergency, then advised you have found an alternate provider. A full refund was not offered at your request but a partial one was in line with the terms and conditions.

"the booking process is misleading and not transparent.". - From the booking call it is advised we are the Right Online Course Company 4 times. You agreed to our price/terms and service.

Please refer to your complaint email for the outcome and next steps.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

scam

MY name is Dela George. i bought a course from this company and it was an absolute farce.

The owner, Frankie Paul John Hipwell-Larkin, runs this in a way that feels exploitative. Courses are sold at inflated prices even though equivalent qualifications are widely available elsewhere for much less. i would give zero stars if i could.

If you’re considering paying for a course with this company, I strongly suggest looking at alternatives like cosac.co.uk. My experience trying to get a refund was met with hostility, including comments aimed at my family that were completely unacceptable (racially abuse your autistic son).

13 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hello, you are wrong very wrong. We have never had dealings with you.

Your wrong about pricing, we are a NFP (Not for Profit.

Your are wrong about "cosac" as there courses have different shorter life spans and qualifications.

So wrong. You should now humbly apologise.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Their system failed to work properly…

Their system failed to work properly during my test—the timer continued running, but I was unable to answer the questions due to technical problems.
When I contacted customer service, they refused to offer either a refund or the opportunity to retake the test, despite the fact that the failure was on their end, not mine. This means I've lost both my money and my time.
Before booking, I wish I had read the many other negative reviews describing identical problems. It appears this is a recurring issue with their platform rather than an isolated incident. They were really unprofessional when I contacted them.

9 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

We have no candidates by your name. Are you sure it was us?

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I booked the Level 1 online test

I booked the Level 1 online test, followed the process, and was failed afterwards for wearing headphones. But the real problem was what happened next. When I asked for clarification, instead of a normal explanation or support, I was met with an openly hostile reply. I was told it was “my loss,” that they would only deal with me through a solicitor or a court, and that further communication would be charged as “labour costs.” The tone was confrontational and unprofessional, rather than helpful or customer-focused. Whatever the rules may be, no company should treat a paying candidate that way when raising a reasonable concern.

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Oh Samuel, poor you.

We suggest you seek some medical advice, its seems you are unable to remember any facts.

HERE IS WHAT ACTUALLY HAPPENED:
You bought the course via a link on our website that sets out the requirements, On this web page it sets out system / hardware / requirements and a list of exam rules.
Once you completed the modules, you then has access to the exam.

You are shown the “rules” of the exam before starting THREE TIMES, you should have read these rather than skip them, in particular:

Rule 7: NO HEADPHONES (if your microphone is part of your headphones please take them off and leave them on your desk)

YOU HIT START.
To quote you “and was failed afterwards for wearing headphones”.

“But the real problem was what happened next. When I asked for clarification, instead of a normal explanation or support, I was met with an openly hostile reply.”
No you where given an explanation, you where set comprehensive emails to yours with screen shots.

YOU NOT US then began send abusive emails.
YOU THEN was asked not to be rude.

YOU THEN decided to get on your high horse and threaten legal action (without reason) you then decided to get an AI letter drafted as if you have some credibility.

YOU was called and asked, “What is your genuine gripe” you then decided to get abusive, you are met with like for like. (All calls are recorded).

YOU where then informed your behaviour at breaking the exam boards rules, and you abusive swearing tone will see you removed from the exam boards system, at this point you were told you would “your loss” if you didn’t change your attitude.

YOU continued to do so.

We told you have no credibility and no further emails as per your request would be answered unless through the courts or a legal representative.

Working here is generally a delight, until we get people like you who break rules, cheat, get caught, think it okay to be abusive, and then cry wolf looking for public support.

TO BE CLEAR ANY ACTION BY YOU TO RECOVER YOUR PAID FEE TO US WILL BE DEFENDED BY US IN COURT with any additional charges, fees and unpaid time.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking

Absolutely shocking - they are not approved only a third party company. DO NOT give them your MONEY for any of their courses. You will end up having to go with and pay with another company !!!

3 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hi, we has asked you via Trust Pilot to provide more details, we have no way of identifying you, we are unable to know if this is a genuine review.

We have had no contact, nor do we have a reference "Bangers"

If it is a genuine issue then we would like to know why you feel this way without us being able to know we cant attempt to put things right.

Going to any other company may not be necessary if we can have an opportunity to fix, what you think is wrong.

PLEASE ENSURE YOU ARE REVIEWING THE CORRECT COMPANY.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Why do they charge £44 if the test is …

Why do they charge £44 if the test is £22 my son just booked another one £22.50 so they are over charging

8 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hello, £43.70 is our price. As per our website and information provided on our phone calls "We are here to put all your eggs into one basket and charge an admin fee above the charges made by going direct. This charge is probably less than making multiple phone calls and arranging postage of revision materials etc and we think it only fair that you know in advance before booking with us." This price was chosen to be paid by you. The 22.50 is subsidised and cannot be claimed back on tax returns. Best of luck to your son on his retest. ROCC.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

have now had to book another test with…

have now had to book another test with another company . dont waste your money with this company ,just look at the many negative reviews having exactly the same problem as myself. wish i would of looked at the reviews before booking with this circus . there system does not work and you will loose your payment.
they have told me they will not refund or restart my test yet the time ticks away but you cant answere the questions . a con women at the helm of a slowly sinking ship . put your money on a three legged donkey rather than waste it here.

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hi Peter, as per your email sent to us, your communications were unclear. "they have told me they will not refund or restart my test" - correct: We are unable to set you up with a new account (as a new customer) as you have already accessed part of the course. We have tried to support you with your exam but you called and did not follow the instructions and complained about the system on how to get a CSCS card instead. Due to your time wasting and the terms and conditions you agreed to you have still been offered support but at the chargeable rate. I think it needs to be clear that we have tried to help but you do not know your username or your password or which email you use or what device you use or what browser you use, there is only so much support we can offer/give to people who are unclear in their own actions. Good luck with the new company you are using, please be sure to contact them for support and not us. ROCC

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

These people should be struck off

These people should be struck off. They will steal your money. Then offer no "retest" They have an attitude. AVOID.....

4 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hi Jason, Your money was not "stolen". You paid to sit a Test in a Centre and an Online qualification course for a Green CSCS card. You sat both parts of the service you paid for and admitted to breaching the exam rules (Checking your phone during an official qualification exam). With this the Examining body banned you from the system meaning no retest can be offered due to your rule breach. This was advised to you along with the reason for not receiving a refund as you had used the service paid for. You are still able to obtain a CSCS Green card but as advised on the phone to you, you need to find another provider to offer this. If you have not had a CSCS card before you can get a temporary card valid for 6 months.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this company

Booked a test for my son for a week later, got email back saying if that date is not available they will phone to confirm new date, they sent a email with one day notice which I never seen as wasn’t told to expect and left a voicemail with one day notice, no study info sent that was paid for, there customer service is shocking, avoid this company

12 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Oh Dearest Lynn.

In short you made a request, we left messages, sent emails letting you know this requested date would not be available, you chose to ignore these communications.

The long version.

After close of business on the 7th of February you REQUESTED a test for your son for the 14th of February for his day off.

We administered this request on the Monday, 10th February, as per out pre Terms and Conditions you knew this was a request and the date chosen may not have been available.

You chose a test centre which is only open part time, in fact only one afternoon and one morning a week.
You say you go an email from us, stating if that day was not available someone would call to confirm a new date.

But this information is shown to you before booking and confirmed on line. So you knew in advance of paying the system.

You ticked the box agreeing that you understood this, and accepted the terms and conditions before making payment.

A phone call was made to directly to the Candidate (your son), as they would know availability better. A message was left, and we have a recording of the call.

An email was sent to you on the Monday 10th at 12:07. With an alternative date on when the test centre was actually open.

You say you gave both "mine and my sons phone numbers” because my son does have access to his phone during work hours which for him is 5.30 am to 6.30 pm.

A message was sent to him, and you where emailed as the purchaser.

YOU DID NOT READ THE EMAIL, until by your own admission Wednesday the 13th.

And your son did not listen to his phone message. (you said he cant at work, but you where happy to call him during the same times to discuss and alternative date / time of test when we offered them to you). Plus he could have heard it after work, and rescheduled.

It was then that you realised that you had missed the appointment.

We have you stating you had had the email since Monday but was at a hair appointment so did not read it.

You claim “how I was spoken to was disgusting” I think that you meant to say was “I was rude and abrupt to all the staff there and when the manager spoke to me he was firm and factual, but I still couldn’t get my way so I had a tantrum”

You have since ‘threatened us with trading standards, the ombudsman, and your bank’ we will now be shaking in our boots.

But the facts remain the same and you are in breach of our Terms and conditions of pre booking, please note any charges made against us such as admin fees will also be claimed from you via a CCJ.

We are always happy to refund in full if we make an error, in this case the error is yours and yours alone.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Applying for the CSCS can be tricky

Applying for the CSCS can be tricky, even bewildering. However, I found the process easy, and these guys held your hand, sorted out the exams, and were on tap when inevitably help was needed. 5 stars.

13 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Thank you for your review - we are always happy to help - stay safe

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Booked then cancelled next morning

Booked then cancelled next morning
Taking half my money for admin fees
I would avoid this company
Customer service skills don’t exist had to keep asking if she was still there
I was nothing but polite
(AVOID LOTS OF CHEAPER BETTER COMPANIES OUT THERE )
Thanks heath

10 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hi Heath,
We think your are a bit premature with your review, as our college was (as part of the customer service) only explaining the admin fees to you and that IF the booking was inside three working days of the test date.

Yours isn't and the refund was applied in full.

Hopefully you will reconsider this review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The process was seamless and…

The process was seamless and communication was solid.
They have perfected the concept of online bookings. My package also arrived as specified.

18 november 2024
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Thank you for your review- Stay Safe :)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I can’t get into the product I have…

I can’t get into the product I have paid for so I have spent money on something I can’t access.

1 oktober 2024
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hi Jack, I have looked at your account for the course and it shows that you have logged in, and confirmed your name is spelt correctly on the portal. If you email us (yet you haven't to advise difficulties) we will be able to assist with gaining access for your course.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor communications

Whilst I wanted a course at short notice, you emailed me back after 5pm once I had gone home for the evening to confirm a course for the next day. Unfortunately, when I was back at my office (Liverpool) and read the confirmation email for my course at 12 noon that day in Wrexham, my car was in for service and so not suitable. Had you emailed my confirmation before 5pm I would have seen the email and would have been in Wrexham (my hometown) to be able to attend. Please forward to me an alternative course day/time for next week please. I wasn't keen on paying for a course with not setting up the day/time there and then - this proved my feeling and not satisfied at all.

10 september 2024
Logo Right Online Course Co

Antwoord van Right Online Course Co

Hi Christian, As per our booking process and terms and conditions we request confirmation emails are checked, and that no appointments can be changed on the day of the exam. you paid on 10/09 and we contacted 10/09 requesting your preferred date, you requested 11/09 PM. This was booked and a confirmation email was sent 10/09 to confirm. Our phonelines are open from 0800-1800 (listed on our site) meaning emails can be sent anytime during this period.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer