YSL Beauty Reviews 

123
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I never received my package and I have reason to believe the delivery person stole it! YSL Beauty uses a shady delivery service called GLS. I was home at the time of delivery and went to answer the do... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I really wish I had read the reviews…. Clear on tracking with Evri that the parcel has been lost for over 14 days - out of pocket for over £100, which is a lot of money for me and customer service don... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful experience with order,arrived late,dirty,wet,customer care promised to resolved it,however did not do nothing.Each time send or tell different things, however it is just waist my time. Don't acc... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered some cosmetics ,order was processing e mail information etc - Then today got an email saying my order has been cancelled- out of stock- does their systems not recognise stock position on ord... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Cosmetica winkel
  2. ook in
  3. Cosmeticawinkel
  4. Cosmetische producten leverancier
  5. Parfumerie

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Discover YSL Beauty by Yves Saint Laurent: makeup, perfume, skincare, nail polish, mens products and more. Official secure online boutique for all YSL products, expert beauty tips & exclusive offers.


Contactgegevens

1,7

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

123 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 71% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,7

Alle reviews

(123)

16 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never again!

I never received my package and I have reason to believe the delivery person stole it! YSL Beauty uses a shady delivery service called GLS. I was home at the time of delivery and went to answer the door but found it odd that there was no package. I caught a glimpse of a man walking away with a box when I looked outside. Since he took a picture of the delivery before taking the package back, GLS did not care about what happened. YSL responded the same way. I'm kind of shocked that a large company would choose an unreliable delivery provider if they're not going to acknowledge stolen packages. A lot of merchants offer some kind of assistance for resolving cases of theft; YSL simply doesn't care. My mistake was not checking which delivery service YSL uses because I definitely would not have made my purchase had I known the company. It's disheartening that I'm now out over $300 with no chance of recouping the loss. Customer service is quick to dismiss claims even for returning customers. This was enough to convince me never to purchase from them again.

18 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hello,
We are truly sorry to hear about this distressing experience with your delivery and understand how upsetting this situation must be. As this Trustpilot page supports our UK consumers, we do not have access to US orders or delivery partners. Please contact our US Consumer Care team directly through the official US website so their team can look into this order for you.

Thanks

The YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I really wish I had read the reviews…

I really wish I had read the reviews…. Clear on tracking with Evri that the parcel has been lost for over 14 days - out of pocket for over £100, which is a lot of money for me and customer service don’t care. What a scam they are operating.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hello, we understand your frustration regarding your delivery and are truly sorry to hear this has been your experience. This is certainly not the standard of service we hold ourselves to, especially when tracking shows your parcel has been delayed for so long. Please can you respond to our request for further information so we can look into this.

Thanks

The YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fragrance POND WATER

I ordered my usual fragrance from here (Supreme Bouquet) which is from the gold collection and by no means cheap.
It arrived it decent time with a lovely sample tray of all their fragrances from that collection. However, the star of the show literally smelt of nothing and the liquid is really really off colour. Like someone’s emptied it and filled it back up with water. I contacted YSL yesterday with an email AND a form on their website and as of yet have heard nothing

FOR REFERENCE MY CASE IS NOT RESOLVED IVE GOT TO SEND IT BACK AND NOW WAIT AGAIN

17 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hi, we are truly sorry to hear that your bottle of Supreme Bouquet did not arrive in the impeccable condition you rightly expect from YSL Beauté. We can see that a response was sent from the consumer care team the next day and your case has now been resolved.

Thank you for taking the time to leave a review.

The YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Will my £50 voucher ever return from the war?

I mistakenly took my negative review down too early, thinking perhaps YSL could get 2 stars perhaps...ALAS...

See I ordered Le Vestiaire Discovery Set. £98. "Purchase this and receive a £50 voucher towards any Vestiaire bottle" Ooh perfect. I want to try babycat, and if I like it I will use that voucher on it.

The item arrives. There's no voucher, not in the box, nor in my inbox. I contact YSL Beauty. They initially reply that because I used a welcome code, I wouldn't receive the voucher per their terms. This is not suggested anywhere, on the promotion page, nor at checkout. There is no indicator anywhere a promo code would cancel out a voucher for a future purchase.
This is where I get politely P***** off. I had already screenshat their terms and conditions for the product purchase, which said no such thing. Their full website terms ALSO do not say this. I still have those screenshots. When I tell them this and provide my evidence, they say that they did send it, and it should be in my spam if not my main inbox, but they say this without acknowledging their past email or my response.

I ask them to please actually read my last email. No response. I haven't been abusive or anything throughout this whole experience btw.

Then I leave a very annoyed review here, and they pop up (10 days ago) and apologise, to check my spam again and confirm if I have it or not. I say I do not. 2 days later they say they will update me very shortly.

8 days later and I still do not have my voucher nor any kind of response from YSL. I even asked 3 days ago if there was any update and haven't even had a generic reply.

This started in the middle of June, we're now approaching the middle of July!

This is a huge disappointment from a Luxury company.
I don't know that I want to even order Babycat at this point despite falling in love with it.

ETA: They emailed me after I posted this, and told me I'd receive my voucher within the next week. I have not. I'm sure it will take at least 2 days to get a response, if I'm lucky.

ETA: Been about 5 weeks now and nothing to show for it. They have not sent this voucher within the week as stated. I contacted them to no reply 5 days ago.

Edited 5th August: Still no voucher, no communication, last email completely ignored once again. As you can see YSL replied to this review, but no contact from them privately. I'll keep updating this until there's a resolution but lol. Steer clear, this is no luxury experience.

19 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hi,

Thank you for leaving a review and responding back to our request for further information. We have passed this on for review.

Thanks

The YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor experience

Very poor experience, placed and order for a bundle and item was missing so I raised help request, first I got told it was too late to change my order, which wasn’t what I asked. And then I was asked to provide a hand written declaration for the missing item. Then over a week later and still no reply. Try treating customers who you have let down with more respect. Not good for a brand that is supposed to be premium.

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Misleading , poor communication and terrible customer service

I received a great beauty offer with an exclusive gift by e-mail so I purchased a number of items ( that a really didn’t need) the next day to get the fab gift! When it arrived the gift wasn’t included despite me checking it was added. I e mailed them but no one responded so ended up ringing and received really poor service. Thru told me there was none in stock when it had been packed even though it was a day after the offer and I hadn’t been informed. I asked them to check if any of the other gifts were in stock and they said my gift was actually now in stock but they couldn’t send it out on its own despite me never receiving it. All sounded ridiculous so asked to speak to someone who could help, a manager or stock manager and was told there was no-one else I could speak to. Appalling service which took me a lot of wasted effort time and money.

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not cruelty free

Have tried many YSL products over the years but will not go near this brand again after discovering that they are not cruelty free. Seen some heartbreaking content about animal testing in labs and will now only buy from strictly cruelty free brands. It’s 2026 - do better. Plenty other make up brands are completely cruelty free making it easy to buy premium make up without the guilt.

20 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hi Stephanie,

L'Oréal Group does not test any of its products or any of its ingredients on animals and has been at the forefront of alternative methods for over 30 years.

We'd encourage you to visit our website for full details on our safety practices, as some of the content circulating online may not reflect our current standards.

Thanks
The YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Be careful -Allergic reaction

Be careful -Allergic reaction
YSL All Hours Glow Foundation gave me an allergic reaction. Be careful if you have never tried it. I have purchased the foundation recently and firstly I have tried it with my regular primer and it gave me sort of dryish patches and sort of a cakey face, second time (the next day) i have tried just with my different primer thinking maybe the first primer disagreed or so, but it gave me more dry patches, so I thought to be sure that it's none of the primers, the third day i tried over a regular moisturizer and my face got burned, itchy, red, swollen and extremely dry. Had to go to the chemist to speak to someone as no sudo creme or other similar creams helped and calmed it down. Contact dermatitis I got from this foundation. I had to take antihistamines for few days, medicinal cream and buy a completely new skin care with ointment in it.
Reported originally to Lookfantastic and got a refund although they said to dispose the foundation immediately.
Also reported to YSL as it took me all week to heal, I have developed not just dry skin,but also wrinkles too and it took just over a week to get better, but all week I was at home putting creams few times a day to calm my skin down and add moisture. Now 4 days and no reply from YSL after the original email and their basic reply about so called "individual sensitivities"and basically it's not their responsibility, quite patronising response considering none of the drug store foundations caused me any allergies through out the years before and the "luxury" brand one does. I found this very condescending.
Not happy about spending extra money on the medication and the new skin care that I didn't need at all either.
So be warned, how they advertise this foundation with glossy, fresh face look and it's not it and it wasn't even giving that glow like the advertising showed so that's also false.

2 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Matita labbra pessima

Matita labbra pessima! Non si stende, non riesci a non fare la riga netta e non dura neanche 5 minuti se metti il gloss…Sinceramente per il prezzo è scarsissima

6 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hi Federica,

Thanks for taking the time to leave a review.

Please note you have left a review on a YSL Beauty UK Trust Pilot page.

If you are unsatisfied with a product, we would advise you to contact consumer care.

The YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Misleading “Complimentary Gift” – Poor Communication and Frustrating Complaints Process

I placed my first order with YSL Beauty on behalf of an elderly relative who wanted to give the perfume as a gift. I requested the complimentary gift box for this reason, but it was not included in the parcel, and there was no notification or apology.

YSL initially claimed I hadn’t requested the gift box because it didn’t appear on my invoice. I provided proof that it was ordered, yet the response remained dismissive.

During the process, they offered a 20% refund off my order, which I promptly accepted, and then they rescinded it, informing me that I had misunderstood, and it was infact 20% off a future purchase! They only honoured it when I pushed back but this took multiple emails and a letter sent in the post to their head office. They then cited their Terms & Conditions to justify not including the complimentary item, but a T&C cannot override the Consumer Rights Act if the advertised item influenced my purchasing decision (which it did).

After some back-and-forth, they finally issued a partial reimbursement—but only via their cumbersome CANDEX system, which caused additional inconvenience.

Other TrustPilot reviews suggest this is common practice for YSL: advertising free gifts or complimentary items, failing to supply them, and then only offering vouchers for future purchases over a certain value. The alternative was to return the whole order for refund, which seems ridiculous.

I am raising this issue with Trading Standards as it seems unfair and potentially misleading to future customers. I hope YSL improves their communication and customer service to prevent others experiencing the same frustration.

UPDATE
Despite responding immediately to YSLs request for information on my order, I am disappointed that no one has been in contact with me yet.

16 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hi Clarity&Care,

We have received confirmation that someone did get in contact with you and we now consider your complaint as closed. Thanks again for taking the time to share your experience- reviews like these do help us improve.

Thanks

The YSL UK Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everything was as expected

I was worried after reading the reviews but I ordered a bronzer that is constantly out of stock. I ordered it and it arrived in a couple of days. I also got email notifications although they were delayed.

14 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hi Laura Essence,

Thank you for taking the time to leave a review.

We would love to hear about you email notification experience so we can improve our service. Please could you send us some further information as requested.

Thanks

The YSL UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Appalling customers service

Appalling customers service!
My parcel has been lost in transit with Evri. I’ve tried to contact the courier, but they are not responding.
Had they advertised that it would be shipped via Evri I wouldn’t have bothered ordering from YSL in the first place.
I’ve now contacted YSL to be rudely told there’s nothing they can do about it!
How about using a courier service you can actually liaise with in the event of expensive parcels going missing!

13 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Dear Katy,

Thank for taking the time to leave a review. We are sorry to hear your order hasn't been delivered yet. Should you not receive your order by 22/01, we would then consider the parcel as lost and we invite you to contact the consumer care team who can support you on the next steps. Whilst we understand this isn't the news you were hoping for, the team has to allow for a time period to pass before confirming an order as lost as it may still be delivered.

Thanks for your understanding

The YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Order was cancelled- Out of stock !!

I ordered some cosmetics ,order was processing e mail information etc - Then today got an email saying my order has been cancelled- out of stock- does their systems not recognise stock position on orders- clearly not . I’m left hanging now maybe go to selfridges tomorrow and buy Bobby brown or Dior for my wife instead!! I can’t recommend this service and the reviews tell the story !!!Did not do my research first - my bad!!

22 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Dear Ian,

Thank you for taking the time to leave a review.

We will ensure your review is passed onto our internal teams for further review.

Thanks

YSL Beauty UK Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Missing items and awful customer service

Some of the samples AND free gifts were missing which was EXTREMELY disappointing as I placed the order for these items in mind (A bag, mirror and lip balm were the missing items). Customer support was EXTREMELY unhelpful and only offered a code valid for a month where I had to spend minimum £80, so my items are missing and you expect me to spend £80? Awful

21 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo YSL Beauty

Antwoord van YSL Beauty

Hi Mal, thank you for leaving your review. We are sorry to hear about your experience. Unfortunately our systems don't allow us to resend samples which is why a code was offered. With regards to the gifts that were missing from your order, we would like to look into this with the consumer care team. We will request further information and look at this with the team.

Thanks

The YSL Beauty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Items missing and parcel damaged

Parcel was damaged and items missing, poor customer service from ysl, had to fill in some handwritten statement that was still not good enough, raised the issue with PayPal as items missing to skip the gruelling process of raising an issue with ysl.

Evri didn't knock at door but left my parcel in dustbin, nothing says luxury like evri's delivery practices.

2 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fair service.

A lot of bad reviews, but I've received what I bought.
I didn't get a delivery confrimation for 4 days after purchase which was a bit concerning, but after a call to their customer services team (no robots!) to check, it was shipped the day after and our Evri driver delivered the goods today :)

9 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I would give zero stars if I could !!

I would give zero stars if I could !!! I’ve ordered twice now and had the worst experiences on both occasions, I would avoid this place like the plague !!! Be warned.
First time I ordered my items were damaged, second time round items were missing. And they said I could only get a refund by returning everything I ordered even the missing items, which makes no sense, I’m not a magician. I have been in touch with customer services a few times since and have got no reply, I returned all the items sent to me and have recieved no refund, so am £200 out of pocket !!!!!
I hope this helps anyone thinking of purchasing from here !!!

4 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely terrible service from them

Absolutely terrible service from them. I see I'm not the only one suffering with their issues with Evri! Evri told me the package is "lost" but then YSL insist on my waiting 14 days - without even sending it out again, only a refund! Only offer of compensation was a 15 percent coupon for my next order - what, so it can just happen again? Avoid like the plague.

23 september 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer