ShBarcelona Reviews 

103
•
TrustScore 2 uit 5

1,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ich habe dort 3 schreckliche Nächte verbracht. Die Wohnung ist sehr heruntergekommen, schmutzig und ungepflegt. Die Gastgeber sprechen kein Englisch. Es gab keine Kaffeemaschine, keine Klimaanlage, Tü... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dopo 5 mesi di soggiorno erasmus, siamo ripartiti lasciando l'appartamento in condizioni impeccabili. Della truffa di questa agenzia ce ne siamo resi conto solo dopo rientrati e dopo aver atteso invan... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointing experience. Rented a house for 10 months for my erasmus in barcellona. At the end of the contract they invented new fees literally stealing money from us, asking for 456€ of cleaning f... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We were very desperate in finding an appartment in Barcelona and had contacted a lot of companies yet. Than we went to the SH Barcelona office and the friendly staff helped us very patiently. Thank... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Makelaardij

Geschreven door het bedrijf

Sh Group es una compañía especializada en proporcionar servicios inmobiliarios de calidad que inició su actividad en el año 2000. Actualmente, ShBarcelona y ShMadrid cuentan con una plantilla de más de 80 personas y más de 3.000 viviendas administradas a través de 5 oficinas, 4 en Barcelona y 1 en Madrid. Nuestra cartera de apartamentos en Barcelona en alquiler nos permite cubrir cualquier necesidad temporal de alojamiento, con contratos flexibles. Nuestros pisos de alquiler en Barcelona están mayormente equipados y ubicados en las mejores zonas de la ciudad. Ofrecemos soluciones adaptables para alojarse durante días, semanas, meses o para aquellos que deseen disfrutar de una larga temporada en la Ciudad Condal. Estamos especializados en brindar servicios inmobiliarios a estudiantes de postgrado, ejecutivos, expats, profesores, investigadores o a pacientes que vienen a recibir un tratamiento médico en Barcelona y necesitan un alojamiento cerca de su hospital. Contamos también con una gran selección de pisos en alquiler para empresas en Barcelona, una alternativa ideal para los ejecutivos desplazados. A su vez, nuestro personal hará todo lo posible para que su estancia sea lo más agradable posible, ofreciéndole servicios complementarios, como el mantenimiento, la limpieza de hogares y la contratación de seguros.


Contactgegevens

1,8

Slecht

TrustScore 2 uit 5

103 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 35% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,8

Alle reviews

(103)

22 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

experiencia perfecta

experiencia perfecta, los chicos que trabajan dentro son muy amables y serviciales, disponibles para satisfacer cualquier necesidad del cliente.

17 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Rita, gracias por su compartir su experiencia. En ShBarcelona uno de nuestros objetivos es facilitar todos los procesos a nuestros clientes. Bienvenida a casa. Un saludo.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excelente atención de Jeff y Fernando…

Excelente atención de Jeff y Fernando del área de alquiler por temporada. Destaco es asesoramiento en todos los puntos y la empatía en el trato con el cliente

12 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Maria, estamos muy agradecidos por sus palabras. En ShBarcelona nos esforzamos diariamente con el objetivo de ofrecer el mejor servicio posible. Muchas gracias por confiar en nosotros. Un saludo.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Muy buena atención

Muy buena atención. Brindaron toda la información.

12 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Querida Guada, muchas gracias por su comentario. En ShBarcelona tratamos de que nuestros clientes estén informados en todo momento. Un saludo.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Sh es muy buena pero siento que falto…

Sh es muy buena pero siento que falto más detalle y revisión de nuestro piso ya que tenías deterioros muy notorios

6 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Camilo, muchas gracias por su tiempo y sus palabras. Tomamos en cuenta lo que nos comenta para próximas ocasiones. Gracias por haber confiado en nosotros. Un saludo.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Agenzia seria e affidabile

Agenzia seria e affidabile, con una buona varietà di proposte abitative. Ho trovato persone molto professionali, gentili e disponibili e la mia esperienza con loro é sempre stata molto positiva.

4 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Salvatore, thank you for sharing your 5 stars' experience. At ShBarcelona, we try to do our monthly rental processes as easy as possible. We hope to see you soon. Kind regards.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excelente servicio por parte de los…

Excelente servicio por parte de los asesores

3 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Querido Nicolas, nos alegra saber que el servicio ha sido perfecto con ShBarcelona. Muchas gracias por su tiempo. Un saludo.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tutto perfetto

3 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Joel, muchísimas gracias por compartir su experiencia de 5 estrellas. Un saludo.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Run from them!

Run from them! They area properties management company that have no idea how to run this kind of business. Expect no communication whatsoever when something goes wrong with your apartment. In my case they left me without power for 4 days because someone didn't pay the bill, but they will charge you for all the utility services you are not getting.

23 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Ilio, thank you for your feedback. At ShBarcelona, we strive to be better every day, but sometimes, there are situations that we do not know that going to happen. Particulary in your case, for your monthly rental experience, we try to solve them as soon as possible. We are sorry for any inconvenience this may have caused you. Kind regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Il peggio che possiate trovare! Sconsigliatissimi!!!

ShBarcelona è l'host peggiore che potessi incontrare sul pianeta Terra! La cosa più grave è che NON si è presentato all'appartamento per darmi le chiavi ed ha lasciato me e la mia famiglia buttati per strada con valigie e figli! Siamo stati costretti a cercare e pagare un'altra sistemazione! Inizialmente volevo fare il self check-in perché lo trovo comodo invece mi hanno detto che le chiavi si trovavano a 4 Km dalla casa quindi ho scelto il check-in di persona e non è venuto NESSUNO! Mentre aspettavamo inutilmente l'arrivo di un incaricato di ShBarcelona siamo entrati nel palazzo: l'ingresso è un cantiere aperto, lurido e in condizioni igieniche pessime! Le foto che hanno messo della casa NON corrispondono minimamente a ciò che abbiamo visto! La casa doveva essere bellissima invece era una vera e propria topaia! Ma la cosa terribile è che, dalla tromba delle scale, ci è caduto addosso UN TOPO! Questo è l'host peggiore che possiate incontrare, palazzo in condizioni pietose e con i TOPI! Ho fatto tutte le foto, documentando TUTTO! Le posterò su Google: peccato che qui non sia possibile metterle. Leggete le recensioni!!! Centinaia di persone scontente! Sconsigliatissimi

28 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Ilaria, we want to clarify that you had the decision at all times of how to check-in, in fact, you chose to do it on your own. Regarding the animal, the only thing we can tell you is that there are times when ShBarcelona cannot avoid situations beyond our company's control. We are sorry if in your case, the expectations you had were not what you expected, but at all times you were able to decide how you wanted to check in. Kind regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Il peggio che possiate trovare! Da evitare

Se potessi darei 0 stelle! Una volta che ho pagato una casa in affitto mi hanno lasciato in mezzo alla strada a Barcellona! Mi hanno dato l'appuntamento per la consegna delle chiavi e NON si è presentato nessuno! Mentre aspettavo fuori dal portone d'ingresso, qualcuno del palazzo ha aperto la porta e sono entrata nell'androne. L'ingresso era lurido, con i TOPI! Dalle foto che pubblicano le case sembrano bellissime e molto convenienti...invece il palazzo era squallido! Indecente! Mi hanno costretta a cercare e pagare un hotel d'emergenza di notte! Evitateli! Vi invito a leggere le altre recensioni: se le avessi lette prima non avrei dovuto vivere questa bruttissima esperienza!

1 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Ilaria, we want to clarify that you had the decision at all times of how to check-in, in fact, you chose to do it on your own. Regarding the animal, the only thing we can tell you is that there are times when ShBarcelona cannot avoid situations beyond our company's control. We are sorry if in your case, the expectations you had were not what you expected, but at all times you were able to decide how you wanted to check in. Kind regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If you're considering renting from SH

If you're considering renting from SH, proceed with caution. Many positive reviews appear fake, while the negative ones reflect genuine experiences regarding treatment and deposit issues.

I rented an apartment from SH for 11 months. Initially, everything seemed fine, but we soon faced significant problems. We went a week without electricity, which made the apartment unlivable. Then we left on planned vacation for two weeks and the electricity issue was solved one day prior to our arrival back. That means a 3 weeks without electricity While I understood the issue wasn’t directly the agency's fault, it was unacceptable to leave tenants in those conditions. After we raised our concerns, they offered to waive utility bills, but this felt inadequate since we couldn’t use any electricity during that time. I wrote a letter of complaint based on calculation of the week we reside in the apartment lighting our flat with candles - one week! Only then they agreed to decrease our rent payment for next month. I calculated only one week, being polite and not counting two weeks we could have been actually there if there was not planned vacation.

Later, we encountered a leaking air conditioner. My girlfriend reported it immediately, but our account manager simply told us to turn it off. It took over a month for repairs to happen, which further eroded our trust in the company. We had to find ways to manage the situation ourselves, which was frustrating. Over 2 months, nobody could came to repair it but as a miracle someone has came right after our departure - which they tried to charge us for - later in the text.

When it came time to move out, our account manager avoided us, sending a colleague instead. Do not spend hours for cleaning and refreshing the apartment to showcase that you are caring tenants, you are paying high cleaning fee anyway. During the handover, we were told to expect an email about our deposit within a month, but that never came.

After following up multiple times, we discovered they were attempting to deduct unjustified charges from our deposit. They claimed we owed for electricity costs linked to the owner’s initial setup and for air conditioning repairs, despite the unit being nonfunctional during our stay. When I challenged these charges, they insisted we hadn’t used the air conditioner properly, which was completely misleading. Their total deduction from the deposit we paid was more than 450 euros.

Overall, SH’s communication is severely lacking, and they appear to prioritize the owner's interests over tenant concerns. I strongly advise against renting from this company. My experience suggests they engage in practices that disadvantage renters, and you may end up fighting for your deposit. Document everything and be prepared for a lengthy process if you choose to go with them. I hope sharing my experience helps others avoid similar issues. Be prepared to fight for your rights, take evidence of everything as they will try to scam you anyway.

1 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Jakub, after reading your comment we would like to remark on some of the points you made. Firstly, there are times when managers rely on other people in the same team to provide the best possible service and to meet the deadlines agreed with our clients. On the other hand, the electricity was a problem beyond our control, but we decided to make the economic adjustments we considered necessary and necessary, and you agreed. Regarding the air conditioning problem, you had the responsibility to control the water supply system, as we told you, but again, we decided to make the economic adjustments in your favour. We consider, that from ShBarcelona we have helped you and assisted you as much as possible. Kind regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful company

Awful company, extremely inconsiderate agents who don’t care about anything but taking your money. Don’t consider them for anything if you’re looking for accommodation. I was left in an Airbnb flat for 4 days without hot water, and they just ignored my messages, thinking i’m just another stupid visitor who’ll be gone soon. Had to get Airbnb involved who refunded me off their own accord because these agents refused to. Absolute crooks!

19 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Stepahnie, we are unable to identify you in our database. If you are a client, we would like to have more information in order to know the problem and try to help you as soon as possible. Could you please write to us at sh@shbarcelona.com and explain what happened? Thank you very much.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never again

Never again! Dubious company that offers apartments on Airbnb. After they cancelled 3 reservations they sent me a link to their website Shbarcelona to make a new booking

12 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

From ShBarcelona we would like to inform you that the cancellation you have had from the platform is beyond our control. That is why, to give you an alternative option, we have provided you with our website to see the options of tourist apartments that we have. Kind regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They are racist scam artists

They are racist, scam artists. They want you to give them a pound of flesh without a drop of blood. When they have no intention of renting the apartment to you, instead of justing saying it's a no-go, they find ways to humiliate and degrade you, which is completely unnecessary.

10 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

First of all, we would like to confirm that at ShBarcelona, above all, we have respect for all the people who come to our offices and are interested in our services. Among our main values are respect, tolerance and equality. This is the first time we have received a review of this kind, so we would appreciate it if you would consider the connotation of your words, because we offer our services to hundred north american's customers and never we had this type of behaviour. Regardless of this, we would like to know your case in detail, so that we can help you if necessary. You can send us all the information you have to sh@shbarcelona.com. Thank you very much and kind regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Life threatening practices

My experience with ShBarcelona has been nothing short of a nightmare. I reported a faulty, electrified tap in my apartment – a serious safety hazard – and despite contacting them twice, they still haven’t fixed it. Their disregard for such a dangerous issue is completely unacceptable.

To make matters worse, the account managers are the rudest people I’ve ever had to give money to. They are dismissive, unprofessional, and downright disrespectful. They show zero concern for their tenants and only seem to care about collecting rent, not addressing any problems.

When it came time to get my refund, they blatantly lied and tried to withhold part of my deposit. It’s clear they will say anything to avoid returning your money.

If you encounter similar issues, I highly recommend reporting them to the Agència Catalana del Consum (Catalan Consumer Agency). This company’s shady and unsafe practices need to be held accountable. Avoid ShBarcelona at all costs!

27 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Conor, we have done all we could for your stay, and you did not help. Our objective as a company is to continue offering a quality service in which the optimal condition of the apartments is essential. Therefore, if at the end of the contract with a tenant we see that the property has not been properly cared for (misuse of furniture, poor cleanliness, among others), we will pass on the charges for such repairs in order to return it to its original condition. Thank you very much and best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Myself and my partner arrived at the…


Myself and my partner arrived at the hotel as the times indicated however there was nobody to meet us. I called the hotel reception at the emergency number the lady at the phone told me to hold it for two minutes as she was going to sort it out after ten minutes of no response i called her she put me on hold again and told me that she is not able to sort it out and her superviser is too busy to talk to me after another five minutes however she put her superviser on the phone and he has told me the same thing and we might have to book another hotel for the night as there is nobody to meet us until 10 oclock in the morning. This is the most unprofesional behaviour I have ever experienced. I had to pay 120 euro for a motel nearby just for a few hours and sharing with 6 other people because they are so unprofesional. Stay away from these scamers please for your own good

11 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

First of all, we think you have made a mistake reviewing because we are not an hotel. In ShBarcelona we offer real estate services. If you need us in the future, please keep us in mind. Kind regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Mala gestión y estafa

Mala gestión y estafa

-una limpieza fatal a la entrega del piso. No obstante quieren hacer pagar al cliente más de 300€ al final, cuándo el piso estaba más limpio que al principio. Nosotros mismos habíamos llevado las fundas de sofá en la tintorería (los cojines, aunque devueltos por cortesía de la agencia, seguían marrones de mugre)
-sobrevaloración de los suministros finales (electricidad, cambios de bulbos eléctricos, ...), añada de facturas "sorpresas" (un cambio de colchón o de edredón) que contestamos porque al dejar el piso, todo era impecable y lo había confirmado el chico de la agencia.
-no dejan a ver el piso antes de contratarlo, no se firme nada al dejar el piso, por eso se permiten todo.

9 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Querida Suzzane, entendemos su posición, pero nuestro objetivo como compañía es seguir ofreciendo un servicio de calidad en el que el estado óptimo de los apartamentos es primordial. Por tanto, si al finalizar el contrato con un huésped observamos que no se ha cuidado el inmueble debidamente (mal uso de mobiliario, estado de limpieza deficiente, entre otros.), repercutiremos los cargos de dichas reparaciones con el fin de devolverlo a su estado original. Muchas gracias y un saludo.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible agency!!

Horrible agency!!! They didn't even clean the apartment, the kitchen was full of grease, the balcony with garbage, broken furniture. They treated us in a very rude way. And of course they returned the deposit they wanted with the inflated expenses.

10 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Mina, we are very sorry to read your comment, but we are unable to identify you in our database. We would like to have more information in order to solve this problem as soon as possible. Could you please write to us at sh@shbarcelona.com and explain what happened? Thank you very much.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible agency

Horrible agency. I booked my stay 6 months ago for a week in June. When I was checking my account this week, I notice a refund from them. Thinking it might be an error, I give them a call. Guess what - they cancelled my reservation and did not even tell me!! I had to figure it out myself, call them and then they told me. And there is nothing they can do besides saying they’re sorry for the inconvenience. INCONVENIENCE!!!! I now have to find a new place to stay for my vacation in three weeks. Stay away!!!

17 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Nathan, we know your situation. Due to force majeure in the apartment we were unable to accommodate you as the condition of the property did not allow it. We have tried to do everything possible to relocate you, but it was not possible and we have refunded your reservation in full. Thank you very much for having trusted us. Best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Mauvaise experience / don't book / A FUIR

Très mauvaise expérience avec annulation au dernier moment sans aucune explication. On se retrouve sans logement avant le départ pour 6 personnes.

Mauvaise agence A FUIR !

25 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ShBarcelona

Antwoord van ShBarcelona

Dear Sabrina, we are aware of your situation. The truth is that, due to a force majeure issue in the property, we were unable to accommodate you as the condition of the property did not allow it. We have tried to do everything in our power to relocate you, but it has not been possible and we have proceeded to refund your reservation in full. Thank you very much for having trusted us. Best regards.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer