merciamovers Reviews 

285
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never choose Mercia Movers. It is a total scam. We moved from France to Los Angeles last year and paid them € 17.000. In France, our household goods were packed in poor-quality boxes, resulting in dam... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Mercia Movers- By no means the most cost effective solution, and they have a total disregard for your items. My double width chest of draws had the middle leg ripped clean off, a few remaining splinte... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We contacted Mercia Movers in June to move us from Oxford back to our home town of Yarm. A date and time were agreed at the beginning of July. The three guys arrived on time and within an hour had... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Moving is so stressful but Mercia removals made it less so. They turned up on time, everything was loaded carefully & quickly. Arrived at our new house without any delays, unloaded contents efficien... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Verhuizer
  2. ook in
  3. Opslagbedrijf

Geschreven door het bedrijf

Home Removals, Office Removals, Storage Services, European and International Shipping. Tamworth & the West Midlands.


Contactgegevens

3,5

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

285 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,5

Alle reviews

(285)

12 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t use this company

Don’t use this company! Our belongings were shipped from the UK to Australia. Not everything was delivered as expected. Missing tools totalling hundreds of pounds, that my husband relies upon for his trade did not arrive. The removal guys didn’t pack / wrap the tool box. However, they assured us this would be done prior to shipping. This was the large tool box which we didn’t receive!! Mercia however, are not interested and said we signed for the goods, but we had refused to sign as there were missing tools! Prior to shipping, we sent Mercia a detailed itinerary of the tool box contents, with approximate values so that we could purchase insurance. Mercia replied stating that we had missed the deadline by a couple of days to purchase the insurance, even though our stuff had not yet been shipped! Then the same toolbox did not arrive in Australia!

20 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have the recent pleasure of moving…

I have the recent pleasure of moving house from Sutton Coldfield to Buckhurst Hill. The team and service was first rate, especially Andrew whose attention to detail, reassurance was professionalism was first rate. Secure packaging, communication and perfect manners made the experience a seamless one. Thanks so much.

18 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid if you care about your belongings

I recently used Merciafor a move from France to UK and what a disappointing disaster it has been. The team that came to collect my things in France was friendly.
unfortunately the good part of the story ends there. My gears arrived with lots of damages and has been really poorly handled. New white furniture arrived with Black mark and scratches on it, beautiful oak furniture arrived badly scratched and the worst of it is that they do not care a bit. The only answer I got from them is you said insurance was to expensive (which it is in my opinion). But no apologies nothing, the handler Simon kept on speaking about insurance as insurance is a for them a excuse to do a bad job and so they do not need to care about your belongings if you are insured.
Conclusion OK price, really poor handling and quality and below zero customer service. Avoid at all cost.

In order to reply to the Mercia mover answer to my comment. Location of the property in France is accessible without the trailer of your truck as advised at booking. You choose to loan a smaller vehicle on your own based on Google map informations! I did load myself this rented véhicule twice and helped your team to load your truck where they parked it. The oak wardrobe is not a wardrobe but an antic clock that was totally refurbished not long ago and was in perfect condition when I loaded it myself into your truck. You are basically careless and the worse is that you do not feel a tiny bit responsible for your total lack of care and customer service.
Also how would you explained that an entire table .able top was smashed to pieces?

You replied that we should expect some stuffs to get slightly damaged during a move. That makes my point as your poor standard of care. Shouldn't the expectation for a removal company to deliver with no damages. Furthermore when we moved from UK to France years ago, we did not have any damage whatsoever on our belongings. STUPID ME i should have go back to this polish company instead of Mercia movers

7 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo merciamovers

Antwoord van merciamovers

Pierre, we are very surprised to receive such a review. Photos that you have put on another site, show worn, outdated furniture items. A black mark can easily be removed from the draws with cleaning, one owner packed broken mug, a scratch to a wardrobe and a box open, slightly ripped. I would not say for a house move of many items that overall items have been poorly handled. The delivery was over 6 weeks ago also. On top of this you advised that the access to your property was good, but we couldn't get anywhere near. As a gesture of goodwill we arranged a shuttle vehicle at our own cost to ensure the the collection was met and delivered within your timescale as you were very specific about this. Insurance was offered, and declined as you mentioned but when we are moving so many items, yes any damage however slight is regrettable but looking at everything we believe we have conducted ourselves correctly. Mercia Movers

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First Class service with Mercia Movers

We contacted Mercia Movers in June to move us from Oxford back to our home town of Yarm. A date and time were agreed at the beginning of July. The three guys arrived on time and within an hour had the whole house and garage emptied onto their vehicle, only stopping briefly for a drink of water. We waved them off on a Friday and the same crew arrived bright and early Monday to unload into our new home in the North East.
Excellent service from everyone involved, would certainly recommend

7 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Mercia movers not vetting third parties - and allow extreme overcharging

I used Mercia movers to move several boxes, a couple of suitcases etc nothing majorly big to Malta. The Uk side was not a problem however I told Kate that I could not move my boxes on my own from the kerb side to the third floor (there is a lift) - I have injured my arm and would not in any way be able to move the boxes on my own - she quoted a hefty fee for a third party in Malta to literally pick up the boxes from the kerb and take it via a lift into the apartment. GBP700 to be exact. I thought it was stiff but I was stuck and had no option. On the day one guy turned up looking very worse for wear and a 7 year old child. As I contracted with and paid Mercia and not with the third party I contacted them to plead my case. Kate agreed compensation was called for but when the third party told her that I got my boxes what am I complaining about and refused a refund on their side. Mercia just left me with this extremely high cost of paying one man £700 equal to EUR811 without a further adoo. The work took one hour fifteen minutes. If Mercia cannot vet their third parties and then participate in taking advantage of someone in a position where they have no other choice I will not use them again. It is a pity as I need to move my business to Malta too but I will not be exploited like this in the future.
IN RESPONSE TO MERCIA MOVERS DIRECTORS COMMENTS - I did raise a concern for the price in two emails one dated 20 July and again 27 July whereby I stated that the quotes were steep and mentioned that clearly I had no choice. I will either forward the mails to Trust pilot to verify or perhaps send it to the consumer council. My interest was not at the heart of your business despite me telling you that I was in a difficult position as I could not take it up myself. Despite being made aware you did not offer alternatives. I have attached one email stating price included two people this did not mention one man and a 7 year old child, my other emails which i could not attach shows my concern for the price twice without any alternatives offered. Sent to Kate to forward to her managment.

11 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo merciamovers

Antwoord van merciamovers

Dear Janine, we are in receipt of your review and Kate has sent a detailed explanation from the agents that we used for delivery, to which you actually replied and said all was ok. To re-iterate the delivery was booked for kerbside, so we used a courier company. Had you requested a full removal service, then we would have quoted accordingly from the start with us collecting. When you requested for the delivery to the 5th floor we advised you of the best price we could find and you had accepted. If you were unhappy at the time, you should have said, but we have no correspondence at all. We offered a solution, gave an option and this was accepted. Regards Mercia Movers

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an excellent experience with Mercia movers

I had an excellent experience with the Mercia movers; shipped several boxes to Madeira island. Kate, the consultant allocated to my shipment, was superb. She guided and supported me throughout the process and answered all my questions (no matter how silly some of them were). She was efficient and responded to all emails in a timely and professional manner. I recommend Mercia movers for any move. Thank you!

5 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mercia Movers lovely people

Right from the start Mercia Movers gave out a reassuring friendly vibe.

Simon carried out the video assessment and was spot on with his assessment in terms of volume.

Everyone I spoke to was helpful and friendly.

The team who moved us were respectful of our stuff, really efficient at packing and they worked so hard and had to deal with limited access out front of our apartment and we were on the 3rd floor.

We had no major issues with anything. If I was being really really picky there was a mark on back of 1 rug but nothing worth claiming against insurance on (note to myself to get rugs wrapped next time as they're vulnerable). To put this into perspective our stuff was moved out of our apartment, into smaller van out to the main truck on outskirts of the city, over to UK, back to a smaller truck and then to us. Its a credit to them that we have no breakages or damages

All in all and excellent experience with a company that I would definitely recommend and loved working with.

They were very competively priced too!

18 april 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Merica movers overcharge for volume!

Mercia responded with a reply claiming my review is wrong and they didn’t mess up my move to California. I moved with them somewhere else and not California and they took 4 months to deliver my stuff and fraudulently overcharged volume. My original reply is below.

Merica movers overcharge. I was given an initial estimate and then when the movers came I was told that I need pay for additional shipping space. When their local partner delivered the goods to my place their bill of lading had capacity that was almost exactly to the initial estimate in terms of space. When I inquired about the difference with Mercia movers I was told that the local USA carrier "eye balled" the volume and that our volume was correct.

I recently moved all the goods to my permanent address in the USA and the local carrier charged me the same volume as the local carrier which was way less than the volume over charged by mercia. When I told them about the situation the driver said "you fell for the oldest trick in the book" and that LTL carriers never "eyeball" anything and volume is very accurate.

Very unethical that I was 1) over charged volume 2) lied that Mercias local partner who had lower volume "eyeballed it" 3) My goods sat around for 4 months before being delivered with some excuse given regarding port congestion whilst I had colleagues have their shipments arrive in 4-6 weeks from Europe.

My advice to anyone is 1) Contractually confirm the delivery date to receive your goods t 2) Don't be fooled by them saying you need to book more space.
3) Just don't deal with them at all knowing that they were play the "oldest trick in the book" with overcharging.

6 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo merciamovers

Antwoord van merciamovers

We have sent you a seperate E-Mail as all the above points we totally refute and are inaccurate, on top of receiving E-Mails from you ex-husband to advise that he was delighted with the service! You added extra items as has been categorially proven, and we passed on the shippers costs. We have also addressed the shipping time, as it is physically impossible to get to California, custom cleared within 4 weeks. All your inaccuracies we have addressed to you in an E-Mail. Mercia Movers

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

An Exceptional Company

Having moved many times, I have to say that Mercia Removers have been outstanding.
I moved from Germany to England and they took care of everything. They sent a smaller vehicle that could fit into the car park. As I lived on the third floor they organised an extra man, from a German removal company, to help remove the larger items. Every detail was carefully planned.
Thank you for making a stressful move a lot easier.

4 april 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Move to Australia

I used moved Mercia Movers for a move from Derbyshire across to Sydney in Australia.

I was unsure initially how to approach moving as this is the first time, we as a family, had moved but from my first contact with Mercia I felt at ease, and special thanks to the Operations Team there who helped guide me through the paperwork required for customs otherwise I would have been lost! The packing team were extremely thorough and efficient.

The goods arrived here in Sydney. The only delay was when the goods got to port but that was down to customs – everything appears so much slower in Australia, the lifestyle is brilliant but then some of the services need a bit of a kick now and again! Once cleared, the goods arrived in great shape and I can now relax. Moving is stressful but having Mercia by my side made the whole process so much better. 100% recommended – thank you so much 😊 from sunny Sydney.

3 april 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Recommended

I used Mercia Movers to relocate recently. Cracking service from the lads, plenty of care taken (no damage to any of my goods) and great communication.
Would definitely recommend.

14 november 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thoroughly recommend

Kate from Mercia removals handled my situation really well at a difficult time for me. I moved some of my late mothers effects from England to Australia and Kate kept in contact the whole time with advice and through connections to the Australian side. The men who came to take stuff packed it really well. There was no damage to anything. It was a stressful time for me but Kate and her team made it all work like clockwork. I can't thank them enough

3 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

YOU MUST READ THIS BEFORE DECIDING

Please read the negative reviews before allowing Mercia Movers to take possession of your items, as these reviews reflect their business ethics and a pattern to how this company operates. Concerning reviews, I wrote a review about my dissatisfaction with Mercia Movers back in September 2022 and
soon after, I was offered £150 to remove my review which I declined. This review is an update of that one as I have now accepted, I will no longer receive a refund after months of trying and enduring one
issue after another. The first problem I had with Mercia Movers was that my furniture sat for four months in a heated container going nowhere. Updates were nonexistent, and they only answered when I emailed them. Four times I was given a date for departure which all came and went without progress. I finally received my items eight months after they were collected, however, the second problem I had with Mercia Movers was that many of my items were broken, marked, scrapped, and defective. I had
taken out removal insurance at a cost of £335 but was told that they were unable to agree to a total loss of the items I claimed for? So, I received £100 for a marked, scraped bed base which I insured for £600, and which was in excellent condition before the move. I also received money back for a large floor
standing vase and marble table, both arrived smashed to pieces. They informed me that everything else that was broken, was not covered? Their excuse was that each item boxed needs to be itemized at
packing time. This is confusing as Mercia Movers packed all my stuff? Also, each broken item was acknowledged and recorded on their forms at unpacking time, but this means FA when seeking a claim. And apparently, electrical/ mechanical items are not covered if no external damage exists. So, my TV,
printer, shredder, and wall clock that now do not work, probably because they sat in a metal container for four months throughout 2022 summer, are unclaimable. Basically, I had £1054 worth of damage and they paid me £180. Third issue with Mercia Movers and probably the biggest, OVERCHARGING. They
charged me for using 14.2m3 in a container. Sixteen months prior, I had moved from Australia to the UK using a different shipping company and my furniture/items took up 7m3 space. As I had one or two more items going back, I assumed the area usage would be a little over 7m3. I was ‘gob smacked’ to
hear it would be double. They informed me of this after they had collected my stuff so I had no option but to pay for 14.2m3. I did question this, and I got answers, but they seem to be just excuses. However, they agreed to pay me a refund of 2m3 totaling £631. A few months later, I received an invoice stating
the total space used was in fact 9.1m3. I delayed accepting a 2m3 refund until I spoke with the International Consumer Services (ICC), a mediation organization. But at the end of the day, the ICC has
no authority, and as Mercia Movers refused any liability, I would have to go through the legal system to get any reimbursement. And now, after months of sleepless nights, the ICC has informed me that Mercia Movers have refused to pay me the £631, so I’m out of pocket by 5.1m3 not just 3.1m3. If I can prevent another person going through nine months of misery by this review, I’ll gladly forfeit my losses. Mercia Movers appear so friendly to begin with but once they have your belongings, they are full of excuses, overcharge, bad communication and absolutely no agreeable customer service if you complain. THEY DESERVE NO STARS.

The reply from Mercia Movers is absolutely mind-boggling?? They are trying to justify bad performance and put all the blame on me the consumer. I have no control over how my furniture was stored after collection, whether that be in one storage container or two. Surely, like all the other shipping companies, it comes down to the total cubic metres used, not how they store your belongings before being moved to the shipping container. And I’m not sure how a customer can know EXACTLY the amount being shipped before an estimate. Also, I have no idea what they’re talking about when they say, my items were in a self store before collection and that I packed them myself? They packed all items at my house. I’ve had ten months of these excuses and by the way, I was living in the UK when I advised them of an APPROXIMATE calculation, not Australia…
They still haven’t explained after all this, why I was charged for 14.2m3 and I used 9.1m3?

17 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo merciamovers

Antwoord van merciamovers

Dear Tracy,

We have already advised you that the issue with your removal was that you advised ourselves (from Australia) that your goods were in 1 x Storage container. On collection there were 2 x Storage containers, that you were charged for as you double the volume. We cannot be held responsible for any clients mis-calculation of the volume, from afar. With the goods being in a self store then these were packed by owner and the shipping delays, that are worldwide, we kept you informed at all times. We are sorry you feel differently. Mercia Movers

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Moved Home - UK to France

We used Mercia Movers to help us to relocate from UK to Lyon (France). We had a lot of possessions as we wanted to take all of our belongings with us. We needed a big truck and many boxes! We found Mercia Movers to be very helpful in every regard. They were extremely attentive and responsive and always easy to get hold of. The crew that did all the heavy work were also very courteous and helpful. They did a great job for us. I highly recommend them.
Regards
Martin

24 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good service at a competitive price

We used Mercia Movers for transporting some of our household contents to South Africa. Communication prior to moving day was excellent. Queries via email were promptly and clearly responded to. The team that arrived to pack was efficient and friendly, although we had a slight issue with some items being left behind due to space constraints. Better communication by the team on the day would have enabled us to prioritize the packed items. The consignment was successfully handled and arrived at its destination with minimal hassle.

12 september 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent job all round from all the…

Excellent job all round from all the Mercia team for my full house move to Switzerland.

Also had a second smaller shipment of boxes only delivered and also went smoothly.

Both flawless from start to finish, thanks all, will definitely be recommending to others and would use again if I ever need to move again.

15 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

International move

Our move to Amsterdam went smoothly thanks to Mercia Movers. I couldn't have asked for a better service from Rebecca and from Harrison the driver. A fantastic company which we will recommend to friends and family and will use again if and when needed if the future.

5 januari 2023
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer