Hjertmans…Så blev man skuffet … igen
Så skete det igen.
Denne gang bestilte noget på Hjertmans og måtte selv finde ud af at de ikke har de ting på lager som de markedsfører som kampagne.
Jeg bestilte efter en telefonsamtale et par solpaneler på weben forrige fredag, som skulle sendes til Jacob Jensens bådværft i Kbh. Hjertmans sender til udlevering derfra hver onsdag fra Århus…så langt så godt.
Da jeg nu en uge efter undrer mig over at jeg ikke har fået en notification om at varene kan afhentes idag ringer jeg til Århus, der oplyser at varene skulle være i ankommet til afhentning hos Jacob Jensen… “så det kan du jo lige tjekke selv”… jeg er et tålmodigt menneske så jeg spurgte om nummeret til Jacob Jensen da det ikke fremgår af Hjertmans hjemmeside… “det kan du selv lige google”… nuvel, det kan jeg da, men jeg har ikke min daglige gang på det skibsværft, så det kunne da være rart med præcis info. Nuvel jeg ringer nu op til en iøvrigt meget venlig medarbejder hos Jacob Jensen der efter at være gået ud på lageret og har undersøgt fortæller at varene ikke er ankommet med den interne transport.
Jeg ringer nu til kontoret i Århus der administrerer alle webordrer, for at finde ud af at Hjertmans slet ikke har nogle af varerne, helt specifikt de to solpaneler… “vi har måske et i Kolding vi kan sende (nej tak til udstillingsmodeller, om det mere nedenfor) men det vil tage tid at få dem fra Sverige… jeg måtte jo forstå at det var oprydningssalg hvilket åbenbart er en rimelig grund for ikke at kommunikerer med kunder der står og venter på deres varer. “Så det kan tage flere uger, hvis vi skal ud og bestille dem”… underforstået, der har vi nok ikke tænkt os at gøre, men vi parkerer dig der.
Hvis det ikke lige var fordi at det var et højt profileret kampagne salg, og lagerstatus på bestillingstidspunktet var “grøn” ville jeg mene at det var en situation der kunne opstå. Men at jeg selv skal finde ud af at Hjertmans - igen - sælger ting de ved de ikke har på lager blot for at lokke folk i butikken…
Ekspedienten hos Hjertman forslår derefter at jeg bare kan købe det samme hos Batterilageret…”jeg kan se at der er et magen til til samme pris, du kan bare købe det andet der”… mage til fejlinformation. Jeg slår op samtidigt med samtalen og konstaterer til sammenligning at jeg har bestilt flexible paneler, og Batterilageret fører ikke disse, og har heller ikke de efterspurgte dimensioner. Men selvfølgelig, hvis man har begrænset viden om hvad man sælger ser alt jo ens ud. Jeg har ikke noget at udsætte på medarbejderen… det er forretningsmodellen og ledelsen der fejler.
Jeg bad nu om at få kancelleret min ordre som ud over paneler indholdt tovværk, ledninger m.m. alt sammen til en hyggelig weekend på båden med svorgeren der er elektikker.
Nu kunne man jo mene at det var en enkelt kedelig oplevelse, men det er desværre ikke tilfældet når det gælder Hjertmans.
For ikke så længe siden købte jeg to kompasser til cockpittet, et til hvert ratstamme. Her sendte de mig et kompas, og et andet der tydeligvis var en udstillingsmodel…ikke kun kassen den kom i bar tydeligt præg af dette. Jeg returnerede begge til Sverige, og er temmelig sikker på at de ene stod i butikken i Linhamn da jeg besøgte butikken 3 uger senere. I den sammenhæng var det ikke kontoret i Århus men derimod Kolding jeg var i kontakt med, og den daglige ansvarlige lod skinne igennem lettere irriteret at han ikke “vidste hvad de havde gang i” og “Det må du tage med Sverige”.
Jeg har aldrig… som i aldrig… oplevet dette hos hverken Hellers eller Watski, eller rettere, det har jeg, udsolgt varer kan hænde, men de har hver gang været i løsningsmode…og foreslår et gangbart alternativ og man fornemme en oprigtig ærgelse over at have brændt en kunde af… men ikke her.
Nu er jeg jo nok ikke den vigtigste kunde for Hjertmans, for jeg spænderer nok ikke mere end i omegnen af 25-30+ tusinde på bådens udstyr og vedlighold hvert år… men ærlig talt?!
Det giver selvfølgeligt lidt på underholdningskontoen i sejlklubben og blandt langturssejlerne.








