Gallagher Bassett Reviews 

551
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use ..currently day 41 of our claim which they had everything they asked for just to be given excuses after excuses.over a hour to get through to be told the same lies .Currently taking legal... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking company! They only get one star because it’s the lowest available; a minus would not be inappropriate. Website not fit for purpose and complete lack of communication. 2 weeks t... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ZUR13/121730 Submitted claim on 31/08/26 due to holiday being cancelled due to son getting chicken pox. Pretty straightforward claim you would think considering doctor confirmed and you cannot... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company should be investigated by the government. They put up every barrier not to pay claims. Insure and go should be ashamed using this incompetent corrupt company avoid both companies at all c... Toon meer

Bedrijfsgegevens

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Welcome to the world of Gallagher Bassett, the premier Claims Services Provider. We guide those suffering a loss to the best outcomes for their futures. We guard our clients’ names and assets with unrivaled products and service. And we go beyond expect...


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

551 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 98% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,4

Alle reviews

(551)

225 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Formal Complaint Regarding Claims Handling

I am submitting a formal complaint regarding the handling of my vehicle damage claim by Gallagher Bassett and Claims Representative Mike McClain.

During our last conversation on August 6, 2026, Mr. McClain informed me that he was still waiting on documentation from Hampton Inn/Aimbridge Hospitality that was necessary to complete his investigation. Yet, just four days later, my claim was denied without any explanation of what information was received or how it supported the conclusions in the denial letter.

I fully cooperated throughout the investigation by providing time-stamped photographs of my vehicle upon arrival, photographs of the damage, repair estimates, and a detailed timeline that McClain unequivocally disregarded. Despite this, the denial concluded that the damage “appeared” to be pre-existing or was “more consistent with road damage”—conclusions that contradict the evidence I submitted and appear to be based on speculation rather than objective facts.

I am requesting a supervisory review of this claim and copies of the documentation relied upon in reaching this decision, including the records received from the hotel, valet records, surveillance footage, photographs, inspection reports, and any other evidence supporting the denial.

Given the timeline and the inconsistencies in this investigation, I believe it is reasonable to question whether my claim was evaluated fairly and in good faith. Apparently this company is notorious for denying claims without any legitimate reasons and is a true reflection of the companies they provide services for-dishonest and bias.

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Latarsha,

Thank you for the feedback on your customer service experience. We will address your feedback with our team members to continue to improve our service.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What an absolute disgrace this company…

What an absolute disgrace this company are. How on earth are they regulated? I’m currently 1hr 15 mins into another call attempt (total 3+ hours so far) to contact them about a pretty small travel claim made 4 weeks ago. Even that process was a nightmare as their travel portal does not allow the most common claims which leads to you having to suffer long call wait times to speak to someone - at which point I imagine most people to give up and foot the bill themselves. There is also radio silence on emails and therefore as a customer you have zero ways to contact them or see what’s happening on your case. You can also tell from their feedback response below that it’s all very generic and zero customer or outcome focussed. I will be escalating with the FOS and FCA how on earth this company can be operating and how insurance companies can be using their services.

12 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Stephen,

We apologise for the inconvenience you experienced and understand your frustration. We'd like to look into this for you and arrange for a member of the team to call you to discuss your situation.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and include your claim information. We will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointing

Disappointing
Due to an issue on holiday, which saw me over £500 out of pocket, I came home and raised a claim.
Got brushed off by the guy on the phone, telling me to fill in a form (not knowing if my issue can even be claimed for, hence the phone call)
Claim submitted with all supporting info. Then comes the "you'll get a response in 14 working days"
It has now been 2 months, no response to calls, emails, phsyically impossible to speak to a human being. Looks like they dont want to pay out

But, they did have the cheek to email me to renew my annual cover..... no thank you!

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Customer,

Thank you for bringing your concerns to our attention. We apologise for any inconvenience you may have experienced.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Thank you for your patience and understanding. We value your feedback and are committed to improving our services.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

0 stars

I was really hoping to have a different experience from other people, but it seems sadly not! It makes you wonder how companies like this actually manage to trade. Like others, I have been subject to long delays with emails and phone calls blatantly ignored. They pretend they need three months to investigate but the long and short of it is that they have already decided what the outcome is and just wait three months to send you their standard copied and pasted answer. Following on from the answer I received from Fateha Begum (who sums up exactly the calibre of this organisation), I have tried to follow up by email several times. She likes to just ignore me and is not happy to provide any details of their ‘investigation’ to me. Instead they have just sent lies and the aforementioned inhumane copy and paste paragraphs of text, which they probably use over and over again for the next people on their hit list.
Disgusting company and I feel sorry for anybody who has to try to communicate with them.
I’d love to receive a response to this review from them, but I’m sure that they will disregard this review also.
Good luck everybody else! You’ll need it!

30 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Magz,

Thank you for bringing your concerns to our attention. We apologise for any inconvenience you may have experienced.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Thank you for your patience and understanding. We value your feedback and are committed to improving our services.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not Customer Friendly

Well looks like this company have not just been a nightmare for me! My claim with Insureandgo was logged 26.06.26.
Gallagher Bassett don't respond to emails, they tell you there are no time scales for dealing with claims....so basically don't hold your breath!
My portal says they "raised" my payment early July.....
I've now raised an official complaint with INSUREANDGO they said I will get a response in 3 to 5 days ...

26 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Sandy,

We apologise for the inconvenience you experienced and understand your frustration. We'd like to look into this for you and arrange for a member of the team to call you to discuss your situation.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and include your claim information. We will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT USE THIS COMPANY

DO NOT USE THIS COMPANY
All the information requested was sent via the portal
Then i got requests for the same imfirnation previously srnt
You hete nothing till the Friday
Requesting the same information
Of course on a ftiday so snother werk gone by
Then i get another emai asking me for the ssme imfirnation dent now 11 times its the origional glight itinerary and the re arranged itinerary
This is the paperwork i got from the airline.
Delays afyer Delays
FO NOT USE THEM!!

31 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Penfold,

We apologise for the inconvenience you experienced and understand your frustration. We'd like to look into this for you and arrange for a member of the team to call you to discuss your situation.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and include your claim information. We will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT PURCHASE INSURANCE FROM BOOKING.COM FOR ROOM CANCELLATION THROUGH THIS COMPANY

I submitted a claim for room cancellation due to the venue cancelling the event we were attending. Processing claims allegedly 12 days. I submitted on 11th July and followed up many times on email for update. Response advised claim being reviewed - clearly not. I will be reviewing on Booking.com where I purchased the insurance from advising this is not an insurance worth purchasing. Extremely poor service, unacceptable time frame for response.

9 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Customer,

Thank you for sharing your feedback. We apologise that your experience did not meet your expectations. Your comments are valuable to us as we strive to improve our services.

Kind regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Why do customer services not fulfill their promises

Initiated travel claim as I was unable to proceed with a coach holiday with Caledonian Travel.Completed and forwarded all requirements, initial problems were with employees NOT responding or following through with their promises.Raised a complaint form,was contacted by their Ipswich office , within days my claim was processed,passed,and payment received into bank.Pity it was necessary to implement complaint process before action completed

7 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Neil,

Thank you for the feedback on your customer service experience. We will address your feedback with our team members to continue to improve our service.


Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

You are definitely not a priority when…

You are definitely not a priority when it comes to this company. I had a work related injury and getting a response from anyone Gallagher Bassett was like pulling teeth. Very disappointed in the lack of communication and the way anything was set up. I had doctor's calling me asking me if the meetings that Gallagher Bassett had required had been set up because they could not get a hold of them. They were very frustrating and not helpful. It's really a shame. Plenty of emails, no responses call and left messages still no responses.

25 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear David,

We apologise for the inconvenience you experienced and understand your frustration. We'd like to look into this for you and arrange for a member of the team to call you to discuss your situation.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and include your claim information. We will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Left confused and unanswered

Like many people, I took out a travel insurance policy through what appeared to be a reputable provider. Unfortunately, when I needed to make a claim while overseas, the experience has been disappointing.

I incurred around £1,000 in out-of-pocket expenses which were approved by their medical assistance partner, and I submitted my claim with all supporting documentation as soon as I returned.

The claims process itself wasn't particularly clear, and I was left unsure whether I had submitted everything correctly due to a lack of information and limited guidance on where certain documents should be uploaded. When I contacted customer services for reassurance, I was simply told everything looked fine and that I would need to wait 12 working days for an update. I didn't find the support particularly helpful.

It has now been over 20 days since the incident and more than 14 working days since I submitted my claim. During that time, I've sent three emails requesting an update and called the claims team, only to spend 10 minutes on hold before being told to continue waiting.

What's most frustrating is that the online portal still shows the claim at just 25% complete, with no indication that it has progressed and no communication whatsoever from the insurer. Claims take time, and I understand that, but a simple update would go a long way. The lack of communication and transparency has left me disappointed with what has otherwise been a very well-known and trusted brand.

Just updating as since they have paid the full claim, and it was very easy over time. I would say im happy with the overlal outcome but feedback would be to keep the client more informed throughout, quicker messages or a better portal to see udpates. over 1.5 months to get full payment from the claim isnt that bad but the communciation could have been better.

16 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Sam,

Thank you for bringing your concerns to our attention. We apologise for any inconvenience you may have experienced.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Thank you for your patience and understanding. We value your feedback and are committed to improving our services.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Travel insurance claim

I made a simple straightforward travel insurance claim on the 27th of July,documents have been sent and heard nothing!!no reply to emails,tried to ring multiple times spending hours on the phone ,no answer either!!I have paid the insurance for whole year for myself and my partner for nothing!!it is disgusting how people are treated by this claim company and wish I have read the reviews before ive parted with my money!!taking further action as needed!!and now ive got an reply to my review that is useless!!like I said,further action will be taken.

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Roxana,

Thank you for sharing your feedback. We apologise that your experience did not meet your expectations. Your comments are valuable to us as we strive to improve our services.

Kind regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very very poor service

Very very poor service. Long delays in dealing with claim, multiple requests for the same information, returning to me to request information months after the claim was submitted. Repeatedly had to chase them. Two months from claim submission and no outcome and no timeline. If you can avoid dealing with these guys in any capacity (unfortunately my insurer uses them to process claims so I can't avoid them) I'd recommend you do so!

UPDATE
Having chased over several months, the only way to get a resolution with them is to leave a negative review here and also raise a formal complaint. A week later and finally it’s gone to someone who sorted it out. Still waiting for compensation for the hours on the phone and writing emails though…

4 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Jed,

We apologise for the inconvenience you experienced and understand your frustration. We'd like to look into this for you and arrange for a member of the team to call you to discuss your situation.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and include your claim information. We will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

submitted a claim over a month ago…

submitted a claim over a month ago still no reply. emailed multiple times to absolutely nothing back.

4 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Rosie,

Thank you for sharing your feedback. We apologise that your experience did not meet your expectations. Your comments are valuable to us as we strive to improve our services.

Kind regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Lack of Response To Low Hanging Illegal Wire Owned By Charter/Spectrum

I had a claim from a low hanging illegal telecommunications line owned by Charter/Spectrum. The claim happened on June 3, 2025. Charter was asked by the pole owner to accept liability in September 2025 or so the pole owner claims. Eventually I was given a Charter claim number and then sla Claim Number with Gallagher Bassett. My adjusters name is Terrett. I have left messages 8 times with Terrett. Terret over 5 weeks has called me twice and won't promptly return phone calls. My claim number is 040893-199075-GD-01. This illegal wire tore the top off my truck and resulted in my business of 10 years shutting down. From reviews on line I don't have any hope my claim will be handled professionally or promptly. I need someone from Gallagher Bassett to get on the ball and get this matter resolved. I have called Terrett on June 25, twice, June 30, July 15, July 16, July 21, July 28, and July 31. All of these calls and no prompt response. The claim is a year old. This is clearly unacceptable and I'm ready to file a complaint with Kentucky Department of Insurance.

25 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Kris,

We apologise for the inconvenience you experienced and understand your frustration. We'd like to look into this for you and arrange for a member of the team to call you to discuss your situation.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and include your claim information. We will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor Customer Communications

I was provided with a claim number, 30/6/26, but only after chasing GB. I emailed them Thursday 23/7/26 following the format they requested, politely asking for an update. Got an automated response stating they would get back to me in due course. 8 days on I still haven't heard anything. Called them this morning. Can't speak to anyone and apparently they are going to call me back on the phone number from where I made the call, but no timescale was given. Customer communications is a lot to be desired.

31 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Stephen,

Thank you for bringing your concerns to our attention. We apologise for any inconvenience you may have experienced.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Thank you for your patience and understanding. We value your feedback and are committed to improving our services.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waited three weeks for them to even…

Waited three weeks for them to even look at my claim. I had flu and couldn’t travel. GP don’t issue fit to fly note so paid for a private one. I sent screenshots showing the GP would not write one and Gallagher Bassett insist I pay a further 88 pounds and wait 8 weeks for it. They have my NHS summary saying no medical history. Just avoid them, they are scammers and I’m making a official complaint

30 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Rosalind,

Thank you for bringing your concerns to our attention. We apologise for any inconvenience you may have experienced.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Thank you for your patience and understanding. We value your feedback and are committed to improving our services.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Frustrating, disappointed and complaining.

If I could do less than one star, I assure you I would. Purchased Gold cover through INSURE &GO paying a lot of money thinking if I ever need it, it will be ok. Insure and go state on their website Gallagher Basset respond to claims within 3-5 days. Not working days, just days. That’s a lie. I am on hold and been on hold to try and speak to someone for over an hour now. My emails go unanswered and my claim hasn’t moved or even been acknowledged. I will be progressing matters through the ombudsman from now on because this simply cannot continue. My policy is due to automatically renew with Insure and Go - I will be cancelling that. DO NOT GO NEAR THIS COMPANY!!

30 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Emma,

We apologise for the inconvenience you experienced and understand your frustration. We'd like to look into this for you and arrange for a member of the team to call you to discuss your situation.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and include your claim information. We will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor no way of contact.

Not responding to claim on behalf of Co op Travel Insurance and email says invalid to try and contact them. Don’t know why insurance companies are outsourcing to companies like this to deal with claims.

29 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Kate,

Thank you for sharing your feedback. We apologise that your experience did not meet your expectations. Your comments are valuable to us as we strive to improve our services.

Kind regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had an injury and this adjuster…

I had an injury and this adjuster Glendora BENTION was very negligent with my injury, stating that my injury wasn’t work related and could have happened any where! I would not recommend her to be anyone’s adjuster. How can someone make a decision based on little information and an incompetent investigation. Been out of work, by doctors recommendation and this demon deemed my injury not work related.

29 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Laquandra Terry,

Thank you for the feedback on your customer service experience. We will address your feedback with our team members to continue to improve our service.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had to cancel our holiday as partner…

Had to cancel our holiday as partner taken into hospital for unexpected bypass surgery. Had taken out insurance with AllClear travel insurance who immediately pass any claims into GB. Request information which they’ve already had and move the timescale a further 14 days on once they’ve received it to even look at it! Have been waiting seven weeks already and it just adds to the stress! Shocking service, wait forever for calls to be picked up, and don’t respond to emails. Would not recommend to anyone.

27 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Gallagher Bassett

Antwoord van Gallagher Bassett

Dear Elaine,

Thank you for bringing your concerns to our attention. We apologise for any inconvenience you may have experienced.

Please contact us at feedback@gbtpa.com and we will do what we can to resolve the situation in a timely manner.

Thank you for your patience and understanding. We value your feedback and are committed to improving our services.

Best regards,
GB Customer Service Representative

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer