Salt Dog Cycling Reviews 

145
•
TrustScore 5 uit 5

4,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Spare heel pads delivered quickly. Not yet fitted as bought to have in the spare s box ready for when the current ones wear out, but look the same shape so anticipate no issues

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As many have already said the speed of service was first class as was the communication. Richard clearly cares about cycling and providing a top rate bike shop. I'd highly recommend

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have used Salt Dog a number of times. Richard the owner is the most helpful guy on the planet. He has sourced me items that appear unavailable , given great advice and his prices are ultra compet... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Fietsaccessoirewinkel

Geschreven door het bedrijf

At Salt Dog Cycling we are passionate about cycling. Our online shop stocks a range of cycling accessories and cycling parts for road bikes, commuter bikes, mountain bikes and cycle touring. We pride ourselves in selling high quality branded products with quality service. Customer care is extremely important to us and we aim to give you a fantastic online shopping experience that is hassle free.


Contactgegevens

4,9

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

145 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,9

Alle reviews

(145)

62 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good customer service

My purchase arrived within the advertised timeframe. Which is unusual for Royal Mail. It’s normally outside the 48Tracked by about, well an additional 48hrs.
Unfortunately, the item, a pair of Lake winter boots were too small. I immediately contacted Salt dog and was treated courteously and respectfully and giving clear guidance on the method of returning them.

8 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very reactive and friendly company

Very reactive and friendly company and they sell Lake shoes, brilliant. Packaging, delivery, timing and communication was all perfect. As a small family business use them if you can. Ride safely people

21 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I searched high + low for a pair of…

I searched high + low for a pair of Udog gravel shoes + came across Salt Dog. I rang up + sure enough they had a pair.

Richard bless him he answered the phone whilst on holiday with his family + assured me the shoes would arrive in time for my up & coming tour and they did cheers Richard. 10++

31 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service.

Excellent service.
I ordered a pair of Currex HikePro insoles at about £10 less than I’d paid for the runners version in a high street shop. Super quick delivery too. Very happy and hopefully my feet will feel the benefit too. 5 stars and would definitely shop here again.

8 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ace product and fab customer service

Website message resulted in a call back from Richard who really knows his stuff. Great product, right size first time. Just used them for the first time and soooo pleased I went to Saltdog. Lake Winter Boots 😎

14 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I left an online enquiry about insoles…

I left an online enquiry about insoles for the Lake cycling shoes that I had bought in December. Richard took the time to call me to chat through what kind of support I was looking for in my insoles. In a click and order world, it was refreshing to get a phone call and advice as opposed to a wing and a prayer. I received my insoles within a couple of days and my near perfect Lake shoes are now perfect. Thanks Richard.

5 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs … not nice to deal…

Avoid at all costs … not nice to deal with, I’ve not responded as I tried dealing with you at the time but you didn’t want to know.

10 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Salt Dog Cycling

Antwoord van Salt Dog Cycling

Hi Steven,

This is the third negative review you have written on different platforms. Trustpilot, Yell and Google .

We have already replied to you but have yet to receive a response.

We have had no dealings with a customer, Steven Marshall, by email, phone, or in person. So, unless you can provide proof, this is a made-up review.

In case you've missed our reply on Google, please see a copy below.

Thank you for your review.

We understand how disappointing a negative experience can be, and we're truly sorry if this was the case for you. However, we've checked our records and haven't had any contact or orders from you.
As we are unsure of how you interacted with us, please get in touch to discuss it further so we can do our best to help you.

Many thanks, Salt Dog Cycling

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service !

I had to return some shoes because they were too small, it couldn't have been easier, the service was great and the response really quick.

13 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered a pair of winter cycling…

I ordered a pair of winter cycling boots and thought I’d ordered the style that would suit my requirements. A really helpful member of the Saltdog team phoned me to check that I had measured my feet properly and after a discussion he actually advised on a different style for my cycling needs. The boots turned up quickly and are extremely well made. I can’t wait for some nasty weather to try them out! Excellent customer service and I would highly recommend 😀

18 december 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ive unsubscribed from this company…

Ive unsubscribed from this company three times and emailed asking to be removed form their mailing list and been completely ignored. i never signed up for you mailing list and asked to be removed. Leave me alone.

I absolutely 100% did NOT sign up to your marketing emails. I have never done so from any company and make a point of not doing so.

I also unsubscribed when you sent another marketing email and repeated requests for reviews. A violation of GDPR as I’m sure you know. So either way I should never have received your marketing email. For what it’s worth I’m pleased with the purchasing experience but being endlessly bombarded by marketing emails from company’s I explicitly did not sign up for drives me mad.

13 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Salt Dog Cycling

Antwoord van Salt Dog Cycling

Hi Benjamin,

We are really sorry to hear about your negative experience.

We’ve only had one email from you, which we received today using offensive language. I can only assume it was asking to unsubscribe from the mailing list. I have gone through and checked that you are unsubscribed.

At the bottom of each email, there is an Unsubscribe button. You just need to click on that button and unsubscribe from any mailing list from any website you sign up to. It’s a legal requirement these days with GDPR. Looking at your other Trustpilot reviews, it looks like you might be having this issue a lot.

We have a record you purchased from us in September, and as standard practice, you get a purchase email with your Invoice. As you also clicked subscribe to marketing during the checkout process, you then got an email asking if you would like to review the item. This seems to be the one you were offended by. As you subscribed to our Marketing emails over the weekend, you should have received an email on DeFeet Socks. We don’t send many marketing emails, as we understand getting too many emails can be annoying.

I would like to thank you for ordering from us.

As a small Family business, we pride ourselves on giving a friendly personal service to all our customers.

Many thanks, Richard - Salt Dog Cycling

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service. I knew I wanted Lake size 38. As I didn’t do their Lake sizing template they called me to double check I had my size right and then shoes arrived promptly. Fab service.

28 september 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very satisfied customer.

Looking for new cycling shoes. Range of available shoes was much larger than on other sites. Information available for each pair superb. Measuring tool was very handy, and advice on adjustments for fitting first class. Most shoes available in half sizes and wide widths, which I needed.
I ended up selecting a pair which, performance wise was far more than I actually need, but for the sake of comfort I decided it was worth the extra cost.
After placing the order, Richard phoned me to discuss my choice, and put my mind at ease that I had made the right choice.
Always apprehensive about buying footwear on line, Salt Dog have a good returns policy.
Shoes arrived within 2 days, and they are absolutely perfect. Fitted cleats, and now can't wait for the strong winds to subside and get out on the trails.

1 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good quality products

Purchased a couple of items from Salty Dog and received them very quickly. Very good quality items made by NORTHWAVE and on sale at very low prices. Will definitely be purchasing more cycling products from Salty Dog.

1 juni 2022
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

You are on your own when something goes…

You are on your own when something goes wrong. They will not reply you. So not recommended. There are better alternatives!

23 mei 2022
Logo Salt Dog Cycling

Antwoord van Salt Dog Cycling

Hi Alan C,

We are really sorry about your negative experience. We want to help you, but we’ve checked our records and haven’t had any orders from anyone called Alan from Singapore or had any emails or contact.

If you do need any help? Please don’t hesitate to contact us by phone or email.

As a small Family business, we pride ourselves on giving a friendly personal service to all our customers.

Many thanks, Richard - Salt Dog Cycling

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Good Advice, Except on Sizing

I went through a sizing discussion with Richard over my size for a pair of Lake boots. I measured (accurately) my feet and was advised what size to buy. I was sceptical, as it was a size smaller than I expected, but after all the positive reviews, especially on Richard's sizing skills, I trusted him. I shouldn't have. I needed the size I expected. My mistake cost me £20 to send the boots back and get the correct size (which fit well).

Before returning, I double checked my foot measurements, but I hadn't made a mistake. Had some lack of communication when trying to return the boots, but when I got to speak to Richard, he was very apologetic, so maybe that was nothing.

Most of my shoes on or off bike are a 10/45, but apparently I measure a 44 wide in Lake sizing, so was recommended to go with a 45 wide, despite me stating all my winter cycling boots are size 46, as are one of my summer pairs of cycling shoes (which are admittedly a fairly narrow last - I have wide feet). Even with really thin socks I could not stand the 45 boots. With the 46, the fit, with my normal winter socks, is good, but I would not say super roomy.

On the positive size, Richard was very good at answering my questions before placing an order, and obviously knows his products (though not sizing in my case). Price was good and one of the few people to stock a range of Lake boots, and especially the wide sizes.

If I had gone with my gut and against Richard's advice, I would have been delighted, but being £20 out of pocket, I can only say 3*, especially as I was talked out of buying the size I thought I needed (and therefore I think the return cost should have been on Salt Dog, not me). I did not ask Salt Dog to pay, but probably should have.

3 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Salt Dog Cycling

Antwoord van Salt Dog Cycling

Hi Paul,

Thank you for your review and your business. We have been selling Lake Cycling Shoe for the past 10 years and sell around 800 shoes a year. We always try our best to give everyone who contacts us as much help and support as possible to ensure they are getting the right fit for their feet regarding cycling shoes. With the Lake Winter Boots we advise customers to go up a size as they are sized small due to the extra material needed for insulation and waterproof membrane.

Sizing over the phone and online is difficult sometimes, and there can be issues with dimensions or foot issues, different arch heights, and your feet' volume. We always try to ask and find out as much information as possible, including our Lake Shoe fitting tool and give you the best answer, but it's up to you with your own preferences to choose what size and shoe you want to order.

We do Free UK Delivery on all orders with either DPD or Royal Mail. For returns, we leave it up to the customer to organise their own returns as there are many different delivery options, some more convenient than others depending on where you live, but just to let you know for next time.

DHL charge £6.90 for 2KG Drop Off through parcel2go
UPS £7.19 (For Next Day)
Hermes 2KG £2.50 (2 Days +)
Royal Mail Special Delivery by 1 pm £11.15
Parcel Force Express 24 £22.98
(March 2022)

The day your shoes were returned to us for an exchange, we sent out the next size up for you by DPD for Free.

Many thanks, Richard - Salt Dog Cycling

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer