Henri-Lloyd Reviews 

83
•
TrustScore 4 uit 5

3,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Jeg har købt et par sejlersko hvor alt snøre går igennem nogle metaløjer, disse øjer er med en nærmest microkant på bagsiden, hvorfor de stort set er faldet ud af det bløde læderområde de sad i. Jeg f... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just bought my third pair of explorer shorts, nice light coloured ones. Two previous pairs are still going strong but wanted lighter ones for all this hot weather. Really comfortable and fit well. The... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding quality. I have purchased various garments, shorts, trousers, polo shirts, tee-shirts, trousers, a jumper and a jacket. Without exception the quality and durability is exception... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have been wearing Henri-Lloyd for almost 30 years now and their jackets have never let me down, inshore and offshore. In fact, I still have my first GoreTex-Racing Jacket and wear it now and then. I... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kledingwinkel
  2. ook in
  3. Activewear winkel
  4. Badmodewinkel
  5. Buitensportkleding- en uitrusting
  6. Herenmode
  7. Streetwearwinkel

Geschreven door het bedrijf

Established in 1963, Henri-Lloyd delivers premium sailing and outdoor clothing for men and women. Explore innovative, waterproof designs built for performance and adventure.


Contactgegevens

3,8

Goed

TrustScore 4 uit 5

83 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 75% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,8

Alle reviews

(83)

58 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible Customer Service

Terrible Customer Service - Not what I expected from Henri - Lloyd. I returned a pair of shorts from an online order as too small. After emailing I eventually received a refund 17 days later, but only a partial refund! No explanation why and no response to my emails either. The shorts were returned in the immaculate condition received with labels etc, yet a £16 reduction!! I like the clothes but won’t ever order online again.

20 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely horrendous customer service

Absolutely horrendous customer service! Probably the worst I’ve ever experienced. My first time ordering from them and it’s been an absolute disaster. I ordered my partner some items for Mother’s Day and nothing turned up. I’ve emailed 5 times, I’ve called 4 times, left voicemails and every one has been ignored. The ridiculous thing is, I’ve received automated email acknowledging my emails but had zero contact! I’ve been bombarded with marketing emails but literally zero contact in regard to my order. Absolute joke of a company. They will probably reply to this with some poor excuses just to try and contradict what I’m saying but I’m not having it. Terrible service. Definitely will avoid in the future

28 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hi Nick,

We're genuinely sorry to read about your experience. It's clear we fell well short of the standard we expect of ourselves, and we completely understand your frustration.

We've taken feedback like yours seriously and have made changes to improve our customer service processes and communication, so customers receive the level of service they should expect from us.

We'd also like to make sure you were contacting the correct email address. If your issue still hasn't been resolved, please email us at info@henrilloyd.com with your order number and we'll make it a priority to put things right.

Thank you for taking the time to leave your feedback. We appreciate it, and we're sorry we let you down.

Kind regards,
The Henri-Lloyd Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Best avoided!

Had my eye on a few pieces, placed a second order over a week ago and still waiting.

Charged extortionate postage again, probably best avoided.

The lack of customer service will undoubtedly bring this company back to administration.

23 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hi William,

We're sorry to read that your second order left you feeling this way, especially after you'd come back to shop with us again.

We've taken feedback like yours on board and have improved our customer service processes. If your order is still unresolved, please email info@henrilloyd.com so we can make sure you're contacting the right team and get this sorted for you.

Kind regards,
The Henri-Lloyd Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional Service – Thank You Amanda

I am extremely happy with the customer service I received from Henry Lloyd. The issue was handled quickly, professionally, and with great care.

A special thank you to Amanda, who was incredibly helpful, kind, and efficient throughout the whole process. She made sure everything was resolved in a fair and positive way.

This level of customer service really builds trust in the brand. Thank you very much!

29 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Extremely happy. Excellent service.

Surprised by some of the reviews. My experience was excellent. Fast delivery. Ordered 2 sizes and sent one back. Return postage was free. Money credited back to me 5 days after I posted it back. The coat is fantastic. Great service. Thank you.

16 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Zero after sales support

My order was placed on the 25th December and despatched on the 29th December but on the 9th of January I still have not received the item I have paid for in full.
Royal Mail have claimed repeatedly that my property was inaccessible which is complete rubbish - I have contacted HL to advise this using all forums (FB/ tel and email) and have received zero support or guidance. After years of giving them my custom, I will not be buying from them again.
Update 12/01/26: Adding another star purely based on the superb customer service from Henri Lloyd employee Charlie in their Dartmouth retail outlet. After my item finally arrived it was too big but Charlie sorted out a seamless exchange - the HL online team could learn a lot from him about customer service.

9 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Apologies for the delay in replying, our office has been closed from 24/12 - 05/01
We are just trying to make our way through the emails sorry for any delay

your order left our warehouse 29/12,
Our standard delivery transit is 3-5 days

unfortunately Royal mail don't update their tracking until the order has arrived in the UK, due to the Christmas back log seems there were delays getting through the customs process

if you need any further assistance please contact us at Info@henrilloyd.com

So glad Charlie could help with your call

Thanks,
Amanda

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

No communication

Ordered a jacket 2 weeks ago, tracking says dispatched 29/12/25 yet royal mail are still expecting it. Tried emailing Henri Lloyd and had no reply. I appreciate Christmas can delay things but 2 weeks is a ridiculous amount of time and no reply means if I do buy Henri Lloyd again it'll be through a 3rd party

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Apologies for the delay in replying, our office has been closed from 24/12 - 05/01
I am just trying to make my way through the emails

your order left our warehouse 29/12,
Our standard delivery transit is 3-5 days

unfortunately Royal mail don't update their tracking until the order has arrived in the UK, due to the Christmas back log seems they maybe delays getting through the customs process but we are casing them daily for updates on the delivery date we are hoping they are all now updating and delivery will be ASAP

Sorry for the delay

Thanks,
Amanda

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worlds Most Awful Customer Service Ever!

It has been over 2 weeks since ordering. I got an email to say my package (containing well over £300 worth of items) was dispatched on 29th December. There is no sign of it on the tracking at all as of today.

Customer Services initially blamed it on the couriers and took absolutely no responsibility or any action to correct the problem. Now they have simply stopped replying to me and are just ignoring my request for a refund.

I asked them if they consider themselves a premium brand or offered a premium service. They don’t know!

I’ve asked them to escalate to management, take some responsibility. I’m simply being ignored.

Please do not entrust your money to these charlatans, they have plenty of competitors, who I’m certain would provide a much better service.

***

Update to the review above.

The package was finally received today.

As the delivery was so late, I no longer want the items because I had to purchase alternatives. I’ve used the Henri Lloyd returns portal to arrange the return and it’s telling me the refund amount will be £30 less than the amount I paid!!

I’ve yet again tried to contact customer services for clarification, again without a reply. Perhaps they blocked my emails?

I’m just astonished by this whole awful experience.

I’ve been a good customer to this firm over the last few years, ordering many items across multiple orders.

I’m sorry but never again!!

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hello Peter,

As explained apologies for the delay in replying, our office was closed from 24/12 - 05/01
after two weeks back log, it has taken us a little while to get through the emails apologies

your order left our warehouse 29/12,
Our standard delivery transit is 3-5 days

unfortunately Royal mail don't update their tracking until the order has arrived in the UK, due to the Christmas back log seems they maybe delays getting through the customs process

So glad it arrived

once your return reaches our UK depot, your item will be refunded in full

We don't block anyone from our emails and certainly wouldn't ever block anyone

Sorry again for the delay, in delivery and response

Thanks,
Amanda

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No update on order and no response

Ordered 23rd December,
Despatched and on its way 29th December, yet...
5th January and Royal Mail still don't have it. Worried it is lost and no response from HL customer service and no indication/out of office when bought that there would be any delay outside of the 3 bank holidays. Can see other people having same experience too which is concerning.

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hello,

Apologies for the delay in replying, our office has been closed from 24/12 - 05/01
We are just trying to make our way through the emails sorry for any delay

your order left our warehouse 29/12,
Our standard delivery transit is 3-5 days

unfortunately Royal mail don't update their tracking until the order has arrived in the UK, due to the Christmas back log seems they maybe delays getting through the customs process but we are hoping your order will update on their website today and delivery date is shown

if you need any further assistance please contact us at Info@henrilloyd.com

Thanks,
Amanda

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Orderd 2 weeks ago item not been sent

Orderd 2 weeks ago, had a “despatch” email next day with tracking number but all it says Royal Mail “sender has advised us they are sending us the item” , it’s not updated since and item has not actually been handed over to Royal Mail , sent emails and fb messages with no reply, tried calling the number on website today it is just an answer machine , seen multiple comments on their facebook page with other people in same position not received orders and had no response or communication from the company , seen a company response to a review below saying they have been closed but no mention of it to customers on ordering or any email communication but have still been making facebook posts over past week a few times a day aswell as sending out marketing emails for sales !!! very poor customer service this

EDIT - to reply to bottom comment, 29th was still 9 days ago and RM just says the same tracking we are expecting it, no mention on ordering it doesn’t come from the uk etc , still no replied to emails ,more comments on the fb people in same position and terrible service

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hello,

Apologies for the delay in replying, our office has been closed from 24/12 - 05/01
We are just trying to make our way through the emails sorry for any delay

your order left our warehouse 29/12,
Our standard delivery transit is 3-5 days

unfortunately Royal mail don't update their tracking until the order has arrived in the UK, due to the Christmas back log seems they maybe delays getting through the customs process but we are hoping your order will update on their website today and delivery date is shown

if you need any further assistance please contact us at Info@henrilloyd.com

Thanks,
Amanda

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful customer service don’t respond…

Awful customer service don’t respond back to emails and don’t answer their phones .

I bought something off the website as a Christmas gift which was different on the website to what I actually received. I questioned this and was told that I was in the wrong. Now that I want to return the item no one is replying back to me so I can raise a return on their website. There is a return portal which would be easy but they have extended their Christmas returns to 60 days which I fall into the category of, but because of this, I have to email them to get a returns label because the portal isn’t working because it thinks that I’m out of the 30 day returns period which I’m not due to the extended Christmas returns. I have sent numerous emails and tried calling but I am getting no luck and no one seems to be helping me. I have messaged on Instagram and Facebook and of course no response. I’m starting to think that this company is not very legit. If they finally reply to me and I am able to return the item then I will delete this review but until then I have no faith.

5 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hello Emily,

thank you for your feedback

Apologies for the delay in replying, our office has been closed from 24/12 - 05/01 for Christmas

Any further help you need please email Info@henrilloyd.com for our customer services

We will get this resolved for you urgently

Thanks,
Amanda

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Still waiting for my order

Two weeks now still my order hasn't arrived email them six times tried to phone them cant get in touch zero customer service steer clear you have been warned going to have to call my bank now let them know what's going on BIG WASTE OF TIME

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hello Mark,

Apologies for the delay in replying, our office has been closed from 24/12 - 05/01

your order left our warehouse 29/12,
Our standard delivery transit is 3-5 days

unfortunately Royal mail don't update their tracking until the order has arrived in the UK, due to the Christmas back log seems there maybe delays getting through the customs process but we are hoping your order will update on their website today and delivery date is shown

If you need any further help, please contact Info@henrilloyd.com

Thanks,
Amanda

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Qualità scadente. Allibito!

Buongiorno,
ho acquistato 3 Henri Lloyd Consort RW Jacket e con molto rammarico ho dovuto constatare la superficialità della manifattura oltre all’utilizzo di prodotti scadenti;
il primo acquisto presentava cuciture approssimative (fili non fissati e cuciture non in linea) nella parte posteriore dove si aprono le code;
il secondo capo presentava una tasca esterna mancante di cucitura interna, con un buco della grandezza di una mano intera; la sorpresa maggiore è stata constatare come dopo poche ore di utilizzo i polsi internamente avevano perso il colore;
il terzo capo ripeteva nuovamente la perdita di colore internamente nei polsi.
Il rivenditore di Verona presso cui ho acquistato (on line) le giacche ha sempre dimostrato disponibilità e rapidità nelle 3 sostituzioni, ma alla fine sconcertato da cotanta bassa qualità e mancanza di controlli chiederò il rimborso.
Trovo inspiegabile come un brand storico come HL possa produrre con simile scarso livello di qualità sia nella manifattura che nei materiali usati!
Una risposta è pur gradita.

14 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A fantastic company

A fantastic company. Great quality clothes with excellent customer service, quick response and very lovely people to help with my query. Thank you!

10 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Henry Lloyd once Excellent quality and customer service proved why they…

Henry Lloyd once again proved why they are one of the most reliable sailing and lifestyle brands out there.
Great quality, clean design and attention to detail — their products simply feel premium.

What impressed me the most was the customer service: quick, friendly and genuinely helpful. I had a sizing issue with my sweaters and the support team handled it smoothly and professionally, offering a solution that went far beyond standard procedures.

It feels like a brand that really cares about its customers.
Highly recommended — both the products and the experience.

8 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service.

Terrible customer service.
They don’t answer phones or respond to emails.
I’ve just had a message asking me to email them…. I’ve done that but they don’t answer emails..
Complete incompetence.

24 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hi Trevor, we're really sorry you struggled to reach us. If you email info@henrilloyd.com, the team will reach out to you and help however they can. Thanks

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing Customer Service

I cannot reccomend Henri Lloyd enough. I was bought the wrong size jumper and it was too late to sort a return out. I dealt with an amazing lady in customer services called Amanda and she went above and beyond to sort it out, when she really didn't have to at all. Shes an absolute credit to the company.
I will be making sure buy from Henri-Lloyd a lot more in the future. Great quality and stunning looking clothes.

17 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

HL45743 - return not processed

HL45743 - Return, not processed

Sent back a week ago using the pre printed method. No update to my email account as to where the garment is in the process, just silence. The material was poor and the sizing ridiculously small, I would avoid this brand it looks high end but on closer inspection it's definitely not and also very poor system for returns.

19 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Henri-Lloyd

Antwoord van Henri-Lloyd

Hello Hugo, the returns process can take up to 14 days before refund as mentioned on the website, you will have email confirmation once your refund as been actioned
Thank you for your feedback regarding the sizing. We are very sorry that we have been unable to ensure that your experience of shopping with us was more satisfactory
Please accept our sincere apologies, if you need any further assistance please contact the customer service team at info@henrilloyd.com

Thanks,

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer