Urbansitter Reviews 

242
•
TrustScore 2 uit 5

2,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing experience. I contacted UrbanSitter in 2024 to cancel after never receiving a single client, but I was still charged for 2025 and now again for 2026. I contacted them while the 2026... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⭐ 1 Star Very disappointing experience with UrbanSitter. I tried using the service to find clients but never received a single client. I contacted UrbanSitter in 2024 to cancel my membership,... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am very glad and thankfull to work as a babysitter thru Urbansitter. They are such an amazing community. Lots of jobs, lots of nice families, and a very helpful staff. 3 years providing childcare, m... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I worked as a babysitter on that platform for around 7 years had a great experience until a mother made me work for 12 hours without paying me, and Urbansitter took no action. Their only response wa... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

2,2

Slecht

TrustScore 2 uit 5

242 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,2

Alle reviews

(242)

23 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I really like UrbanSitter

I really like UrbanSitter, I mean the families who have hired me through US have truly welcomed me in their family and have been supportive. I also likes the fact that, whenever I have a question or I am confronted with a problem, I can reach to the staff. Their webpage is great too and easy to navigate. However, I wish that the rates were more up to date with current market. Most of the time, when I was hired, it was the family who would contact me and not the other way around (me responding to open positions).

31 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Thanks for the great review, Marie! We're so glad to see that UrbanSitter has proved helpful in connecting you with great families and that you have found the site user-friendly. As well, we're happy to hear our Member Services team was able to quickly respond and resolve any issues you have encountered thus far. Additionally, we sincerely appreciate your feedback regarding our membership structure. We are grateful for your feedback and we will be sure to share yours with our entire team. Thanks again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My account has been blocked on…

My account has been blocked on UrbanSitter. I've been trying to reach them for two months, they don't answer my phone calls, they don't answer my letters. I do not know what to do. I was earning my income from here. I have been unemployed for two months. From here I want to say to them Please restore my account or help me open a new account.
I don't understand your answer. Please answer clearly. Is it possible to activate my account? Will you be able to do this or what should I do for this? Please help me.

25 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Thank you for reaching out and expressing your concern. Please know that UrbanSitter is committed to maintaining a reliable platform for all, met with full integrity. We apologize that you feel the action taken to suspend your account was not fair. When a member is removed, the member's account is thoroughly investigated by our team, and the information we obtain is upheld against our current policies and precedents. While we do not disclose the exact reason as to why a member is removed you can gather more information about our general expectations of our members, in our Community Guidelines as well as our Terms of Service. Our decision to remove a member should not be interpreted as a reflection of that person's character, general reputation, or personal characteristics. We appreciate your understanding.

Our Terms of Service can be found here: https://www.urbansitter.com/public/terms-use
Our Community Guidelines can be found here: https://support.urbansitter.com/hc/en-us/articles/115000630368-Community-Guidelines

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I could have given a 5 star rating to…

(UPDATE TO MY INITIAL COMPLAINT) I re-read your policy and noticed that nowhere does it explain WHEN AND HOW an Urbansitter sitter's account is to be removed from hidden status. I had my membership renewed only a month ago and again, as aforementioned, this is my sole source of income so being able to use my account again is vital. Your prompt response is needed here.

*******************

I could have given a 5 star rating to Urbansitter a month ago but ever since they hid my account (equivalent to blocking my account so no parents can see my profile and I cannot respond to ads) and I tried to send them numerous messages about this, ALL OF THEM WERE COMPLETELY IGNORED AS IF MY MESSAGES AND I ALL DO NOT EXIST. My account was renewed last month and this is my sole source of income. I lost hundreds of potential clients for much-needed money to support my household just because of this blockage.

One thing I noticed is that there is NO explanation of when my account won't be hidden any longer. Can you please show me where exactly in your policy pertains to my situation?

I have 5 star reviews from many clients which includes repeated bookings, have a Master's degree and many years of both teaching and providing high-quality educator caregiving to my name and am being treated just like a scam artist. Obviously, you do not care at all about my presence on Urbansitter of providing high quality care to clients nor my huge loss of income.

I am going to be resorting to help from my lawyer friends as well as current Urbansitter clients to speak with you soon if I do not receive an immediate response.

18 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

We are sorry to hear about any confusion surrounding your account. When a member is removed, the member's account is thoroughly investigated by our team and the information we obtain is upheld against our current policies and precedents. While we do not disclose the exact reason as to why a member is removed, you can gather more information about our general expectations of our members, in our Community Guidelines (https://support.urbansitter.com/hc/en-us/articles/115000630368-Community-Guidelines ). Our decision to remove a member should not be interpreted as a reflection of that person's character, general reputation, or personal characteristics. We appreciate your understanding and wish you continued success in your career.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No email reminders of upcoming bills - shady practice

They don't send email reminders that you're being billed, which allows them to take advantage of customers missing the charge, sometimes for months after you stop using their service.

20 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Bob, thanks so much for reaching out with your review. We're sorry to hear about these unwanted charges on your account and any inconvenience they may have caused, but we sincerely appreciate your feedback regarding our membership structure. Please note, membership fees are non-refundable per UrbanSitter's Terms of Service and Refund Policy. For any further assistance you may need, please email Member Services again at support@urbansitter.com. Regardless, we are grateful for your feedback and we will be sure to share yours with our entire team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Surpassed our expectations

The caliber of babysitters we have found on this website is, without question, leaps and bounds better than any other source we've used. We have consistently been satisfied by how communicative, empathetic, and trustworthy our sitters have been.

20 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Ana, thanks so much for your thoughtful review! We're thrilled to hear that UrbanSitter has made it easy for you to find many trusted, experienced caregivers for your family. We appreciate you sharing your experience and we look forward to your continued success in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Im so happy I got a job from you…company

Im so happy I got a job from you company so fast

10 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Juana, thank you for your 5-star review! We're so glad to see that you're loving UrbanSitter so far and finding it useful in opening up new opportunities :) Our team is thrilled that you are a part of the UrbanSitter community, and we wish you the best of luck in continuing to find great jobs and work with great families. Thanks again!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience as a sitter!

I’ve been a sitter on UrbanSitter since about 2012 or 2013, and I have zero complaints! Anytime I have ever had to reach out to their support team I get a quick response and they have been able to resolve my issue to my complete satisfaction. I especially appreciated their help several years ago when a parent I worked with seriously understated the extent of their child’s special needs, and I simply did not have the necessary training to continue working with them. I have made my living as a babysitter/nanny for over 10 years now, and the families I have found via UrbanSitter have been great — many of them are friends as well as clients now! I could not be happier with my experience!

13 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Camilla, thank you so much for your 5-star review! We're so glad to see that UrbanSitter has proved helpful in connecting you with great families & jobs. As well, we're happy to hear our Member Services team was able to quickly respond and resolve your issue - that's exactly what we aim for! Our team is thrilled that you are a part of the UrbanSitter community, and we wish you the best of luck in continuing to find great jobs and work with great families. Thanks again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Talk about a rip-off

My partner was not getting any traction on work and all the interesting situations were too far to commute to. So, after two months, she just stopped trying.

Now, a year later, on August 7, they charged my account, which apparently was on auto-renew, something I was unaware of. And when I contacted them, they said they give no refunds under any circumstance.

What? Someone who already wasted a year's subscription is going to get charged for another year of non-use. No wonder people have complained that you are ripping people off.

No one who has any sense of fairness will charge people something for which they do not use. No reputable company will do that.

Avoid Urbansitter. They only care about making money not helping people find work.

7 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Tom, thanks so much for reaching out with your review. We're sorry to hear about this unwanted charge on your account and any inconvenience they may have caused, but we sincerely appreciate your feedback regarding our membership structure. Please note, membership fees are non-refundable per UrbanSitter's Terms of Service and Refund Policy. Our system notifies caregivers of their upcoming Annual Membership renewal 30 days prior to the renewal date. For any further assistance you may need, please email Member Services again at support@urbansitter.com. Regardless, we are grateful for your feedback and we will be sure to share yours with our entire team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I will give you zero star

I will give you zero star. I signed up and paid $44.95 and I did not receive an email with the background link to complete my background check. When I reached out you decided to delete my account. What a scam! You should refund my money in full. You can’t be ripping off people like that. This should stop and you should be banned completely

18 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Ruth, thank you for sharing your experience. We're so sorry to hear about this issue with your account. We’d love to get you back up and running ASAP. Please feel free to look out for our response to your recent support email. If there are any other questions our team can answer or anything else we can help your family with, please do feel free to let our Member Services team know by emailing support@urbansitter.com. Thank you again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Y’all doing a lot of talking to people…

Y’all doing a lot of talking to people after ripping them off. Did all that ish and not jobs have came through. Run me my money back.

3 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Thank you for reaching out and writing us a review. We are sorry to hear that you're disappointed that you haven't received any booking or interview requests yet. We have seen that caregivers can have great success by adding a profile video and direct deposit information to their profile and requesting recommendations from families you've previously worked with who can speak to your experience. We wish you the best of luck in finding your perfect job (or jobs!) For more tips, please feel free to email our Member Services team at support@urbansitter.com and we'll be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

So I signed up for this company last…

So I signed up for this company last year in the summertime I got no luck and I also signed up again this year no luck as well I believe that this company is racist they look out for their own kind I don't see no blacks working there never even heard of a black person working there. Now care.com maybe one or two and that's very rare but you guys need to do something about this I don't know how y'all going to fix this problem or what not but there are people here that is willing and trying to work and for the families to deny your application yes and close it without no apparent reason they can't even respond back and I figured as though that this should be discussed by the owner and you guys need to do something about this like it's racism and that's all I say and that's all I can see they don't respond back to you applications after they closed it or told you what was going on or wrong or what not it's like they don't care and damn it I'm tired if anybody going to speak about this s*** I will

23 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Reesa - thank you for reaching out and writing us a review. We are sorry to hear that you're disappointed that you haven't received any booking or interview requests yet. We have seen that caregivers can have great success by adding a profile video and requesting recommendations from families they've previously worked with who can speak to their experience. For more tips, please feel free to email our Member Services team at support@urbansitter.com and we'll be happy to help.

Please know that we value and cherish the diversity in our member community and we do not condone or tolerate instances of racism or discrimination. When our team receives reports of such misconduct, we act quickly to take the appropriate action on member accounts who do not uphold our Community Guidelines or Terms of Service. If such misconduct is present, we encourage members to report it to Support so we can quickly take the appropriate actions.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I never signed up for Urbansitter yet I…

I never signed up for Urbansitter yet I have a charge on my bank account. I need a number to correct this issue.

22 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi there, thanks so much for reaching out with your review. We're sorry to hear about these unwanted charges on your account and any inconvenience they may have caused. For any further assistance you may need, please email Member Services at support@urbansitter.com. Thank you again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give 0 I would

If I could give 0 I would. This company needs to be shut down. They have the most unethical practices and some of the worst customer service I have ever experienced. Not only did they hide my profile so I could not longer use the services I paid for. Mind you I have 88+ 5 star reviews, 45+ repeat families, and over 250 bookings and was using the service for 6+ years. I wait until they say I can renew. I reach out when that time comes around and of course no one answers, what else is new. This is basically a company just stealing money from the users. They do not vet parents and have zero care for the babysitters and nannies they want to use it...without us you do not have a business. They let me renew my membership of course then deny me. I WANT A REFUND ASAP. I will not stop until I write a review everywhere one can be left.

22 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

UrbanSitter is committed to maintaining a reliable platform for all, met with full integrity. We apologize that you feel the action taken to suspend your account was not fair. When a member is removed, the member's account is thoroughly investigated by our team and the information we obtain is upheld against our current policies and precedents. While we do not disclose the exact reason as to why a member is removed you can gather more information about our general expectations of our members, in our Community Guidelines as well as our Terms of Service. Our decision to remove a member should not be interpreted as a reflection of that person's character, general reputation, or personal characteristics. We appreciate your understanding and wish you continued success in your career.

Our Terms of Service can be found here: https://www.urbansitter.com/public/terms-use
Our Community Guidelines can be found here: https://support.urbansitter.com/hc/en-us/articles/115000630368-Community-Guidelines

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No advance notice of auto renewal and no refund!

UrbanSitter makes money via auto-renewal. Which I get but they do not notify you in advance that you will be charged an upcoming renewal fee. I canceled the service the same day that I was billed the auto-renewal and they refused to refund my money. AVOID. Only use if you’d like to continue paying for no services.

1 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi there, thanks so much for reaching out with your review. We're sorry to hear about these unwanted charges on your account and any inconvenience they may have caused, but we sincerely appreciate your feedback regarding our membership structure. Please note, membership fees are non-refundable per UrbanSitter's Terms of Service and Refund Policy. For any further assistance you may need, please email Member Services again at support@urbansitter.com. Regardless, we are grateful for your feedback and we will be sure to share yours with our entire team. Thank you again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad experience on many an occasion. Avoid

We've had an awful experience using this service. Twice the babysitters canceled at the last minute and we had no recourse for further action. US doesn't do anything either - not even an apology. Avoid at all cost.

11 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi there, thank you for taking the time to review our site. We are so sorry to hear about these two experiences with caregivers as it is definitely not the experience we aim to provide families. We completely understand how challenging this must have been for your family. We have a strict Reliability Policy, as well as Community Guidelines and Terms of Service, for the platform and we work daily to ensure that situations, as you experienced, are few and far between. We urge you, if you haven't already, to let our Member Services team know (by emailing support@urbansitter.com) about the caregivers involved so we can investigate and take any necessary action. Again, we sincerely appreciate your feedback, and we look forward to hearing from you soon.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

All the reviews are 100% accurate.

All the reviews are 100% accurate.
they take your money and you are not able to find any job. there is no customer service number.
this is a SCAM " business".
I wish I realized this before I paid.

27 december 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Luminita, thanks much for reaching out with your review. We're sorry to hear about this issue with your account and that you may not be receiving our email responses! Our Member Services team communicates with UrbanSitter members via the email address associated with their UrbanSitter account. We encourage you to check your email inbox for further instruction on how to become an approved caregiver. We sincerely hope we can turn your negative experience around so you can enjoy the benefits of UrbanSitter as so many caregivers do!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely the Most…

Absolutely the Most Evil/Horrible/Horrifying/Lousiest/Racist/Terrible/Terrifying/Worst Company/Customer Service/Employees In The Whole Wide Universe/Whole Wide World!!!! Deserves A Negative(-)/Zero(0) Star(s)!!!! Please Stay Away From UrbanSitter & Learn From My Horrible/Horrifying/Terrible/Terrifying Experience!!!!

24 oktober 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Please know that UrbanSitter is committed to maintaining a trustworthy and reliable platform for all, met with full integrity. If your caregiver account is removed, it most likely means that we obtained information in violation of our Terms of Service. While we do not disclose the exact reason as to why a member is removed, we remove members for the following reasons: accumulated reliability concerns, safety or integrity concerns, concerning background check information, and violations of our Terms of Service or Community Guidelines. We appreciate your understanding and wish you continued success in your career.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They trick you into doing a monthly…

They trick you into doing a monthly subscription and then right after you have to do the care pass background check or else you cannot proceed to the site and they don't refund your money once you do the monthly subscription. So they're just tricking you don't fall for it they're scammers big time you have to pay $50 up front

25 oktober 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi Kelly! Thank you for reaching out with your review and expressing your concerns. We're sorry to hear about your feedback regarding our membership fee structure and required background checks, but we thank you for your honest thoughts. This membership includes full access to the UrbanSitter job board, messaging, and booking tools, as well as new trust and safety features, including required background checks.

While we understand that some caregivers may opt out, we wholeheartedly believe that requiring all caregivers to be background checked is an important component in building the most trusted and reliable childcare service available today. We also believe that in doing so, we will attract even more families to UrbanSitter, which will ultimately result in more jobs for the caregivers who continue. Should you have any questions or need clarification about this requirement, please feel free to let our team know by emailing support@urbansitter.com. Thanks again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away from Urbansitter, waist of money and time

As several other users, I have been trying to hire a sitter but I never got a single reply. Stay away from this website as it will be a waist of money and time.

22 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Thank you for your review. We are sorry to hear about your experience with caregivers so far on UrbanSitter, but we appreciate your feedback! Our Member Services team would love to help you on your caregiver search to find great childcare in your area. If there are any questions our team can answer or anything else we can help with, please do feel free to let Member Services know by emailing support@urbansitter.com. We sincerely hope we can turn your negative experience around so you can enjoy the benefits of UrbanSitter as so many families do! Thanks again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Theft

I went through all the requirements and now it says my profile needs attention with no option to proceed further.
You have stolen my money. This is unacceptable.

9 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Urbansitter

Antwoord van Urbansitter

Hi there - we're sorry to hear about this, but we sincerely appreciate writing us a review! If your caregiver profile is not yet approved, we'd recommend reaching out to our Member Services team at support@urbansitter.com to inquire about next steps so your profile can be approved as soon as possible! Thank you again.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer