We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The scratch star and spray have really helped me. I am in my 90th year and have had a bad 8 months with birch pollen allergy, food intolerances and a resulting itchy spreading rash. I have tak... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Hmmm, I am very torn here (no pun intended). It is a good quality product, and I don't want to take away from that, but I would say only effective for mild to moderate itching. For severe itching like... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had some problems with my delivery and Cosi Care couldn't have been more helpful. They kept me really well informed and sent replacements as soon as they could using a different delivery firm. I... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Products itself were disappointing. Left my eczema family quite frustrated. Feels nothing like fingernails as claimed. Just metal rounded fat bumps rubbing, not scratching. Infact one of the devices l... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Cosmetische producten leverancier
  2. ook in
  3. Cosmeticabranche
  4. Cosmeticawinkel
  5. Gezondheids- en schoonheidsartikelen winkel
  6. Medische apparatuur leverancier
  7. Medische groep

Geschreven door het bedrijf

Cosi Care is the words first to create safe scratching medical devices for itchy skin. A family business that started after the founder, Lauren, watched her little brother Rhys live with chronic eczema for over 20 years. The devices combine cold, massage and distraction from the mind and hands, to offer relief without the damage of scratching with fingernails. Less cuts, infections and scarring, with relief that works!


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

151 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 85% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(151)

136 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer care

Edited review: upon seeing the below review, the company have contacted me and offered a full refund as I was not happy with the product. It seems to work well for other people but was unsuccessful in helping my partner’s eczema.

I spent ages deliberating on this product and eventually purchased it for my partner with severe eczema. It doesn’t provide him with much relief at all. Can’t believe I spent so much money on this.

9 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very frustrating

I pre-ordered mine from America October 20 and it was supposed to ship latest November 20. I received a few emails and now I'm supposed to expect it to ship in January... it is a very frustrating wait...

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing product and great service/delivery times

I messaged on Instagram beforehand for advice as to which product to get and they replied so quickly and politely! I ordered on a Monday and it arrived the following day, and my daughter has found immediate relief in using it. She’s only 1 and has already figured out how to use it herself! Such a great relief to help her skin.

17 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic customer service putting wrongs right

Despite being let down on a random delivery from Evri, when I contacted Cosi care to explain what happened they immediately replaced my order and sent with Royal Mail. They checked up on me to make sure I had received it this time and Abi in customer care was fabulous. Reading the negative reviews it appears this small business is being let down by their choice of courier - not their own customer service or products. I already use the ball which is really helpful and now hope the finger scratch roller will help as much

12 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

2021 and 2025 Purchases

I bought the scratch star and scratch attack roller in 2021!
These items are still in perfect working order. The star stays in the freezer.

I've come back today (Nov 2025) to order a bundle for my niece but I'm going to keep the finger one. It is an ideal handbag size and great for work.

This is a brilliant product range.

Since I bought mine three years ago, I'm now in the peri menopausal era so you can imagine my eczema and hot flushes. The star straight out of the freezer onto my skin is bliss!

UPDATE after receiving my 2025 order.

I got the finger scratch system and it is sensational!

I have thick eczema on my jawline and chin. Normally I end up scratching with my sleeve which makes it sore. The cooling element and ease of use because of the roller its brilliant.

An excellent addition to your Cosi Care range.

I could do with another one in the car and one on my desk!. I keep mine in my handbag. Small but powerful 💛

10 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Poor communication, poor delivery

They kept pushing the delivery back without telling us and it finally arrived just before Black Friday, by which point there was a 30% sale on. If we had just waited we could have gotten it with the same delivery date but 30% cheaper. Crappy.

25 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo cosi-care.com

Antwoord van cosi-care.com

Hi AW,

I’m truly sorry for your experience. We recently went through a major warehouse failure where over 800 orders were incorrectly marked as shipped and then held back without any notification to us. It took my team and I three weeks of daily work to untangle the issue and get customers’ orders moving again. This was an unforeseen warehouse issue, but your experience is on us and we’re doing everything possible to make sure it’s properly resolved for you.

I fully understand how upsetting the delay was, especially when your order finally arrived right as our 30% Black Friday offer began. Missing out on a better price because of our fulfilment issue would frustrate anyone.

Please reach out to us at info@cosi-care.com ,we will absolutely make this right for you. You deserve a smooth and positive experience, and I’m committed to ensuring that moving forward.
Thank you for your patience and for giving us the chance to improve.
Lauren and the Cosi Care Team 💛

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

6 weeks on, I still haven’t received my item…

Update: response received to my email this morning with tracking assuring me my item had been dispatched, claiming that because I’d used Clearpay there was ‘no email attached to my order’ so I wouldn’t receive a confirmation email. Funny that, because I’ve got a confirmation email from me placing the order and other companies I’ve used Clearpay with manage to have my email address.

On further investigation, the item was dispatched at 3:11am this morning, after I’d left this review, could be a coincidence…most likely isn’t.

I will not be using them again and I won’t be recommending them either, even if the product is wonderful (which I hope it is after this faff).

Ordered on the 16th of October. Item was a pre order (which was fine) however it didn’t arrive, I had to chase customer services after 3 weeks to see if there was a problem. I was told no stock, but there will be stock next week and my item will be with me soon. The following week came and went, I looked on the website and noticed that the item I had purchased was still on a pre order this time with a dispatch date of the 23rd of November. I contacted customer care again, this time I was told that they really did think there would be stock on the earlier date and as a thank you for my patience they’d prioritise dispatch/postage of my item as soon as it was in stock on the 23rd.

It’s now the 25th of November. No dispatch email and no email from customer care. I have requested a refund.

Waiting 6+ weeks for an item without unprompted communication is unacceptable.

26 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo cosi-care.com

Antwoord van cosi-care.com

Hi Leanne,

I’m really sorry for the experience you’ve had — waiting this long and having to chase for updates is completely unacceptable, and I understand your frustration.

You may notice from the other reviews, We recently went through a major warehouse failure where over 800 orders were incorrectly marked as shipped and then held back without our knowledge. This caused significant delays and meant some messages weren’t responded to as quickly as they should have been. Even though the issue originated with our warehouse, the responsibility sits with us, and I’m truly sorry you were impacted.

Your order was dispatched as soon as stock arrived and the warehouse problem was finally resolved, but I appreciate why the timing didn’t feel right. You also should have received clearer communication around Clearpay, we’re reviewing this internally.

I can see you’ve requested a refund, and we’ll make sure this is processed smoothly. If you need anything else, please do reach out to us at info@cosi-care.com

Thank you for your honesty, it genuinely helps us improve.
Lauren & the Cosi Care Team 💛

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Misrepresenting stock available for…

Updated Review (after resolution):

Update:
Following my original review about delayed dispatch and difficulties getting a response, Cosi Care reached out to me and offered a resolution, which I have now accepted. I appreciate their willingness to address the issues.

Original review summary:
My order placed on 10 October was repeatedly delayed despite being shown as in stock, and I initially struggled to get clear and honest communication. This was especially difficult for us because the product was recommended by our dermatology nurse to help manage our six-year-old’s severe eczema symptoms.

Final thoughts:
While the delays caused real stress at a time our family was already struggling, I’m grateful that the company ultimately responded and resolved the situation in a considerate way. I hope this helps other customers and also supports Cosi Care in strengthening their communication going forward, as their products can make a genuine difference for families dealing with eczema.

25 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo cosi-care.com

Antwoord van cosi-care.com

Hi Sadie,

I’m really sorry for the experience you’ve had the repeated delays, mixed messages about stock, and customer care replies that didn’t feel personal are completely understandable frustrations.

To be transparent, we recently went through a major warehouse failure where over 800 orders were incorrectly marked as shipped and then held back without our knowledge. This created a huge backlog, caused stock to look available when it wasn’t, and meant our team were often giving information based on what we were being told day-by-day by the warehouse rather than what was actually happening. Even though the issue originated there, the responsibility sits with us, and I’m truly sorry you were caught up in it.

I’m particularly sorry to hear your dermatology nurse recommended us and that this experience fell short of the trust placed in our brand. We work closely with dermatology teams across the UK, and we never want a family to feel let down.

If you’re open to it, please email us at info@cosi-care.com so we can fully resolve this for you whether that’s a refund, replacement, or anything else you need.

Thank you for your honest feedback. It genuinely helps us rebuild the level of service we’re committed to.

Lauren & the Cosi Care Team 💛

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Well it isn’t here - edit with Cosi Care Response - AVOID.

It never showed up.

Edit from a no show order on the 6th of November. The only good things to come from this is I an hopefully getting my money back.

After following up with them on facebook, I felt it was worth updating my experience. Considering it was the sole founder who claimed to reply.

Their warehouse lost stock, and they didn’t bother to update up, and now it’s the warehouses fault? Take some accountability.

The fulfilment mistake itself wasn’t my main issue, things go wrong, that’s normal. The problem was the lack of communication. Customers shouldn’t have to hunt down answers on social media to find out why their order hasn’t arrived.

As a business that has clearly taken in a substantial number of orders (and therefore a substantial amount of revenue), having a basic customer-update process in place is expected. Instead, I (and others more than likely) have been left completely in the dark until I chased, I only discovered the wider issue through Trustpilot reviews, not from the company directly.

Pointing to the warehouse doesn’t resolve the fact that communication sits with the business, not the supplier. This is standard practice for any company, small or large.

I genuinely hope they take this learning forward, because poor communication, not the fulfilment error, is what damaged the brand sentiment here.

24 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo cosi-care.com

Antwoord van cosi-care.com

Hi there,

Thank you for taking the time to update your review. I’m truly sorry for your experience, especially around the lack of communication you’re absolutely right that customers should never be left to chase answers or search social media for updates. That’s something we take seriously, and it’s clear we fell short here.

To explain without excusing: we recently went through a major warehouse failure where over 800 orders were incorrectly marked as shipped and then held back without our knowledge. Even though the issue started with the warehouse, you’re completely right communication sits with us, and we didn’t provide the proactive updates our customers deserved during the disruption. For that, I take full accountability.

I’m glad to hear your refund is being processed, and truly appreciate you sharing your perspective. Honest feedback like this helps us improve our processes and rebuild trust.

Wishing you all the best,
Lauren & the Cosi Care Team 💛

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Massively recommend!!!!

I really can’t overstate how much the Scratch Star has helped my eczema during a nearly two year flare up. Obviously the skin still gets red and itchy, but I’m now able to scratch to my hearts content without damaging my skin. Incredible product, and I had zero problems with customer service!

19 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Still waiting

I ordered my star on the 4th of October it’s now the 6th of November and haven’t recieved it or heard from them

6 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo cosi-care.com

Antwoord van cosi-care.com

Hi Wendy,

I’m so sorry you’ve been waiting this long without any updates that’s not the experience we ever want for our customers.

We recently went through a major warehouse failure where over 800 orders were incorrectly marked as shipped and then held back without our knowledge. This caused significant delays and meant we weren’t able to communicate as proactively as we should have. Even though the issue originated with our warehouse, the responsibility sits with us, and I’m truly sorry you were affected.

Please email us at info@cosi-care.com with your order number so we can prioritise getting this sorted for you, whether that’s a refund, replacement, or anything else you need to feel fully looked after.
Thank you for your patience,
Lauren & the Cosi Care Team 💛

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ordered a hand scratcher on 24th…

Ordered a hand scratcher on 24th October , it’s now 4th November and no item or tracking info, I’m hoping this is a legitimate site ?

I am now updating this review as the company have been in touch and due to stockissues have refunded me

I will attempt to re order once they have resolved this

Thank you abi

3 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo cosi-care.com

Antwoord van cosi-care.com

Hi Amanda,

Thank you so much for updating your review, and I’m really sorry again for the delay and lack of tracking information, your concern was completely understandable.

We recently experienced a major warehouse failure where over 800 orders were incorrectly marked as shipped and then held back without our knowledge. This caused stock and dispatch issues that affected your order, and even though it originated with our warehouse, the responsibility is ours, which is why we processed your refund straight away.

I’m glad Abi was able to get this sorted for you, and we’d love to welcome you back once everything is fully resolved, we’re putting strong new processes in place to make sure your next experience is smooth and stress-free.

Thank you again for your patience and understanding,
Lauren & the Cosi Care Team 💛

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The product itself is a great relief…

The product itself is a great relief for when my eczema is at the point where my skin is completely broken and damaged. It does provide relief, mainly for areas that aren’t boney. The only improvement would be for it to come with the case as it’s often inconvenient for me to take out and about so I damage my skin when out of the house

13 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The Scratch Star and Case.

The Scratch Star is a great little gadget that really works for my daughters eczema. Both the Star and the case are made from good quality material and Customer Service is excellent too. Highly recommend.

14 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Different things work for different people - I'm unconvinced

I've had the scratch star and cover for about a month now and I'm unconvinced, particularly with the price. The product is very well made, robust and good quality, although I really think it should be sold as a package with the cover. For me however, the star only vaguely helps with the itch - the bumps don't provide close to the same relief as fingers. The bumps could do with being more pronounced to provide itch relief and could perhaps even be made out of resin like a scalp massager. It's expensive for something that doesn't quite do what it claims. I'm not certain it was worth it for me, but eczema relief is a personal experience and different things work for different people.

13 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Money well spent, desperate!

So far, so good. Nothing can stop the itch, but the scratch star stops the damage. I’m now waiting for the roller ball for my fingers, as the star is quite chunky.
What a shame you have to buy the cover separately, surely be better to sell as a unit as I guess it’s important to keep the bumpy side hygienically clean.

26 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Scratch Star Amazing

🌟 Scratch Star 🌟I cannot rave about this product enough… feels amazing on my eczema and TSW ridden skin… I put mine in the freezer for extra coolness especially when going through a flare… the bumps feel amazing and does exactly what it is designed to do!! Cannot wait to buy the Scratch Attack Roller next! ✨🤞🏼❤️‍🩹

9 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I wasn’t sure on which item to choose…

I wasn’t sure on which item to choose from. So I read all items and decided on the star. I could appreciate all the hard work and quality materials which are used in this item, which does reflect the price. Item arrived super quick, fab customer service which responded to me as soon as I bought the item and I chose the wrong colour. Very happy and look forward to any new products

9 september 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer