Charles & Ivy Reviews 

17.715
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Visited the Manchester branch twice - Charlton was extremely helpful and knew exactly what we wanted! Bradley advised of the fitting team and ensured we had a fitting day in the diary not long... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lydia in sales was really helpful. The transaction was quick and easy. Order arrived much earlier than the anticipated two weeks. Unfortunately one of the panels was damaged on arrival but Anthony the... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Or second order from Charles & ivy and yet again brilliant service and the delivery fron Gary was excellent, bang on time and care taken with the goods as well as my property. I can not recommend en... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve had a few problems sorting the design and size of the gates I what to purchase, I’ve messaged and called a few times requesting help. Everyone I’ve been in contact with knows the products and ha... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Tuinmeubilairwinkel

Over Charles & Ivy

Geschreven door het bedrijf

Choose Charles & Ivy with confidence. We believe that creating your dream space should be a joy. We’re committed to excellence, being honest, fair and responsible in everything we do.

We make it our mission to create a stylish, durable, low-maintenance modular fencing system enabling people to transform and personalise their gardens.

Create & innovate the Charles & Ivy way.

Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

18K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 79% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(17.715)

3.852 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

James- great guy

James, who delivered our goods was extremely helpful putting them away where we needed them.
Friendly, lovely chap

5 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon Clair,

Thank you for your lovely review! We’re so pleased to hear James was friendly, helpful and happy to place your goods exactly where you needed them. We always appreciate hearing when our delivery team go the extra mile to make the experience easier for our customers.

We’ll be sure to pass your kind words on to James. Thank you for choosing Charles & Ivy, and we hope to welcome you back again in the future!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery performance.

The product is excellent and we have used you before. The delivery gentleman had an very good manner and managed the hand-over very well.

5 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon Geoff,

Thank you for your continued support and for taking the time to leave us a review! We’re delighted to hear you’re pleased with the quality of our products once again and that your delivery was handled professionally. It’s great to know our delivery team made the handover a smooth and positive experience.

We truly appreciate you choosing Charles & Ivy again and look forward to helping you with any future projects!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast and efficient experience

Fast and efficient purchase. Delivered by Gary and Chad who were very friendly and offered to drop the parcel in a room of my choice. Very pleased with the overall experience.

5 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon,

Thank you for your lovely review! We’re delighted to hear that your purchase was quick and straightforward and that you were pleased with the overall experience.

It’s great to hear that Gary and Chad were friendly and went the extra mile by offering to place your parcel in a room of your choice. We’ll be sure to share your kind feedback with them.

Thank you for choosing Charles & Ivy. We really appreciate your support and hope to help you again with any future projects!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs

Avoid at all costs, they lie, and never get back to you and the products do not fit as intended I purchased a fence 6 months ago and it is still not installed correctly due to the wrong parts being received continuously. extremally over priced and terrible quality and I still do not even know if the correct parts have been received. never responds to communication in a timely manor and despite being told I would receive a call regarding compensation this has still not happened. Do not use !!!

5 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Gary and Chad

Gary and Chad delivered with professionalism and politeness throughout.

5 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon Charlie,

Thank you for your lovely feedback! We’re pleased to hear that Gary and Chad delivered your order with such professionalism and politeness. Providing a friendly and reliable delivery experience is important to us, and it’s wonderful to know they made a positive impression.

We’ll be sure to pass your kind words on to both of them. Thank you for choosing Charles & Ivy, and we hope to welcome you back again for any future projects!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Weeks late

Weeks late, items missing, incorrectly specked

1 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Hi

We’re disappointed to hear that your order arrived late and that there were also issues with missing and incorrectly specified items.

Please could you provide your order number so we can look into exactly what has happened and make sure any outstanding issues are followed up as a priority.

Thank you
Charles & Ivy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I waited 13 weeks after being told it…

I waited 13 weeks after being told it would be 5-6 weeks. I ordered for a customer, which chose Charles & Ivy themselves after seeing some composite fencing.
It came warped, panels cut to wrong sizes, inner aluminium sleeves cut to wrong size so the caps won't go on etc.
I'm a landscaper and I won't be putting my name to the installation of it, because of these discrepancies.
After spending weeks trying to speak to somebody personally, I've had to go back and fourth with emails to which I think is AI.
The customer and I have requested a refund and for them to pick it back up from me, (it's still in my hallway) as the product is not usable and we've lost faith with how it has been dealt with.
That was a few months ago now, I still cannot speak to anybody personally from customer services and they've stopped replying to my emails.
Charles & Ivy I am still waiting for an adequate response!!!
The product you have sent us is not usable and your customer service is nothing short of shocking!!! I still await your reply!!!
It is now 20th October and I still have not been contacted and the issue resolved. It is still just sat in my hall way. Charles and Ivy your customer service really is a joke!!

14 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Hi

We’re really disappointed to hear about the experience you and your customer have had, particularly after waiting considerably longer than originally expected and then receiving products that you feel you cannot confidently install.

We also appreciate how frustrating it must be to have been trying to resolve this for several months without getting the communication or resolution you need.

Please could you provide your order number so we can review the issues with the products, along with your previous correspondence and request for collection and refund, and make sure this is looked into as a priority.

Thank you for bringing this to our attention.

Charles & Ivy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Read the reviews, don’t risk

After months of waiting had to cancel my contractor which I felt bad about as C&I had taken payment from the contractor and the goods were not in stock. Countless delays and lies from C&I.

C&I you are messing with peoples livelihoods 😡

Read the reviews and don’t risk giving your hard earned money to this appalling company.

Response to C&I for me to provide more information ( there standard reply)

I don’t intend to waste one more moment of my time on this shambles of a company.

My £4000 fence will be purchased elsewhere and I suggest people reading these reviews take note of the numerous complaints.Should not be allowed to trade.

1 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Hi

We’re really sorry to read about your experience and completely understand your frustration, particularly as the delays have also impacted your contractor and their time.

We’d like to look into the full history of the order, including the stock availability, the delays and the communication you received, so we can understand exactly what has happened and address any outstanding issues.

Please could you provide your order number so we can review this as a priority and arrange for someone to contact you directly.

Thank you
Charles & Ivy

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The experience was good but from order…

The experience was good but from order to delivery was a longer time than started and did have to phone and ask where the order was
But have used company before so I wasn’t worried with the delay
The day of the delivery Anthony was very obliging and made sure you were happy where he had left it by phoning you and letting me know
Thanks Ian Poutney

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon Ian,

Thank you for your continued support and for taking the time to share your experience with us. We’re pleased to hear that, having ordered from Charles & Ivy before, you felt confident in our products and service.

However, we’re sorry that your order took longer to arrive than originally advised and that you had to contact us for an update. We understand how important it is to keep customers informed throughout the process, and we apologise that this was not as smooth as it should have been.

It’s lovely to hear that Anthony provided such a helpful delivery service, taking the time to call you and make sure you were happy with where your order had been left. We’ll be sure to pass your kind feedback on to him.

Thank you again for choosing Charles & Ivy, Ian. We really appreciate your repeat custom and hope you enjoy your purchase!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⭐ Never Again

⭐ 1 Star – Extremely disappointing experience

I would not recommend Charles & Ivy based on my experience.

I placed an order with Charles & Ivy over 10 months ago for gates that were intended to be the finishing touch to a very special property project at a cost of over £7000. Unfortunately, what should have been a straightforward purchase of a premium product has turned into one of the most frustrating parts of the entire project.

From the outset, virtually every aspect of the experience has been disappointing:

• Extremely long delivery times – the original order took around five months to arrive.

• Quality and finish issues – the gates did not meet the specification or appearance I had been led to expect (completely different to the website design)

• Serious damage on delivery, manufacturing issues and remedial issues – problems have required further discussions and proposed replacement/remedial work.

• Further lengthy delays – even after waiting months for the original gates, the proposed replacement options involve yet more substantial lead times that would take this to over a year to deliver a pair of gates that I ordered.

• Appalling communication – emails have repeatedly gone unanswered or have taken weeks or months to receive a response.

• Poor customer service – I have had to repeatedly chase a company that should have been taking responsibility for resolving the problems.

Most recently, I emailed Charles & Ivy on 17 September 2026 setting out my position and what I considered to be an acceptable to there proposed resolution. As of 3 October, I am still waiting for a response, we are now in month 11 since order.

For a company selling what are clearly positioned as premium products, I find this level of customer service both incredibly frustrating and disappointing.

The gates were supposed to be the finishing touch to a very special project. Instead, after more than 11 months & counting, they have become one of the most frustrating aspects.

I have been patient throughout and have given Charles & Ivy numerous opportunities to resolve the situation. Unfortunately, my overall experience has been disappointing from beginning to end – from ordering and delivery through to product quality, remedial proposals and, most importantly, communication.

In my experience, the product may be marketed as premium, it is not, the level of customer service I have received has fallen a long way short of what I would expect from a premium supplier.

17 one star ⭐ trust-pilot reviews in the last 7 days of posting probably gives readers an indication of the current chaos within this company.

3 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Hi

We’re really sorry to read about your experience, particularly given the length of time this has been ongoing and the issues you’ve raised regarding the gates, delivery, remedial work and communication.

We completely understand your frustration, especially as you are still awaiting a response to your email of 17th September.

We’d like to review the full history of your order and the proposed resolution so we can understand exactly where things currently stand. Please could you provide your order number so we can have this looked into as a priority and arrange for someone to contact you directly.

Thank you
Charles & Ivy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

So after a shocking experience with…

So after a shocking experience with another composite supplier who we had to take to court. We thought we might just have found a supplier to work with. Initially emails were answered phones were answered. Seem smooth enough.
Well after ordering the products it went deathly silent. No communication from them no update. We had to chase to find out where our order was after we were told it wouldn't be long until we received our order. We tried to make a simple change to an order. They never made the change.
Lied to from start to finish.
When we tried to order and additional part we were told it will be shipped out and should have it be a said date. Rang again to see where itbwas as no tracking information was sent. Oh itll be with you tomorrow. Tomorrow came and went. Again another hour on hold to sort it. Again it'll be with you now in 3 days time. So ended up traveling to Manchester to collect 1 part. Then when you ask to speak to a manager you get fobbed of and promised they will ring you.
A week later and numerous calls to them still no phone call. They will take your money quick but trying to get a resolution to an issue with the customer service team is non existent. Worst customer service team known to man!!!

25 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Hi

We’re really sorry to read about your experience, particularly the difficulties you’ve had getting updates and the amount of time you’ve spent trying to contact us.

We’d like to review the full history of your order and the communication you’ve had with our team so we can understand exactly what has happened and ensure any outstanding issues are addressed.

Please could you provide your order number so we can look into this as a priority and arrange for someone to contact you directly.

Thank you
Charles & Ivy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely appalling experience with Charles & Ivy.

I placed my order in March and was told the lead time for my bespoke gate would be around three months. Nearly seven months later, I still do not have the gate.

The communication has been dreadful. I’ve had to constantly chase for updates rather than being proactively kept informed. Each time I do manage to get an answer, I’m given another promised date, only for that date to come and go with nothing happening.

Despite being nowhere near the timeframe I was originally sold, they have refused to refund me, leaving me stuck waiting for an item that still hasn’t materialised.

Charles & Ivy are genuinely one of the worst companies I have ever had to deal with. I simply cannot understand how a business can take a customer’s money, miss the agreed timeframe by months, repeatedly fail to meet revised dates and still think this level of communication and service is acceptable.

At this point, what was supposed to be a three-month wait is approaching seven months, with no gate and no confidence whatsoever in any new date they give me.

I would strongly advise anyone considering Charles & Ivy to think very carefully before handing over their money. If you’re ordering something bespoke, be prepared for a potentially very long wait, constant chasing and, based on my experience, enormous difficulty getting your money back when they fail to deliver within the timeframe promised.

An utterly frustrating and unacceptable experience.

1 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Hi

We’re really sorry to read about the length of time you’ve been waiting for your bespoke gate and, in particular, the lack of communication and updates throughout this time. We completely understand how frustrating it must be to have been given revised dates that have then not been met.

We’d like to review the full history of your order, including the original lead time, the subsequent delays and your request for a refund. Please could you provide your order number so we can look into this as a priority and arrange for someone to contact you directly.

Thank you
Charles & Ivy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Support helped every step

I changed my order multiple times and everyone on supoort were friendly and helpful every time. Anthony brought it all to the back garden and suggested a few other products that could help me finish the project off. Ended up using them more than once with great service.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon Levi,

Thank you for your fantastic review and for choosing Charles & Ivy more than once! We’re delighted to hear that our support team were friendly and helpful throughout your order changes. We understand that plans can evolve during a project, so it’s lovely to know our team made the process easier for you.

It’s also great to hear that Anthony went the extra mile by bringing your delivery through to the back garden and recommending additional products to help complete your project. We’ll be sure to share your kind feedback with both Anthony and the team.

We truly appreciate your continued custom and hope you’re delighted with the finished result. We look forward to helping you with any future projects!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Happy with the purchase

Happy with the purchase. Great service from ordering to delivery

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon James,

Thank you for your lovely review! We’re delighted to hear you’re happy with your purchase and that you received great service from the moment you placed your order through to delivery.

Providing a smooth and positive experience for our customers is important to us, so we really appreciate you taking the time to share your feedback. Thank you for choosing Charles & Ivy, and we hope you enjoy your new purchase!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

James was great 👍🏼

James was really helpful and pleasant. Great doorside manner

1 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon,

Thank you for your great review! We’re delighted to hear that James was so helpful and pleasant during your delivery. It’s always lovely to know our drivers make a positive impression and provide a friendly experience right from the doorstep.

We’ll be sure to pass your kind comments on to James. Thank you for choosing Charles & Ivy, and we hope to welcome you back again in the future!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

The experience was not good

The experience was not good. After waiting an age for the item to be made. And having to constantly chase when it didn’t arrive on the first delivery date I had no follow up email. Again I had to chase where was the item. The delivery driver James was the only person that was helpful and he would score highly. As for the company I’d never use them again in my opinion.

1 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great delivery driver

Delivery driver very helpful & friendly. Arrived within timeslots advised thanks.

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon,

Thank you for your lovely feedback! We’re pleased to hear your delivery driver was friendly and helpful and arrived within the advised time slot. We know how important it is to have a smooth and reliable delivery experience, so it’s great to hear everything went well.

We really appreciate you taking the time to leave us a review and choosing Charles & Ivy. We hope you enjoy your purchase and look forward to helping you again in the future!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

James was polite and helpful

James was polite and helpful and arrived at the time stated.
Thank you James for our delivery.
Tom at Charles and Ivy spent time with us while we looked at new fences. We put in our order when we got home.
Such a lovely company

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon Angela,

Thank you for your wonderful review! We’re delighted to hear that James delivered your order on time and provided such polite and helpful service. We’ll be sure to pass your kind thanks on to him.

It’s also lovely to hear about your experience with Tom while exploring our fencing options. We’re pleased he was able to take the time to help you, and that you felt confident placing your order with us when you got home.

Your kind words about Charles & Ivy mean a great deal to us. Thank you for choosing us for your new fencing project, and we hope you’ll be delighted with the finished result!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our delivery driver

Our delivery driver, Paul, was prompt, friendly & efficient.
He put our delivery where we wanted & explained the lovely family story of Charles & Ivy. We were very impressed with Paul’s attitude, despite the long & busy day he’d experienced.

1 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Good Afternoon Ken,

Thank you for such a lovely review! We’re delighted to hear that Paul provided a prompt, friendly and efficient delivery service and took the time to make sure your order was left exactly where you wanted it.

It’s especially lovely to hear that he shared the story behind Charles & Ivy with you. We’re very proud of our company’s story and the people who represent us, so your comments about Paul’s positive attitude, even after a long and busy day, are greatly appreciated. We’ll be sure to pass your kind words on to him.

Thank you for choosing Charles & Ivy. We hope you enjoy your purchase and would love to welcome you back again in the future!

Kind regards,
C&I

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Order lost, late and wrong

The order got lost. The delivery was late and the fencing was wrong. Frankly it is a litany of disaster … what is worse, They never pick the phone up. They never answer emails … once this order is corrected - Should it ever be corrected -
I really couldn’t recommend this company on any level.

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Charles & Ivy

Antwoord van Charles & Ivy

Hi

We’re really sorry to read about the issues you’ve experienced with your order, particularly the problems with the delivery and the difficulty you’ve had trying to contact us.

We’d like to review exactly what has happened and make sure any outstanding issues with your order are followed up properly. Please could you provide your order number so we can look into the full history and arrange for someone to contact you directly.

Thank you
Charles & Ivy

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer