Cambridge Car and Van Rental Reviews 

157
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend this family business and the professional, understanding, warm and friendly service provided. Will certainly hire again if we return to Cambridge to further explore East Anglia or bey... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Location and the vehicle excellent. I use to be in charge Herts Latvia car hire service also at the present moment in charge of the fleet 400 units (motorhomes), I can see straight away... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Everything was fine but I didn't like that there wasn't a dropbox for returning the car and the key on Sunday night rather than being forced to get up early on Monday morning to turn in the key. I'v... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The medium sized car I rented did not have a CD player which was disappointing. They don't have that metal spot you can lock your bike to, so I had to lock mine in front of Tesco. The agent didn't giv... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autoverhuur

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Cambridge Car and Van Rental is your local, family run, independent car and van hire company. We have been supplying Cambridge and its surrounding areas with low cost car and van hire since 1991 - that's 25 years!


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

157 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(157)

1 review in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

An Unfortunate Experience

In September 2019, we found Cambridge Car and Van Rental (CCVR) while searching for hybrid car hire near us. CCVR still features hybrid offerings on their website (as of 28/12/2019), including the headline, “Our economic and green range of hybrids are the future.” However, *BEWARE*.

We sought a hybrid or electric hire because of personal commitments to reduce carbon footprints, and because our experience with a small hybrid was incredibly financially efficient -- ~60mpg, up and down the Highlands! Therefore, when we planned our Xmas journey, we based it on a small hybrid, doing a drive to/around Wales, ~60mpg. CCVR had a whole page of their site committed to their offering of such a hybrid car, so we booked one (specifically, Class 02H – a small hybrid) nearly 3 months ahead, for 7 days across the Xmas holiday.

Only @ pick-up (moments before our Xmas trip) were we told all hybrids were removed from their fleet. We could walk away and lose our whole Xmas holiday* (accommodations were booked) or taking a small automatic. We chose the latter, as it was too late to make travel changes. We politely expressed our disappointment and concern about fuel efficiency/economy. Indeed, the car ran at less than half the fuel economy of the hybrid we booked (<30mpg), more than doubling the fuel cost of the trip in the end. *Had CCVR communicated with us earlier, we could’ve planned very differently: rearranging some of our accommodations, or choosing an all-electric or some other hire option, not with CCVR.

On return, I was kindly asked how the trip / car was. I politely presented my opinion on 2 matters:
1) Having completed the trip and paid for all the fuel, we were disappointed with the hire, confirming the concern we expressed at pick-up re: the downgrade.
2) We were frustrated that even when booking 2.5 months in advance, the car hire was 40% more than if I booked a Class 02A just a week in advance.

On 1), the staff scoffed and immediately dismissed me with the rebuttal, “Well why did you take the car then?!”. This whole situation is a twist on a classic case of receiving a “free upgrade”, albeit to a less economic car class, because the car you hired is unexpectedly unavailable; except in this case, the class of car was completely / indefinitely removed from the fleet, and the alternative class is more than twice as expensive to fuel. Therefore, the response is a bit offensive to the customer, blaming the customer when the company should inform clients in advance that the class of car they hired has been indefinitely removed from their fleet -- especially such a unique car class as a hybrid. The response was also unsympathetic and poorly delivered, as I was responding honestly (and politely) to their customer service question. *NOTE: The CCVR staff later argued that, had we gone to a national chain instead, then we might've been informed about a change in car class a week before pick-up, and I would have been no better off. These responses are deaf to my real frustration, i.e. the lack of communication, or acknowledgement / sympathy of the additional costs incurred because of it.

On 2, I was dismissed as this is simply the uplift due to holidays. There does not appear to be an uplift for the Easter Break in 4 months. We shall see what the uplift looks like in a month, i.e. if it’s anywhere near 40% over today’s price; fair enough if so.

In closing, it cost substantially more to hire from CCVR because of a lack of communication from CCVR; and then the customer service situation was incredibly unfortunate in the end. We would’ve appreciated: (i) communication that the car class we hired was retired from the fleet; and (ii) a human response to the predicament we faced picking up the car, and the added cost. Due to their discontinuation of the hybrid offer, and this hire experience, we’ll go with other options for cost-efficient, fuel efficient car hire in the future. There is an appeal of car hire clubs, peer-peer offerings, etc., which do not have such short-term price-surges, and offer more efficient options.

28 december 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good clean vans but they return the deposit on 10th working day (2 weeks later)

Good clean, new vans and professional service. However, we were told the deposit (100 pounds) would be returned within 5-10 days and even earlier. However, when we called we were told the system is set up to return the deposit on the 10th working day (w/e are not included). I guess with 85 of a fleet they are able to generate some interest but there is no reason they cannot return the deposit after 5 days.

20 september 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing customer service

Amazing customer service. Very personal and professional at the same time.

19 februari 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Jyothish,

Thank you for taking the time to review your recent rental with us.

We are very pleased to hear you were happy with our service.

We look forward to seeing you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

CCVR best independent local vehicle rentals

Having known CCVR through Independent Cambridge when I found my client, Stage One Interiors, needed me to supply a short wheel base van, I didn't hesitate to contact Debbie at CCVR.

As an interiors business it was important for us to look smart on site.

Our VW transporter was clean, new, a superb drive and to top it off, the most stunning colour - what a bonus!

The service is excellent and now on our third hire we wouldn't hesitate to recommend CCVR.

Great value for money and reliable, clean, 'good looking' vehicles.

11 februari 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi C Morris

Thank you for reviewing us and reaching out via Cambridge Independent (what a great scheme).

We are pleased to hear you were happy with the service you received and you loved the van you rented.

See you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good value and excellent service

Good value and excellent service. I have used CCVR for a number of years and never had anything but an extremely good experience. Can recommend them unequivocally.

11 februari 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Justin

Thank you for reviewing us and for your kind words.

It is always nice to see you.

We look forward to seeing you again soon/

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

trick you to pay £350 for scratch you didn't cause

The car has a scratch when we took it. Deliberately or not, they marked it on the other side of the car on the checkout sheet. We failed to notice that trick. When we returned the car, they charged us £350 for the scratch!!!

9 februari 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Thank you for your review.

When you take the vehicle you walk around with a member of staff marking down any damage (if there is any) on the vehicle by labelling damage according to a number index. On the passenger side rear door of the car was a scuff, so this was labelled number 7. This was the only damage on the vehicle and you signed to agree this. I'm sure if you knew there was a scratch on the vehicle which was not marked correctly on the damage sheet, even if there was something else marked elsewhere, you would have made sure this was marked before you left?

On return, there was a new scratch to the drivers side rear passenger door. You then too tried to claim a "trick" but you were re-shown the scuff on the passenger side. Obviously if there was a trick which you claim, this damage would not have been there. You agreed this and signed to accept this damage was new.

Our prices are laid out clearly on our website under our damage policy.

Kind Regards
Luke

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good company to rent cars from

Very good company to rent cars from. I dealt with Debbie who was super professional, answered my questions promptly and made it a great experience. Have a merry Christmas guys!

18 december 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi

Thank you for taking the time to review us.

That is great to hear, we will pass on your comments to Debbie.

Thank you for your kind words and we hope to see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

1 star is too much

Unfortunately, I cannot say they value their customers like other reviews below. After making a booking and being asked to turn up at 17:30 ("if you can get there earlier, that would help"), I was denied a van because I arrived at 17:31, even after calling them TWICE on the way there to say I would be there as quickly as I could. It took me an hour to get there from Hitchin and they declined because I am 1 minute late?

Turned up to them still in the shop and even though all of my details were on their system from previous bookings, they could not possibly stay an extra 5 MINUTES to take payment. Neither of the two people there could do it.

Instead, without even looking at me, outright told me no and awkwardly walked past me and left. Absolutely unbelievable.

They are the cheapest in Cambridge and that is clearly reflected in their business ethics. I am still chasing my refund after being told 2 or 3 times that I will have it the next day, or the next day etc etc.

This is my first bad review, as I don't normally leave them, but this was unacceptable behaviour.

22 november 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Thank you for your review.

When you made your reservation (on the day of collection) you were told you would need to be here by 17:30 and, as you say, were told if you can get here earlier that would help.

We explained to you on the phone when you phoned twice, due to a prior appointment I (the key holding member of staff at that time) was unable to keep the office open beyond 17:30 due to a prior appointment after work hours which I could not miss.

When you arrived we were finishing running off the end of day procedures and other staff had left, which would mean it was later than 17:31. You came into the office and this was explained to you further. I even told you where I needed to be and by what time to highlight there is no way I could stay longer and apologised to you. We did not just walk past you as you have claimed.

Whilst I appreciate from your point of view it may seem like it will take just 5 minutes, this would not have been the case. Especially as the rest of the staff had left, your vehicle would need to be retrieved from our compound which is down the road.

In most cases we are more than happy to wait for customers who are running late, but there are some cases where this is not possible due to other circumstances business related or not. Like in this instance we will make the customer aware of this.

I'm sorry you feel this was unbelievable, but we did make you aware at every instance from when the booking was made to later communication that you would not be able to collect your vehicle after 17:30 on this day.

I am unaware of your problems regarding your refund so I can only apologise for this and I will speak to the members of staff who handle refunds as this is not acceptable.

Kind Regards
Luke

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thanks guys for being one of the only…

Thanks guys for being one of the only rental companies around that actually value and appreciate their customers. Such a pleasure to visit. Friendly, quick and hassle free car rentals. Email replies are super quick and everything all round is spot on. There’s only one place to rent from!

14 augustus 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Kayno,

Thank you for taking the time to review your recent hire with us, we really appreciate your kind words!

We are glad you feel that way, we do our best so this is really nice to hear.

Hopefully we will see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am a fairly regular user of CCVR and…

I am a fairly regular user of CCVR and find that they always have available a good range of vehicles that are competitively priced and are in great condition

3 juli 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Ivan,

Thank you for taking the time to review your recent hire with us and your kind words.

Hopefully we will see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service

Excellent Service every time, always friendly and polite, would highly recommend them to anybody needing to hire a vehicle.
Cars are always very clean an fully fuelled ready to go.

3 juli 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Kinross,

Thank you for reviewing us.

It's always good to see you, we are pleased to here your always happy with our service.

See you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent as always!

20 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Mairo,

Thank you for taking the time to review your recent hire with us and for your kind words, hopefully we will see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thumbs up

Warm & friendly, hassle free service. Very competitive rates, couldn't recommend more.

17 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Gemma,

Thank you for taking the time to review your recent rental with Cambridge Car and Van Rental.

We are pleased to hear you were happy with the service you received. Thank you for your recommendation, we really appreciate it.

We look forward to seeing you again.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A great company

This is a great company, very efficient and good service and it's good to support a local business and not a chain!

17 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Zoe,

Thank you for taking the time to review your recent hire with us and your kind words, as a local company we do our best to make sure our customers feel that way.

Hopefully we will see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent company to hire from.

Nice easy online booking and quick response.
Friendly, efficient reception when you collect.
Almost new vehicles and excellent pricing.
I've hired several times, always the same service and never any silly quibbles on returning vehicles.
Highly recommended.

17 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Roy,

Thank you for leaving a review for us.

We are really pleased to hear that you have always had a trouble free service from us and thank you for your recommendation!

We look forward to seeing you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A student-friendly car rental service

A student-friendly car rental service. Discounts for Cambridge Uni students and the only one that accepted debit cards.

17 april 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Kaiser,

Thank you for taking the time to review your recent hire with Cambridge Car and Van Rental.

Thank you for your kind words, we do our best to come across that way.

We hope to see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

great experience

great company, friendly staff. Smooth and quick pick up and return.

19 december 2017
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Klara,

Thank you for taking the time to review your recent hire with us.

We are pleased to hear you were happy with the service you received, hopefully we will see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great hiring experience as usual

Great hiring experience as usual. Helpful staff, no hidden charges. Car is good.

19 december 2017
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Deryck,

Thank you for taking the time to review your recent hire with us.

We are happy to hear you continue to he happy with your experiences with us.

Hopefully we will see you again soon.

Kind Regards
CCVR

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Everything was fine but I didn't like no dropbox for off hours return.

Everything was fine but I didn't like that there wasn't a dropbox for returning the car and the key on Sunday night rather than being forced to get up early on Monday morning to turn in the key. I've rented cars all over the world and I can't recall any cases where off hours return wasn't possible.

19 december 2017
Review zonder uitnodiging
Logo Cambridge Car and Van Rental

Antwoord van Cambridge Car and Van Rental

Hi Calvin,

Thank you for taking the time to review your recent hire with us.

Unfortunately our insurance company advise against the use of drop-boxes, sorry if this causes you any inconvenience.

Kind Regards
CCVR

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer