We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

2,7

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

7 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bij van Hal Stomerij-Wasserij is het een zootje

Bij van Hal Stomerij-Wasserij is het bedrijfstechnisch en communicatief gezien ronduit een schandalig zootje.
Op donderdag 07 mei 2026 lever ik bij de winkel van Primera op het winkelcentrum in Brouwhuis in Helmond twee herenpantalons in om te laten stomen. Het stoomgoed dat bij Primera wordt afgeleverd, wordt voor door de werknemers in zakken verzameld en gaat naar van Hal Stomerij-Wasserij in Beringe, Limburg voor behandeling.
Mij werd door de werknemer van Primera verteld, dat mijn beide broeken na een week klaar zouden zijn en tegen het vertonen van het bonnetje afgehaald en betaald zouden kunnen worden. Op dinsdag 19 mei wilde ik mijn broeken gaan afhalen. Ze waren niet geleverd!. Primera zou op 21 mei navraag bij de leverservice van Van Hal doen. Een werknemer van Primera was zo vriendelijk me op te belden. Hij berichtte me, dat de week daarna de pantalons er beslist zouden zijn. Een week later donderdag 28 mei is er 1 pantalon, de tweede ontbrak. De werknemer van Primera belt met Van Hal Stomerij. Hij hoort daar van een werkneemster, dat men het allemaal heel naar en vervelend vindt en dat van Hal mij die zelfde dag nog terug zou bellen en het me allemaal uit zou leggen. Ik heb heel de dag gewacht, maar de firma Van Hal belde niet terug!
Ik besloot daags daarna, in de ochtend van vrijdag 29 mei zelf Van Hal te bellen. Er werd opgenomen en me verteld dat ik de eerst wachtende was. Na een kleine twee minuten wachten werd de verbinding met me verbroken. Ik belde een tweede keer. Verbinding verbroken. Een derde keer. Verbinding opnieuw na een goede minuut verbroken. Een vierde keer lukte het iemand aan de telefoon te krijgen. Ik vroeg om iemand van de klantenservice. De meneer riep naar een andere man.
Hem heb ik heel mijn verhaal verteld, hem het nummer van de bon die ik bij het afleveren kreeg gegeven, het nummer dat aan de ene geleverde broek zat gegeven, hem verteld dat ik na eerder telefonisch contact gisteren door iemand van Van Hal teruggebeld zou worden en dat dit niet gebeurd is en hem bericht dat ik de pantalon die nu al meer dan 3 weken weg was voor een feestelijke gelegenheid had moeten dragen en ik nu genoodzaakt ben geweest een nieuwe pantalon aan te schaffen. En ik vertelde dat ik heel bijzonder ontevreden was over de afhandeling van mijn stoomgoed en hun traagheid me bijna Euro 200.- gekost heeft.
De persoon van Van Hal, die, ondanks dat ik hem daarna vroeg, me zijn naam niet wilde noemen, beschuldigde eerst de werknemers van Primera in Brouwhuis ervan dat ze beide broeken niet in de betreffende zak van Van Hal hadden gedaan. Na enig zoekwerk vond der Werknemer van Van Hal de pantalon. De broek zou verleden week pas bij hun aangekomen zijn, berichtte hij me. (Wel zeer vreemd dat het nummer dat aan de boek zat correspondeerde met het nummer van de eerder al wel afgeleverde broek en aan het eind slechts 1 afwijkend opvolgend cijfer kende!) De werknemer van Van Hal verzekerde me, dat de broek “morgen, zaterdag 30 mei” bij Primera zou zijn en ik hem dan daar af zou kunnen halen. Op mijn vraag of er voor de lange tijd dat ik mijn pantalon nu had moeten missen, ik een nieuwe had moeten aanschaffen, ik drie keer naar Helmond Brouwhuis had moeten rijden en voor het ongemak in het algemeen ik een vergoeding zou krijgen, vertelde hij me dat hij de onkosten voor de tweede broek “op nul” zou zetten en ik zodoende de pantalon na al die tijd zonder kosten mee naar huis zou kunnen nemen.
Vandaag ben ik naar Primera geweest. De pantalon was er, maar ik diende voordat ik hem meekreeg wel nog de onkosten van euro 12,25 die op de bon op de verpakking stonden te betalen. De eigenaar van Primera zou met Van Hal bellen en me dan wat laten weten. Na vier dagen had ik nog niets gehoord. Terug bij Primera belde een andere werkneemster Van Hal, bereikte iemand en het bleek dat op de pakbon van het bedrijf inderdaad een bedrag van nul euro stond. Op de afgeleverde broek plakte een bon van euro 12.25. Ik kreeg van Primera mijn betaalde euro 12,25 terug.
Het zal allemaal wel een vergissing zijn, maar zo veel vergissingen bij Van Hal-Stomerij-Wasserij in Beringe zijn geen echt bewijs dat ze goede bedrijfsvoering. Mij zien ze in ieder geval daar nooit meer.

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vervangen rits

Een paar weken geleden heb ik bij deze winkel de rits van mijn broek laten maken. Hiervoor heb ik gewoon de volledige prijs betaald. Helaas was de rits al na één keer dragen weer kapot.

Toen ik terugging om dit netjes aan te geven, werd mij verteld dat het mijn eigen schuld zou zijn omdat de broek te strak zou zitten. Dit klopt simpelweg niet, aangezien ik deze broek al ongeveer twee jaar draag en de rits gewoon door normale slijtage kapot was gegaan. Ik had juist betaald voor het vervangen of goed repareren van de rits.

Tot mijn verbazing gaf de medewerker aan dat de rits helemaal niet was vervangen en dat er niets gratis is in Nederland, dus dat ik opnieuw moest betalen. Ik heb rustig uitgelegd dat ik hier vaker kom en dat ik het niet netjes vind om opnieuw te moeten betalen voor een reparatie die blijkbaar niet goed is uitgevoerd.

Wat het voor mij nog vervelender maakte, was dat de medewerker vervolgens mijn afkomst erbij haalde en zei dat “Turken uit de buurt altijd problemen maken in haar winkel”. Dit vond ik erg ongepast en respectloos.

Ik heb mijn spullen gepakt en de winkel verlaten. Helaas kon ik mijn klacht niet officieel indienen omdat zij de zaak zelf huren binnen de stomerij. Daarom deel ik mijn ervaring hier.

Voor mij persoonlijk een erg teleurstellende ervaring, zowel qua service als behandeling van klanten.
(Vestiging in Panningen)

13 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

SUPER BLIJ

In ons stulpje hebben wij gordijnen die, na 10 jaar gehangen te hebben, wel een opfrisbeurt kunnen gebruiken! Het zijn enorme lappen (40m2 bij elkaar!), van zijde met doorgeslagen rvs ringen.
Na uitgebreid overleg met Susanne van Hal toch maar de beslissing gemaakt om onze gordijnen te laten reinigen. Want tja, er zitten toch wel een aantal risico's aan vast.
Maar uiteindelijk is alles goed gegaan en is er zorgvuldig met de gordijnen omgegaan. Ze hangen weer prachtig en zijn lekker schoon. SUPER BLIJ mee!

10 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Inktvlekken in jas na reinigen

Normaal schrijf ik geen slechte recensies, maar in dit geval wel. In maart liet ik mijn dure winterjas reinigen bij Van Hall. Na het reinigen zaten er inktvlekken in die er eerst niet waren. Na veel heen en weer sturen en communiceren met Alex van Hall, kreeg ik begin juni de jas terug. De inkt was eruit, maar er zaten nu lichte vlekken door het reinigen. Omdat de jas niet meer te krijgen is en Alex een vergoeding beloofde, besloot ik de jas te accepteren. Hij beloofde het bedrag diezelfde week nog over te maken. Na herhaaldelijk contact via app en mail zonder reactie, stond het bedrag pas na bijna 3 weken op mijn rekening.
Van Hall communiceert dus slecht met klanten. Dit is de eerste en laatste keer dat ik gebruik maak van hun service. Ik geef 1 ster omdat ik uiteindelijk een vergoeding heb gekregen, anders had ik geen ster gegeven.

10 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Jack zoek bij van Hal

Jack in november 2022 laten stomen bij Van Hal
Zou vanaf 15 november opgehaald kunnen worden. Was er nog niet. Maar ook half december nog niet. Regelmatig geïnformeerd maar geen jas. begin januari 2023 een winterjas aangeboden gekregen of die het misschien was. nee dus. zo verder tot maart en toen ik zelf belde ipv de tussenpersoon werd ik zeer afstandelijk en later zeer vervelend behandeld. De baas deed net of hij van niets wist en hij deed net of ik maar een vervelende klant was. gesprek gestaakt omdat het alleen maar frustreerde. zeer onsympathiek behandeld en jack is niet meer gevonden. Die ene ster is omdat ik wel het geld terug gekregen heb. Geen excuus geen sorry helemaal niets.

23 maart 2023
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer