Scandinavian Photo Reviews 

191
•
TrustScore 3 uit 5

2,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Har besökt butiken på Vasagatan i Stockholm 3 gånger och alltid blivit vänligt bemött. Finns många kameror i butik att titta på i lugn och ro och vill man titta på något som inte finns framme hjälpe... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Skulle bara köpa rengöringskit. Stod i kön i 10 min, minst 2 ledig personal som bara strosade omkring totalt ignoranta. Lämnade såklart utan att köpa.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fullständig omöjlig kundtjänst! Jag pratar med en Emil som inte kan göra något, inte kan koppla till sin chef, chefen kan inte ringa upp ... eller chefen kanske kan ringa upp ”i mån av tid” om några d... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Köpte en kamera som ganska omgående visade tecken på att den inte mådde bra. Lämnade in den och fick tillbaka den efter 4 veckor. Service stället meddelade att inget var fel med kameran. Testa ett ann... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Elektrogroothandel

Geschreven door het bedrijf

Vi på Scandinavian Photo älskar kreativitet i olika former och vårt fokus är att erbjuda högkvalitativa produkter till teknikintresserade människor. Med personlig service och expertrådgivning skapar vi lösningar som är skräddarsydda för både kund och ändamål – till bra priser. SP genomsyras av vår värdegrund med stark laganda, hög kvalitet, tydligt kundfokus och mycket passion.


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

191 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 81% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,8

Alle reviews

(191)

21 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Packaging is bad

The delivery speed was ok, but the packaging was not done enough carefully. The product package was inside of a large package, but nothing had been filled. The small package was able to swing a lot inside of the big package and cause damage to the product. This is a really stupid way and not right to pack expensive and delicate lenses! This was my first and last order because I can't trust their packaging.

23 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Hi Jack,

Thank you for your feedback. We are truly sorry that we did not live up to your expectations. We have of course taken this further internally with us for future improvements.

If you wish to return your order or if we can help you further in any way, you are most welcome to contact us at info@scandinavianphoto.se

Then we will be happy to help you.
Wish you a nice day!

/ Kajsa E

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Jeg skriver til dem om at få et tilbud…

Jeg skriver til dem om at få et tilbud lige op til nytår på en større ordre fordi de havde det hele på lager. Men grundet deres kommunikation frem og tilbage bliver jeg nødt til at købe uden da Canon cashback gav flere penge end deres rabat.

Men mine produkter fra ordre 1 kom som forventet og til tiden. Men tilbud i forhold til køb synes jeg ikke var godt, og kommunikationen tog længere tid og var ikke afklaret fra starten, men det var en fin handel, så intet på denne ordre udover processen var lidt underlig.

29 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Billigst og hurtigt.

Fandt min vare billigst hos SP og betalte online. Kort efter modtog jeg bekræftelse og senere fulgte en besked om restordre på trods af, at varen stod i butikken i KBH. Da jeg kommenterede dette, fik jeg besked om at butikken ikke havde mandskab til at afsende ordre (stod ikke på hjemmesiden), men at de havde fundet varen i Sverige og at de straks ville sende min vare.
Jeg bestilte mandag og modtog varen torsdag. Jeg er meget tilfreds.

11 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

For sen levering

I følge jeres hjemmeside kunne man forvente at få leveret sin julegave inden den 24 december, hvis man bestilte inden den 21 december. Trods at vi bestilte vores gave den 15, modtog vi den først den 27.

22 december 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Tak for din anmeldelse, og vi beklager meget forsinkelsen i leveringen.

Vi vil gerne i kontakt med dig for at se, hvad der forårsagede forsinkelsen i din ordre, da det normalt ikke burde tage os så lang tid at levere.

Vi beder dig derfor venligst maile os på info@scandinavianphoto.dk med dit ordrenummer, så vi kan se nærmere på, hvad der er sket.

Du må have en rigtig dejlig dag. /Alberte A

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Huonoa ja hidasta

Paketti jäänyt ilmeisesti jumiin toimituksessa ja asiakaspalvelu ei tee asialle mitään. 1-3 päivää muuttunut 2 viikoksi ja edelleen odotellaan.

12 december 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Hei! Kiitos palautteestasi.

Todella harmi kuulla, että toimituksessa oli ongelmia. Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua!

Tästä linkistä löydät asiakaspalvelun yhteystiedot ja aukioloajat: https://www.scandinavianphoto.fi/asiakaspalvelu  

Ystävällisin terveisin, Scandinavian Photo, Christian

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Red flags

Zero customer service. The look and brand initially *feels* quite premium, but I've emailed them several times about their inoperative VAT field and they never get back to me. We even spoke to someone on the phone, but she fobbed us off and never followed up.

Luckily the orders have arrived so far and I guess that's the most important thing. But, speaking as someone who spends much of my time working with my own customers, their refusal to offer support is a huge red flag.

18 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Thank you Alex for your feedback.

We apologize for this situation and we are so sorry that you haven't received a response from us when you emailed.

We always strive for answering all our emails, therefor it worries me that you have not received a response and I am afraid that your emails, for example, may have ended up in our junk folder.

This should certainly have been checked when you were in contact with us by phone, we are so sorry for that.

I am happy to read that your order has arrived and we hope you will be satisfied with the products.

You are warmly welcome to contact us by phone (+46 770 77 11 00) if you have further questions, and we will be happy to help you. /Sarah J

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ingen retur trots skräp

Beställde kameror och mycket mer utrustning av Scandinavian Photo. 3 st Canon XA11 Professional. Jag förväntade mig inte underverk men det är kanske den sämsta kameran jag testat. Seriöst. Och jag har jobbat med film sedan 2005. Bildkvaliteten finns inte. Må det bero på för hårt komprimering eller för liten censor - men sälj inte kameran då. Och skriv inte att den är professionell.

Kameran blev försenad och vi gick på semester och sen när vi kom tillbaka tog det lång tid innan vi packade upp och testade kamerorna. När det väl blev gjort insåg vi hur dåliga de faktiskt var och kontaktade Scandinavian Photo för att få returnera dem och byta mot andra bättre kameror. Det ville de inte eftersom ångerrätten redan utgått (med råge faktist) men kamerorna är knappt använda. De skulle skicka detta till returavdelningen och återkomma men det har de inte gjort.

Jag har själv köpt mycket (både privat, som bolag och kommunalt) från SP men känns mig besviken på deras hantering av detta. Kommer i fortsättningen inte handla mer av dem om de inte kan styra upp detta ärende och sälja oss en vettig kamera.

Gäller ordernummer: FO1983486

24 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Tack Victor för ditt omdöme.

Vi beklagar verkligen att du inte har fått någon återkoppling när vi har sagt att du ska få det. Det är inget vi förespråkar och feedback som vi tar vidare internt hos oss.

Vi vill gärna komma i kontakt med dig angående det som hänt och har därför kontaktat personen som är skriven på denna beställningen med ordernummer FO1983486, eftersom det är den mejladressen vi har kopplat till beställningen i dagsläget.

Du är annars varmt välkommen att ringa till oss på 0770-77 11 00, och fråga efter Sandra, så kan vi tillsammans se över det som hänt.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag. /Sandra P

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lätt att få kontakt med kundtjänst

Lätt att få kontakt med kundtjänst, personlig bemötande, en fantastisk upplevelse helt enkelt. Profesionela med hjärtat på rätt ställe.

30 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Tusen tack för ditt fina omdöme. Vad härligt att läsa att du är nöjd med vår service! / Mickaela M

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

3 months and still waiting on order..

Placed an order for a very expensive canon ef lens 3 months ago, and still no delivery.

I realise the item is not in stock, but what's really frustrating is the only update I receive from Scandinavian Photo is an automatic email update every 3 weeks, saying 'the item is on order and still pending delivery'. Yes, I know that already.

Considering I've already paid SEK 22000 for my order, I would appreciate a more personalised update on my delivery. E.g. why is your supplier taking so long, what's the problem? Canon Sweden seem to have plenty of supplies available, so not sure what their excuse is.

This is not a small amount order, so I would expect better customer service from Scandinavian Photos instead of monthly automatic updates via email.

30 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Thank you for the time you have taken to write this.

We are so sorry to hear that you are not satisfied with our handling of you order and we would like to get in touch with you so we can take a closer look at your order for you. Please email your order number to us at info@scandinavianphoto.se, so we can take a closer look at the case.

Hope you have a nice day! /Fredrik JB

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Världens bästa service!

Köper alltid alla mina fotoprylar här! Världens bästa kundservice, så otroligt trevliga, hjälper alltid till med allt man behöver och går den extra milen för kunden varje gång! Snabba leveranser och har allt fotografen behöver. Ni är bäst!

17 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Scandinavian Photo

Antwoord van Scandinavian Photo

Stort tack Jasmine för ditt omdöme och fina ord! Vi blir så glada av att läsa att du känner dig nöjd.

Varmt välkommen åter! /Sarah J

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

stay away, what a joke lmao baffling people buy from this place

when i bought my product, it arrived and everything went like youd expect, the product itself seems to be faulty after 2 months, i send it back for repair and theyve now held it hostage for a quarter of this year, 12 weeks and no update. im so frustrated with this company and i wish i never bought from them, its like they think im stupid every time i call them.

when the product was gone for 10 weeks already, i call them asking for an update and they tell me "reminder that it might take between 2-6 weeks before youll recieve your product again since you sent it to us" its like its a prank or something, what a massive joke

3 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ringde ställde frågor

Ringde ställde frågor, fick bra med hjälp av proffs. Beställde fick snabbt svar att allt var packat och behandlat. Snabbt, trevligt och precis som man förväntar sig. Bra jobbat.

29 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Handlar aldrig härifrån igen

Beställde en dator som jag inte var nöjd med som jag bara använt minimalt och ångrade köpet och skickade tillbaka och av någon anledning så gör Scandinavian Photo ett godtyckligt avdrag på 1500 kr som jag ska betala bara för att ha testat datorn. Kommer aldrig att handla härifrån igen!

13 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Beställde en kameraväska som kom på…

Beställde en kameraväska som kom på utsatt tid fast den visade sig vara för liten för min kamera så jag använde den automatiska hjälpen på sidan och anmälde en retur och dagen efter kom ett mail med en returlapp så inget att klaga på där bara att returnera produkten så det gick smidigt och bra.

11 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ett trist ställe att besöka

Ett trist ställe att besöka. Jag skulle köpa nytt stort kamera paket. Jag hade ett inbyte, men dom stirrade på små detaljer och var inte villiga till någon som helst kompromiss med pris.
Nej dom kan jag inte rekommendera

24 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Plötsligt slut på lager

Beställde flera rullar av film som var i lager vid beställningstillfället. Får ett mail ett par dagar senare om att dem inte finns i lagret och på websidan har dem ändrat webblager statusen. Ingen förväntad leveranstid utan ber mig att "ha tålamod".

14 maart 2022
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer