Clogau Reviews 

2.240
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to order direct from their website. Arrived quickly, well packaged also in a presentation box, and in perfect condition. Fragrance smell is lovely. Very pleased with my purchase. Makes an ide... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have bought many pieces of silver jewellery from this company… and in comparison with my Tiffany silver the clogau standard is awful. It looks metal, not silver. I am so disappointed with how it we... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have purchased from them on a number of occasions. Their customer service has been second to none, both with an email and speaking personally to a representative. A question concerning packaging w... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Birthday present and about a month delivery. Totally unacceptable. Why advertise if it’s unavailable. Last time I use Clogau!

Bedrijfsgegevens

  1. Sieradenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Clogau is a second-generation, family-run business based in North Wales, renowned for its distinctive designs and connection to Welsh heritage. For over 25 years, our growing range of fine jewellery has captured the hearts and imaginations of jewellery lovers across the globe. Every piece of jewellery we create contains rare Welsh gold; the same gold used in the wedding rings of members of the British Royal Family for over 100 years. From elegant rings and necklaces to bracelets and earrings, our jewellery is crafted to celebrate cherished moments and lasting memories. A meaningful choice for gifting or personal wear, each piece is a future heirloom to be passed down through generations. Celebrating an enduring connection to Wales, Clogau jewellery honours our legacy whilst embracing our future.

Our promise to you

Geschreven door het bedrijf

We're committed to delivering the very best for our customers
We’re committed to exceptional craftsmanship, quality and thoughtful service.

Rare by nature

Jewellery containing rare Welsh gold

Every piece of Clogau jewellery contains the history and heritage of rare Welsh gold, first discovered in 1854.

Contactgegevens

3,3

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,3

Alle reviews

(2.240)

45 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent care and service

Gorgeous jewellery but even better after sales sevice. I posted a bracelet back to repair, fully intending that I needed to pay for this. However, Clogau repaired this for free and returned to me.

Also, excellent customer service from a lady that works in the cardigan outlet that sold my mum a dog memorial necklace, she couldn't have been more helpful and friendly.

Will continue to buy from Clogau. Excellent products and service! Thank you!

10 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for taking the time to write us a review. We appreciate all customer feedback and we will ensure to pass your kind comments along to all relevant teams. We hope to see you again soon!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

With an unusual situation, following a fault with a necklace. I contacted Customer Services to explain my situation with the item being in Australia and unable to return during the warranty period.

Customer Services were understanding and showed empathy to the issue.

Once the item was returned to them, they provided prompt updates and resolved the item by issuing an exchange.

I am very grateful they have been able to help.

21 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for your review of our service, we're so pleased we could accommodate extenuating circumstances on this occasion and correct this issue for you. If we can be of any further assistance, please do not hesitate to reach out to us, we're always very happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wrexham FC watch

I bought my son a Wrexham FC Clogau watch for Christmas No 45/100 limited edition £550 , so not cheap.I purchased this a couple of days before Christmas from new Wrexham store.In the window there was advertising sign saying you receive a free necklace if you spent over a certain amount of which I was well over that amount, when I came to pay the lady said they hadn’t any left, I feel this should have been taken down as it was totally misleading people to buy!!!!!! I have emailed you on several occasions about this matter , your customer service department is awful.

20 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Hi Paula, we're so pleased you managed to obtain one of our exclusive 1/100 WAFC Clogau watches, the watches sold super quickly and we had very few available to our customers. Having said this we're really sorry to see this review and to hear of your disappointment.
That's correct, we did have an offer running for a complimentary bauble pendant over the Christmas period, our offer was running until Christmas Eve or for as long as stocks lasted and we do apologise that due to the popularity of the offer this ended early due to stock depletion across the company.
We did replace this offer for the last few days with a complimentary bauble and sheep cover as a gesture to our customers. We can see from your correspondence with the customer care team that this has been offered as an alternative to yourself.
Once again, please accept our sincere apologies for any disappointment cause and we wish to assure you of our best intentions at all times.
Kind regards,
Clogau

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I popped in to purchase a ring

I popped in to purchase a ring, Ffion the Wrexham store supervisor was so happy to see me, professional, warm & kind. It was such a pleasure to be served in such a manner. A huge thank you!

21 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for taking the time to write to us. We really appreciate all customer feedback and we will ensure to pass your comment along to the Wrexham store! We hope to see you again soon!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely stunning jewellery…

Absolutely stunning jewellery and my 7th Clogau purchase.
Ordered just before Christmas and received my jewellery the next day - which was amazing.
Beautifully crafted pieces and I absolutely adore the Bauble necklace which was a free gift when you spent over £240 ish.

18 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for your kind comments and for taking the time to write to us. We're so happy you love your new pieces!
If you need anything in the future, please do not hesitate to reach out to our customer care team, we would be really pleased to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought a signet ring with a ‘one week…

Bought a signet ring with a ‘one week only’ chance of engraving free it arrived promptly but not engraved, having spent far too much money with this company over many years I did not expect to have to pay to return it and even offered to keep it without personalisation!! Years ago the service was good, now it is very poor, I’ll keep the ring and have just unsubscribed from their list, Paul from South Wales

15 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointing not worth the money

Having just received 12days of Christmas box which is certainly not worth the £500 price tag, I contacted Clogau to see if there was a way of extending the choker which measured less than advertised, I was told no as it was ruin the design, so that means non wearable unless you are a child. And the adjustable ring oh my on a cheap bit of chain not even a band which you would expect especially when their adjustable rings on their site comes with a band. Apparently this is unique to the 12 days, mean this translates to I can give you tat and skin as much money off you as possible.
A little trinket dish £5 max a travel jewellery roll £3 and £50 gift card so you can ripped off more. 🤬
And you aren’t able to leave product reviews on their site!

25 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

We're really sorry to hear that you were not completely satisfied with your 12 days of Clogau box. The Tree of Life® Insignia Silver Charm Choker included inside the box can be extended using the Tree of Life® Insignia Silver Charm Bracelet also included, however we are unfortunately unable to add additional links to this piece.
We do hope you are satisfied with the remaining pieces inside the box, full list of the contents below:
Tree of Life® Starlight Silver Stud Earrings
Clogau® Eau De Toilette (Travel Size)
Tree of Life® Insignia Silver Charm Choker
Tree of Life® Insignia Silver Cariad Charm
Clogau® Travel Jewellery Case
Always in My Heart Silver Stud Earrings
Tree of Life® Insignia Silver Charm Bracelet
Tree of Life® Insignia Silver Charm
Tree of Life® Circle Silver Adjustable Ring
Cariad® Silver T-Bar Pendant
Beachcomber Trinket Tray
Clogau® Christmas Giftcard (£50)

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Really disappointed with the Cardiff…

Really disappointed with the Cardiff branches service, I bought the crafnant gold watch as a Christmas present as I 100% stand by clogau being my favourite jewellery brand from experience working in a jewellers myself for years and clogau is sold in the jewellers I worked in. I honestly will not wear anything else and always recommend the jewellery/brand to people who compliment my pieces. Unfortunately this time around I decided to use their direct boutique down Cardiff as I was Christmas shopping there anyway, I made the purchase and they took links out no problem, they packed my order and off I went. I was really disappointed opening the bag when I got home as the watch was not in any clogau box or branded box, it was just wrapped in tissue paper in a plain white cardboard box. I also noticed on inspection that the watch where they had taken links out had chipped slightly so I decided to attend the Merthyr shop today to hopefully get it rectified. The Merthyr staff couldn’t have been more helpful they were absolutely fabulous. They apologised for the box and gave me one straight away and when I mentioned the chip on the side, they gave me a new watch no hesitation. Again, on closer inspection on the new watch, I noticed the back of the watch had the brand name engraved on the back and on the old watch, completely plain/blank. So I’m not sure if I had been given a prototype or display watch down Cardiff? So happy I decided to make the change before Christmas Day or I would have never even known about the plain back.

5 star review for Merthyr shop, but unfortunately I can’t give my overall experience 5 stars.

24 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company

As a man I love the watches they sell and even the jewellery i am getting married in 4 years and the ring i am paying off with my local jewellers is a clogau ring for the misses I am thinking of asking the misses to get me a man's clogau ring very good company lovely jewellery would reccomend.

11 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for your lovely review, we really appreciate your kind comments. Please let us know when you're looking to purchase your ring, we'd be very happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Clogua Jewellery

Beautiful, Quality, Jewellery at fair prices would definitely recommend

16 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you for your wonderful feedback, we're so pleased you love our jewellery!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent after sales service

Have always purchased clogau gold but was given silver bracelets as a gift , over time they had got dirty through daily use, sent them to clogau who cleaned & returned like new all i paid was the postage , excellent customer after sales 😀

28 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

We're so pleased we were able to restore your precious bracelets to their former glory. Thank you for taking the time to leave us this lovely review, we pride ourselves on our customer service and are very happy you were pleased with our service too. If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing customer service!

I have been lucky enough to receive several Clogau pieces over the years - all of excellent quality. Recently, a pendant which was very precious to me was damaged. Sadly, Clogau were unable to repair it but offered to replace it, completely free of charge! I am overwhelmed by their generosity. It is so unusual to find this level of customer service today and I will always be grateful to them.

25 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you very much for taking the time to leave us a review on our service. We are overjoyed to receive your lovely feedback! If you need anything in the future we would be very happy to help.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Ordered from your outlet store online

Ordered from your outlet store online, Royal Mail have been Waiting to receive the parcel as tracked 48 since Monday & still not received it, therefore the person who the gift is for is not going to receive it on time, disappointing service when I now have to buy another last minute gift

27 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Hi Anna, thanks for getting in touch with us regarding your delivery. In order for us to investigate this further for you, please could you email us at sales@clogau.co.uk or call us on 03456068877 with your order details and our customer care team will be very happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant customer service

Brilliant customer service. Bought a necklace in a shop but they didn't have an insert for a gift box. We wanted the necklace for a Christmas present. I contacted Clogau and got next day special delivery with the insert for free. Very impressed and happy. Highly recommended

12 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for taking the time to leave us a review and for your kind comments. We're so pleased that we could assist and provide a replacement piece. If you require anything else in the future we would be very happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have collected Clogau for many years…

I have collected Clogau for many years and never disappointed😁 Wonderful service for repairs, quick and easy and item returned with no charge. Keep up the fantastic work to all all Clogau. Diolch yn Fawr😁😁

6 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for your wonderful feedback. We're delighted to hear that you're happy with our service and if we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service…

I recently sent a necklace for repair and it was returned looking like new. I’m so pleased with the no quibble response and prompt return. Can’t praise the service enough. Thank you

2 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for taking the time to leave us a review and for your kind comments. We're so pleased we could help and we're over the moon that you're happy with our repair service. If you need any assistance in the future, please do not hesitate to get in touch.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

FOC repair on necklace 😊

I snapped my St David's Daffodile heart pendant and sent it in for repair, they repaired it free of charge and it was returned back to me within a week. Excellent service as I expected to pay for the repair as it wasn't a fault.

5 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Thank you so much for taking the time to review of our Clogau aftercare service. We are over the moon to hear you were happy with our service and the speed that this was carried out. If you need any assistance in the future, it would be our pleasure to help. We hope you enjoy wearing your Clogau necklace again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Think return postage should be paid by them

I am not happy with my experience with Clogau.
I ordered a pair of birthstone earrings…. Thought I’d got the correct stone . June, moonstone but instead I clicked on October Opal, realised in seconds and sent an email to either cancel my order or exchange for the correct stone before dispatch.
I received an email back telling me the earrings could not be cancelled or replaced.
I was told to order the correct stones and send the other ones back when I received them. So I waited until the arrived, and quickly learned that I had to pay for return postage!
There wasn’t any mention of this when I received my reply!
Not happy and sent an email saying so, I then learned it was £8.99 for return postage. It doesn’t seem fair, the earrings online photos looked very similar but when I received them you could see the difference.
Will not be buying from there again.
Lesson learned.

27 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Clogau

Antwoord van Clogau

Hi Julie,
We are very sorry to hear that you are disappointed with our service and want to assure you of our best intentions at all times. Once you have placed and paid for your order online, the dispatch process begins really quickly to ensure that we can ship your order to you as fast as possible to you. Therefore it is not always possible to cancel your order once this has been completed. We do encourage our customers to take care when processing their online orders to avoid any disappointment especially as personalised pieces and earrings are unable to be returned to us.
We can see an exception has been made on this occasion and a refund processed for you in full for the incorrect order as you contacted us to alert us to the situation.
If your order needs to arrive to you hastily, it will always be faster to re-order a product rather than send it back to us for an exchange to be processed which can take up to 7 working days. Our customer care team and advisors do try and provide the best advice possible to achieve the best possible outcome for our customers and we are sorry to hear you are dissatisfied with this service as it is never our intention to disappoint our customers. We do hope we can be of assistance in the future and if we can provide any further information, please do not hesitate to reach out to us.
Kind regards,
Clogau

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer