Storage Vault Reviews 792

TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Renting a unit in the Motherwell facility for approximately six months has been a good experience. The premises are clean, the signage clear, and the range of unit sizes provides a good choice. Managi... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Stefini was really friendly and helpful from the start, made everything easy and straightforward. You can tell they care about good service. The office itself is great value for money, especially comp... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Recently rented a unit for storage to help with the process of moving house. Made life so much easier! Spoke to Stefini who was super helpful and advised us of the right sort of size of storage we nee... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Overcharge you then take ages to pay you back-couldn't care less. Bug you when enquire about a unit and charge you for days when they know you cant access the unit, e.g putting padlocks on without... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Opslagverhuur

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

With 50% off your first 2 months, we offer storage units for everyone. Storage Vault offer Self-Storage facilities in Glasgow & Paisley.


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

792 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 92% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

moving house

I was moving house and downsizing. Was given excellent advice on how much space I needed. Half price for first 2 months was also a great deal. All communication was timely and very helpful. Would definitely use again.

25 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Staff very helpful and kind

Staff very helpful and kind. We left an artificial plant behind on move date and was given temporary access to collect it. Unit itself very clean,dry and secure. Trolleys to help move items in and out. I would recommend this storage facility and would use it again if I needed it.

15 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Karen,

Thank you for the lovely review! We're glad you found your plant and that you were happy with the clean, secure unit and helpful trolleys. It’s great to hear our team made the process easier. We appreciate the recommendation and would love to welcome you back anytime!

Best,
Michael
Storage Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

great experience. Very clean and secure.

I had a few issues trying to get booked online, however, customer service were so helpful. The unit is very clean, size is perfect, accessibility is easy and very secure. I am delighted with everything so far.

15 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Kerri,

Thank you for your great review! We're so pleased to hear you're happy with your unit and found it clean, secure, and easy to access. Sorry to hear about the initial booking issues, but we're glad our team could help. We're delighted you're satisfied so far and really appreciate your feedback!

Best,
Michael
Storage Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Staff excellent from start to finish

Staff excellent from start to finish. helpful and friendly.

15 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Laura,

Thank you for your kind words! We're thrilled to hear our staff made a great impression from start to finish. Your feedback means a lot, and we’re always here to help with a smile!

Best,
Michael
Storage Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service. Staff is very humble,friendly and helpful. Reasonable price. I would like to recommend.

10 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great fun at Storage Vault

The staff - particularly Stefini - were superb. We had great hilarity and it made something we expected to be mundane into great fun😂

Jordan showed us around and was very helpful.

10 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi John.

Thanks for the lovely review, I had a great time chatting away with yourself and Christine and its always good to have a laugh.

Don't be shy, pop in for a chat anytime were here and if you need anything else don't hesitate to contact us.

Have a great weekend.

Stefini and Jordan at Storage Vault.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful Company...

Never again will I use this company....conned and rude rude staff. They are lovely till you have issues, broken lift, broken shutters.....tell you 14 days notice but really its a month because you paid upfront. Don't waste your energy go elsewhere. My last call from them the girl Miriem just talked at me and I was still on the line when she hung up on me.

8 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Pauline,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that your experience didn't meet your expectations, and we appreciate the opportunity to provide some clarity.

When you previously enquired about our notice period, we explained that it is 14 days, and we also send invoices seven days ahead of your payment date to help ensure you have time to plan accordingly. We’re always transparent about our terms, including that storage fees are non-refundable. We do our best to make this clear from the outset.

We understand your frustration regarding the issues with the lift and shutters. These are both maintained regularly, but on the occasions mentioned, they were unfortunately damaged by other customers. While we work hard to minimise these situations, some instances are out of our control — and we’re always quick to respond when problems arise.

We’ve also reviewed the call you made to our team before this review was posted. It’s unfortunate the conversation ended before we could fully assist you, and we’d be more than happy to continue the discussion and help with any outstanding concerns.

Please feel free to get in touch on 0141 473 0810 — we’re here to help and would welcome the chance to speak with you directly.

Kind Regards,
Michael
Storage Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top notch storage and service

Lots of clean dry space for my stuff in a recent house move. Stefani was very informative and helpful. The process of how to access the locker and how to close down the account when I was done was straightforward and easy to follow. I wouldn't hesitate to use Storage Vault again.

8 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Michael.

Thanks for taking the time to leave us this review.
Were very happy to have been able to assist you with storage and it was a pleasure meeting and chatting with you.

Please recommend us to all family and friends.

Take care

Stefini and Jordan at Motherwell.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The 2 ladies that work on reception are…

The 2 ladies that work on reception are so welcoming and helpful highly recommended storage company

8 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Les,

Thank you very much for taking the time to leave Lisa and I a review at our Cambuslang Branch. We are so glad to hear you would recommend us and thank you for storing with us we hope to see you back again

Kind Regards
Rachel and Lisa

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Storage Vault

Stefini in Paisley was brilliant and guided me through the process of using storage and kept me updated with their storage news. The storage was clean, dry and secure and easy to get access to.

29 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Mrs Kennedy,

Thank you for taking the time to leave us this fantastic review, Its greatly appreciated.
Thanks for choosing to use Storage Vault and you take care.
If you ever need us in the future please don't hesitate to call.

Stefini and Jordan at Paisley.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I will be telling everyone,not just…

I will be telling everyone,not just people who read reviews on trust pilot,
DO NOT USE STORAGE VAULT FOR YOUR STORAGE REQUIREMENTS..
They use dynamic pricing and charge different prices even within the same site for the same size of storage unit..
They will price your storage based on whatever charge they think they can get away with..
I will cost you more in the long run STORAGE VAULT than the extra cost to me since you put my storage cost up..
COMPLETELY UNACCEPTABLE..
This post is here to stay..

25 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Brian,

Thanks for the review. I can see you have submitted one 2 days prior to this one, which is like-for-like. In case you did not see my previous reply, please see below:

"We're sorry to hear you're unhappy with the price difference between our Fleming Road and Craigshill stores.

While both are located in Livingston, storage rates can vary depending on several factors, including local demand, site-specific operating costs, and availability. This is quite common across the self-storage industry — much like hotel room rates, which can differ even within the same city based on location, demand, and amenities. Similarly, storage fees are not fixed indefinitely, and we strive to keep our pricing competitive while maintaining the quality and security of our facilities.

Please note that any changes to our rates are always communicated to customers well in advance, allowing sufficient time to plan financially or explore alternative options if needed.

Also, we are unable to comment on other customers’ accounts or pricing as these are confidential and tailored to individual circumstances.

We understand your disappointment, especially since you were initially recommended the Fleming Road location. Your feedback is valuable and will be shared with our team to help us improve our communication and guidance for our customers.

If you’d like to discuss this further, please feel free to contact me directly via the branch email—I’m the site manager and happy to help."

Michael
Storage Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely fantastic service…

Absolutely fantastic service from Storage Vault Grangemouth! I needed a shipping container at very short notice and Montana was brilliant from start to finish. Her customer service was excellent – friendly, professional and so helpful. She managed to get everything organised for me within less than 24 hours, which was a huge relief. Would highly recommend Storage Vault to anyone looking for fast, reliable and efficient storage solutions. Thank you again, Montana – you were a star!

9 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Thank you for the great review! We're so glad Montana was able to help you quickly and professionally — we'll be sure to pass on your kind words to her. It's great to hear you were happy with the service, and we really appreciate the recommendation!

Best,
Michael
Storage Manager

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Hired a unit in Bishopbriggs

Hired a unit in Bishopbriggs, unit was what we needed.
You have to give 2 weeks notice to vacate, that was fine but they do NOT refund you the remaining balance. Tough luck basically. Called Kenneth? He informed me I'm not the first to raise this issue.
He told me it's all in the terms and conditions ... Lesson to me read more carefully ....but i disagree with no refunds !!

12 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Thank you for sharing your experience. We’re glad to hear the unit in Bishopbriggs met your needs, but we’re sorry to learn you were disappointed with our cancellation policy. As outlined in our terms and conditions, all storage fees are non-refundable, and we bill on a monthly basis. Invoices are sent seven days before the payment date to give customers sufficient time and opportunity to let us know if they plan to vacate. This helps us ensure notice periods are met and avoid unwanted charges.

We understand how this can feel frustrating if your plans change, and we appreciate you taking the time to provide your feedback. If you would like to discuss this further, you can call me directly on 0141 473 0810.

Warm Regards,
Michael
Storage Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good quality storage with a good introductory rate. Just Check the T&Cs for notice period and insurance

I needed some space as a staging area while decluttering my flat. I went in to the office Saturday morning and Jill was extremely welcoming and friendly. She talked me through how everything worked and helped me select an outdoor unit for 24/7 access as i would mostly want to work in the evenings and weekends.

The units are insulated, clean and modern and lock with a roller shutter and padlock, inside a pincode security gate.

Jill was able to get the just-vacated unit cleaned and ready for me within a few hours and i started moving things in that day.

Two months later the introductory rate came to an end and i decided to move out. Its important to note there is a 2 week notice period, which i hadn't realised before. But otherwise it was a good move-out.

The other thing that adds to the price is the 'insurance', which is unclear if it's mandatory or not (i was told it was but later found i could instead take out my own personal insurance instead according to the policy) and doesn't actually seem to be an insurance product when you read the T&Cs. So i would recommend looking into this before renting as it does add to the overall cost.

Overall it was a safe place to store my things and the discounted rate is reasonable. I just wish that was the regular rate as the full one is not affordable for me. Storage vault could do with improving their communication around the "insurance" as well.

31 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi James. Thank you for taking the time to leave us a review. I am glad that you were happy overall with the service you received and the facility. We ensure that we keep our prices competitive out with the introductory offer versus other storage facilities. In line with SSA regulations all storage unit contents must have some form of cover while stored on site. This is discussed before, and during the move in process. This is also followed up with emails.
Again thank you for storing with us and hopefully we can help you again in the future if storage is required. Team Dundee Jill and Colin

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good size indoor secure storage

The storage unit was ideal for my needs. I’ll be using them again in the near future.

26 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Fran, We truly appreciate your 5-star rating! It’s great to hear that this was ideal for you. We’re always here to help if you ever need us again.

Best,
The Storage Vault Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good customer service

Good customer service, explained everything. very straightforward and would recommend.

24 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Tony.

Thanks for taking the time to leave us this great review.
Thanks again for choosing to store with us and please recommend us to any family or friends.

Take care

Stefini and Jordan at Motherwell.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT RENT A STORAGE CONTAINER

DO NOT RENT A STORAGE CONTAINER! I rented a storage container at the Grangemouth site from Nov 2024 till March 2025. When I first contacted storage vault I ask the usual question “is the container water tight?” as I’ll be storing furniture and some electrical items. “They advised yes!” The week before I went to vacate, I found water in the unit and also water droplets on the ceiling. I reported this and contacted the insurance as it damaged all my furniture and some electrical items. They come back and said I wasn’t covered as it was condensation that caused this and not water ingress. They took till June to resolve the matter and gave me those findings. When I had to pay for another removal company to collect the damaged items. I found more water coming in. The containers are not lifted off the ground and too close together which means no adequate airflow to stop condensation and water ingress.

21 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Dear Julia,

Thank you for your review. We're genuinely sorry to hear that you were disappointed with your experience at our Grangemouth site.

We understand how upsetting it can be to discover damage to your belongings. While all of our containers are weatherproof and maintained to prevent water ingress from external sources, condensation can naturally occur inside metal containers — particularly during fluctuating weather — and unfortunately, this is not something that can be entirely prevented.

Our storage units are ventilated to industry standards to support airflow and help reduce the risk of condensation. However, as condensation is a naturally occurring environmental factor, we do recommend that customers take additional precautions when storing moisture-sensitive items, such as using protective covers. Our team is always available to offer guidance on best storage practices.

We're sorry to hear that, following your report, the claims team was unable to approve compensation due to the cause being condensation, which is typically not classed as water ingress or structural failure.

We’ve shared your feedback with our facilities team and will continue to monitor conditions at the Grangemouth facility to ensure our high standards are maintained.

If you would like to discuss this further, please don’t hesitate to contact us on 01324468588.

Kind regards,

Michael
Storage Vault

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Short term storage

I only need short term storage prior to moving house and can't fault Storage Vault Stirling. The whole process from beginning to end was quick and easy. I'd definitely recommend and would use again if required

16 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Storage rental

Lisa and Rachel were lovely they answered all our questions kept us upto date with renting the storage. Explained everything and were are great support. Lisa took us round the available units and allowed us to choose what would be best suited to our needs. The communication was fab also. Would defo use again.

10 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Storage Vault

Antwoord van Storage Vault

Hi Jacqueline,

Thank you so much for your lovely review. We are so glad to hear you found us a great support and we explained everything well! We hope to see you back in future

Kind Regards
Rachel and Lisa

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer