Frey Reviews 

1.270
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I LOVED the original Bergamot detergent and used it for special events, such as washing my daughter’s sheets when she came home from college. I ordered the Bergamot Beach and it smells awful, like che... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have been a loyal customer, 2.5 years of exclusively buying Frey laundry Bergamot Beach laundry soap, softener, booster and dryer sheets, I just ordered the new 2.0 Frey bergamot beach scent and us... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Excellent product! Customer response amazing. Challenged by supply chain which is not fair considering how eco-friendly, original, animal testing caring and donating friendly they are.....only bug for... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

After not receiving two months of products while they continued charging my card, I decided to cancel my subscription altogether. The following month, they reinstated my subscription and again charg... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Was

Geschreven door het bedrijf

We’re on a mission to transform your world with the power of incredible scents, and to help people -and the planet- stay healthy.


Contactgegevens

2,5

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,5

Alle reviews

(1.270)

5 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience with Frey.

I recently requested to cancel my subscription with
Frey. The customer service person was kind, and understanding. While he/she tried to get me to stay, they didn't push too hard. They gently let me go which was much appreciated. I liked the product, but my clothes need a change in detergent.

6 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Consistently Disappointing

TLDR: Leaking bottles, poor packaging, deceptive marketing, wonderful smells. 
Initially ordered in Nov 2021. The smells are unique and I love the idea of a "booster" so I can add just a bit of scent to my laundry. I pair with an unscented detergent and then put a pump (or two or three!) into a load.

I quickly noticed that the bottles leak. It says to shake them and when you do, it gets all over (hands and other areas that are NOT the inside of the laundry machine) thus wasting product. Also, it leaks when you simply pump (no shake). 

Additionally, I noticed their website touted #250,000 5-star reviews. I went to see if other reviewers had the same problem, but quickly saw there were no actual reviews posted other than some snippets of so-called 5-star reviews. If a business only puts up 5* reviews customers can't get an actual sense of people's experiences or preferences. This is a deceptive marketing practice. How many NON-5 star reviews are there? Are the #250,000 5-star reviews out of 300,000 total reviews? Or out of 700,000? With no context provided, this is useless. 

I notified the company of the pump leaking issue, the reviews deception concern, as well as some other backorder concerns. I got a pretty standard "we'll let our team know of your concerns" response and I said I would wait to order again hoping they would work out some of these issues. 

In June 2022 I decided to replenish my scent booster supply in hopes they'd fixed the bottle issue. I noticed when I went to order that their website continues to contain deceptive marketing, however, they have reduced the amount of 5* reviews they claim to "245K+". Hahah. What? Well, to be fair, you can now find non-5* reviews but they are buried. 
I ignored my skepticism because I really like the scent and wanted to believe! 

My product arrived (4 bottles of booster) in a box with very little protection to prevent the bottles from moving around. One of the bottles pump was twisted open and product had leaked all over the box. I notified their customer service team and I was offered to be refunded "proportionally for the amount of product that leaked out". Hahaha. Again, WHAT? I asked for a replacement since >half the bottle had leaked.  

I just received my replacement bottle and this one has ALSO leaked during transport (this one was shipped with no protection in a plastic mailing bag). This is ridiculous and disappointing. Many companies ship liquid products without this happening. 
I fear I must be done with Frey.  Sad because I love this scent and there isn't anything else on the market like it that I can find. But, I haven't had a single order or product not have some defect/problem. Womp womp.

UPDATE: when told about the second shipping leaking issue they assured me it couldn't possibly be their fault and instead the carried must not have been careful enough. GTFO

27 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just received my first order!!

Just received my first order!!! And literally placed a new order to try the rest of the scents. I’m in love with the cedar amber and moss. I wish they would make the Chamomile white tea and Eucalyptus into a detergent 😭😭😭 I hate doing laundry and the way store bought brands smell . Yes it’s pricey but it’s worth it and the customer service is fire

22 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

A big thank you to Frey!

A big thank you to Frey!!

I am very impressed with the services these people provided to me. All the items delivered to me on time and are rich in quality. My mom got really happy after receiving them. 5 stars!!

17 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey Jose! Thank you so much for your great review! We really love having you as a part of our community 💚

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exactly what a brand should be...

First and foremost, EXCELLENT products! And trust that if something actually does go wrong with an order you will get top notch customer support and a very speedy response time.

8 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey Andrew, this is absolutely fantastic to read! Thank you so much for your support and for being a part of our community. You rock!! 💚

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst experience ever!!!

Worst experience ever!!!! they only sell in bulk. so there goes $40. for laundry detergent - or about what I spend annually. still, I want to lessen my carbon footprint and how bad can it be? well, let me tell you - I am allergic to this stuff. puffy eyes wheezing allergic. but it takes a while to figure out what's causing it. So, too late for a refund. so am I out $40.? No, twice that because I have to rewash everything I own. Yay! these people are entitled and have the worst business practices ever!

29 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey Jolene, I'm very sorry to hear you were allergic to our products. Please know that we do not claim to be hypoallergenic as our products do contain fragrance. I'm sorry they didn't work out for you. Also, please know we do offer full refunds within 30 days in case you don't like the products or you are allergic to them. If you ask for a refund within this period, you are guaranteed a full refund. 🙂

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We love this stuff

We love this stuff. Really wish they would sell it in stores. We have been ordering on and off since 2017. I forget which scent is original now that they have names but that is the one we like. luckily it is the one I am not allergic to also!! I get sick of using unscented detergent all the time! Thanks Frey!!

PS: I am trying to order more now but have an issue and am waiting for an email back from CS.

13 mei 2022
Logo Frey

Antwoord van Frey

Thank you, Eddie, for this wonderful review! We are so happy to have you as a customer. You rock! 💚

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bullying Customers to Remove Reviews - Really, Frey???

EDIT BASED ON RESPONSE: Liars. If you aren’t trying to silence people, why did you block me on every social media platform? Me and how many others? Who knows how many customer complaints have been removed? I was not vulgar or abusive, just honest. Furthermore, I don’t appreciate being treated like I am stupid for not seeing the subscription. It is NOT clear and you know it and count on it. Frey has close to 200 complaints on the BBB site for exactly this issue. Are all those people too stupid or unobservant to notice the subscription trick? Or is it statistically more likely that FREY TRICKS CUSTOMERS INTO THE SUBSCRIPTION AND FREY IS A SCAM?

Yes, I have already reviewed them but I need to revisit this. Notice how Frey responds to every positive review and ignores every negative one? It's worse behind the scenes. They forced me to provide PROOF of my experience, which I did, in order to keep my review visible. And if they need verification of THIS experience, well, it happened right here on TrustPilot who thankfully has enough integrity not to remove truthful negative reviews. I wonder if positive reviews require verification? And I wonder if, since they are so transparent (ha!) about their "subscription," why they invest so much time and effort into making sure those who complain about this SCAM are silenced. Well, Frey? I will be waiting for a response. BTW- the TrustPilot employee who worked with me can verify that this happened, so try again. They must have a whole team doing nothing but suppressing truthful reviews about how they RIP PEOPLE OFF.

30 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hello Gus, I'm sorry to hear you were not satisfied with your Frey experience. Please allow me to explain that we only request for customer information not as "proof", but to look further into the case from our end and provide solutions to customers. It is not an attempt to silence, but to genuinely help people who had a bad experience.

On a side note, please know that our subscriptions are not hidden at all. We try to make it super clear that free samples come with a plan that you can edit/cancel at ANY time. You are not forced to pay for full-sized products. I'm sorry if you missed the information when agreeing to the purchase, but we can assure you it's all there.

Again, super sorry about your experience. I hope this helps explain the situation better.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't Fall for the Frey Scam

So apparently your one dollar sample set comes with like a sixty dollar subscription that they will rudely tell you they make very clear -- pretty obvious from these reviews ad the ones on the BBB site that they don't. And you can't cancel the order either. They expect you to pay like twenty dollars postage to return it. It's also totally gross and unsafe to resell soap and shampoo that has been returned. Who knows if it was tampered with? It is just to worth the headache of trying to get your money back and get them to stop charging you, not to mention being treated like your stupid for not knowing about the Frey subscription scam. This is a terrible way to treat customers. If people want a subscription, they will let you know. Frey is a scam. Don't fall for it.

9 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hello Josh, I'm sorry if there was any misunderstanding with the sample to subscription program. We try to make it super clear throughout the entire purchase process that the samples come with a subscription plan. However, you can totally cancel or edit this at any time!

You are in no way forced to keep the plan or the products. However, if the order had already been shipped (looks like this was your case), unfortunately, we do have a return policy in which customers do need to pay for the shipping fees if they want a full refund. Once the products start traveling back, we immediately process the refund.

Again, super sorry if this was not clear enough and thank you for giving us a try!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not natural or healthy, contains fragrance

Ingredients contain “fragrance.” This would be fine if the products were not advertised as “healthy,” “natural,” and “without all the toxic” ingredients. Also, I saw the BBB ratings, and WOW, the ingredients aren’t the only problematic aspect of their products.

8 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hello there! I hope you're doing well! Please allow me to explain. We do not advertise the products as natural products, but as "nature-based". This means we have developed a formulation that has mainly natural products. However, for the "cleaning" part, we do need to add some chemicals. What we did was we adjusted the formulation to one that's as natural and healthy as possible. At the end, Frey is better for the planet and for your health in comparison to the rest of the brands out there.

In regards to the fragrance, please know that our fragrance's main ingredients are essential oils, which makes it a bit more natural than other pure synthetic fragrances. We do blend this with some synthetic fragrances otherwise it wouldn't stick to your clothing.

Hope this helps! If there's anything else we can do for you, please let me know.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't Sign Up for the "Free" Sample!

If you purchase a sample kit for $1 they sign you up for a subscription service. This is pretty clear on their website. It is NOT clear on their mobile site AT ALL. In fact, unless you scroll past the place to request the sample you won't see it at all. I requested/paid for samples on the mobile site. I saw nothing stating there was a subscription.

I emailed the minute they sent the first package and asked them to fix this. I thought they did. They did not. So, two months later I get notification that they're sending another one. They end up charging me $53 for something I didn't order, didn't want, and sent me a scent that I'm allergic to in a box I haven't even opened.

This time I text Customer Service and get someone who insists it's clear and sends me screenshots of their website. I send back a screen capture video of the entire sign up process (for the samples) showing that there's nothing stating I'm signing up for anything. She insisted that it shows you at Checkout. It does not. I used Apple Pay, there's NOTHING stating you're signing up for a subscription.

I tell her I'd already emailed once to ask that this be taken care of. She insists I did not email. I send a screenshot of the email. She ignores that completely.

The next 20 minutes is filled with passive aggressive and demeaning comments from Customer Service. They refunded the current one they hadn't shipped and refused to do anything about the first one.

This is a scam. It violates FTC guidelines. I will be reporting them and encourage anyone else this has happened to do the same.

4 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hello Melody, I'm sorry to hear about your experience. We will look further into this.

Please know that we do try to make it super clear that the samples come with a subscription plan, which you can edit or cancel at any time. You're not forced to buy any full-sized products. We try to thoroughly explain this throughout the checkout process so guidelines are not violated nor are we scamming our customers. The information is honestly there.

If there's anything else we can help you with, please don't hesitate to let us know!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good Quality

I got the Frey sandalwood detergent and was quite impressed with it. The scents were incredible, and a small quantity went a long way. I wish I had more funds to buy more.
My first order took hours to come, but eventually did. It is just the icing on the cake.

28 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey Zoe, thank you so much for this wonderful review! You are an amazing part of the Frey community. You rock!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The smell… OMG… smells like a fine man’s cologne

The smell, being environmentally conscious and the improvement to the pump…. this will be my detergent for the remainder of my days!!

20 maart 2022
Logo Frey

Antwoord van Frey

Thank you so much for this amazing review! 💚 We wouldn't be here if it weren't for customers like yourself. If there's anything we can help with, just let us know!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely lovely

I absolutely loved the blue set. It is hands down the best smelling laundry detergent I've ever used. The scent reminds me of Clinique Happy, which is one of my favorite perfumes.

21 februari 2022
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey Ashley, this is so amazing to read! Thank you so much for your kind words and support 💚

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

This company is a scam

This company is a scam. You order a free sample and they charge you later for a whole box of their products, without permission and without clear notice on the free sample page. The only reason I gave 2 star is that they cancel the package and refund the money

14 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey there Hamed, I'm sorry to hear about your experience. We really try to make it super clear that the samples come with a subscription, which you can cancel at any time (you are in no way forced to keep the plan if you don't like the product). I'm happy to hear you were well taken care of and you were refunded. If you need anything else, don't hesitate to let us know! 💚

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I HONESTLY think that Frey is the best…

I HONESTLY think that Frey is the best product to come out ever!!! I'm rarely blown away by anything nowadays, however, the samples of laundry soap that I received were sooooooo excellent. Just a tiny amount went a long way and the scents were unbelievable. I wish I could afford to buy more. The best product ever...no joke!

11 februari 2022
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey Candy, thank you so much for this awesome review! We love to read that customers are actually enjoying the product. Hope to see you around soon for the full-sized bottles (just keep an eye out on upcoming promotions 😉).

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve been using FREY for years now and…

I’ve been using FREY for years now and truly enjoy their products. If you’re looking to up your laundry game this is the brand to use period

11 februari 2022
Logo Frey

Antwoord van Frey

Hey Ryan, thank you so much for this lovely review. We couldn't be here if it weren't for customers like yourself. You rock 💚!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer