The Orchard Reviews 

177
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Went here with our toddler and really enjoying the new layout both in the shop and the cafe. Lovely relaxed atmosphere with inside and inside out places. More than enough space, too

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely wonderful experience. Amber was amazing, so kind, patient and genuinely helpful. She took the time to help us choose the perfect rabbit and made the whole experience feel really special for... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had Seán and Elvis install a Pergola and assemble Garden Furniture for me this morning, two of the most professional and nicer guys you could meet. They arrived on time and completed the work to a ver... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently bought lovely garden furniture from Orchard Garden Center we had a very positive experience with a member of the sales staff Today Sean & Elvis delivered & assembled our furniture they... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Tuincentrum
  2. ook in
  3. Café
  4. Dierenwinkel
  5. Meubelwinkel

Geschreven door het bedrijf

Today, visiting Orchard means a great day out. This shopping heaven for homes and gardens! Packed to the rafters with the finest furniture and top quality accessories from all over the world, as well as a truly stunning selection of plants.


Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

177 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(177)

63 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just had my Cocoon delivered and…

Just had my Cocoon delivered and assembled by two great guys.
I was worried that I would have to assemble it myself. What a gift when they did it.

9 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Delighted to hear that! We're so glad the delivery team could take care of the assembly for you — enjoy your new Cocoon!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So glad to have the items unpacked and…

So glad to have the items unpacked and assembled, done in no time, friendly and efficient.

7 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that the team made your experience smooth and efficient. If you need anything else, don’t hesitate to reach out!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Speedy delivery, great customer service

The Orchard are super helpful to deal and very efficient. Thanks to all for such a speedy delivery.

7 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thank you for the wonderful feedback! We’re so glad to hear you had a positive experience with our team and that the delivery was quick and efficient!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Premium prices but substandard quality and service

I purchased a €5,000 garden furniture set from this store, and while their communication around delivery was initially very good, that’s unfortunately where the positives ended.

The delivery team arrived with the furniture already preassembled and began attaching the final pieces to form the U-shaped couch. However, they did a very poor job. The sections were loosely connected, screws were not properly tightened, and no effort was made to align the pieces correctly. When my wife raised these concerns, one delivery person seemed irritated and told us to contact the shop, while the other tried to force the pieces into place.

Worse still was the quality of the assembly that had been done at the warehouse. There were only about eight connections needed, yet none were properly secured or aligned — all pieces were loosely screwed and noticeably off-center.

On top of the poor assembly, several items arrived damaged:

The coffee table had multiple large scratches.

The single chair had one armrest scratched and the other chipped.

The U-shaped couch had several deep scratches across the metal frame, exposing bare metal where the paint had been scraped off.

Of the ten cushions, two vacuum storage bags were torn apart.

When I pointed all this out to the delivery team, they were indifferent. They simply took photos of what I highlighted and again told us to contact the shop.

I called the shop two hours later and was told they had already been informed — though no one had bothered to contact me. I was assured they’d follow up by the end of the day after speaking with the buyer. That evening, someone else called to say the person handling my case couldn’t speak and would follow up first thing in the morning.

Instead, I received a call later that day — again not from the original contact — simply to repeat that they were still waiting on the buyer and would get back to me the following morning. Eventually, I did get a call the next morning, and was told I could inspect the showroom model (which had been sitting there for a year) as a possible replacement. For my trouble, they offered €300 off.

I declined, stating that wasn't acceptable. I suggested the buyer call me directly instead of using a go-between. A few hours later, I received that call. The buyer apologized and blamed the issues on manufacturing faults — which was clearly not true given the poor workmanship and damage. She claimed there were quality control processes in place, though the state of the product and delivery clearly said otherwise.

She then offered to return the furniture to the supplier for repairs — without a timeline — which was not practical given this is summer furniture and I had ordered it six weeks prior. She followed up with an offer of €500 off, replacement of the torn cushion bags, and a tin of paint to cover the scratches.

I rejected this. I had paid a premium price expecting a premium product and service — and got neither. From the condition of the furniture, to the assembly, to the delivery experience, everything fell short.

After speaking to several neighbors, I discovered similar negative experiences with this store. Ultimately, I asked them to take the furniture back, which they did. I also cancelled a BBQ I had planned to buy from them.

It’s deeply disappointing. I’ve now had to start over in finding new garden furniture. I will not be returning to this store. They charge premium prices but deliver substandard quality and service.

28 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Hi John,
Thank you for your feedback, and we apologise for the issues you experienced. While we aim for high standards, we clearly fell short this time. Upon learning of the problems, we offered multiple solutions, including:
A substantial discount if you wished to keep the set.
A repair, pending manufacturer confirmation.
An immediate replacement with an alternative set.
A full refund, which you chose.
We also want to clarify that we have no record of any BBQ purchase made by you.
We understand your frustration and have reviewed this internally to prevent recurrence. If there's anything further we can do, please let us know.
Kind regards,
Team Orchard

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our bench was delivered very quickly

Our bench was delivered very quickly. The guys who delivered it were friendly and got the assembly done very quickly. All the staff we have dealt with in the orchard have been very pleasant to deal with, wouldn’t hesitate to buy there again.

7 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thank you for the fantastic feedback! We're so happy to hear that you had a great experience with both our delivery team and staff. We look forward to welcoming you back to The Orchard!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just had Sean and team deliver and…

Just had Sean and team deliver and assemble our garden table and chairs, so lovely to deal with and nothing was a problem.
Denise and all the staff in the Orchard were fantastic to deal with and very efficient. Huge thanks to everyone.

6 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Sean, the team, and Denise made your experience enjoyable. We’ll be sure to pass along your thanks to everyone — we truly appreciate your support!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

5 stars

Prompt, friendly and efficient delivery of my furniture. Thank you!

30 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thanks for the review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service by Sean

Fantastic service by Sean. Very professional delivering my product. Highly recommend him and his colleague. Thanks guys

30 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thanks for the lovely feedback! We'll pass it on to Sean and the team!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Orchard

The guys arrived when they were supposed to, they assembled furniture quickly. Excellent service

28 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thanks! Glad the team could help—appreciate your kind words!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great delivery service

Delivery arrived on time.new garden furniture was set up with ease. Fast efficient turnabout by Sean and partner. All aspects of furniture explained. No mess no fuss - the guys were on point thank you !

28 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thank you for your lovely feedback! We're so glad Sean and the team made everything smooth and easy for you. Enjoy your new garden furniture!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

BBQ purchase

Purchased a BBQ and from the assistance I received in choosing the BBQ to delivery was excellent

28 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thank you! We're so glad you had a great experience from start to finish!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery was within the estimated time

Delivery was within the estimated time. The men were pleasant & efficient & we're very happy with the product & experience of doing business with the Orchard. Thank you and best of luck going forward. Joan & Dave Murray

24 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thank you, Joan & Dave! We’re delighted you’re happy with everything. Wishing you all the best too!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top class from start to finish

Top class from start to finish, ordering in store was easy, opted for delivery and assembly of large umbrella. Delivery was on time and the lads were great, took time to make sure I knew how to operate and was happy with everything.

25 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thanks so much! We're glad everything went smoothly, and the team made sure you're all set.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Corner bench for dining table.

After some confusion with delivery dates, we received the items yesterday. The guys were very helpful and friendly. It was a corner bench unit and they set it up and in place. I’m very happy with it.

23 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thanks for your patience! So glad you're happy with the bench and the team’s help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery on time

The guys delivered and assembled lovely garden furniture. They were on time and very pleasant to deal with. Would definitely recommend this company.

23 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thanks a lot! Great to hear you loved the furniture and service.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivered on time

Delivered on time. All packaging removed. Shown how to use item. Lovely delivery guys.

22 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Orchard

Antwoord van The Orchard

Thanks! Glad everything went smoothly and you loved the service—I'll pass the praise to our delivery team! 😊

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer