Bedroevend.
Tsja, waarom zou je hier nog boeken bestellen? Het aanbod op hun site is maar een piepkleine fractie van wat je op Amazon of bol.com kunt vinden. De site vind ik verder niet helder vormgegeven en de zoekfunctie werkt belabberd. Toegegeven, de website is recent verbeterd maar het blijt nog heel ver achter bij de echte professionals (de eerder genoemde Amazons en bol.com's van deze wereld). De paar keren dat ik wel iets bij hen bestelde maakten ze er een rommeltje van: boeken worden te laat geleverd, bij afhalen in de winkel sta je ellenlang aan de ene balie te wachten waarna je weer bij een andere balie moet wachten om af te rekenen. En dan vinden ze het gek dat ze tegen het faillissement aan hikken.
De laatste keer dat ik een boek bij hen bestelde kwam ik er later achter dat ik een Nederlandse vertaling had besteld terwijl ik de originele Engelse uitgave wilde (die gegevens stonden ook allemaal lekker onduidelijk weggemoffeld op hun site). Ik wilde de bestelling -die nog niet betaald en niet geleverd was- dus annuleren. Dat zou toch met een druk op de knop moeten kunnen, denk je. Mmar bij Selexyz blijkt dat er geen knop of optie bestaat om je bestelling te annuleren, wat ik al behoorlijk slecht vind. Nee, je moet er op eigen houtje achteraan mailen en laten weten dat deze bestelling kan komen te vervallen. Waarna Selexys belachelijk moeilijk begint te doen. Annuleren gaat niet, volgens Selexyz, om een of andere reden moet ik maar naar de vestiging bellen waar ik dit boek zou ophalen om vanalles uit te leggen en ga zo maar door. Zo maak je dus echt geen reclame voor jezelf.
Beste Selexyz, als zoiets simpels als een order laten vervallen bij jullie al zo een gehannes oplevert snappen jullie niet hoe een webwinkel werkt. Zoek het zelf dus maar uit. Ik haal mijn boeken voortaan wel bij webwinkels die wel een fatsoenlijke selectie en gevoel voor service hebben.








