Willow and Hall Reviews 

4.059
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to order, step by step instructions. Arrived within a good timeframe when they said it would. Extremely well made and as expected. Did have a small issue, but had an immediate response and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I wanted to buy from a company that manufactured the furniture in house. I am really pleased with the sofa, it is well made, attractive and very comfortable. There is always a risk to buying furniture... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to order, good choice to select from and the quality of furniture received is excellent. Ordered a sofa bed, and took about 6 weeks to delivery which I thought was great service. Clear communicat... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I got my sofa bed Atworth 3.5 seater. It looks beautiful. We got option B cushions. When we sat we were really upset as felt I was sitting at a bus station seat. We called them and they agreed to ch... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Slaapkamermeubilair winkel
  4. Woonkamermeubilairwinkel

Over Willow and Hall

Geschreven door het bedrijf

At Willow & Hall we design and sell quality upholstered living and bedroom furniture, lovingly handmade in Britain, using the finest materials. Designs are available in a large selection of fabrics, with a choice of 3 seat cushion fillings and 14cm sofa bed mattresses. Shop in confidence with delivery in just 4-5 weeks and 14-day free returns. With over 35,000 sofa beds handmade in the past 10 years, you can rest assured your order is in the best hands. SALE Order free samples Contact Us

14 Day Returns

14 Day Returns Nationwide

We're sure you will love your new furniture but if for any reason you don't just contact us within 14 days of delivery and we'll come to collect it and give you all your money back.

Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

4K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(4.059)

147 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not trust anything this company…

Do not trust anything this company states on the phone. Get any commitments in writing. We were told that the company would hold the sale price on offer until the swatches had been received and a fabric chosen. Only three days after the sale end, we rang to place our order any pay. We were told, by a man who said he was the Operations Director, that firstly we should not have been made that offer, and secondly he would certainly not honour it. We asked if calls were recorded, which he confirmed, but would not use it to listen to the conversation. He then told us to go down the Small Claims Court route if we wished to take it further!

3 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Dear Annette,

Thank you for your review.

We are sorry that you were disappointed with the outcome of your call.

The up to 20% promotion was a time-limited offer and had ended by the time you contacted us to place an order. At that point, we explained that we were unable to apply the expired promotion and that the current available offer was 10%.

We do appreciate that you were waiting for fabric samples. Our records show that samples were sent to you on three separate occasions, on 26/05, 27/05 and 29/05, all by First Class post, as we wanted to ensure these reached you as quickly as possible.

Royal Mail tracking shows that the samples were delivered on 28/05, 29/05 and 30/05, which was before the promotion ended. We therefore did make every effort to ensure the samples reached you in time for you to consider them before the promotional deadline.

You also raised a concern that a previous verbal commitment may have been made regarding the expired promotion. We take this seriously and will review the matter internally to better understand what was discussed.

We always aim to handle conversations calmly and fairly, and we are sorry that this call did not result in a resolution both sides were happy with.

We are sorry that we were unable to resolve this to your satisfaction on this occasion.

Kind Regards
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordering our sofa bed was very easy

Ordering our sofa bed was very easy, we were able to choose a size suitable for our room. Quality is excellent , we chose firm seating which is just right for us. We don’t slouch, but if you do go for softer .
Delivery was exactly on the date and time. We had to reschedule , due to entry date of new home being delayed. This was effortless ,delivery company sorted it without any hassle. 5 stars all round.

13 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Good afternoon,

Thank you for this positive review. We are pleased to hear you are happy with the quality and the bed mechanism.

Your kind comments are much appreciated.

Kind regards,
Elle

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful chair bed

Wonderful chair bed with quick delivery.
Customer service and communication was great from start to finish.

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hello,

Thank you for taking the time to leave this positive feedback. Your kind comments are much appreciated.

Kind regards,
Elle

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our new sofa bed is beautiful

Our new sofa bed is beautiful. Looks great and is very comfortable. The craftsmanship and quality is outstanding. We were kept up to date with delivery timelines and service was excellent. Would highly recommend

20 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hello Nicky,

Thank you for leaving us this wonderful review. We're thrilled to hear that you're pleased with the craftsmanship and the service you were given.

Thank you,
Elle

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very happy with my purchase of the…

Very happy with my purchase of the largest Appley sofa bed. Delivery was as arranged the delivery men v helpful.
Sofa bed comfortable as bed and sofa. Using in a separate garden room. Easy to put up and down. 👍

23 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hello,

Thank you for your lovely 5-star review.

We are really pleased to hear that you are happy with your Appley sofa bed. It is also great to know the delivery was smooth and that they were very helpful.

We would be delighted to help again in the future.

Kind regards,
Elle

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great piece of furniture!

Easy to order, care regarding colour choice, delivery slightly earlier than anticipated. Excellent quality and exactly as described.

21 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hello Sue,

Thank you for leaving us this wonderful review. We're thrilled to hear that our ordering process was easy and that you're pleased with the quality and experince you received.

Thank you,
Hannah

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Love our bed settee

We are delighted with our two seater bed settee ....love the colour and style.
Ordering was easy....delivery within the time frame and delivered with care by two polite young men.
One small tiny fault on a back cushion in the fabric but it causes us no distress. !
Customer services responded quickly to my request for cleaning info should a disaster occur . Thank you.

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hello Hilary,

Thank you for taking the time to leave us this review. We are thrilled to hear you're delighted with your order and experience. I can see above you've been in contact with our customer service team, but if you required any further assistance please don't hesitate to get in touch.

Thank you,
Hannah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quality and Value for Money

The website was super easy to use. Product quality was of course second to none, and when I needed to change my delivery time, it was done so with a minimum of hassle and delay. We are so pleased with our products, and would not hesitate to use W&H in future, or to recommend them. Extremely good value for money.

12 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hello Claire,

Thank you for this wonderful review! We are delighted to hear you wouldn't hesistate to order from Willow & Hall in the future. We hope you continue to enjoy your handmade furniture.

Thank you,
Hannah

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good work i like the service

23 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hello Rishi,

Thank you for taking the time to leave this positive feedback. Your kind comments are much appreciated.

Kind regards,
Elle

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great sofa bed but please look after your staff :)

Sofabed was delivered promptly within the estimated timeframe. Great quality & easy to operate.

However we were most concerned about your delivery men who were completely exhausted & had ,we felt, an unreasonable number of deliveries to make in one day travelling hundreds of miles.

28 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Dear Celia,

Thanks so much for your lovely 5-star review.

We’re really pleased to hear you’re happy with your sofa bed, the quality, and how easy it is to use.

We also really appreciate your comments about the delivery team. We take this seriously and will raise this with our delivery partner, as the welfare of the delivery crews is extremely important to us.

Thank you again for your kind feedback and for bringing this to our attention.

Kind regards
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Willow and Hall Quality.

Dealing with Willow and Hall was how you would like all on line shopping to go.
We bought the Downton 3seater sofa bed in Arizona fabric, feather wrapped foam cushions and the pocket sprung mattress.
The fabric is excellent and the colour just what we wanted
The seating is a little on the firm side we hope they soften a little.We haven't tried the mattress yet,it's only for emergencies. The whole thing feels quality, being honest it's the most expensive household item we've ever bought we are really pleased.The delivery service worked well plenty of communication and it came sooner than we expected . Overall a good experience.

2 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Good afternoon,

Thank you for this positive feedback. We are pleased to hear the fabric is excellent and that your order came sooner than expected.

Your kind comments are much appreciated and will be forwarded to our team.

Kind regards,
Elle

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service all round

Easy to order, all the details were included on the website. The option of ordering colour swatches worked perfectly and was greatly appreciated. The delivery went very smoothly and was well organised.
I would definitely look at using this company again.

13 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Dear Sheena

Thank you for your lovely 5-star review.

We are really pleased to hear the ordering process was easy, the website information was helpful, and that the fabric swatches worked well for you. It is also great to know the delivery was smooth and well organised.

We would be delighted to help again in the future.

Regards
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful sofa!

Wonderful sofa!

18 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Thank you J. Paul, we really appreciate your 5-star review.

We are so pleased to hear you are happy with your sofa and hope you enjoy it for many years.

Kind regards
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We love the sofa!!

We love the sofa. It's high quality, comfortable and spacious. We went into the showroom to have a look around and knew this would be the place for us. The sofa bed mechanism is great, as is the storage within the sofa itself. The sofa was also delivered with no drama, despite the size (Willow and Hall helpfully tell you what measurements are required for doors / hallways etc. to ensure that the sofa will fit). All in all, an excellent sofa and excellent customer service too. Thanks!

28 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Dear Connor,

Thank you Connor, that is lovely to read. We are really pleased you love the sofa and that the showroom, delivery and access information all helped make the process smooth. We hope you enjoy it for many years.

Kind Regards
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely furniture and stress free delivery

I ordered a three and a half seater sofa and one armchair from Willow and Hall. I received them very quickly and they are just as expected. Communication was good. The delivery was well arranged and communicated. Their range of colours and materials is impressive. I am very happy with my purchase and had a very good experience with this company.

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Dear Gillian,

Thank you Gillian, we are so pleased to hear you are happy with your sofa and armchair. It is great to know the communication and delivery all went smoothly, and that you enjoyed the choice of fabrics and colours.

Kind Regards
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great sofa bed

I spent quite some time looking for a decent sofa bed and then found Willow and Hall. The ordering process was really easy with lots of options and they even sent me a material sample after I forgot to ask for one.
Delivery was straight to the intended bedroom where they unpacked and took away all the packaging.
The sofa bed is easily as comfortable as a fixed bed and is really easy to pull out and assemble.
A really nice experience.

23 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Dear Russell

Thank you Russell, we really appreciate the review. We are delighted the sofa bed has worked so well for you and that delivery was smooth right through to the room, unpacked and cleared away. Great to hear it is comfortable too.

Kind Regards
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love my new sofa bed!

The whole experience with Willow & Hall was so easy and I absolutely love my new sofa bed. From the minute I visited the website I’ve had a five star experience - they even sent me a fabric swatch to ensure I was happy before processing the order. The sofa is so well made and looks fantastic in my spare room. Although I have yet to sleep on the bed, I’m confident that whoever stays will have a great nights sleep!

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave this positive feedback.
We are glad to hear that you had a five star experience with us! Your kind comments are much appreciated and will be forwarded to our team.

Please do feel free to contact us, should you need any further assistance.

Kind regards,
Elle

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Very poor quality product- replacement cushion foam infills.

We purchased two sofas and an arm chair three years ago from Willow and Hall. Initially we absolutely loved them and thought the whole customer service experience and delivery was great. Two and a half years on, the cushions were sagging and not supportive at all. We had opted for the reflex foam. We expected that it would last longer than that but Willow and Hall would not give us any discount towards having to replace the foam in the cushions. We decided to go ahead and buy them, or we would have had to buy new sofas. As soon as the new infills arrived we could tell they were far inferior to the ones we had originally purchased. After ten days they were just sagging and so uncomfortable. Willow and Hall agreed to refund us as we were within their 14 day no quibble returns policy. They said we could keep the infills (they wouldn't have been able to resell them anyway) and they were no use to us. They did confirm they had switched suppliers since we purchased our sofas, but said it still met their specifications. We then had to source our own infills, which are massively better quality and £120 cheaper. We think Willow and Hall should be thinking less about cutting their costs and more about whether existing customers will return. The only reason that I have given two stars instead of one is that the man we spoke to in the customer service team could not have been more helpful.

25 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Dear Alex,

Thank you for your review.

We are sorry to read your comments, particularly as you were initially very happy with your sofas, our customer service and the delivery experience.

We have not been able to identify your order from the details provided in the review, so we would be grateful if you could contact us with your order number, or the name and postcode on the order, so we can review this properly.

We would like to clarify that our replacement cushion interiors are made to our agreed specification. While suppliers and manufacturing processes can change over time, this does not mean a lower quality specification has been introduced.

We are sorry that the replacement interiors did not meet your expectations. As you have noted, our team arranged a refund and we are pleased to hear that the colleague you spoke with was helpful.

Once we have your order details, we can review the matter further and ensure your feedback is passed to the relevant production team.

Kind regards,
Shaun

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good communication during the…

Very good communication during the process. The delivery company informed me about dates, etc... and helped me with a challenging delivery (my hallway is very narrow). They did it perfect and quick.

17 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Good afternoon,

Thank you for your kind review, we are pleased to hear you are happy with the service provided

We will pass your positive feedback along to our fulfilment partners

Kind Regards,
Sophie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Misleading and inaccurate product description

Includes W&H response and my response back.

I bought Ashwell 4-Seater Right Chaise Storage Sofa Bed in September 2025. I ordered the Reflex Foam filling which is described as Firm and bouncier (rather than sinking). The sofa we received was not firm and, when seated, there is a high level of sinking and also sloping on the cushions.

I have previously owned a Willow & Hall sofa bed with the same cushion firmness and it was fantastic. More to the point, it was as described on their website.

Website description

Willow & Hall’s website describes the Reflex Foam as Firm. Exact text:

“If you prefer to sit a little more upright with a bouncier seat (rather than sinking down into the cushions) then we’d recommend you choose the reflex foam”

This description is inaccurate and misleading.



Willow & Hall action

After contacting Willow & Hall, they sent round a technician to review the sofa. The technician deemed the sofa to be ok. To be clear here, the technician did not even sit on the sofa here merely removed the cushions and covers to take a few measurements. To be clear, I am not stating there is a fault with the sofa such as a tear in the material or something similar. The issue is that the sofa should be FIRM and it is not so the tests carried out by the technician we pointless.



Willow & Hall follow-up

• Willow & Hall confirmed that there was no issue with the sofa and the issue was simply customer expectation.

• Willow & Hall refused to replace the internal cushion foam or investigate it further.

• Willow & Hall did propose that we return the sofa but, for us, this was not an option and we do actually like the sofa. The preferred solution was and still remains to replace the cushions with the correct material, reflex foam, as described on their website.

• Willow & Hall settlement time. This point is ridiculous as we have had the issue from day one. If anything, it is now worse.

• In response to my point that I have had a sofa bed previously from Willow & Hall, they confirmed that my previous sofa with the same foam specification was made by another workshop.

• Final email from Willow & Hall acknowledging the likelihood of a negative review. This doesn’t seem to be a problem for Willow & Hall.



Summary

• The test of the sofa was carried out by a third-party firm who test lots of different items, not only Willow & Hall sofas. I have no issue with the technician but the tests carried out didn’t really address our complaint. We have always known there is not a fault with the sofa but stand by the fact that the filling was the wrong filling or the description on the Willow & Hall is misleading and inaccurate

• The report makes no reference to actually testing if the cushions sink too much for a sofa cushion described and sold as firm

• Willow & Hall have not considered the fact that, by their own admission, their sofas are now made by a different workshop to the workshop who made my previous sofa

• The point-blank refusal to consider that there actually could be an issue here or replace the cushions was extremely poor customer service.

Reply from Willow and Hall

Apr 23, 2026
Hi Steve,

Thank you for your review. I’m sorry to hear you remain disappointed.

We arranged an independent inspection through Castelan (FurnitureCare Network), who are not connected to Willow & Hall. Their assessment confirmed the sofa is manufactured correctly and in line with specification, with the cushions showing normal settlement rather than any defect .

We do understand your comments on firmness. However, comfort is subjective, and reflex foam, while firmer than fibre, will still soften and settle with use. This level of give is considered normal and does not indicate the wrong filling has been used.
The technician’s role is to assess for manufacturing faults by examining the internal construction and materials, and no fault was identified in this case.

We also note your comment that you otherwise like the sofa. At the time of your complaint, we offered the option to return the item, which is the appropriate remedy where a product does not meet personal comfort preference but is not faulty.

As no fault has been identified, replacing the cushions would not change the characteristics of the product, as they are already in line with the agreed specification.

Based on the independent findings, we are satisfied the sofa is as described and free from manufacturing defect. We’re sorry it hasn’t met your expectations.

Kind Regards
Shaun
----------------------------------------------------------
Dear Shaun,

I am fully aware that you offered a refund. Trust me, I wish I had taken you up on the offer.

My point here is that your sofa filling is not as described and the test carried out was insufficient. You should reconsider your product wording as it is misleading. Your Firm option is not firm. End of.

8 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Willow and Hall

Antwoord van Willow and Hall

Hi Steve,

Thank you for your review. I’m sorry to hear you remain disappointed.

We arranged an independent inspection through Castelan (FurnitureCare Network), who are not connected to Willow & Hall. Their assessment confirmed the sofa is manufactured correctly and in line with specification, with the cushions showing normal settlement rather than any defect .

We do understand your comments on firmness. However, comfort is subjective, and reflex foam, while firmer than fibre, will still soften and settle with use. This level of give is considered normal and does not indicate the wrong filling has been used.
The technician’s role is to assess for manufacturing faults by examining the internal construction and materials, and no fault was identified in this case.

We also note your comment that you otherwise like the sofa. At the time of your complaint, we offered the option to return the item, which is the appropriate remedy where a product does not meet personal comfort preference but is not faulty.

As no fault has been identified, replacing the cushions would not change the characteristics of the product, as they are already in line with the agreed specification.

Based on the independent findings, we are satisfied the sofa is as described and free from manufacturing defect. We’re sorry it hasn’t met your expectations.

Kind Regards
Shaun

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer