Buddi Reviews 

231
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to use website. Questions answered by knowledgeable staff, promptly. Equipment arrived quickly. Software easy to install, connect and operate. System tested and staff responded efficiently. Any c... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I purchased a Buddi on recommendation after having a couple of falls. I am elderly & live alone & my family wanted to ensure my safety should I need urgent help. Buddi provides this security. There we... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

My mum (93) has had buddi for a few years now and luckily enough has never needed their help BUT they always respond super quick to an alert, ringing mum or myself or husband who are her contac... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This company is excellent. Help is at hand whenever needed and the phone is answered promptly and problem sorted. Just wouldn’t be without it though when I am charging the battery it sometimes goes... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Thuishulp

Geschreven door het bedrijf

Buddi – a go anywhere, personal alarm with automated fall detection sensor and alert service.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

231 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(231)

18 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Now pleased with buddi

I am very happy with my current buddi, which I understand is the latest model and seems to be working OK. This is my 5th buddi, all the others packed up after the second recharging of the battery. I would have liked a longer strap as I have a broad wrist. I think a man with a broad wrist might struggle.
I had prompt service when the previous models were returned and new ones sent out, but it did mean that I was without a buddi for several days each time.
My only concern is remembering to keep my phone with me as I move about my home as the signal does shut off if I am in another room.

22 januari 2022
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Mrs Fisher

We are sorry that you have had so much trouble with the wristband! We do have a longer strap available for the newest version of the Buddi Wristband, so if you would like one sent out to you please let us know here, or contact support directly (referencing this) and we will have one sent out ASAP. They can be reached by email at support@buddi.co.uk or by phone on 0800 978 8800.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I think that Buddi is a good idea but…

I think that Buddi is a good idea but in my case it did not work well. Every time I went in to my garden to do a little light pruning the alarm went off.On two occasions when I had a fall the alarm failed go off. Your staff could not offer a solution and I had to return the Buddi.

13 januari 2022
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Johanna,

We are sorry the wristband was too sensitive for you! A member of our Customer Service Team should have been able to change the sensitivity for you, so we are frustrated to hear this did not happen but hope you have found another solution that you are happy with.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was for my mother in law who is 90…

It was for my mother in law who is 90 it gives us peace of mind that she is safe .Emergency calls are always answered by professional staff .

13 januari 2022
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Jayne,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The concept is brilliant-BUT

The concept is brilliant. However, it is impossible for my mother in law to get on and off on her own, for charging. The fastening is robust, for good reason, but she cannot get it on or off.

13 januari 2022
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Lisa,

We are sorry your mother in law is having trouble with the fastening of the wristband.

Our new wristband has a watch style strap which might be easier for her to use. Please contact support, referencing this, and we can send out a replacement for you. They can be reached by email at support@buddi.co.uk or by phone on 0800 978 8800.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We did not get on with it if your…

We did not get on with it if your mobile was off for any reason when you turned it back on buddi needed redoing never spoke to anyone even tho it was turned on and then just left alone nobody ever asked why or double checked on the elderly (92yr) woman that was meant to have it on over all it was a nice looking alternative to others out there however doesn’t work in fact my Apple Watch would be more useful complete waste of time and money wouldn’t recommend for anyone you love shop around the replacement for our family is fantastic and the same monthly payment with no upfront cost

13 januari 2022
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Katie,

We are sorry for any issues you experienced with your device. A member of our management team will be in touch shortly.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Substandard product & Poor Customer Service

My nan has fallen twice and the wristband did not trigger. To trigger the manual alarm it's extremely hard! She cannot press it and I'm not sure any elderly person could.

Customer service is about trying to find an angle to not provide a refund.

The second time she fell, their excuse was that the wristband was not charged and out of range. This is nonsense as she managed to reached for her phone whilst on the floor!

14 december 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Aaron,
We’re so sorry to hear your nans wristband didn’t alert following her fall, we’re hoping she is OK and wishing her all the best.
In order for our wristbands to work, they would need to be charged at all times. Sadly as the wristband had run out of charge at the point of the fall, it has no way to trigger an alert. Our Customer Service Team would love to help you get it back up and running if you wanted to give us a call on 0800 978 8800 and they’ll ensure that it’s all working as expected or can look at options of replacing with an alternative wristband which may have more suitable buttons.
Kind Regards,
The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Buddi wristband stopped functioning

Buddi wristband stopped functioning. Support was really thorough, requested wristband returned and replacement sent straight out. Support then was brilliant setting up and testing new wristband. Superb!

20 oktober 2021
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Irene,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had the Buddi on the regular setting…

I had the Buddi on the regular setting but it kept alerting people. Moved it on to the sensitive setting but even on that setting it would go off such as turning over in bed or raising my arm . I had to send it back for a refund.

20 oktober 2021
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Sue,

Thank you very much for taking the time to write this review. We sincerely apologise for the disappointment that you have had with Buddi and understand your frustration with the wristband's sensitivity.

While we do advise customers that this can be adjusted, we can see how this may not live up to expectations.

Once again, we do apologise for the past problems you have encountered but please rest assured our 24/7 customer service is always here to help.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service. Helped me quickly with my query and kept in touch with updates

20 oktober 2021
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Elena,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Immediate action!

Received my "buddi" wrist alarm yesterday. Very simple and clear instructions to set it up and running. As I was tucking myself up in bed last night it suddenly buzzed almost immediately I got a phone call asking if I was OK!
Very reassuring. Will be telling all my "Oldie" friends my story.

14 oktober 2021
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear David Patrick Allen,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wanted a replacement wrist band

Wanted a replacement wrist band. Advised would send link if i gave email address, which I did and ordered t via the link. ll very smooth

13 oktober 2021
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Robert,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Too many false alerts.

13 oktober 2021
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Anil,

Thank you very much for taking the time to write this review. We sincerely apologise for the disappointment that you have had with Buddi and understand your frustration with the wristband's sensitivity. While we do advise customers that this can be adjusted, we can see how this may not live up to expectations.

Once again, we do apologise for the problems you have encountered.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No fuss no questioning why simple and…

No fuss no questioning why simple and quick resolution to mums problem clip.
Staff fully appreciate why users need quick replacements and how the family rely on the fantastic sevice.

Well done.

13 oktober 2021
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Sancho,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Disappointed customer service and lack of empathy

A bit of a mixed review. The Buddy wristband and clip work well and the call response is good. Wearing of the clip is a bit cumbersome as it’s too big to wear around the neck, so my 80yr old mum has it in her pocket.
The issue is the wristband. It’s so difficult to fasten. A few times mum has thought it was on and then it’s fallen off.
I don’t see why the strap isn’t either expandable or that there are different options. I find it difficult to fasten, so my mums arthritic fingers have no chance
I contacted Buddi directly, although purchased from telecare (after all it is a Buddi product) and was told basically it was nothing to do with Buddi. Not very good customer service at all. Not impressed at the failure to assist elderly people to wear this product without hurting themselves putting it on. Your making products for all age ranges to use, however you must think about those abilities to wear your products. Wry disappointed in your customer service and lack of thought.

11 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear J Seddon,

We are so sorry for the experience you have had! Of course, despite being a Telecare24 customer, we would hope to give any Buddi user the best customer service possible.

Having spoken with Telecare24 we believe that the case has been resolved, however if you have any issues in future please do not hesitate to contact Buddi and our VP Connect will be immediately made aware.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Mixed review of buddi

The pros :
- device arrived promptly
- when it didn't link with phone on delivery, I called buddi and received prompt fix - instructions were to charge device
- tests so far have proven successful, I haven't had a fall, only pressed the alarm and those on notification list received notification
- device isn't all that obtrusive, it looks and feels like a fitbit device
- isn't too expensive to buy, monthly cost is reasonable

Ways to improve:
- supply the device charged up
- include simple 1 page instructions manual , what the light colours means, how to charge, connect to Google maps etc.
- improve app UI , it's not obvious how it works , e.g. to get settings you click on the "help" button !
- allow notifications to be sent to landlines

I've not tried it long to know how battery performs, if there are false positives alarms or it actually detects falls. Overall seems this product will be helpful

2 april 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Richard,

Thank you very much for taking the time to write this review! Your feedback has been very helpful and we will be mindful of it as we continue to work on improving our products.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A cost effective way of ensuring safety

A cost effective way of ensuring the wellbeing and safety of a loved one.
I have several faints and sometimes hit my head on the way to the floor, so this now alerts my husband who can check that I am ok, also with the help of the GPS tracker.
I can also buzz him if I have taken unwell but not fallen.
Thank you Buddi!

27 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Longbird,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointed

Great design and lovely customer service. However. The wristband doesn’t work without being next to (in same room) as your mobile phone. This completely negates the point of the wristband. If my mother can carry the phone with her at all times what’s the point in the wristband? Really disappointed. If it had better connectivity that could cover her house and garden this product would be brilliant.

10 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Daisy,

Thank you very much for taking the time to write this review. We sincerely apologise for the disappointment that you have had with Buddi and understand your frustration with Bluetooth’s limited range.

Many customers have found the Clip & Wristband to be a better fit as it has a 40 metre radius, rather than 10 metres as per Bluetooth devices. Should you wish to find out more, our customer service team would be more than happy to talk you through it at your earliest convenience.

Once again, we do apologise for the past problems you have encountered but please rest assured our 24/7 customer service is always here to help.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Battery charging problems

Wristband and clip usually work well together and can do the job they are designed for.
The biggest problem is the lack of ease and convenience when trying to connect the devices to their respective chargers.
Especially the wristband.
In my opinion the charging method needs to be changed to make it easier for someone with limited dexterity and poor eyesight to connect the devices to their chargers.
Either a usb connector or induction charger.
Too often we get an sms about critical charge levels about the wristband even though we thought the wristband block had been properly located in the charge holder.
Someone who has had a stroke and not really aware of such details as checking for flashing green lights will not realise the unit is not charging. Please adapt to more user friendly method.

23 december 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Keith,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! Your feedback has been very helpful and we will be mindful of it as we continue to work on improving our products.

Please feel free to get in touch any time with our 24/7 Customer Service Team if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Really disappointed with the product

Really disappointed with the product.

I purchased the product for my 86 year old mum but it gave us nothing but hassle.

It arrived relatively quickly from buddi but didn’t work once we received it. When we rang buddi they told us that it’s the charger and sent out a replacement.

We then managed to get it working, although we found it difficult to work as we had to continually reset it once it went out of range.

Last weekend it just stopped working altogether. Again, we rang customer service that said it’s possibly the main unit and asked us to send it back so that their technical team could have a look at it. I asked whether they’d send out a replacement during this time and they said they wouldn’t.

Now, putting this into context, we’ve only had this for 3 weeks, within this time the charger is faulty and now the main unit is faulty too. If I sent it back I wasn’t sure how long it would take them to ‘look’ at it and get it sorted so I cancelled the contract with them.

I’m yet to receive a refund ( although it’s only been a couple of days).

Overall a very poor experience.

Refund now received and apology accepted too.

9 december 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Herman,

Thank you very much for taking the time to write this review. We sincerely apologise for the disappointment that you have had with Buddi.

When we believe there is a technical issue with a device we will usually ask to have it returned so that our engineering team can look at it, as this is the best and fastest way to resolve an issue. We would always give an estimate of how long this will take, but apologise that this offer was not satisfactory.

Your refund should have been processed last week, but please let us know if you have not received it.

Once again, we do apologise for any frustration experienced.

Kind regards,

The Buddi Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Brilliant. Call centre personnel very helpful and friendly. This gadget very reassuring for me when out walking alone knowing I have quick and easy access to help, and also reassuring for my family.

27 november 2020
Logo Buddi

Antwoord van Buddi

Dear Mary,

Thank you very much for taking the time to write this review and for the 5 stars! We are so happy that you have enjoyed our service and will continue to improve our product to help provide peace of mind.

Please feel free to get in touch any time to our 24/7 customer service if we can help you with anything else at all. Once again we are so grateful that you have chosen Buddi and we will continue to provide the best service we can.

Very best,
The Buddi Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer