Tropical Fish Co Reviews 

37
•
TrustScore 4 uit 5

3,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am so angry right now . I ordered 3 electric blue rams and received 2 completely different fish . I’ve emailed I’ve wattsapp as it says that is the fastest way to get issues resolved. I’m still... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really great service. Fish were well packaged and very good quality. Both plecos were healthy and have fitted in well. Highly recommend this company and will definitely be a returning customer. Would... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with my little fish. Good service and would be happy to buy from this company again. I received frequent emails updating the status of my order and he arrived well and settled in happily... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everything went as planned fish are thriving.fish are stunning even in there infancy definitely will be ordering again very soon,

Bedrijfsgegevens

  1. Dierenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Tropical Fish Co is a UK-based online aquarium shop specialising in live tropical fish, freshwater fish, cold-water fish, salt-water livestock, shrimp, snails, aquarium plants, fish food and aquarium supplies. Our website, www.tropicalfishco.co.uk, is built for UK fishkeepers who want a simple, trusted way to buy healthy aquarium livestock online. We offer a wide range of fish and aquarium-related products, with categories designed to help customers shop by species, tank setup, care level and aquarium style. Whether you are setting up your first community tank, building a nano aquarium, adding algae eaters, looking for colourful centrepiece fish, or searching for rare and collector species, Tropical Fish Co aims to make the process clear and reliable. Our focus is on healthy livestock, careful packing and safe UK delivery. We provide a live delivery guarantee and work to make sure fish are packed properly for transport, giving customers confidence when ordering live fish online. We also support customers with helpful aquarium care information, beginner guides, species advice and free tools such as tank volume and stocking calculators. Our goal is not only to sell fish, but to help customers create healthy, stable aquariums and make better choices for their tanks. Tropical Fish Co is an online seller based in the UK, built for hobbyists who care about fish welfare, good advice and dependable service.


Contactgegevens

3,9

Goed

TrustScore 4 uit 5

37 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,9

Alle reviews

(37)

37 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am so angry right now

I am so angry right now . I ordered 3 electric blue rams and received 2 completely different fish . I’ve emailed I’ve wattsapp as it says that is the fastest way to get issues resolved.
I’m still waiting for my refund nearly £30 and not one person has had the decency to respond and apologise to me .
Order was delivered the 8th of October it’s now the 12th
I’m fuming 😡

8 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing stock of fish

Amazing stock of fish, great customer service. Delivered on time, will definitely be buying from you again in the near future. Highly recommended.

20 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

New Chilids

Everything went as planned fish are thriving.fish are stunning even in there infancy definitely will be ordering again very soon,

25 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really great compsny

Really great service. Fish were well packaged and very good quality. Both plecos were healthy and have fitted in well. Highly recommend this company and will definitely be a returning customer. Would give 10* if I could.

18 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I highly recommend this shop! ⭐⭐⭐⭐⭐

I recently purchased 6 young Heros severum (Manacapuru / Blue) and I couldn't be happier. The fish arrived in absolute pristine condition – healthy, active, and settled into the tank straight away after acclimatisation.
The prices were very fair, and to top it off, I received a lovely discount on the delivery fee, which is a great bonus when it comes to livestock shipping. The packaging and overall service were top-tier and purely professional.
This definitely won't be my last order with them. Thank you so much for a great experience – true passion and amazing customer service!

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with my little fish

Very pleased with my little fish. Good service and would be happy to buy from this company again. I received frequent emails updating the status of my order and he arrived well and settled in happily with no ill affects from his journey.

18 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had missing items in my order tried to…

Had missing items in my order tried to get help very unsuccessfully customer service is appalling now it seems I'm out off pocket I've spent alot of money with this company never complained once with previous orders that didn't have the amount of fish that I paid for but this order is the dearest one yet disgusting service

8 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Tropical Fish Co

Antwoord van Tropical Fish Co

Hello,

We want to give you a specific answer about the items and payment you describe, rather than a generic reassurance. However, the display name “customer” does not let us reliably identify your order or link this account to your earlier messages.

Please email hello@tropicalfishco.co.uk with your order number or the email address used at checkout. You do not need to repeat the complaint or publish personal details here.

Until we have that match, we cannot responsibly state what was supplied, what correspondence took place or whether a refund is due or has already been processed. We do not want to give you an incorrect account of your own experience.

Kind regards,
Tropical Fish Co

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing experience

Very disappointing experience – 32 fish missing from my order!

I ordered 39 live fish from Tropical Fish Co, paying £202.29. Unfortunately, I received only 7 fish. The remaining 32 fish, worth £126, were missing.

I received only one box and have no idea what happened to the rest of my order. I don't know whether the fish were never packed or whether something went wrong during delivery. If multiple boxes were dispatched, I was never informed.

I was also disappointed with the transport conditions. Although the fish were packed in a polystyrene box with insulation, newspaper and a heat pack, the heat pack was completely cold when I opened the package. The water in the bags felt very cold, and the fish were noticeably pale.

This raises serious concerns about how well the fish were protected during transport. These are living animals, not ordinary products, and their welfare should be a priority.

I contacted the company immediately by email and also sent text messages to the phone number I found. The only replies I received appeared to be automated responses, with no actual explanation or solution. So far, I have received no proper response from a member of staff.

Mistakes can happen, but a company selling live animals should take such problems seriously and respond promptly.

I paid over £200, received only a small part of my order, and have been left without answers. I am extremely disappointed with this experience and the customer service.

Based on my experience so far, I cannot recommend this company.

UPDATE - My response to Tropical Fish Co

Thank you for your response on Trustpilot.

First of all, I find it unreasonable to expect customers to record the entire unboxing process. When ordering live fish, who would expect that 32 out of 39 fish might be missing? I certainly didn't. I simply expected to receive what I had paid for.

When I opened the package, I immediately noticed that the water in the bags was very cold and the heat pack was completely cold. The fish were also noticeably pale. My priority was to acclimatise them properly and get them safely into my aquarium, not to spend time recording a video.

You stated that you have reviewed my emails, photographs and courier records. However, you still haven't answered the most important question: what happened to my 32 missing fish?

Surely, your packing records should establish how many fish were actually packed and whether my order was dispatched in one box or multiple boxes. If more than one box was sent, I was never informed of this.

I would appreciate written confirmation of exactly how many fish were packed, how many boxes were dispatched and whether all 39 fish actually left your premises.

I also want to make something very clear: my preference is to receive the 32 fish I originally ordered, not simply to get my money back. I chose these particular fish because I wanted them for my aquarium.

However, if you are unable to supply the missing 14 Marbled Hatchetfish and 18 Super Blue Emperor Tetra, I expect a full refund of £126 for the undelivered fish.

I understand that mistakes can happen, but you are dealing with living animals, not ordinary products. I believe this requires greater care, responsibility and much better communication with customers.

I have already contacted you by email and text message, yet I am still waiting for a clear explanation and a concrete solution.

I am not asking for anything unreasonable. I simply want to receive what I paid for, or be refunded for what I did not receive.

I would appreciate a prompt response and a clear resolution to this matter.

Thank you.

9 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Tropical Fish Co

Antwoord van Tropical Fish Co

Hi Adam,

Your report of missing fish remains open. We have reviewed your emails, photographs and courier records, but delivery confirmation alone does not establish what was in the box.

We requested a continuous unboxing video because it helps us establish the contents and condition of a live-fish delivery. We understand that a full recording is not available. That does not remove our responsibility to check our own packing records.

We are sorry you did not receive a clear answer sooner. We already have your email address and telephone number and are happy to discuss the outstanding questions with you privately. Please reply to your existing email thread at hello@tropicalfishco.co.uk if you would prefer a telephone discussion.
Kind regards,
Tropical Fish Co

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Painful Experience - Terrible Communication, Unreliable and Irresponsible

Placed an order in advance for delivery the following week (complying with the site’s requirements).
Received an email four days later to say part of the order wasn’t available and they’ll dispatch everything the following week (particularly annoying as an unexpected trip caused me to pass several good fish shops that morning).
I send three emails and a WhatsApp message requesting they send whatever parts of the order they could on the original date as it wasn’t possible to be at home the following week.
When they finally responded, they had missed the delivery window for the initial date and I could either accept the new date or cancel the order
As we were in the midst of a family emergency, I had to cancel the order and requested a full refund.
A few days later, whilst now away (and still dealing with the emergency) I see emails from a courier company about an attempted delivery and then another from Tropical Fish Co...
They had accidentally sent out the order and were now requesting that, as I’m not around, when the item is delivered, that I ask a neighbour to take the box in, put the fish in a tank or bucket of dechlorinated water with a heater over the weekend. When I return and I can either send them back the following Monday (the earliest courier availability) or I can keep them and they’ll (generously, in their opinion) give me a 25% discount!
Do your neighbours have a spare aquatic heater?
I saw this message the following morning (Fri) by which time the courier company attempted and failed to make the delivery and I could rearrange delivery for Monday. Concerned that the fish would then spend 4days in transit (and obviously not at 24c). I then spend 30 mins trying to contact the courier (without success) and a further hour driving towards their depot to see if I could collect them in person, before the weekend.
Fortunately, TropicalFishCo emailed (whilst only halfway to the depot) confirming the fish were being returned to them they would now issue the requested refund.
I fully appreciate that things can go wrong, but this was totally avoidable and plain irresponsible of them to let this package be sent out. Whilst this simple order turned into an incredibly stressful and frustrating waste of time for me, I’m sure it was worse for the livestock.
The offer of a 25% discount – I should be invoicing them for the inconvenience!
Was nervous about ordering livestock online and doubt I'll be risking it again.

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Tropical Fish Co

Antwoord van Tropical Fish Co

Hi GJ,

To clarify the outcome, we processed a full refund of your order payment, including delivery, on 2 October and emailed confirmation that day, before this review was published. We have not retained any payment for the order.

We also contacted you directly by email on 22 and 24 September, and on 1 and 2 October. Those replies explained the delay, offered later delivery or a full refund, and subsequently acknowledged the dispatch error.

Your cancellation should have been acted on before the box was sent, and we apologise for that mistake and the delayed replies. The courier returned the box; you were not required to arrange a separate return. The refund was processed before it arrived back.

The payment has been refunded in full, although we recognise that this does not undo the disruption you experienced.

Kind regards,
Tropical Fish Co

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery was on time and the fish were…

Delivery was on time and the fish were excellent I shall definitely be using this company again 😄

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Tropical Fish Co

Antwoord van Tropical Fish Co

Thank you so much, Lynn! We're really glad your fish arrived on time and in excellent condition. We look forward to packing your next order. Happy fishkeeping!

– The Tropical Fish Co Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fist time with Tropical Fish Co.

I bought four round tailed paradise fish from Tropical Fish Co. A species hard to get hold of. Tropical Fish Co not only were able to supply them as detailed on their website, but the price was good and more importantly they arrived happy and healthy. No issues. I was kept informed of their arrival date. Will definitely buy from them again!

27 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Tropical Fish Co

Antwoord van Tropical Fish Co

Thanks for the great review, Lance, and welcome to Tropical Fish Co! Round-tailed paradise fish can be hard to find, so we're delighted we could supply them and that all four arrived happy and healthy. We're glad the arrival updates were useful too. We hope they settle in well, and we look forward to helping you again.

– The Tropical Fish Co Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

best companh

I cannot speak too highly about this company. Over theyears I have purchased fish from many companies but this is one of the best, thay make sure that the fish you purchase from them are in good health and deliver quickly to make sure that fish arrive in good condition, should you have any enquiries they are pleased to help.

27 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Tropical Fish Co

Antwoord van Tropical Fish Co

Thank you, Michael. Coming from someone who's bought fish from a lot of suppliers over the years, that means a great deal. Making sure every fish is healthy before it leaves us and gets to you quickly is what we care about most. If you ever need anything, we're always happy to help.

– The Tropical Fish Co Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer