Rype App Reviews 

64
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is a shocking scam company and I do not understand how they are managing to con people as they are. There must be some sort of legal way to st6op people like this tricking members of the public?... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rype is a SCAM. You will be able to sign up for free trials but they will request your payment. It will be difficult to unsubscribe and you will find that you have been locked into costly repeat pay... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use this app/company. I got given a free trial as a part of a subscription to a sister company. I never activated this free trial but then got £230 debited from my account for no reason.... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WOW! It's horrible!!! Almost impossible to cancel/delete your subscription. It's not even immediate. The whole idea is horrible as well, they are just offering private lessons like iTalki. I wouldn't... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Coachingcentrum
  2. ook in
  3. Taalcursusaanbieder
  4. Vereniging of organisatie

Geschreven door het bedrijf

Rype is an online platform where you can connect with professional handpicked language teachers. Get personalized lessons based on your needs, goals, and current proficiency level, and speak any language with confidence fasterr.


Contactgegevens

1,3

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

64 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,3

Alle reviews

(64)

2 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Been a loyal customer for 2.5 years…

Been a loyal customer for 2.5 years now. Originally learned Spanish before traveling to Peru and now found a new teacher to learn French with!

21 juli 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thanks for your loyalty Henry! We appreciate you :)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WOW, don't subscribe it's too hard to cancel

WOW! It's horrible!!! Almost impossible to cancel/delete your subscription. It's not even immediate. The whole idea is horrible as well, they are just offering private lessons like iTalki. I wouldn't even say it's cheap.

18 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Hi Daniel!

Thanks for your note on this. Our team takes this type of feedback to heart, and we want to resolve this for you as soon as possible.

We weren't able to find an email or contact information for you when we searched your name on our database unfortunately.

Could you please point us to the email you used to sign up for Rype so we can look into this for you?

We sent you a direct message, so you can reply to us there.

Thank you!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I have used Rype for 2 years

I have used Rype for 2 years. I have both good experiences and bad experiences!
Their customer service is so so. They're not so helpful.
Their marketing and mindset are great. A lot of meaningful and motivational articles.
Their teachers: Some are really cool and awesome. I have great moments with them. Some are so so. Not all of them are native.
Their billing system is bad. They charged me a lot for no reason and refused to refund. Sometimes they charged me twice per month!!! I tried to ask why their customer support is not so good, so you know the result.

10 februari 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Hey Kani!

Thanks for your feedback, we're constantly trying to improve our platform experience.

We're sorry you had an issue with your billing. Our team sent you an email to get a better understanding of what happened, and resolve what happened asap.

As a recurring subscription service, we are well aware that these things happen as customers may forget to cancel, and we want to stay on top of that.

Please let us know and we hope to help resolve this for you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fraud stay away

Buyer beware Rype is a total scam I canceled within the trial period and they refused to refund the amount of over $569.00. Don’t waste your time it’s not worth it you are not getting what you pay for with Rype. I used the service during the trail Rype still charged my credit card after I tried to cancel. They make it very difficult to cancel.

Updated:
I got a refund from my bank after I filed a dispute but not from Rype which has a ZERO refund policy. I tried the service and canceled I requested a refund from the company and Cynthia emailed me several times stating they couldn’t refund over $500. The instructions had very poor English skills and were very fluent in English therefore it was difficult to learn a new language. Rype isn’t a good company in my opinion. I tried to work with the company and they refused. They only offered a refund AFTER I posted a negative review.

24 januari 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Hi Lea!

Thank you for your comment.

Our team has been navigating back to see what happened, and we discovered an email thread between you and our customer support team.

It looks like when you sent an email over to us on January 17, our customer support team discovered that you booked several lessons after your trial period has ended. Per our terms of use, we require you to cancel those lessons with our teachers before we can process your cancellation. The reason being, we are still required to pay our teachers for those scheduled lessons. At the time of this writing, those lessons that were booked past your free trial date are still shown as actively booked, and we have paid your teacher for that lesson time.

According to our teacher, it seems that you were looking to book the lessons outside of our marketplace platform which goes against our policy, as we cannot pay our teachers if the lessons are not tracked on our platform.

Despite the violation of our policies, we would be happy to resolve this situation given the inconvenience and refund the charges made.

Please let us know Lea!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Deceptive billing practice. Beware!

I signed up for a 7-day trial period with Rype in late December 2019. I signed up for several classes with two teachers. One of them repeatedly didn't show up for my classes. Within three days of signing up for the trial period, I went on the website to cancel my trial. I canceled the membership both via an email communication sent via Rype's website and via the "cancel membership" button on the billing page. I never booked a class since. I assumed that was the end of the matter. To my surprise, a few days later, Rype charged my credit card over $500! Their webpage states that they have a "no refund" policy. I filed a complaint with the BBB (which has a record of several other complaints regarding Rype's questionable billing practice). Be very careful with this company.

4 januari 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Hi Jon!

Thanks for your note on this. Our team takes this type of feedback to heart, and we want to resolve this for you as soon as possible.

We weren't able to find an email or contact information for you when we searched your name on our database unfortunately.

Could you please point us to the email you used to sign up for Rype so we can look into this for you?

We sent you a direct message, so you can reply to us there.

Thank you!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great for motivated foreign language students

I have been impressed with the quality of the language coaches on Rype. I say "coaches" instead of tutors because this system is made for those who are motivated to learn a new language and can do some independent study. The coaches provide lots of resources and activities for you to practice. They are professional, yet approachable and friendly.

I chose Rype because it is cheaper than many other options. Rype has been a convenient way to get one-on-one language lessons for my busy schedule. I like to have my sessions first thing in the morning. It's a great kick-off to the day and helps me feel like I've accomplished something before the start of the day. The language coaches live all over the world, which I actually prefer because I can book sessions outside of the usual 9-5 hours for my timezone.

I am generally satisfied with Rype's customer service. I wish they had a phone number to call, but they are always very responsive to messages.

The website itself is easy to navigate and aesthetically pleasing. Rype is a great resource, I highly recommend it for motivated learners who don't need to be spoon fed. Be sure to shop around and find the coach who works best with your schedule and learning style.

4 november 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thanks for your feedback! We appreciate you :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A great service

A great service

I started with Rype for Spanish in November 2016, so about 3 years. It is amazing as I have a class everyday for the 3 years, rarely taking a day off. It is very convenient as I can do it at home without having to travel to a class, so even though I have a hectic work life, I had been able to keep at it and not give up. It is the consistency that works for me. In addition, there are many teachers so you can always find one that jives with you and accomodate your hours. Some of the teachers become like friends as you do share a lot about your life. You then come to realize that people of all languages and culture are fundamentally similar. I will continue using Rype to learn other languages. There is no better way to learn a language than rype. But of course your success is also highly dependent on your dedication and motivation but the good thing about rype is you get personal one on one attention and go at the speed you prefer... it is all up to you. Overall, I highly recommend rype.

16 oktober 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you Rebecca!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Escape the sandbox with a human language tutor.

The problem with self-study language methods is that one is learning a language in a "sandbox". The situations and vocabulary used are a small subset of what one encounters in the real world. Having a human tutor takes one out of the sandbox and into the real world. Rype makes this affordable.

Being subscription based is an incentive for me to schedule regular lessons and get my money's worth. Also, Rype has been responsive to any questions that I have or any problems with the subscription. It is also possible to "pause" the subscription if there are times when it is not possible to schedule lessons.

Improvements? The descriptions of the instructors is very basic and consists of a short paragraph composed by the tutor. A standardized outline of credentials, methods used, and any familiarity with self-study methods (to ease the transition out of the sandbox) would be helpful when selecting a tutor.

14 oktober 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Glad our teachers were able to help you out Bruce :)

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I have been using Rype for over a year…

I have been using Rype for over a year now & love the teachers I have worked with. One in particular Dasha, who teaches Russian, is wonderful. When I found her I stayed with her for a year now. She made learning Russian fun!
The only reason I didn't give Rype 5 stars is because the website needs work. It gets stuck & is slow moving from page to page. Sometimes I have to log out & back in a few times to get it to work properly which can be frustrating when booking your classes.
Other than that Rype is a great way to learn new languages from the comfort of your home!

20 september 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Great feedback Kristen, looks like it's been a year now. Our site should be smoother and faster from the numerous updates we've had.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Subscription to fluency

I have been able to greatly improve my Chinese speaking with competent teachers thanks to the Rype platform. Their subscription-based system permits you to take classes multiple times per week and helps you to create healthy learning habits. Definitely worth the money if you are comited to improve your speaking skills in any language!

20 september 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you Pierre!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rype makes people feel free

I think Rype is a great chance to learn any language with a teacher all over the world. It's quick and effective way to have lessons any time and any place, find your personal language coach who can create a learning outline for you and lead you through the maze of language to success. So, Rype is good for you if you're busy but want to start speaking English/German/French in a short time, prepare for exams or interview or develop your conversational skills.

19 september 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thanks for your feedback Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Human Beings!

Every day I speak Spanish for half an hour. That’s huge. Even while traveling in a Spanish-speaking country, I never had that much opportunity to practice. With Rype, I’m speaking with pleasant, professional teachers who have become my friends over the past year and a half. We have a connection, and that is something you can never get from a computer drill. People think they’ll learn by doing quizzes on a website! Such a bad idea, as the motivation will disappear fast. But I am very motivated! I am learning from human beings, in a human, natural way. I talk about my day, my plans, my travels, the party I went to, and every day my vocabulary increases because I’m motivated to express myself. Speaking one-on-one with teachers is the way to go. When I started Rype, I had university Spanish, but after 20 years, I could barely express myself. Now I actually speak Spanish, with confidence and speed, and I look forward to my appointments every day.

15 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you so much for your feedback Janice!

We hope to have you around for many years to come :-)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Still happy with Rype after 2.5 years

I have been using Rype for 2.5 years now.
Initially for French but I have recently added Spanish as well. I had schoolgirl French but am a complete beginner for Spanish
Rype has developed and improved a lot in that time
Initially the interface and booking system was clunky and not very user friendly. It is now much improved and it’s easier to tell what teachers are available when. It’s still not perfect to my way of thinking but it is workable.
When I started you were limited to one language, now you could have one lesson a week in 7 languages if you wish ( not that I would recommend it)
The teachers that were on the list 2.5 years ago seem, by and large, to still be in the list, so there would appear to be low staff turnover which is key. In addition the number of teachers available has grown considerably in that time.
I find the quality of the teachers to be good. They all have their own style so you will need to try a few out before you find a good match for you
I use Rype mainly for learning the spoken language, but the teachers seem to be really flexible so will tailor their approach to suit your needs. I know my French teacher Jonathan has studied complex telecommunication documents for a student to help them with a job in France for example.

I think it is good value for money. I have a half hour lesson every day if possible, 3 Spanish and 4 French. I am a bit lazy and do very little apart from these lessons otherwise I am sure I would be much better.
A recent holiday in France proved to me that I could hold my own, have a conversation and be complemented on my French.

I was a little worried about starting a new Language from scratch as I hadn’t done that since I was about 12, but Uly got me conversing from lesson one. I know I could progress much quicker with a bit more effort from myself, nevertheless, I am pleased with how things are going.

As for areas for improvement:
Perhaps there could be a database with videos explaining complex grammar points, vocab tools and listening comprehension along with transcripts and translations in support of the tutors, as good comprehensible input is hard to find, particularly for beginners. Hopefully this is an area they can focus on going forward

All in all very pleased with Rype

9 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you for being with us for this long Caroline - we can't wait to celebrate 3 years with you soon :)

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Great tool to learn a language with a real instructor!

I love the site, it’s been invaluable in my language learning process, I find it to be really worth it personally. However, it could use some improvements with the functionality of the actual scheduling site. It’s a source of frustration for me.

9 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you Daria!

We've got some exciting updates coming up soon, so please stay tuned!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Teachers and Attentive Support Team

Excellent teachers and attentive website support team. Rype's staff is very attentive and replies to emails quickly. I have found some very high quality teachers on the site, and scheduling is very easy. The system works really well now, the communication has gotten much better between teachers and students over the last year, (there were some bumps at the beginning) and I can tell Rype is working hard to make things run smoothly. Most importantly, I'm making progress in my learning.

8 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you Gabrielle - your feedback means so much

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rype is an incredible language service

Rype is an incredible language service. The best value for many and has a wide array of languages available. I highly recommend this to language learners of any level.

7 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you Paul!

We appreciate your genuine thoughts :)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rype is a SCAM

Rype is a SCAM. You will be able to sign up for free trials but they will request your payment. It will be difficult to unsubscribe and you will find that you have been locked into costly repeat payments. Stay away.

Subscription traps are common with gyms, music and video streaming services and delivery services and now it has reached online language learning.

6 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Hi Lucas,

Sorry to hear you feel this way.

Yes we do ask for your billing information, and we let customers know that they will be billed after their 7-day free trial if they decide to continue.

We ask for this information so that we don't interrupt a customer's experience should they decide to continue their membership (and most do!). If we didn't, we would have to cancel the lessons that students book after their 7-day trial, which would be an inconvenient experience, especially at scale.

Customers on the free trial can cancel anytime during the 7 days (most people know within the first 2 days whether it's a good fit for them) and in addition, we offer a 7-day money back guarantee (after the 7-day trial, so 14 days total) which gives you 2 weeks to evaluate the service, risk-free.

Given that we have to still pay our teachers during the free trial, we do ask for the billing information in order to ensure that customers that do sign up are not abusing the system and that we can deliver the most qualified customers as possible to our teachers.

Thank you for your feedback!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Rype has been a good experience

I have greatly benefitted from using Rype for my French classes as I've been fortunate enough to find good teachers.

Not all who teach are good at it, some are still learning. So one must find the teachers that suit them the best.

I try to have at least 2 to 3 teachers I can use. Each one of them gives me a different experience.

The most important thing to remember is that you have the power to make this experience worth it.

The only reason I'm not giving a 5-star rating is that there is always room from improvement.

As I said before, the teachers I have are good, but I've had some that were not, and it made me wonder how they were even teaching.

I had one that I liked very much and he was very good, but he left because of issues with Rype.

Overall, however, the experience has been good and I keep learning French.

4 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you so much Loly, yes we totally agree that there is always room for improvement.

We're continuing to crack away at your feedback and we hope to get you to 5-stars within the next few months!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Rype is a great and safe platform

Rype is a great and safe platform to teach Spanish, the lesson time is quite comfortable and can be a good way to make extra money

4 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Rype App

Antwoord van Rype App

Thank you Ophir!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer