Vogelbescherming Nederland Reviews 16

TrustScore 2 uit 5

2,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Bedrijfsgegevens

  1. Dierenwinkel
  2. Vogelwinkel
  3. Veevoerhandel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Vogelbescherming Nederland: bescherming van in het wild levende vogels, vogels kijken, meer vogels in uw tuin, vogelgids en deskundig advies optiek


Contactgegevens

2,1

Slecht

TrustScore 2 uit 5

16 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Keurmerk Vogelbescherming.

Twee jaar terug via Bol nestkast Toronto gekocht met keurmerk van de Vogelbescherming. Inmiddels is het dak helemaal kromgetrokken en zitten er scheuren in. Er is een reet ontstaan tussen kast en dak. Vogelbescherming neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de producten waaraan ze hun Keurmerk geven en lossen het niet op.
Voor mij nooit meer een product met het "keurmerk" Vogelbescherming, geen donaties meer en geen lidmaatschap.

2 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Nestkast Seattle

Ik heb een nestkast type Seattle gekregen maar deze is zonder brute kracht niet te openen om schoon te maken. Lijkt er op dat de vogelbescherming geen rekening gehouden heeft met het feit dat hout uitzet. Model ziet er prima uit maar toch een minpuntje. Ik heb daar over gebeld en was een bekend probleem. Maak die klep aan de voorkant wat smaller dan is het probleem opgelost.

27 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Mussen en kauwtjes laten biologische…

Mussen en kauwtjes laten biologische vetbollen links liggen! Ze zijn normaal dol op vetbollen. Vanwege pesticiden verhaal 4 pakken x 6 vetbollen gekocht. Ze eten er al dagen niets van. Ik lees dat ze eerder zijn aangepast, omdat ze snel uit elkaar vielen. Ligt het misschien hier aan?

14 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Opgelicht door de Vogelbescherming

Opgelicht door de Vogelbescherming. Ik bestelde 50 vetbollen Supreme (volgens de website met insecten), en 4 liter Premium No Mess vogelvoer. Kosten: € 28.45. Wat ik kreeg: een zak opengescheurd vogelvoer (want zonder bescherming ingepakt) en 50 vetbollen zonder insecten. Ik stuur foto's en screenshots naar de Vogelbescherming om ze te ruilen voor de goede producten. Hun reactie: we kunnen hooguit 10% vergoeden voor de kapotte zak, en de insecten in de vetbollen zijn “onzichtbaar”… Ik mail terug dat zowel het etiket als fabrikant CJ Wildlife aangeven dat er geen insecten in deze vetbollen zitten, terwijl de Vogelbescherming die in de webshop wel belooft. Reactie Vogelbescherming: Wij hoeven niets te vergoeden voor deze fout, want u heeft 2 vetbollen opengemaakt toen u ontdekte dat er geen insecten in zaten....
Volgens het consumentenrecht heeft een consument bij een kapot geleverd product (de gescheurde zak) recht op een vervangend exemplaar, reparatie of zijn geld terug. Als een webshop een ander product levert dan ze beloven geldt hetzelfde, ook als de consument er pas tijdens het gebruik achter komt dat de webshop het verkeerde heeft geleverd (de verkeerd omschreven vetbollen). 17 e-mails later blijft de Vogelbescherming echter volhouden dat ze van de € 28.45 slechts 10% hoeven te vergoeden. Ook de website wordt niet aangepast omdat ze blijven vasthouden aan de "onzichtbare" insecten, terwijl de fabrikant zelf aangeeft dat dit een leugen is. Lees de andere 1* recensies hier, blijf bij deze webshop uit de buurt en koop je vogelvoer gewoon bij de Welkoop.

24 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Een dikke 10 voor de Vogelbescherming

Een dikke 10 voor de Vogelbescherming! Mijn hoogbejaarde vader, al 30 jaar lid van de vereniging, ontving zijn agenda en kalender voor het nieuwe jaar met een bijzonder aardige brief nadat hij telefonisch contact had opgenomen. Hij heeft geen internet en werd zeer vriendelijk en snel geholpen. Echt dikke complimenten en dank 💚!

19 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Wat een waardeloze webshop heeft de…

Wat een waardeloze webshop heeft de vogelbescherming. De wachttijden bij de klantenservice zijn iedere keer veel te lang (minimaal 15 minuten) en je hoort ook niet hoelang je nog moet wachte. Wel hoor je steeds dat "je telefoontje erg belangrijk voor ons is". Als dit zo is, behandel klanten dan ook svp op deze manier. Verder had ik een verrekijker besteld, betaald maar na een maand! nog steeds niet geleverd zonder tussentijdse updates. Al met al een zware onvoldoende! Ik heb gee 1-ster review gegeven omdat ik vogels te leuk vind.

1 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Jammer van die fraaie, duurzame silo

Ik woon in een flat, 4 hoog. Het was (en is) heel druk met allerlei vogels op het balkon. Eerder alleen vetbollen opgehangen, maar die waren binnen no-time kapot en opgegeten door kauwen en halsbandparkieten. Toen heb ik een "SingingFriend Energierolhouder Sam" gekocht. In het begin fijn, de vetbollen gingen niet meer zo hard. Nu hebben de bovengenoemde "boeven" de silo compleet kapot gebeten. Hij heeft het net geen 2e jaar gehaald. Jammer, mooi duurzaam ontwerp, maar ik ga iets anders zoeken. De kleinere vogels blijven nu weg en dat vind ik jammer.

14 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vandaag in Zeist in de winkel geweest…

Vandaag in Zeist in de winkel geweest hebben hier een flinke afstand voor moeten rijden vanuit brabant maar hadden hier veel zin in om aankopen te doen.
Eenmaal aangekomen een flinke domper helaas....2 medewerkers staan luidruchtig met elkaar te kletsen over zaken die een klant niet hoeft te horen ( moeder had problemen met de bank want kon geld van vader niet opnemen ?!?!)
Vriendelijk gevraagd of ik even mocht storen om wat te vragen...dit mocht.
Wat ik zocht zou niet bestaan volgens dhr ... dhr verteld dat dit wel degelijk bestond en dat het ook op de website van de vogelbescherming staat....WIJ ZIJN DE WEBSITE NIET.. was het antwoord.
Dhrging het vragen achter aan collega....en ja hoor het bestond wel en het was besteld zou volgende week binnen zijn...
Netjes gevraagd of ik het nu zou kunnen betalen en dhr het dan wilde toesturen naar mijn adres.
WIJ VERZENDEN NIETS....
Dhr verteld dat ik niet weer uit Brabant kom rijden om het op te halen.
Collega erbij gehaald maar bleven bij standpunt
WIJ VERZENDEN NIET....
Jammer om zo behandeld te worden want het ging bij ons niet alleen om DIT artikel maar hadden ook nog een verrekijker gezien die we wilden kopen en 2 boeken,vandaar de reis uit Brabant
want wij hadden vandaag een besteding gedaan als jullie ons op een waardige manier hadden geholpen
Van een bedrag van € 930,00 euro.
Onze tip
Neem vrijwilligers die wel gemotiveerd zijn,er zijn mensen genoeg
Die FLUITEND naar hun werk gaan.

28 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wat er door iedereen gezegd wordt geld…

Wat er door iedereen gezegd wordt geld helaas ook voor mij. Maar dan met de kanttekening dat ik nog wel werd teruggebeld na een mail van mijn zijde. Maar verder waardeloos, smoesjes, aan het lijntje houden. Vervolgens niks leveren. Ben vandaag naar de concurrent/ tuinwinkel webshop gegaan, besteld en direct dezelfde avond een track and trace. Kijk zo hoort het te gaan en als het 3 dagen duurt, ook prima. Maar niet 4 weken aanget lijntje houden voor nop.

25 februari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

klantonvriendelijk bedrijf

Op 4 februari 2020 diverse vogelprodukten gekocht, op 8 februari 2020 zegt vogelbescherming dit verstuurd te hebben. 12 februari 2020 is het pakket nog niet binnen. De track en trace geeft aan dat het pakket nooit is aangeboden. Vogelbescherming geeft aan dat de levertijd van PostNl 5-10 dagen is. Echter niemand weet waar het pakket is. Gevraagd of een nieuw pakket opgestuurd kan worden of het geld terug gestort kan worden. Vogelbescherming geeft aan hier niet aan te voldoen en ik moet wachten totdat het pakket geleverd wordt. Maar waar het pakket is is niet bekend. Klantenservice heeft geen interesse in de klant en doet ook geen moeite om uit te zoeken waar het pakket daadwerkelijk is. Hoewel ik erg begaan ben met de vogels zal ik geen donatie meer doen aan de vogelbescherming en zal ik mijn bestellingen voortaan elders plaatsen. Klantvriendelijkheid dat woord kennen ze hier niet!

12 februari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

klantonvriendelijk

ieder jaar koop ik bij de vogelbescherming in Zeist een agenda. Ook dit jaar, maar om binnen te kunnen komen moet je eerst een afspraak maken. Helaas kan dat niet, tenwij je een fototoestel of een verrekijker wilt kopen. Ik werd telefonisch doorgestuurd naar Venray. Toe ik meneer zei dat dit mij allemaal een beetje boos maakte wilde meneer niet zo aangesproken worden. De agenda heb ik inmiddels met 5 euro extra kosten.
Hoe klantonvriendelijk kun je zijn.....
Vandaar dat ik mijn lidmaatschap opzeg.

24 november 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Gesjoemel met verzendkosten

Bestelde een paar speldjes en betaal 4,99 aan verzendkosten! Maar krijg geen track en trace want ze hebben het als brief verstuurd, niet erg netjes.

17 september 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Nog geen bestelling ontvangen/ trage bezorging

Ik ben al 6 jaar lid van Vogelbescherming Nederland. Van vogels hebben ze meer verstand van dan pakketjes versturen. Op vrijdag jl een bestelling geplaatst. Brievenbuspost. Ik weet het, ik ben verwend. Bij al mijn bestellingen bij webshops is het vandaag besteld morgen in huis. Ook als het brievenbuspost blijkt te zijn krijg ik nog een track & trace om mijn pakket te volgen. Contact gehad met de webshop en met Facebook, ze konden mij helaas niet helpen.Tja geen track & trace hè.Maar goed ik ben ook panellid van de Consumentenbond, de verantwoordelijkheid ligt bij de webshop en niet bij de consument.De volgende bestelling toch maar weer bij Vivara! Gelukkig druppelen mijn andere bestellingen wel lekker binnen.

28 november 2017
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer