Booktopia Reviews 

1.316
•
TrustScore 3 uit 5

2,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The delivery that I paid for did not happen. Now for some ridiculous reason I have to drive 50km to Brisbane Airport to pick up a book that should of been delivered. That's a round trip of 100kms. Bu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Here is your guide to Booktopia: Ships next day: Ships in 3 - 5 days. Ships in 5-10 days: Ships in 15 - 25 days. Ships in 15 - 25 days: You should receive it eventually. Probably. The cherry... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Paid $80 for a book titled “100g+ protein per day meal prep guide” by KRKR. I received pixelated images, making it most obvious that they are likely downloaded from google, leading me to believe the r... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The book was delivered in a box that provides very good protection and is environmentally sound - no tape and no staples. Very pleased with Booktopia service.

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Boekwinkel
  2. ook in
  3. Hobbywinkel

Geschreven door het bedrijf

Booktopia - buy online books, DVDs and Magazine Subscriptions from Australia's leading online bookstore with over 4 million titles. Booktopia offers thousands of eBooks, daily discounted books and flat rate shipping of $6.95 per online book order.


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,8

Alle reviews

(1.316)

144 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this book store like the plague!

Made a purchase on 4/12/25 with the intention of getting the book by Christmas and it’s now 4/1/26 & I still haven’t received the book. Customer service doesn’t respond. Shop with Booktopia at your own risk! There are better more reputable online book stores out there!

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi,

Thank you for reaching out. I sincerely apologise for the delay of your order.

Please provide your order number and email address to assist you further.

~Luisa

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

smooth order and delivery

Zero issues with order. Came pretty promptly and exactly as expected. No delivery problems. Well wrapped and protected.

3 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Sarah,

Thank you for taking the time to leave us a review! We are so glad to hear that you enjoyed your experience with us and we would love to have you back soon!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Possible drop shipping.

I ordered some books as a Christmas present in early December.
Online they claimed it was in stock & would arrive well before Christmas.
After the delivery date came & went I contacted customer support who told me they were waiting for it to be shipped to their warehouse & would be another 2-3 weeks for them to even ship it to me.

I wouldn't have purchased if they had not claimed it was in stock. By the time I was advised it would not be here for Christmas I didn't have time to organise something else.

31 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Elle,

Thank you reaching out. We are sincerely sorry for the delay of your order and any inconveniences this has caused.

Please provide your order number and email address to assist you further.

~Luisa

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Would need to see more on what exactly…

Would need to see more on what exactly is written inside the books - was disappointed in written text especially in x1 book

15 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Wendy,

Thanks for reaching out.

All of the information that's listed on our site is provided by bibliographic sources, such as Nielsen, as they are the ones who distribute the information to retail sites such as Booktopia.

To know what is exactly in a book you can contact the Publisher of the book for more information on books.

~Luisa

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Terrible customer service ignored my…

Terrible customer service ignored my request to refund my order after 18 days and 2 requests to cancel on day 10 and day 16 when it became apparent from their website they were out of stock, after misleading me that it would be delivered in a week when ordered. I was only in Australia temporarily and have asked them again today to stop the order and refund, otherwise the more likely a waste of A$50 for me. Annoyed.

Update: Booktopia have contacted me and processed a refund, so changing improving my star rating although disappointed i'm pleased they followed up.

30 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Brett,

Thank you for reaching out. We do apologise for the poor customer experience.

To assist you further with your order, please provide your order number and email address.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

not so great xmas 2025

Hi, bought 3 books for my father who's in a nursing home not doing so great, but that is besides the point, purchased 1st of dec 2025, invoice said 10 to 15 days had work for 14 days then drove 2 days to see my father and brother on 20th dec 2025 arrived, no books notified booktopia reply on 22nd dec 2025 that books would turn up on 24th dec 2025 had 2 day drive back to work 23rd dec now my fathers xmas present will now wait 14 days for me to drive back down and give him his late xmas present thanks for ruining xmas.

22 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Troy,

Thank you for bringing this to our attention. We are sincerely sorry to hear that you had a negative experience with us and apologise for the issues this caused, particularly during Christmas.

Please provide your order number and email so we can sort something out for you.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

crap customer service, and undescriptive listings

Their descriptions are very poor. their cropped photos of book covers and poor descriptions with duplicate listings varying only slightly in price makes it hard to discern if you are buying the correct book, and their returns policy is crap, I was met with passive aggressive attitude when the book my husband tried to get me for christmas arrived and it was not the edition he thought he was buying, it is a smaller version with no sprayed edge that doesn't match the rest of my set, after giving attitude about returns for errors when ordering etc, were offered a store credit if we pay shipping to return it. Bugger that, better of just reselling it or gifting it on, I won't be shopping here again personally, their loss as I like to spend money on special editions and hardcovers. hope this company has the 2026 it deserves.

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Monica,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear that you had a negative experience with us. Please provide your order number and email address so we can look into this for you.

All of the information that's listed on our site is provided by bibliographic sources, such as Nielsen, as they are the ones who distribute the information to retail sites such as Booktopia.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Still no response or books !!!

Ordered 2 books 07/12/2025 for Christmas presents. They were in stock.

Hadn't received by 18/12/2025 so sent an email, received an auto response.

Still no books... 22/12/2025 sent another email to follow up as still didn't get a reply from the previous email .

Order was fir $94.00 and nothing from Booktopia.. I will send a refund request to PayPal.

If they didn't have the books available say so and I could have bought them from another book shop. !!!
Disappointing

22 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Susan,

Thank you for reaching out. I do apologise for the delay ands that your order has not shipped in the timeframe advertised.

Stock is still in transit to us, if you don't want to wait we can cancel and issue a full refund.

I do apologise for any inconvenience this has caused.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered book as Christmas present

Ordered book as Christmas present. Wrote two emails asking for an update as it was getting close to Christmas - didn’t get a reply.
Then two days from Christmas they said they couldn’t fill the order. If they had of responded to my first email I would have cancelled the order and gone somewhere else.
Won’t buy from booktopia again. Really poor service

22 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Chris,

Thank you for reaching out. I am so sorry that we were not able to fulfil your order in the timeframe advertised.

Please provide your order number and email address to assist you further with your enquiry.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers

Scammers! Fake reviews by Chinese and Indian review bots that Booktopia pay to leave good reviews! This company has zero integrity. They'll even go as far as falsifying postal tracking information and then delegate your email address to there spam folder when you ask about purchases not received.

13 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Bradley,

We’re sorry to hear about your experience and we take allegations like this very seriously. Booktopia does not pay for reviews or use bots of any kind, and we strongly reject claims of falsified tracking information.

If an order has not been received, we genuinely want to investigate and resolve it. Our customer support team does not block or divert emails, we have been facing a high volume of contacts during this holiday season and we are working hard to get to everyone as quick as possible, so respond time might take a bit longer.

We value transparency and accountability and are happy to assist further.

~Martha

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

First tried logging in, then order in limbo

First tried logging in, forgot password. They sent me a new one and I got in but could not do anything until I changed it. After doing that it wanted it again, over and over. Email with temp password said if I had a problem to log in to talk to them. How? The problem is I can't log in. Tried their chat and it said it didn't work. Gave up.
Went in as a guest and ordered and paid for a book, including absorbant postage. Status for a week and a half still says processing and they are printing me a copy just for me. Have tried contacting them three times to find out time frame and what it all means and get an email back saying somebody will get back to me. They never do. It's just common courtesy to get back to me. Since they've already gone broke once and appear to have no intention of fullfilling the order I intend to contact PayPal to try to get a refund.

11 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi John,

Thank you for reaching out to us and i apologise about the experience you had with us,

I do apologise about the delay with the response, this time of year we are very busy with contacts and we are trying out best to get through to everyone as quick as we can. All our books time frame are displayed on the website, but if you can provide me with the order number i can have a look at the order for you.

~Martha

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I’d give less than one star if I could

Placed an order on 19/11/25 for “in stock” items which said they would be shipped within 1-2 business days and received within 1-2 weeks. I AM STILL WAITING!!!!!

I have sent 4 emails with my order number with no response. I have used the chat box to speak with “Trish” who then sent me an email which I replied to immediately and got no response back.

My books are still “waiting to be picked” and now surely will not arrive before Christmas.

Customer service is incredibly poor and resolution of problems is non-existent as nobody replies to emails.

I will not be providing my order number again - look me up and reply to any of the other four emails I have sent instead.

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Annalisa,

Thank you for reaching out to us and i apologise about the experience you had with us.

I had a look at the order and i have reached out to the agent to get back to you today, we have been facing a high volume of contacts so i do apologise for not getting back to you as soon as possible.

~Martha

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Customer Service is horrid

Customer Service is horrid. Trying to reach this company is extremely hard.
My order has been lost and I am trying to forward an email from Australia Post. IMPOSSIBLE!

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Gaby,

Thank you for reaching out to us and i apologise about the experience you had with us.

If you are able to provide me with your order details i can assist with the lost order, you can also reach out to us on customersupport@booktopia.com.au

~Martha

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast shipping

Purchased a book for a gift for Xmas, great shipping arrived quickly.

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Claire,

Thank you for taking the time to send through a review. We are happy to her that order arrived promptly and in good condition.

We appreciate the positive feedback and thank you for your support.

~Martha

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Prompt delivery

Prompt delivery, the books arrived in good condition, sooner than I expected them. Fairly priced, alls good.

2 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Joseph,

Thank you for taking the time to send through a review. We are happy to her that order arrived promptly and in good condition.

We appreciate the positive feedback and thank you for your support.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Feels like a scam

Looks like I'm not alone in giving Booktopia a 1-star review. I seem to be having the same experience other people are having. My order has not been processed and it's far exceeded the time promised. I contacted customer service who assured me they were processing and sending part of my order while waiting for the other item to arrive in the country. But they didn't do it (I suspect it was an exercise in managing my expectations more than anything). Customer service is unresponsive. I've been patient and polite the entire time, but I'm really appalled at this point. I ordered two children's books as gifts in plenty of time for Christmas. I'll probably go through paypal for a refund. This just reeks of scam. Once they have your money, they don't seem to care after that. I'm never purchasing from them again.

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Anna,

Thank you for reaching out. We do apologise for the experience you had with us and for your order not shipped within the timeframe provided online.

To assist us further with your enquiry please provide your order number and email address.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

"processing" for 1 month

Order has been "processing" for over one month. No reply from customer service, after sending 2 emails trying to follow up.

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Jasmine,

Thank you for reaching out. We do apologise for the experience you had with us and for your order not shipped within the timeframe provided online.

To assist you further with your enquiry please provide your order number and email address.

~Luisa

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STILL A SCAM COMPANY

When Booktopia flat out lied to customers that they weren't going bust, I lost a lot of money on books I had ordered when they went bust.
Fast forward to now, I decided that surely they are better now since they returned. I ordered a book that booktopia promised to arrive in time for christmas, over a week later, I still had no tracking or email about my order being shipped so I sent an email. 3 days later I got a super casual reply saying they dont have it in stocks and it will be up to 3 weeks before the supplier sends it to them...2 WEEKS OUT FROM CHRISTMAS.
THIS COMPANY ARE LIARS AND THIEVES AND I AM SO ANGRY I GOT SCAMMED BY THEM AGAIN.

15 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Jade,

Thank you for reaching out to us and i apologise about the experience you had with us.

I had a look at the order and the time frame the supplier has provided us initially was 3-5 business days, but due to the delay on their end the book will arrive in our warehouse this week.

Again i apologise about the delay but unfortunately due to the delay being from the supplier end it's out of our control.

i will upgrade the order to express shipping, but if you no longer wish to keep the order please reach out to us and we can organise a refund.

Kind Regards
Martha

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Said the book was in stock and 5-10…

Said the book was in stock and 5-10 business days. Was a Christmas present. Book not arrived and they changed it to 'backorder' on their website after I ordered it and had paid extra because no other sites had the book. Be wary if they say book is in stock and it appears to be a scarce book elsewhere because they use third parties but dont disclose that. Many similar reviews.

3 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Dean,

Thanks for reaching out.

In stock items are shipped in 1-2 business days and not 5-10 business days from our Sydney Distribution Centre. If a book says it ships in 5-10 business days then it is not a stocked item and needs to be ordered in from a supplier.

Shipping timeframes can vary from supplier to supplier depending if it is a local or international supplier. Shipping timeframes can take anywhere from 3-5 business days, 5-7 business days, 7-10 business days, 10-15 business days, 15-25 business days and 15-30 business days.

~Luisa

~Luisa

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Extremely fast delivery

Extremely fast delivery, packaged very well and the prices are incomparable to other websites. I always love to order from here.

20 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Booktopia

Antwoord van Booktopia

Hi Matt,

Thank you for taking the time to send through your review.

We appreciate the positive feedback and happy to hear that the delivery was quick and you received your order without any issues.

~Luisa

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer