Garantum ljuger om allt!
Garantum; De ljuger om allt. Skyhöga avgifter på 2.59 %, men säger 1 %. Det blir årsavgifter på runt 180.000. De binder upp fonder på 5,5 år även för 74 åringar. Säger att de går att sälja tidigare utan förlust, men det kostar då hela insatsen, alla uttagna avgifter som betalades in vid de olika köpen, och så förlusten i placeringen. Ett exempel, det skulle kosta mig 350.000 kr, att sälja en fond i förtid. De väljer äldre, utsatta/ensamstående kunder, som är lätt manipulerade. Småspararnas förbund avråder starkt från att ha Garantum, det är nämligen otydliga med vilka skyhöga avgifter de bakat in i placeringarna. De är också extremt dåliga på, att dokumentera och kommunicera med kunden. Det är därför de oftast mer okunniga småspararna, och helst gamlingar som Garantum jagar rätt på. Likheter med de som sitter i Spanien och via mobilen lurar gamlingar är skrämmande. Intressant är att Förvaltare får enligt svensk lag inte ljuga, det är brottsligt. Om du har vittnen så polisanmäl. Måste bli ett stopp på kriminella förvaltare som lurar äldre! Garantum skall inte ens ha en stjärna.
12 maart 2026
Review zonder uitnodiging