Carinspect North America Reviews 

114
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Was looking to buy a used car and needed a same day inspection. The car did not have any service records on carfax so I wanted to be sure everything looked okay before purchasing. Suhrabuddi... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The people offering this service are helpful and professional. I had to cancel the first booking I made, and this was easy and seamless. Because the mechanic had not made an appointment with the deale... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My mechanic Guillaume Poilot did a quick and great job in inspecting a car I really like. The report was very detailed and it helped me make my decision in purchasing the car

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Based on my experience, I would highly recommend people use CarInspect (at least in the Hamilton area). I booked two different PPI's within a week and was lucky enough to have 'Bryan R' do both inspe... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

114 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 85% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(114)

48 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was simple and effective

It was simple and effective. I went on carinspect website and booked the PPI in a minute and there was a mechanic already available for the next day. Quinn, the mechanic, came over and did the inpsrction and confirmed the car was in great shape, just noting maybe brake pads would need to be replaced soon. Quinn called me right after his inspection to share his findings and confirmed the car was a good buy.
I went ahead with he purchase and the car has been smooth so far. Definitely recommend carinspect service!
On top of all that, they offer a free 3-mo warranty, which covers the basics of powertrain.

3 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

We are glad the booking was quick and that Quinn was able to complete your inspection the next day and walk you through everything right away. Congrats on the purchase, and we are happy to hear the car has been running smoothly so far. Enjoy your new vehicle, and thank you again for choosing CarInspect!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Canadians please don't try this "uber for mechanic" service. Not worth the trouble.

Will give zero if possible. Worse experience ever! Canadians do not use their PPI. I'll share my experience with their bad scheduling, unavailable customer support and ability to ignore the asks.

I booked the inspection on around Monday midnight, hoping next day Tuesday someone will perform the PPI, even called their support at 9:00 am in the morning informing if they can put on urgency . Support mentioned they will let the inspector know. Typically car inspection is done within 24 hours of assignment. At 11:00 AM inspector gets assigned. 7 hours pass by "NO COMMUNICATION" , neither to me nor to the dealership. When salesperson informed me, no one contacted, tried calling support and guess what support office is closed. Left a email, Left a voicemail that assigned inspector is no where to be found. Asked for refund due to their scheduling and logistic reasons. Even asked for escalation.

Wednesday in the morning I hear back on the email that inspection is completed within 48 hours from assignment (24 hours became 48 hours) and that Car inspector left a voicemail to the salesperson. Support mentions they'll be monitoring the situation. I left a msg to salesperson to followup. Salesperson confirmed the car inspector never contacted him and has only left the voicemail this morning. On top of it, the car inspector tells the salesperson he is too busy and he doesn't has availability to come any other time today nor tomorrow. Even though I told the support to inform car inspector that dealership closes at 7pm. This car inspector books it for 5:00 pm in the evening to do the inspection in dark .



At 5:00 PM this assigned inspector again changes the appointment (with everyone waiting at dealership already) I again tried calling and leaving the voicemail at support line. Guess what, no one picks as support is closed. The time he changes now is Thursday to 4:50 pm and 7:50 pm The dealership closes at 7:00 pm. At this point, the window is hitting the 72 hours. They turned a urgency and their fake promise of 48 hours into a week long project.

This Company support is bad, didn't escalate the request, Car inspector never did the communication, no one cared about the urgency, On top of it, when I asked for refund before they scheduled the appointment as it won't meet their 48 hour promise it just got ignored.

21 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Thank you for your feedback. We reviewed this booking and the inspection timeline followed our stated service window from the time the inspector was assigned. That said, we understand your frustration with the coordination and communication with the dealership. If you would like, please email hello@carinspect.com
with your booking details and we will gladly review it again with you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sebastien Inspection

Sebastien, my inspector, was timely and communicative through my whole experience. The report came fast after the inspection, he also called and answered some questions I had. Great experience and he was a great inspector!

9 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Thank you so much for your kind review. We are happy to hear that Sebastien was punctual and communicative throughout the entire process. We are also glad the report was delivered quickly and that he took the time to answer your questions.

We truly appreciate your trust in CarInspect, and we hope to assist you again in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service, Impeccable communication and Detailed report

Communication with CarInspect was impecable. I asked for their Services from Vaudreuil-Dorion, with the seller of the car being in Longueuil. They communicated very well with the seller and planned everything in advance. The inspection was very detail oriented, and every issue of the car identified. The report included very insightful remarks. I bought the vehicle after having the confidence in the state of the car. I would recommend CarInspect to anyone buying a car, especially from a private seller.

26 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Thank you very much for your review. We are glad to hear that our communication was clear and that we were able to coordinate smoothly with the seller. We also appreciate your feedback on the level of detail in the inspection and the insights in the report. We are happy the report helped you feel confident in your purchase. Thank you for recommending CarInspect, and we are here anytime you need us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

CarInspect PPI

I booked a CarInspect pre-purchase inspection based on the way the service is described on their website (mechanical, functional, and visual inspection, including a road test). In practice, the inspection was largely visual and lasted under an hour. The “road test” consisted only of minimal movement in the parking lot, with no driving at speed or on public roads. While the fine print later explains various limitations, the overall marketing creates expectations of a more thorough evaluation than what actually takes place. The inspector was polite and the report was delivered, but I would strongly recommend that buyers understand that this is a limited visual assessment rather than a traditional mechanical inspection. Not really worth it.

8 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Thank you for your feedback. We are sorry the inspection did not meet your expectations.

Our goal is to provide a thorough mechanical, functional, and visual assessment, including a road test when conditions allow. In some situations, driving on public roads is not possible due to seller restrictions, legal/insurance limits, or safety concerns, and we document what could not be tested in the report.

If you would like, please email info@carinspect.com with your inspection date and vehicle details, and we will review your file to see what happened and how we can improve.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great and quick service

Great and quick service. Very caring customer service.

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Thank you for your review. We are very happy to hear you had a great experience and that our service was quick. We truly appreciate your kind words about our customer service, and we are always here if you need us again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service, takes the hassle and worry out of the inspection process! My inspector Aaron called me post inspection and gave me all the the details of what he found. He was patient and courteous answering all of my questions. I highly recommend these guys when you are purchasing your next vehicle. Definitely value for money! Thanks guys!!

10 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Thank you so much for your amazing review. We are glad to hear that our service took the hassle and worry out of the inspection process.

We are also happy that Aaron took the time to call you after the inspection, explain everything in detail, and answer all of your questions with patience and professionalism.

Thank you again for your trust and recommendation. We truly appreciate it, and we are always here whenever you need us again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Très décevant au final et très cher…

Très décevant au final et très cher pour ce que c'est.
Trouvez vous un garage de confiance pour l'inspection qui passera la voiture sur un lift et regardera vraiment en détail.

Loic D avait pris rendez vous avec le vendeur un vendredi après midi et a repoussé l'inspection en fin de journée.

Le rapport est clair avec suffisamment de photos.
Aucune remarque alarmante.
Dans la rapport tout est correct avec des marques vertes sauf une baguette sur la portière de coffre.

Le jour de la prise de possession, les surprises:
- je me rends compte qu'il y a de l'eau dans le coffre suite à la pluie de la veille.
Le joint de contour de porte n'était pas entièrement en place et pouvait donc laisser passer de l'eau. Simple a remettre en place, mais non détecté lors de l'inspection
- le feu arrière gauche a un problème de lentille qui se décolle et la pluie rentre dedans. C'est tout de même 400$ à remplacer. ( voir vidéo )
- les étriers de frein avant sont rouillés, et les disques avant et arrière sont piqués par la rouille. Apparement ils sont à changer et c'est un 1000$ de plus au bas mot.
- Le liquide de refroidissement est en dessous du minimum dans le reservoir.

Je me dis que si l'inspecteur a laissé passer cela qu'en est-il du reste et combien ça va me couter ?

29 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad inspection

The mechanic came and inspected the car last year, and I ended up spending a couple of thousand on car repairs. Wouldn't recommend this

13 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Hello Ahmed,

Thank you for sharing your experience. We are sorry to hear about the repairs you faced after your purchase — we understand how frustrating that must have been. Our inspections reflect the condition of the vehicle at the time of the appointment. Unfortunately, some issues may not yet be visible or may develop after the inspection.

That being said, we take all feedback very seriously and would like to better understand your case. Please contact us directly at info@carinspect.com
or at +1 (833) 415-3373 so we can review the inspection report together and see how we can best support you.

Thank you for giving us the opportunity to address this.

Best regards,
CarInspect Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A Blind 100-year-old Dog Would Be Preferable

Not only did these geniuses miss multiple items that I am frankly stunned by, but when I pointed it out and asked them to make it right, they offered a bribe of half of the fee I paid them in exchange for me not talking about how incompetent they are online.

If you're looking for an inspection team that knows what they're doing, go with anybody else. Literally someone off the street would be better.

And to the person who will inevitably read and respond to this - I'm so glad you got your dream job.

1 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company is a fraud

This company is a fraud; as explained in other reviews, they advertise pre-purchase car inspections but don't tell you that the inspection has no legal effect; as required to transfer ownership here in Ontario, Canada. Nor do they tell you that they don't give refunds, but they do demand cash up front.
After being conned out of $200 by these thugs, i had to immediately book another, legal, pre-purchase auto inspection at Canadian Tire for $200 in order to purchase my car. Don't get cheated by these con artists like i did.

19 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Hi Gregg , We are sorry to hear about your frustration. When we spoke with you directly, we took the time to explain our process in detail and also offered you a full credit for future use, as our terms and conditions specify that we do not issue refunds once an inspection is booked. Unfortunately, this was declined.

To clarify, CarInspect provides pre-purchase inspections, which are designed to give buyers an independent, detailed assessment of a vehicle’s overall condition before purchasing. These inspections are not safety certifications, which are the legal documents required in Ontario for transferring ownership. Safety inspections can only be issued by licensed government-approved safety stations, and this is clearly distinct from our service, and clearly stated on our website.

We regret that there may have been a misunderstanding between a pre-purchase inspection and a safety standards certificate, and we always do our best to explain this difference upfront.

While we understand your frustration, our team remains committed to transparency and professionalism, and we stand by our goal of helping customers make informed decisions when buying a vehicle.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Be carefull from this company in…

Be carefull from this company in Montreal. The agent explains in the phone that inspection is completed with full report. The web site asks you to pay in advance. Then the technicien calls you to come make inspection and will explain you it's just a visual inspection without any machine after paying your money. When asking for your money back they refuse any refund without giving you any services

18 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

My personal experience

I'm just going to share my personal experience here. I live in the province of Saskatchewan and wanted to buy a car from Manitoba. I contacted the Inspect service to send someone to check the car for me.

The car was inspected, and I was told that the exhaust muffler was damaged and the body had three repainted areas.
I spoke with the inspector and asked if there was any rust underneath the car. They said there was, but it was normal and not a concern.

It’s now been three weeks since I bought the car, but I still haven’t been able to get a safety certificate.
The rear hatch window lift is broken and doesn’t work.
The power steering pump is leaking oil, and when we opened it up, we discovered everything inside was shattered.
The rust underneath the car is extremely severe and had been covered with paint, but a specialist can easily spot it.
The brake backing plate on the driver’s side is missing.
The brake and engine warning lights on the dashboard kept turning on and off. After about two weeks of working on it, we found out the car's computer and wiring had serious issues, and I had to replace all the wiring.
The front suspension needs to be completely replaced—the steering was totally unstable.
And there are many smaller problems that I think would just be tedious to mention here.

This was my experience.

7 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not ethical group.

Hi, I has a very bad experience with this group Car Inspect. Address mentioned was 4388 St-Denis Montreal. I was looking to purchase another vehicle and had another inspector going to do the inspection. He had to cancel. I was doing a request with this group and the car dealer called to advise the car was not available. I tried to cancel the possible inspection with CarInspect and they refused to cancel the credit card transaction ( within 10 minutes of doing the transaction) I have a problem with this type of ethics from a group. I will be doing my best to advise everyone and also chargeback my credit card. Does not seem to be an ethical group to deal with for car inspections in and around Montreal, Quebec. There are other more reputable groups and one recommended by the APA ( automobile protection association) Check before you do any credit card transaction with this group.

25 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional Service – Highly Recommended!

My inspector, Ahmed, was incredibly friendly and helpful. He went above and beyond, even calling me to point out important details and keeping me informed throughout the process. Since I’m from abroad, he made sure to ask if there were specific areas I wanted him to inspect more closely. A truly dedicated and professional inspector whom I can highly recommend to any potential customer.

Cambridge Area

5 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect service

Everything went very smoothly and helped me making a wise choice for buying my car !

I will definitly reuse kiwiz for my next car !

5 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Thank you for sharing your experience with Kiwiz. We are delighted to have accompanied you in your purchasing project.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Service rapide et fiable, extrêmement sécurisant dans un processus d’achat d’auto

Grâce a Kiwiz j’ai évité d’acheter deux autos, qui bien qu’en parfait état visuels avaient des vices et défauts mécaniques majeurs, le tout depuis mon cellulaire sans avoir à me déplacer. Merci !

30 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Toute l'équipe Kiwiz est heureuse de vous avoir évité d'acheter un citron ! Trouver un véhicule usagé en bon état n'est pas si simple, c'est pour cela que Kiwiz est là pour vous aider à acheter votre véhicule usagé en toute confiance. Nous sommes ravis de pouvoir vous accompagner dans votre projet d'achat.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Kiwiz

Nous avons pu éviter de faire l’achat d’une voiture désastreuse, ce qui nous a permis de sauver beaucoup d’argent !

30 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Nous sommes heureux de vous accompagner dans votre projet d'achat et de vous avoir évité d'acheter un citron ! Nous allons vous aider à choisir LE bon véhicule pour votre achat en toute confiance.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Definitely recommend Kiwiz

Purchasing a used car can be quite the challenge, especially with unreliable private buyers and dealerships. After facing disappointments with both, we turned to Kiwiz for a pre-purchase inspection. Their team demonstrated exceptional flexibility, accommodating last-minute rescheduling and maintaining prompt email communication throughout. Within just 24 hours, they conducted a thorough inspection, providing us with a comprehensive report that gave us peace of mind in our purchase decision. Kiwiz truly delivered on their promise, and we highly recommend their services to anyone in need of a reliable inspection for a used car.

27 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

The whole Team thanks you for sharing your experience with us. We are delighted to have assisted you with your purchasing project and wish you all the best.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

La pire expérience de ma vie

Une inspection faite a la hâte car le but c'est de faire le max d'inspections possible et gagner plus d'argent ce qui a pour conséquence une mauvaise inspection et certains problèmes cachés qui ne sont pas décelés.
En plus, leur garanti ne sert pratiquement a rien. C'est une anarque, ils ne vont jamais vous rembourser car tout est prévu dans leur contrat pour éviter de rembourser les clients. Des clauses bidons et cachées, je vous conseille de prendre une heure pour lire ce contrat au complet mais je vous averti que ca ne sert a rien ce contrat.

Pour mon histoire, j'ai contacté kiwiz pour faire l'inspection d'un véhicule que je voulais acheter. L'agent a fait l'inspection a l'air libre en 30 minutes car il se plaignait du froid de l'hiver et que le vendeur lui mettait la pression de vouloir fermer. Il a déceler deux codes mais m'a dit que ce n'est pas grave ca arrive tout le temps. Peut être il n'a pas laissé tourner le moteur longtemps pour que l'huile monte bien ou que le mécanicien n'a pas effacé les codes.

J'ai pris le véhicule qui roulait malgré un petit bruit que je ressentais dans le moteur. Un mois après, je décide de faire un long voyage Montréal - Québec le pire arrive sur l'autoroute 20 a mi-chemin. Le moteur lâche dans la nuit et le froid de l'hiver, que faire ? J'ai du appeler la sécurité routière et fait remorquer mon véhicule a deux reprises plus des frais de diagnostics chez canadian tire. J'ai du aller dormir dans un hôtel de la ville la plus proche et dépenser au total entre remorquage, frais de diagnostics et hôtel plus de 700$. Au final le moteur de mon véhicule devait être changé, dépenses supplémentaires.
La pire expérience de ma vie.

NB: Petit conseil, faire toujours un voyage longue distance pour mieux tester votre véhicule même si l'inspection s'avère concluante car vous aller mettre le moteur a l'épreuve et déceler de nombreux problèmes

5 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Carinspect North America

Antwoord van Carinspect North America

Bonjour,
Pour commencer, nous sommes sincèrement désolés d'apprendre votre mésaventure. Nous ne parvenons pas à retrouver votre réservation à votre nom. Êtes-vous certain d'avoir effectué une inspection chez Kiwiz ? Si c’est le cas, nous vous invitons à contacter notre service client afin de clarifier la situation.

Nos inspecteurs, tous certifiés experts en diagnostic automobile, prennent le temps d'effectuer une inspection complète avec 170 points vérifiés et un essai routier. La durée moyenne d'une inspection est d'une heure.
De plus, notre garantie de 90 jours est incluse dans le prix de votre inspection, couvrant le moteur, la transmission, le différentiel et offrant une assistance remorquage. Ainsi, si votre moteur n’est plus fonctionnel, celui-ci est bien couvert par notre garantie.

Nous vous invitons donc à nous contacter afin que nous puissions vous expliquer comment faire une demande de prise en charge.
Dans l'attente de votre prise de contact,

Cordialement,

L'équipe Kiwiz

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer