We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Spoken to both Nicola and Tobyn at Bell tent re general queries and getting damage rectified that wasn't their fault. The outcome was great, I got a response back within a few hours to my te... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The elastics used to attach the tent are not UV-resistant and were therefore brittle after a short time. Bell Tent has admitted that the rubber rings are not UV resistant, but believes that the proble... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

We're very happy with our bell tent which we've used loads over the last 6 years. i am now having some trouble with water coming in over the Aframe but am completely unable to speak to anyone for advi... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

The website at belltent is great and offers lots of great glamping products. Unfortunately, when we ordered it took two reminder emails and a threat to report them to the credit card company before... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kampeerwinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Bell Tent UK was founded in 2006 after a ‘eureka’ moment in a field, and it was decided then and there to bring quality canvas Bell Tents to the UK at a reasonable price.


Contactgegevens

3,6

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

118 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great business and products.

Spoken to both Nicola and Tobyn at Bell tent re general queries and getting damage rectified that wasn't their fault.

The outcome was great, I got a response back within a few hours to my text query and Nicola also picked up when I called to resolve something.

The quality of the product is great and their attitude is also helpful.

Cant ask for more than that, ive noted a few less positive reviews, but bear in mind a small business doesn't have a large team waiting to answer the phone, that said, I got my issue resolved very promptly and without making too much effort.

Great product. Friendly staff, all good !

27 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The elastics not UV resistant

The elastics used to attach the tent are not UV-resistant and were therefore brittle after a short time. Bell Tent has admitted that the rubber rings are not UV resistant, but believes that the problem is due to our tent being outside for a serveral weeks. After some tedious email correspondence, Bell Tent offered to supply free replacements of the same quality at a cost of £19.99. We have decided against this and will look for another, more permanent solution.

16 november 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

I bought an awning for my bell tent. At first outing I noticed a tiny hole in the canvas. Customer service was exceptional.I was offered various options by return email and my choice was sorted straight away. All very straight forward and communication was a pleasure

16 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi Bridie. Thanks so much for taking the time to right this review! We are so pleased we were able to help sort out the issues you had with your awning. Don't hesitate to get back in touch if there is anything else we can help with! Thanks, Chloe - Bell Tent UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I give belltent.co.uk 5star rating…

I give belltent.co.uk 5star rating because of the help I received while in contact with them. Chloe went out of her way to hook up a phone meeting with the CEO, They both spent time to educate me on canvas bell tent glamping and what I needed to think about before setting up my own glamping business.

Thanks Chloe!

17 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi Malcolm. Thank you for taking the time to write such a nice review! I'm so glad the MD and I could help you with your new glamping set up. Don't hesitate to give us a call if there is anything else we can do to help! Thanks, Chloe, Bell Tent UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing Bell tent dreams

Bell tent dreams were amazing from the time I booked for my
Daughters 30th birthday, they answered all my questions and provided a great service. The tent was beautifully decorated and admired by everybody who came to her birthday weekend. I would definitely use them again and can thoroughly recommend them.

14 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hi thank you for correspondence regards review. Wording of personal name removed.

Well thank you for your reply Belltent uk
Firstly we asked you if the stove could be the issue hence you kept us waiting 3 weeks for a reply from stove company.
Then you said we had used wet wood and suggested we treated the stove as a Furness. We then questioned the quality of the canvass which you said was the same. Your product has no warning of embers burning through the canvass and as stated in previous email and review we suggested you could add this to your product details a warning? Especially having had our first Ultimate Pro 5 metre and never having had the problem in the 4 years of its regular use.
Along with the same seasoned hardwood we purchase from local reputable wood supplier. We are now up to 16 patches of repair in your product. And you say it’s a minor aesthetic issue?
I have to disagree I think your new Ultimate model is an Ultimate waste of money and would strongly advise you put a warning regards use of wood burning stoves in your product.
Thank you again for your reply..

First bell tent, 4 years ago…..amazing. Great with frontier stove.Then upgrade to a new model, mesh pro, spent £1700 along with Orland stove which is awesome. Unfortunately, using seasoned wood made cinders that started to burn holes in the canvas. We questioned this and was kept waiting for a reply as Bell-tents said it was contacting stove company. Never had this issue with the first tent and used it all year round with never any burns. Stove Co said we had used poor quality wood which caused the problem though we used the same quality wood throughout with previous tent and had no issues. What Bell tent co don’t say is there is a danger of damage and I personally think buyer beware that although the new tents look awesome, I personally think canvas is possibly not as good a quality and to blame on stove company was just passing the buck . Four weeks later I was advised to buy patches as they will fix the problem. Yes, the patches would mend the holes but the tent company has lost our faith and I won’t be a retuning customer having spent a few thousand pounds with the company . Maybe a disclaimer would be appropriate Bell-tents uk encourages having stoves in your tents and using the right wood which we obviously had in our first model with never any issues . Buyer beware. The product looks amazing but we believe some issue with retardancy is the problem . Possibly different canvas. Disappointed as we have been good customers and won’t be returning. ,Poor service, bad communication and something to bare in mind when spending such an amount of money having had great faith in previous product. I don’t blame the stove company and canvas seems much thinner on new model though Bell tent uk deny this is the case.

14 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi JP,
We are really sorry that you are not happy. Looking through the many correspondences on this issue, we can see that your original issue was about the stove itself / using wet wood and you have now progressed to it being about the canvas.
We do not sell our tents as being fireproof, and any canvas product will get burnt if 'live' sparks land on it.
Your new tent is from our 'Pro' range and therefore is made from a heavier grade of canvas than the one you got 4 years ago but both will be affected in the same way by burning sparks.
From the pictures you have sent us, we can see that the panels around your stove hole have several little burn holes that you have sealed with Tear Aid or a similar product, so the tent is still fit for purpose, just slightly marked.
Again, we are sorry you are not happy and that we can’t help further, but our warranty does not cover these types of accidents as they are not a manufacturing issue.
Regards
Bell Tent UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I'm still waiting for a refund since I…

I'm still waiting for a refund since I returned a tent in May, it's now the end of August. I sent an email a month ago but no response. Tried phoning no answer.
Very slow response to emails from begining.

24 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi Caitriona,

Thank you for your feedback. We are really sorry for the delay in getting your refund to you!

We have been having some issues with our phone lines this week, due to technical issues with O2, which have since been resolved. Apologies you were not able to get through when you tried to call!

After you refused delivery, your return got lost in transit with the courier and did not arrive back at our warehouse. We were not made aware of this until you got in touch by email on 24/08/2021 to query your refund.

Our policy requires that we wait until the returned item arrives at our warehouse before the refund is processed. However, on this occasion, we were happy to offer your refund whilst the courier is investigating the whereabouts of your returned item, due to the length of time it had been missing.

I can see your refund has since been processed, but don't hesitate to get in touch if there is anything else we can do to help.

Thanks,
Bell Tent UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We ordered two Bajot side tables for a…

We ordered two Bajot side tables for a Bell tent,most other sites they were out of stock.
Tables delivered with care within 2days.
Fantastic product at a great price,couldn’t be more pleased.

27 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi Jeremy. Thank you so much for your lovely review! We are so pleased you love your handmade Indian tables.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing customer service

Amazing customer service . I had left it to the last minute to get an 18 th birthday present for my son . They guided me though choices and when I asked them if they could speed up the delivery - they made extra effort to have it shipped in a day for a small fee . They were friendly , helpful and knowledgable . The tent is great , really good quality , instructions are easy to follow with pictures. What a great company !

25 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi Emma. Thank you for taking the time to give us such nice feedback! We are thrilled we managed to help you find the perfect Bell Tent for your son.

We hope your son had a wonderful 18th birthday and that you all continue to enjoy your tent for many birthdays yet to come!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company

Great company, with top quality products. I've had one fo their tents now for 6 years and have reccomended them to many friends who are also delighted with their tents too !

30 juni 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Thank you for taking the time to get in touch! It's great how much you love your 6 year old Bell Tent and we are very happy to have been a part of that.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely Tent

I wasn't sure which size of Bell Tent to buy. There are usually two of us camping and occasionally three. Obviously the larger the tent the heavier, so I was hoping the 4 metre tent would feel roomy enough for 2 of us plus air bed and chairs and a small table.
I phoned belltent.co.uk and they invited me to view a tent at their warehouse and discuss my requirements.
I said that I liked the idea of buying a tough tent which could be used in all climates and the 4 metre Pro Mesh Bell Tent particularly appealed to me.
When I arrived at their premisis the team had a 4 metre Pro Mesh Tent ready to view. It wasn't pitched with pegs. They merely inflated it with what seemed like a leafblower. I stepped inside and immediately realised that this 4 metre version would be perfect.
I purchased the 4 metere Pro Mesh Tent tent and we have pitched it in our garden during lockdown and camped for a few nights in North Yorkshire during a very wet and blustery late August.
In heavy wind the air blows around and over the tent which feels very stable ,strong and secure.
It was lovely to be in a canvas tent and to be able to adjust the amount of ventillation by unzipping or zipping windows. No stiff necks in the morning from cold draughts!
I am extremely pleased with the quality and design of this tent and found the team at belltent.co.uk very freindly, knowledegable and helpful.

Paul

25 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Thank you for your kind words, Paul, we really appreciate you taking the time to write this review and give us feedback.

We're so pleased we were able to give you all the information you needed to help you decide which Bell Tent was perfect for you, and hope you had fun seeing our demo tent inflated with a bouncy castle inflator!

We're really happy you are enjoying your Bell Tent, come rain or shine. From the sounds of it, our 4 metre Pro Mesh Bell Tent was exactly what you needed.

Don't hesitate to get in touch if there is anything else I can help with!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Beautifully made tents

Beautifully made tents, great customer service 10/10

18 december 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi Florence, we are really pleased you love your Bell Tent! Thank you for taking the time to give us your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent outback frontier stove

Excellent outback frontier stove. Shame the little ash tray didn’t fit. I got so frustrated with it I put it in the bin. It just didn’t fit. 😤Otherwise it’s a great little stove and heats up my Bell tent Excellently!!!

27 november 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi there, thank you for your great feedback! We are very happy to hear you are pleased with your frontier stove, but are surprised at the issue you are having with your ash tray! If you want us to look into this, please do send us an email with your order information and we will be more than happy to help.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good Customer Service

Edit:

After posting this review the customer service contacted me. They tried their best to sort out my problem which took a lot of mailing back and forth. I honestly don’t understand some of the decisions they made which only seemed to complicate the matter (such as booking the collection of my flawed tent on days I made clear I was not available). However, I did receive a new tent in December after the flawed one was sent back.

I’m very grateful for all the work the specific CS employee put into getting me a new tent and I feel confident that they will offer great assistance with any possible problems in the future.

...................................................

I received my tent in June (which was flawed) and have been trying to get in touch with Belltent UK several times since then, with not a single reply from their customer service. It’s been four bloody months!

Now I understand that smaller businesses might be struggling this year but it’s getting absurd. Maybe it’s because I don’t live in UK and they don’t want to deal with the shipping cost, or maybe they do this with every customer.

Considering how expensive the tents are I definitely expected more from Belltents customer service. It’s not even like I asked for a refund. I just want another tent that’s not flawed.

If you decide to order from this company, cross your fingers and hope you don’t need to return it. Because you likely won’t be getting your money back, or a new tent for that matter.

17 oktober 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Bell Tent UK

Antwoord van Bell Tent UK

Hi Rasmus. Thank you for taking the time to update your review, we really appreciate your feedback.

We apologise again for any inconvenience in getting your faulty tent collected. We want to thank you for giving us the opportunity to get this sorted for you and hope you enjoy your Bell Tent!

Please don't hesitate to get in touch if there is anything else we can help with in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service from Belltent.uk

Amazing service from Belltent.uk. I showed up at their warehouse without an appointment and the gentleman there took it upon himself to show me the tents, comparing the 3m and 4m, highlighting the differences, taking the time to advise on how to pitch and re-pack. He even went above and beyond the call of duty when, upon finding out I had come on the tube, he drove the tent for me to the station. I’m really looking forward to our next camping trip but meanwhile, I cannot recommend enough the customer service from Belltent.

10 augustus 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very Good

Very pleased with the tent. Heavy duty, solid construction. Also ordered wrong part by mistake. Prompt response, no quibble money back.

28 juli 2020
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer