Institutional Prop Reviews 

46
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First of all thanks to kiran sir and umesh sir giving me this unique type of bussiness oportunity... The reason is that I have been trading since last 4 years but till now I have never met this fun... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am using IP from January 2024 and till now everything is working fine and I am successfully getting withdrawals as well. Today only I received $400 withdraw which I requested 2 days before. I will r... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Haven’t recieved withdrawal I was trading with this institutional prop from like 5-6 months now applied for 6 withdrawals and got only one and now they breached my account with some there own reason... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am so Happy and grateful to share my view about IP ( Institutional Prop ) . It’s such a amazing prop company because it’s solve traders biggest problem that is FUND . I took my account from IP an... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

46 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(46)

0 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Haven’t recieved withdrawal

Haven’t recieved withdrawal
I was trading with this institutional prop from like 5-6 months now applied for 6 withdrawals and got only one and now they breached my account with some there own reasons and when they don’t find one they create there own.They only want affiliates not traders , the broker they use is winprofx and gives withdrawal to only those who sells the accounts not who trades .

6 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Hi Sushant Bangale

We have read your review and we feel that you have been extremely unfair in manner you have dealt with this.

Firstly you purchased a $100,000 account which you paid Institutional Prop $550.

Secondly you received two withdrawals on:
30 May 2024 of $1000
16 June 2024 of $4004

Total of $5004 which is 9X the money you paid our company.

What you have not stated in your review is that when you applied for a withdrawal on 5 July 2024 not only did you violate 9 scalping and news trades which is an immediate breach of account especially because you purchased a HFT Phase 1 challenge. How do you expect us to pay you your withdrawal when you breached our rules which is clearly stated on our schedule of assessment on our website.

Also on the HFT Phase 1 challenge there is a maximum income cap of 10% of $100,000 account which is $10,000 in 3 months. You have exceed this maximum 10% cap pay out for your applied withdrawals.

We also have evidence in communication that you state in order for you to remove this review we must pay you $1000, in which we do not conduct unethical business practices.




Unfortunately you have only told your side of the story, and to anyone reading this we are happy to show evidence of both rules that Sushant has breached.

If you would like to purchase a new evaluation challenge and follow the rules, we will guarantee your withdrawal within 48 hours after applying.

We believe in running our prop firm with pure intentions and integrity. Stay blessed.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I like institutional prop fund

I like institutional prop fund, This is world's best prop fund i am using. I would like to refer this to all traders

1 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Thank you Piyush

We are excited to serve you!

Regards,
Institutional Prop Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam Scam Scam

I have purchased accounts with them 3 times and each time they say its a glitch of system and they terminate my accounts for no reason. They keep on saying that they do not recieve the payment. Its a total scam.

3 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Hi Norman Rajpoot

After reading your review and going through out entire database, we do not see you are a client of Institutional Prop.

None the less, if you did experience any inconvenience, we apologise for your experience and we would love to get to the bottom of this ASAP.

We believe in running our prop firm with pure intentions and integrity. We would like to resolve this issue ASAP. Please can you email support@institutionalprop.com URGENTLY with this screenshot of your payment so we can resolve it. Stay blessed.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I don’t have any response here

I don’t have any response here, I had request for my withdrawal but I did not get any reply from them

22 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Hi Gokul. Our VIP customer service has spent the last few minutes going through out entire database and we do not see you are a client of Institutional Prop. None the less, we apologise for your experience. We believe in running our prop firm with pure intentions and integrity. We would like to resolve this issue ASAP. Please can you email support@institutionalprop.com URGENTLY with this screenshot so we can resolve it. Stay blessed.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Awesome prop fund used till now.

I am using IP from January 2024 and till now everything is working fine and I am successfully getting withdrawals as well. Today only I received $400 withdraw which I requested 2 days before. I will recommend to all other users for buying IP account and follow the rules mentioned.

20 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Thank you Pawan

We are excited to serve you!

Regards,
Institutional Prop Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wrost prop ferm

Wrost prop ferm . It's costly and there are too much rules. Waste of money

20 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Hi Avi Sharma

Unfortunately we will not be able to please everyone, you are clearly looking for a prop firm which is cheap, not sustainable and here to scam people. Fortunately that's not us.

Our Phase 1 and 2 challenges are very affordable starting from $49. For that price point we are probably the only prop firm in the world that guarantees withdrawals within 48 hours if you follow all our rules.

If you are looking for limited rules then you should trade on our Phase 2 challenge. The reason our HFT Phase 1 challenge has rules is because we are practically gifting you a funded account and therefore we are opening up our risk, we need to make sure our business model is sustainable and lucrative to remain a legacy prop firm.

If you ever decide to trade with us in the future our doors will always remain opened to you Avi.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Withdrawal problem...2 week done but no…

Withdrawal problem...2 week done but no response from company company have withdrawal issue.

13 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Hi Om. We apologise for your experience. We believe in running our prop firm with pure intentions and integrity. We would like to resolve this issue ASAP. Please can you email support@institutionalprop.com URGENTLY with this screenshot so we can resolve it. Stay blessed.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Timely payouts

This is a best for every traders

19 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Institutional Prop

Antwoord van Institutional Prop

Thank you Salman

We are excited to serve you!

Regards,
Institutional Prop Support Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First of all thanks to kiran sir and…

First of all thanks to kiran sir and umesh sir giving me this unique type of bussiness oportunity...

The reason is that I have been trading since last 4 years but till now I have never met this funded service. One thing I like about your prop fund is withdrawal or any other work it is done very quickly, the support is very good.

4 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am so Happy and grateful to share my…

I am so Happy and grateful to share my view about IP ( Institutional Prop ) . It’s such a amazing prop company because it’s solve traders biggest problem that is FUND .
I took my account from IP and make good profit and i also got my withdrawal with 2 days
Thanks to IP for serving Us 😊🫡🤝

12 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A one best prop firm

A one best prop firm .
Fastest And smooth service .
Fastest withdrawal .
Supporting system is better than other prop firm.
This firm is give a good opportunity for us

10 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Honestly

Honestly, I wasn't liking the set of rules we had to follow to trade on the Prop Fund, but gradually, I managed to keep up with the Rules and Regulations and noticed an improvement in my style of Trading.

5 mei 2023
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer