Garden Trends Reviews 

9.386
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We’ve just had a Pergola fitted by Charlie and George who were really friendly and professional. They left everything tidy and showed us how it all worked. Great customer service from Garden Trends... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I noticed that the parasol I bought had a minor manufacturing defect that would not have been seen until the parasol was unpacked and assembled. I emailed Garden Trends with photos. They replied the s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I couldn’t recommend Garden Trends enough. My furniture arrived really quickly and it was better than I expected. Very easy to assemble and looks beautiful. It comes with waterproof covers which is... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Yes I was happy 😁 with my tree I showed it to my granddaughter she said why did i get a black Christmas 🎄 tree it's different and I liked it very much and with the discount I was very happy can't... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Tuincentrum
  2. ook in
  3. Grillwinkel
  4. Meubelwinkel
  5. Tuinmeubelwinkel
  6. Tuinmeubilairwinkel

Over Garden Trends

Geschreven door het bedrijf

Welcome to Garden Trends

The place to shop for garden furniture, BBQs, outdoor kitchens, and Christmas products.

Contact Us

We offer something available for everyone at affordable costs, ranging from modular outdoor kitchens to garden furniture with firepits, as one of the top suppliers of outdoor furniture and BBQs in the UK.

Brands
  • Alexander Rose
  • Bracken Outdoors
  • BeefEater
  • The Christmas Centre
  • Draco Grills
  • Kettler
  • LG Outdoor
  • Garden Trends is passionate about outdoor living and all of our products have been carefully chosen for their style, design, quality, and durability. They all incorporate the most modern textures and styles, making them the very essence of contemporary trends.

    Our Customer Service is made up of devoted individuals that are happy to help you with any questions. You may check out our latest products in our showroom in Moss End Garden Village near Bracknell in Berkshire, where we also have staff on hand. From the moment a customer discovers one of our products, our friendly and approachable team is dedicated to providing excellent customer service.

    Visit our Showroom Visit Facebook Page Visit Instagram Page

    We are confident that, based on more than 10 years of experience in the garden furniture and BBQ industries, we can provide you with the greatest goods for your home and garden, backed by first-rate customer service and warranties, allowing you to enjoy your purchase for many years to come. Garden Furniture Outdoor Kitchens Barbecues Benches Christmas


    Contactgegevens

    4,2

    Goed

    TrustScore 4 uit 5

    9K reviews

    5 sterren
    4 sterren
    3 sterren
    2 sterren
    1 ster

    Vraagt klanten om een review

    Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

    Heeft 70% van zijn negatieve reviews beantwoord

    Reageert doorgaans binnen 48 uur

    Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

    Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

    4,2

    Alle reviews

    (9.386)

    113 reviews in de afgelopen 12 maanden

    Een review schrijven
    Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    100% Recommend Garden Trends

    We ordered the Bracken garden set which is absolutely fabulous. We did have a slight problem that only 1 chair was delivered by Mark Wilson at Garden Trends sorted it straight away. He was extremely friendly and organised a further chair to be delivered, which arrived 3 days later ahead of the scheduled delivery date. I would recommend Garden Trends to anyone. Excellent service

    24 juli 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Alison,

    Thank you for sharing this positive review.

    We're glad that you were pleased with the service you received in dealing with the missing chair for your garden furniture set. We will be sure to pass your feedback onto Mark.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Held my money for 11 days for…

    Held my money for 11 days for non-existent stock.
    I am very disappointed by the business practices of Garden Trends. I ordered and paid in full for an outdoor dining set on 11th July. Instead of fulfilling the order, the company held onto my money for 11 days. It wasn't until 22nd July that they finally contacted me to admit they didn't actually have the stock to fulfill the order. While they did finally process a refund on 23rd July, I have been told it will take up to 5 days to clear back into my account. Taking a customer's money for inventory you do not possess, and leaving them out of pocket for over two weeks total, is completely unacceptable. Avoid this company if you want reliable service. Ps. They have deleted my comments on their social media platforms which isn’t great social media etiquette.

    11 juli 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Lauren,

    Thank you for taking the time to share your feedback. We are truly sorry about your experience and completely understand your frustration.

    Regrettably, we were unable to fulfil your order due to an unexpected stock shortage with the dining chairs for your set.

    We can confirm that a full refund was issued yesterday to your original payment method. As mentioned by our Customer Service team, it can take up to 5 working days to clear with your bank, but the funds have been released on our end.

    We apologise once again for any inconvenience caused.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    We have the Charlton set and some chair…

    We have the Charlton set and some chair covers! Honestly couldn’t recommend enough, it’s finished off the unused space perfectly and the quality is brilliant. Super easy to put together and super sturdy!!

    Great customer service and wonderful piece of furniture!

    30 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello Sarah,

    Thank you for sharing this positive review.

    We're glad that you are pleased with the quality of your Charlton garden furniture set and we hope you enjoy using it.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    First Class Service & Product

    Ordered the Bracken Outdoors Richmond Rectangular Rattan Corner Sofa Garden Furniture Set with Fire Pit Table on 21/06 and took delivery on 26/06. First class service from start to finish (quick delivery with really good communication) and really pleased with the quality product - exactly what we wanted and looks great on our new patio.

    Delivery was excellent with the items being delivered right next to patio area and then assembly thereafter was very straight forward even for a non-DIY chap like myself.

    Excellent company and product.

    26 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello Gregor,

    Thank you for sharing this positive review.

    We are pleased that your Richmond garden furniture set was delivered quickly and you love its quality.

    We hope you enjoy using it!


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Excellent

    Excellent. Easy to order, very good customer service.

    24 juni 2026
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello,

    Thank you so much for your 5-star rating.

    We're glad that you had a positive experience shopping with us.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    I couldn’t recommend Garden Trends…

    I couldn’t recommend Garden Trends enough. My furniture arrived really quickly and it was better than I expected. Very easy to assemble and looks beautiful. It comes with waterproof covers which is a bonus too.
    Definitely 5* from me.
    Bracken Outdoors Tetbury Acacia Wood and Rope Lounge Sofa Garden Furniture Set with Dining Table

    1 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Maxine,

    Thank you so much for your 5-star review.

    We're glad that your garden furniture set was delivered quickly and you are pleased with its quality.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Amazing service

    5***** !! The whole experience with this company, from start to finish was faultless. We went for the Draco outdoor kitchen and the quality is brilliant. Delivery was super quick from ordering and kept updated throughout with email updates etc. I will definitely be placing an order for some outdoor furniture in the next few weeks. Highly recommend Garden Trends if you’re looking for an outdoor kitchen.

    10 maart 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Lindsay,

    Thank you for sharing this positive review.

    We're glad that you are pleased with the quality of your Draco Grills outdoor kitchen and we love to welcoming you back in the next few weeks.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    3rd time lucky

    After receiving 2 egg chairs from other large retailers and them being broken or damaged, I didn't have too much hope for a company I hadn't heard of that popped up on Google. I took a risk and I am so glad I did. Excellent quality. Quick delivery and brilliant communication. Couldn't be happier.

    7 juli 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello Hannah,

    Thank you for posting this positive review.

    We are so glad that you are pleased with the egg chair you bought and it was quickly delivered to you.

    We hope you enjoy using it!


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Garden couch, chairs and coffee table.

    The couch, coffee table and two chairs were excellent quality and exactly as described.
    We liked the fact this was not a corner unit type configuration as it is far more flexible and can be arranged to suit different gazebo shapes.
    (Although we would have liked even more flexibility by being able to buy components separately. e.g. a different number of chairs or the option to not have the coffee table)
    One aspect does need addressing however - it was described as “requiring some self assembly” when in fact each component required full assembly.
    The assembly instructions allowed for 20 minutes per item with 2 people however the four items took more like 3 hours with four people working on the different parts of the suite.

    25 juni 2026
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello,

    Thank you for your valuable feedback.

    We are absolutely thrilled to hear that you love the quality of your new garden furniture and that its flexible configuration fits your gazebo layout perfectly.

    We completely take on board your comment regarding the assembly description and the estimated time frames. We want our product listings to be as accurate as possible, so we have now updated this information on the product's page on our website.

    We hope you enjoy your new garden furniture!


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    High end products with a customer service to match

    I purchased a modular BBQ set which I have been very excited to install and use this summer. I noted some damage that I had caused and asked their advice for best remedy. They listened and could not have been more helpful in restoring my BBQ so I can enjoy it at it's fullest again. Thoroughly delighted.

    7 juli 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Charlie,

    Thank you so much for your 5-star review.

    We are glad that you were happy with the help you received from our Customer Service team in resolving the issue with your BBQ.

    We hope you enjoy cooking delicious food on it.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Great product. Amazing customer service.

    We spent ages looking for a new garden chair and tables and, with a decent budget, wanted to make sure that it was perfect. We kept going back to the Charlton set on Garden Trends and decided to do a preorder as we were happy to wait for a little while for this particular set. That said, the wait wasn’t too long, really, and definitely worth it. Order was scheduled for delivery by end of June and it came a week before the end of June which was fantastic. The customer service is incredible, putting my delivery on a 24h service to get it to us as soon as possible.
    Unfortunately, there was a bit of damage to one of the chairs in the set. But, within a week, I had a replacement!
    We are so happy with our set, have had lots of compliments and are enjoying family meals outside.
    Thank you so much.

    7 juli 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Hayley,

    Thank you for taking the time to leave us a review.

    We are glad that you were pleased with the service you received from our team in sorting the damage to your Charlton garden furniture set.

    We hope you enjoy using it!


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    I Recieved My Order.Order No #267253…

    I Recieved My Order.Order No #267253 The Orthobed Bamboo Double Black Topper at £91.00. When opened and removed from the packaging the Quality and thickness is not the item you were advertising Basicly its as thin as a blanket and is a Cheap fake. Have read youre Reviews and this isnt the 1st time there have been concerns regarding this Items quality.ie, Mrs Carolyn Fay had also expressed her disatisfaction with the Product, which youre Complaints Dept hasnt even had the decency to Reply to her Complaint. I await for youre Reply before taking this Matter to Trading Standards Uk
    Mr Alistair.

    25 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello Alistair,

    We're sorry to hear about your experience, but this review has been posted to the wrong page.

    We are Garden Trends, a garden furniture and BBQ/outdoor kitchen retailer, and we do not sell bamboo toppers.

    To make sure the right company sees your complaint, would you mind removing this review from our page? We recommend checking your order confirmation email to find the exact name of the company you bought from.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Since no one is answering my messages-…

    Since no one is answering my messages- I’ll leave a review on here. I bought a King Size bamboo topper. When I received it- it was flat, I mean seriously flat, no poof at all and definitely NOT as advertised. So I let sit over night- no change. I went to put it on bed to see fit. It’s way too small, by about a foot. I wrote and asked if maybe they sent me a Queen by mistake and if there was a trick to fluffing it up.
    I ordered in May, took a month to get. The quality, I can’t answer, because it doesn’t fit. And it’s like they forgot the fluff.
    I hate leaving negative reviews, but I hate they won’t communicate with me worse.

    26 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello Carolyn,

    We're sorry to hear about the frustrating experience you've had.

    However, there has been a mix-up. We are Garden Trends, a garden furniture and BBQ/outdoor kitchen retailer, and we do not sell bamboo toppers or bedding products.

    Could you kindly remove this review from our page to ensure your feedback reaches the correct company so they can make things right for you?

    We truly hope you get this sorted out with the right seller soon.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    so pleased with our Draco Grill BBq

    What a pleasure , from ordering to delivery !!
    Absolutely love our Draco Grills modular BBQ it’s going to be a good summer for sure 👌

    22 maart 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Debbie,

    Thank you so much for your 5-star rating.

    We're glad that you had a Draco Grills Modular Outdoor Kitchen. We hope you enjoy having plenty of BBQs on it during the Summer.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Lovely!

    Easy to order. Arrived safely and well packed. Relatively easy to put together (I'm old and thr print is small!)
    I found the lack of tracking to begin with a bit confusing - but staff kept me right!
    Furniture looks great and is comfortable to sit on. Already had the neighbours round for food and drinks and they all loved it! Eorked a treat.

    25 mei 2026
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello Susan,

    Thank you for taking the time to leave us a review.

    We're glad that you are pleased with your purchase and it arrived safely.

    We hope you enjoy using it!


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    We are really impressed with our new furniture

    We are really impressed with our new garden furniture, the quality is great and it’s brought our outdoor space back to life! Would definitely recommend their furniture to anyone looking.

    14 mei 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hi Anna,

    Thank you so much for your 5-star review and recommending us.

    We're glad that you are pleased with the quality of your new garden furniture set and we hope you enjoy using it.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Misrepresented the availability in the…

    Misrepresented the availability in the advert before confirming my "pre-order".
    Finally arrived and table frame severely bent.
    Called customer services (sic) and held for 30mins before the call was unceremoniously terminated.

    6 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello John,

    Thank you for taking the time to leave us a review.

    We're sorry to hear about your experience shopping with us and the damage to your table. We can confirm that we have received your email regarding this matter and our Customer Service team will contact you shortly.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Shocking lack of QC and care with delivery.

    Shocking lack of QC and care with delivery.
    Edit: the response from GT is odd, as if they read my review they would see that the furniture order they are requesting the number for has been resolved. The storage box issue however has not. Pickup was arranged, but the courier was a no-show. Again.
    We purchased a a garden dining table set from Garden Trends. When it arrived, the singer top had one tile completely broken across the width. GT confirmed that they do not check goods prior to shipping or they just cross ship. The top was replaced and we are happy with the furniture though the experience was not good. We then ordered a large metal storage box which arrived today. Again the goods were damaged. We are now having to contact GC again regards damaged goods shipped by them. Their QC/shippers/delivery companies are absolutely shocking. We won’t be buying from them again. Pickup was arranged for the box, but the courier was a no-show. Again. A replacement box arrived. Again it was damaged. GT offered a measly discount for us to keep it which we declined. Both were meant to be picked up today by DX. Again a no show, so I have 2 big boxes and no room to store them. Theyre to have to going outside, and if it rains (and it will) so be it.

    4 juni 2026
    Review zonder uitnodiging
    Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

    Quick and efficient service.

    Quick and efficient service.

    26 mei 2026
    Logo Garden Trends

    Antwoord van Garden Trends

    Hello Sue,

    Thank you for posting this positive review.

    We are glad that your order was delivered to you in a timely manner.


    Kind Regards,

    Garden Trends

    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

    Unsafe Product and Poor Customer…

    Unsafe Product and Poor Customer Service

    I purchased an outdoor egg chair and followed all assembly and usage instructions carefully. On 03/05, while holding my baby nephew, I sat down in the chair and it suddenly tipped backwards, causing me to fall from one deck level to another. As a result, I suffered a serious injury to my forehead and required five stitches.

    I immediately contacted the company and submitted a formal complaint. Despite repeatedly chasing for an update, I have received no meaningful response. The only reply I have been given is that the matter is "under review" and that they will respond when they are ready.

    What I find particularly concerning is that nobody from the company has contacted me to inspect the chair, visit my property, request further information, or investigate the circumstances of the accident. I am therefore unclear about what exactly is being reviewed.

    Meanwhile, I am left with a permanent scar on my forehead following a serious accident involving a product that I believe to be unstable and unsafe. I would have expected a far greater level of concern, communication, and respect from the company given the severity of the incident.

    Ursula

    3 mei 2026
    Review zonder uitnodiging

    Dit is Trustpilot

    Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

    Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

    Lees meer over Trustpilots reviewproces.

    Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

    Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

    Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

    Lees meer