Comfy Homes 

Bedankt voor je bezoek aan Trustpilot. Helaas is het niet langer mogelijk om op dit profiel reviews achter te laten, aangezien de website van het bedrijf niet langer actief is. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just moved to the local area and was in need of an oven and tumble dryer ,I found comfyhome outlet on face book and reached out ,the description was bang on and I had them delivered the same day . A... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered 1 Xbox of knee pads at £14.99 within minutes of ordering I realised they had charged me 2 x payments of £31.85 and £48.70 I immediately cancelled the whole order which in total was £80.55, w... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best quality- prompt delivery I ordered a king size bed frame in plush steel colour with ottoman box last Sunday and received it yesterday evening. They prepared a highest quality bed frame with a... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

To all people defrauded by comfy homes...my wife being one of them. Name: UKFURNISHING LTD. COMPANIES HOUSE NO: 09870992. DIRECTOR: Muhammad Hussain Liquidated 9/1/23....Other current acti... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

A Yorkshire based store providing you with the finest quality home furniture. From stools to wardrobes, there is something for everyone.


Contactgegevens

Alle reviews

(356)

0 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional service!

We’ve had numerous items delivered by the same guys, we’ve found them to be polite, helpful and professional.
We would rate their work 100%, and would highly recommend this company.
Thanks for your help.
Lynne
Stanley, Co Durham.

19 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After Xmas times are hard and i was…

After Xmas times are hard and i was looking for a bargain. Having checked their site I found that the clearance section had some amazing bargains. I got a console and fireplace. fireplace was slightly damaged but barely noticeable from normal distance and the console had a little rust, again barely noticeable but both items like £400 cheaper. EXCEEEEEELENT - One happy girl 😊😊😊😊

10 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Where is my deliver?

Ordered a mirror a month ago. Still not arrived. No one answering my emails from the company. Beginning to think this site is a scam.

10 januari 2022
Logo Comfy Homes

Antwoord van Comfy Homes

Hi,

We reached out to you to request your order number on two occasions but without reply. I could not locate your order so I am unsure if you have contacted the correct company so unfortunately we could not look into your query and respond.

Thank You

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Faulty mirror

Ordered a mirror and it arrived, the deliver guys opened the box but it was still all wrapped up and it looked OK. Took it out of the box and found that the paint work was patchy where it had been spray painted. Got in touch with comfy homes and they took 3 days to get back to me to tell me that because I accepted it that there is nothing they can do. Terrible customer services AVOID.

10 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Comfy Homes

Antwoord van Comfy Homes

Dear Customer

We are very sorry to hear of your concerns and it is always disappointing to hear when customers feel they did not receive the shopping experience they expected, however at times despite customer expectation we have to analyse objectively if we did anything wrong or did not do something which we committed to. On this occasion I did not find we fell below our standards as explained below.

You confirmed that on delivery the carriers opened the goods for you to check and it looked OK. Any visible defect/damage would be visible at that point. The question we would ask is why would you accept the item at that time if the damage existed? The purpose of this is to allow customers the opportunity to check the goods and be completely satisfied or to simply refuse the item should it not be to their standard. If someone is requesting one to check goods before you sign and take receipt, then it is not reasonable to expect to claim the goods were damage later when the goods are no longer under our control. The onus is on the customer to check, the carriers cannot force or expect to verify this on your behalf.

Majority of our customers appreciate this service as it ensures they receive goods in good order and should they not do so on the rare occasion, they have no inconvenience of returning the goods as the goods can be returned immediately.

Therefore, the claim for damage was correctly rejected by the relevant teams for the above reasons and we would believe it is unfair to expect one to accept a claim after been given the opportunity to check the goods on delivery which our teams inform you will be taking place on the day of delivery if the goods are delivered in this manner.

This is stated clearly in the terms and conditions, but we understand from time-to-time customers may not wish to read these, but we can see we iterated this again when confirming delivery with you in writing. This was not in some small print hidden, but in capitals and bold wording explaining that goods must be checked on delivery and refused should you for any reason deem them unsatisfactory as no claims for damages or defect would be accepted should you accept the goods. This is then further stated at the time of delivery which customers read before being able to sign the POD while taking receipt of the goods.

If you feel we deserve a one-star rating after completing all of the above, then unfortunately we would kindly disagree.

You also stated our teams took three days to get back to you, which is incorrect. You contacted our teams on Wednesday 5th Jan at 20:03 (out of hours) and our teams responded on Friday 7th Jan at 10:02. Also please note before responding our teams must research into the query, then retrieve information regarding the order and then respond so it may take a short while to be able to reply effectively. The automated emails explain this process and we were responding within our stated timescales on each occasion.

Nonetheless we apologise for any inconvenience we may have caused you but there is little else we could have done while the goods were under our care and transferred across to you and therefore, we hope you can reflect on the rating issued and perhaps revaluate as we did not default on anything we had promised or stated.

Thank you for your time and thank you for shopping with us. We do hope you feel you can confidently shop with us in the future, but should you receive any fragile items which are shown on delivery and not left in boxes, then we kindly request for you to check these and only take receipt of the goods should you be completely satisfied.

Many thanks
Customer Service Manager
Brian Longley

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service, efficient communication and a really easy way to get your furniture with lots of help and support to get the right deal.

18 december 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful table

Wonderful table, very good quality and very solid. The delivery guys were excellent, extremely helpful, polite and arrived on time

17 december 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After having a terrible experience with…

After having a terrible experience with another company, Comfy homes came through. Ordered a dining table and I needed to change the colour at short notice. Got through with no hassle and kept me up to date with delivery. Any questions I had in mind, I was abit picky as to which table I wanted, were dealt with quickly. Highly highly recommend! Will definitely be buying from here again.

10 december 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mirrorred shelves

Received beautiful mirrored shelves. Delivery was quick and arrived early . Drivers opened and checked item with me. Very friendly and helpful. Highly recommend. Would use again.

3 december 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very very poor customer service

Very very poor customer service. Placed order and booked delivery. Before delivery we clearly mentioned we live in flat with 2 huge lift and they need to deliver to our door as all our deliveries comes to our flat . but they wanted to leave goods on ground floor . Driver ask me to pay him extra money so he can take up when I refused to pay him any money he took delivery back and blamed we refused to take delivery. Company charge us £65.00 for fail delivery not only that they don’t have any emergency contact no . Takes 3/4 days to reply your mail . Worse customer service I have ever experienced . Never recommend .

3 december 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Comfy Homes

Antwoord van Comfy Homes

Dear Mr Tajul

We are sorry to receive a negative review and we can appreciate you may have expected a much better service which is subjective for each individual and we respect that but we beg to differ on this occasion which will be explained further below.

You placed an order on the 22nd November 2021 at 00:16 (Midnight). You contacted our teams on the 23rd November 2021 at 1:55 after midnight stating that you had not received an order confirmation. Our Team replied on the 24th November at 8am stating that you should have received a sales order confirmation should you have placed an order but if you provide your details, we can check this for you.

You sent another email on the 23rd November at 13:09 asking the same question and our agent replied to this on the same day at 22:03 informing you that our Processing Team had sent you an email (on the 22nd November 2021 at 12:11 (midday)) with delivery timescales of the order which would have been further confirmation of the order being received as you should have also got as with any website online, an automated email as soon as you placed your order. You replied back on the 24th Nov at 07:45 stating that the email address you had provided at the time of order was incorrect. Therefore, naturally the confirmation or any emails we sent would not have reached you. Our teams then updated this on the system.

You then were sent an email from our Dispatch team on behalf of the carrier. With some carriers (who are third party organisations by the way) we insist on contacting our customers with delivery dates etc to ensure they have been notified etc and do not wish to rely on their contact methods. Therefore, on the 25th Nov 2021, our Dispatch team sent you an email to book in delivery and this also contained important delivery information for the 29th November 2021. Therefore from point of order your delivery would have been complete within 8 days or so. You replied to this email stating you could not receive delivery if it was to Ground Floor and if the carrier cannot deliver then to cancel the order.

You then sent another email shortly after stating, delivery is OK and to deliver inside so you no longer wanted to cancel. The agent took this to mean you were ok with it on Ground Floor as you clearly sent the second email to confirm delivery without us confirming we can deliver to your designated floor.

All goods are to Ground Floor. This is stated clearly on our delivery information page. Unfortunately, we cannot dictate to carriers to deliver to another floor, this is not the service they provide and some that do offer this option, charge for this service. However, when our teams contact customers regarding delivery, the goods are already released and in the possession of carriers so we cannot guarantee any special requests at that time as this is not within our control and therefore you would be expected to pay for this extra service or make your own arrangements on the day of delivery to take the goods yourself. It is a decision for you to make. We provide free delivery to customers but hopefully you can appreciate that delivery is not free, and we have to pay carriers for their service. As this was a large 60kg glass item, the charge for a one-way delivery is £120 which we pay. If you expect us to pay an additional sum to take it to your designated 9th floor then unfortunately we are unable to do so as per our terms. The carriers can refuse to take the goods up any floors, this is their prerogative and not something we can stipulate but can only request.

On the day of delivery as you refused delivery as they requested an additional charge for your request, the goods were returned. Unfortunately, as this delivery was refused, a return charge applies. If you wish for redelivery, a redelivery charge applies at a discount which was offered at £64.95. You ultimately stated that you did not wish to pay this so as per the process, this order was cancelled, and the return charge deducted correctly from the refund issued.

You were unhappy about this and sent 11 emails disputing this which our teams explained and clarified repeatedly but you were not happy with the responses.

You then decided to contact the payment provider and they also REJECTED your claim after evaluating the evidence submitted.

If you have certain requirements or have any queries, most of the information is available throughout the site however you can always reach out to our teams prior to placing your order and they would be happy to confirm or clarify any queries so you can make an informed decision if our services and goods are suitable and up to your standards. We cannot be expected to be held responsible for expectations you may have that we have not stated, we are unable to read your mind when an order comes through. Once an order is received we process this is the usual manner.

As you can see from my response we are disappointed with the transaction as unfortunately every so often we are encountered with customers who do not acknowledge any error on their end and believe the complete fault lies with the retailer which is unreasonable in our opinion because we strive to ensure we provide a decent if not a great service and we also get things wrong at times as we do deal with thousands of orders on a monthly basis but we are unable to tolerate complete unreasonable behaviour and requests and be expected to provide services we simply cannot provide at times.

Judging by your emails we expect you to disagree with the above but we hope it provides some clarity and hopefully assists you in the future in some form.

We wish you the best.

Many thanks
Escalations Manager

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Chip in marble table

I ordered a large grey marble table which was amazing quality…

However, the delivery men brought loads of dirt into my new build home when they brought in the packaged item. They began ripping the box infront of us without asking for our permission, took picture then left, leaving a pile of cardboard all over the room and dirty foot prints all over my brand new floors.

We were not advised this would happen and were quite shocked and felt very uncomfortable.

I then had a good look at the table and noticed there was a chip at the corner underneath it.

I have since contacted the company to be told that they are not taking responsibility as it must have happened once their delivery drivers left - which it did not.

I am very disappointed in the customer service I was given when I paid for a brand new item with no damages and was told there was nothing they could do.

Even an offer of compensation would have been nice but no responsibility was taken.

I wouldn’t order again from this company.

2 december 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Definitely 5 star …

Never ordered before from this company but will be in future. Bought dinning table 4 chairs. They kept me updated when to expect it and sent emails on updates. Gave me a weeks notice for delivery which helped. Solid dinning table chairs are well made. Better made than my last one which was same but wanted a round table. Prices are really good done my homework and looked around . Comfy homes where the cheapest for the same table and chairs. 2 delivery men friendly and helpful even checked the goods before they left to make sure they weren’t damaged

26 november 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with my marilyn monroe picture , price was reasonable and looks more expensive than it was. No issues with the company or the hard working delivery men .

Very satisfied from ordering my item to the 2 men who delivered it. Delivery men updated me of time of Delivery and they were on time, they apologised has it was a early delivery has it was 07:10. They we're polite and unwrapped the parcel they didn't leave till I was satisfied. Well done very reliable 👏

26 november 2021
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer