The Exeter Reviews 

1.477
•
TrustScore 4 uit 5

4,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have had my health insurance for 5 years with The Exeter. Never made one claim. Not even any advice sought from them. I was 54 years old when I started my cover. I’m ultra healthy and exercise... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

My experience of having treatment authorised and payment for treatment is excellent. The reason I cannot give five stars is the increase in premium having utilised the service. Mine went up almost 100... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My Husband & I have been members of "The Exeter" for over 40 years.My Husband died in 2020, I decided to renew my membership. Whenever I phone for a claim, advice or information your staff membrr... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service, amazing staff with so much care and knowledge, I feel really valued and cared for at a very vulnerable part of my life, after a severe health scare, being part of the Exeter really he... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Verzekeringsmaatschappij

Geschreven door het bedrijf

Welcome to The Exeter. We're an award-winning healthcare and protection insurance provider with over 100 years of experience supporting our members when they need us most. Your feedback allows us to evaluate our performance and provide you with the best possible products and services.

Free access to HealthWise, our member benefits app.

As a member of The Exeter, you and your family have access to HealthWise, helping to keep you healthy and happy every day.

Contactgegevens

4,0

Goed

TrustScore 4 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 98% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,0

Alle reviews

(1.477)

351 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We were conned

We were conned . We have subscribed to this insurance for 1 year without claim having opted for the most comprehensive coverage. ( so far costing in excess of £2k ) . My wife has had recent issues with her knee. Got a referral as required for an mri scan and Exeter refused simply saying she’s not eligible. I am fuming . There was a problem with her knee but was more than 10 years ago and appeared to clear up . If this company are not willing to fund a few hundred quid for a scan then they are not worth another penny of my hard earned cash . Direct debit cancelled

26 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Trevor, thank you for leaving a review, I am sorry to hear of your experience. If you would like us to look into the matter further or if you would like to raise a complaint, you can contact our Claims Team on 0300 123 3253 . Their hours are 8am to 8pm Monday to Friday and 8am to 1pm on Saturday. Many thanks Denise, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Former American in Wales

The Exeter has walked me thru a very frightening experience with grace, empathy & thoughtfulness. Helping me to understand how private insurance works with our NHS. They have made the very complex case I've found myself in so much easier, less stressful with their guidance, their day-by-day in patient/outpatient pay but most of all their show of compassion when I called with not knowing how to handle an admission, and then when to transfer to private hospital. Exeter is far above & beyond any other. This is from one who knows insurance & knows it well. An insurance company who treats you right! The NHS is good but Exeter was treating me from the start, got me diagnosed quickly with my private doctors, preconceived notions are not preexisting "conditions"-you'd be surprised, I was. You should give a call. I'm so glad I did. I'm so glad I have The Exeter by my side! So reach out to them I've just re-upped my contract with very minimal increase even after all I've put on them. Thank you Exeter. Here's to another much less eventful year. Signed~An Former American in Wales

19 februari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Theresa, thank you for taking the time to leave a review. I am so glad we were able to be by your side and help you achieve a quick diagnosis during what was a frightening experience for you. Many thanks Denise, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Income protection

I have been paying for income protection since 2023. Unforunately this has been a waste of money. The product was sold as a 4 week waiting period which would then pay out. This has not been the case. A claim was submitted on 15th December due to sickness from work. 10 weeks later I’m still waiting and unfortunately have had to return to work sooner than consultant would advise due to this. From discussion with the case advisors who have been extremely friendly and helpful I believe have been missold this product. This was sold as a 4 week waiting period and then the cover would pay out. There was only one exception mentioned on my cover and this was not the reason I was off work. Unfortunately the peace of mind that a cover like this is supposed to provide had not materialised. Deeply disappointed and unhappy with the ‘product’. I have raised this as a complaint however have no faith this will be resolved to my satisfaction.

23 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Lisa,
Thank you for leaving us a review and I am very sorry to hear that you have not had a good experience when making a claim on your policy. We aim to ensure that all of customers have a pleasant and prompt claims experience so I am very sorry that this has not been the case. You have mentioned in your review that you have already logged a complaint regarding the policy and its mis-sale. If you would like to contact the Income Protection Team for any other queries or to discuss your complaint, you can do so via 0300 123 3201 option 1 (9am-5pm Mon-Fri) or via email ipclaims@the-exeter.com.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really happy with our health insurance

Really happy with our health insurance, so easy to deal with, claim process easy and quick great communication. Would not hesitate to recommend

31 oktober 2025
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Nick,
Thank you for taking a moment to leave us a review. I am very pleased to hear you have found us easy to talk to, had your claim handled quickly and would recommend us to others.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The end of my business

I believe I was sold an income protection policy by The Exeter Friendly Society that was never suitable for my circumstances as a self-employed person.

For six years I paid monthly premiums between £38 and £60 for what I believed was peace of mind. The policy was quoted on the basis that it could pay up to £2,500 per month if I became unable to work. However, when I recently suffered a serious injury and was medically unable to walk, drive, or even carry out basic daily tasks, making a claim turned into a nightmare.

From the beginning the claims process was extremely difficult. I could not access my policy through their online portal despite entering the correct policy number and date of birth. I repeatedly reported this issue and even sent screenshots, but was told there was nothing they could do. This meant I could not check my details, update my address, or manage anything about my policy.

Communication with the claims team was also very poor. Medical documents I sent were said to be missing, emails often went unanswered, and I had to repeatedly chase updates. At times it felt as though the claim handler wasn’t even sure what evidence was required.

During one call, when I was already extremely stressed and close to tears trying to understand what was happening with my claim, the handler asked why I was “laughing.” I was completely shocked by this comment as there was nothing remotely funny about the situation. After weeks of trying to get answers and being unable to access my own policy information, I ended the call because I was becoming too upset.

I have been self-employed for seven years and, based on my tax returns, my income has never reached the level that appears to have been used when the policy was originally quoted. As a result, despite paying premiums for six years and never making a claim before, the amount they say they will pay is only £194.48 for two weeks.

I took out this policy in 2020 during the pandemic when my father, who worked in insurance for over 30 years, encouraged me to protect myself in case something went wrong. Sadly, when I finally needed the protection I thought I had paid for, it simply was not there.

Because of my injury and the lack of support from this policy, my business is now likely to close. Instead of the security I believed I had been paying for, the entire experience has been distressing, confusing and deeply disappointing.

If you are self-employed or run a small business, I would strongly advise you to carefully check whether this type of policy would actually cover your real income before purchasing.

19 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Nicola,
I am very sorry to hear that you are unhappy with the service, portal issues and claims experience you have had.
I have referred your details to our complaints team so they can review the experience you have had, they will contact you directly.
We appreciate you taking the time to leave us such an honest review and would welcome the opportunity to investigate further and hopefully reach a resolution.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service fantastic to deal…

Excellent service fantastic to deal with so helpful 10/10 service

18 februari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Mr. Ingleby,
Thank you for taking the time to leave us a 5 star review. I am very pleased to hear you are happy with the service you have experienced and found our staff to be helpful.
Many thanks- Ruby, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have recently made my first claim for…

I have recently made my first claim for medical treatment through The Exeter, and my treatment is ongoing.
The instructions on how to engage with the claims process was clear, and all communications were helpful and positive.
This was very reassuring. Thank you.

7 januari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi JJ, thank you for taking the time to leave a review. I am so glad to hear that my colleagues have ensured that the communications for your first claim with us have been helpful and positive. Wishing you all the best with your treatment. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Request for over of corneal transplant

Request for over of my corneal transport refused for one year until I contacyed your chairman. Even ten it took 5 months after my claim to extract the money from you.
I guess all's well that ends well but...

2 september 2025
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Andrew, thank you for leaving a review. I am sorry to hear of your experience with the length of time involved for you in making this claim but I am glad that it was resolved eventually. If you are happy to provide your policy information to our Member Servicing team, we will be able to provide this as feedback to our claims team. Our telephone number is 0300 123 3201 and we are open Monday to Friday 8am to 6pm. Alternatively you can email us at member@the-exeter.com. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Simple and quick to book procedure

Booking a procedure to remove a cataract. Super quick and easy through the Exeter.

12 februari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Lisa,
Thank for taking a moment to leave us a review. I am very pleased to hear that booking your treatment was quick and easy, and we wish you all the best with your procedure.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to deal with

Easy to deal with . Always act on requests quickly and accurately

4 februari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Mrs Perrett, I am really pleased that you have found us easy to deal with and that my colleagues have acted on your requests quickly and accurately. Thank you for taking the time to leave a review. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

In my interactions with the Company I…

In my interactions with the Company I have always found them to be empathetic and helpful.

20 januari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, NAGD,
Thank you for taking the time to leave us a review. I am delighted to hear you have found staff at the Exeter to be helpful and empathetic.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

12 december 2025
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Mark, I am delighted that you received great service from my colleagues. Thank you for leaving a review. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Stephen,
Thank you for leaving us a review. I am very pleased your experience with us was easy and efficient.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer relations team are…

Customer relations team are knowledgeable and helpful but not always easily available to get through on the telephone. Once contact made response time and accuracy is good.
Choice of three consultants at my chosen hospital worked well.

17 december 2025
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Robert, thank you for taking the time to leave a review. I am really pleased you have found our customer services team to be knowledgeable and helpful but I am sorry that the wait times have been longer than usual recently. I am very glad the choice of three consultants worked well for you. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very well looked after my needs…

Very well looked after my needs referral and hospital and consultant’s choice

5 januari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Kirtikumar,
Thank you for taking the time to leave us a 5 star review. I am delighted to hear that you were well looked after throughout your experience.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Fantastic service so easy to deal with

Fantastic service so easy to deal with

2 februari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Danny, I'm so glad that you have received a fantastic service from my colleagues and found us easy to deal with. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Your claims staff need a little of…

Your claims staff need a little of training

11 december 2025
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, Shardanand,
Thank you for taking the time to leave us a review. I am very sorry to hear you are unhappy with your experience when you have contacted our claims team and feel they could have used more training. We always aim to ensure that every member feels they have been treated well, so would like the opportunity to investigate this further for you. If you would also like to discuss this or possibly make a complaint, you can contact our claims teams using the information below:
Private Medical Claims:
0300 123 3253 - Mon-Fri 8am to 8pm, Sat 8am - 1pm.
Alternatively, you may email them at pmi-claims@the-exeter.com.
Income Protection Claims:
0300 123 3201, Option 1 for claims. They are available Mon- Fri 9am-5pm.
Alternatively you can email them via ipclaims@the-exeter.com.
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Prompt reply to queries

Prompt reply to queries

10 februari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi Mr Mcpherson, thank you for leaving a review, I am really pleased that you have received prompt replies to your queries. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service

So far the experience has been excellent. Help when we were setting up the operation was friendly and appreciated.

24 oktober 2025
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Hi David, I'm so glad your experience so far has been excellent. Thank you for taking the time to leave a review, it is much appreciated. Many thanks Jessica, Member Servicing Specialist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They are staffed by extremely…

They are staffed by extremely professional people for whom nothing is too much trouble and they share basically brilliant when you contact Exeter and have been over 25 years

2 februari 2026
Logo The Exeter

Antwoord van The Exeter

Good afternoon, John,
Thank you for taking the time to leave us a review. I am delighted to learn your experiences with our staff have been professional and that nothing was too much trouble. Thank you for being a member with us for so long!
Kind regards, Ruby - Member Servicing Specialist.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer