Hikebalance Reviews 

206
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Their return policy states that if you live outside the US you have to pay full return shipping costs. If you are returning from the US they state they charge a $10 fee. I contacted them for a refund... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

One star is too many. This company also sells eye supplement tablets currently known as Neurobella. They take out a monthly subscription on your behalf and dont warn you about this bwfore they take m... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sizing incorrect so were a bit small. Very hard, harsh material. Extremely uncomfortable, even with socks. They smell horrendous! Currently trying to get refund but they are fobbing me off with offe... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought the shoes and took one look at the lack of support and tried to return them which is proving extremely difficult. Avoid this vendor and their cheaply made product - stick with Hoka, Brooks... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

206 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 22% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,4

Alle reviews

(206)

40 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Too narrow and no customer service

The shoes were delivered to wrong address to start with. Another pair i ordered first has yet to arrive. The shoes I got were narrow and too tight. Crowded my toes. The phone number doesn't work for customers service. I have emailed them 3 times over 1 week. No reply except auto generated one. Need refund and cancel other order. I will not pay $60.00 to ship to China. Like folks have pointed out. Very poor quality and service is very bad.

18 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re very sorry to hear about your experience with the delivery, fit, and difficulty reaching our customer service team. We understand how frustrating this must be and sincerely apologize for the inconvenience.

Please contact us directly at support@hikebalance.com so our team can review your order, assist with your refund request, and help resolve this for you as quickly as possible.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t buy from them

Don’t buy from them. The shoes came and they were too small and cheaply made. I wanted to return them, but I will have to pay shipping to China, which cost more than the shoes themselves. The website states they are located in Dover, Delaware in the United States, I guess they aren’t. They list the phone number and it never connects. Beware of this business!!!!!

10 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about your experience with the fit, quality, and return process. We understand how frustrating this must be.

Please contact us directly at support@hikebalance.com so our team can review your order and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Returns are impossible!!

The sizing is not accurate. I spent a lot of time before ordering But when they arrived the shoes were too small and very stiff and uncomfortable. Then the ridiculous process of returning begins. They keep asking for more info, etc. it’s been two weeks and I still don’t have a return label. This is not Amazon folks! Do not buy from this company if there is any possibility you may need to return!

18 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about the sizing issue and the difficulties you’ve faced with the return process. We understand how frustrating this has been for you.

Please reach out to us at support@hikebalance.com so our team can review your case directly and assist you with a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shoe size too small and too narrow

I ordered these orth shoes to see if i could stop discomfort when i spend a lot of time on my feet. Nevered bought ortho shoes before. I have been buying avia extra wide shows from walmart which are comfortable and under $30. I received my high balance shoes after waiting 3 weeks. They are slightly smaller than my walmart shoes and much more narrow. I wore them for several hours and they actually made my feet more sore. Very disappointed. So much for me using ortho shoes. Update. Hike balance opened return ticket 5 days ago and then no follow up on how to return shoes. All phone numbers are disconnected or not answered now.

16 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear that the shoes didn’t provide the comfort you were hoping for and that the fit felt smaller and more narrow compared to what you’re used to. We understand how disappointing this must be.

Please reach out to us at support@hikebalance.com so our team can review your situation and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Super Dissapointed

The shoes that were sent must not have gotten the notice about all the good things were being said about them, i.e. the toe box is not "wide" it was actually a bit cramping, the sizes run small so the [2] pairs we sent for and waited three weeks to get, are actually small and our toes went right against the front of the foot compartment. As far as comfort, I would also disagree, there is nothing special about the support or cushion that would make me want to wear these shoes for much longer than 10 minutes. Overall a bad experience and I will not order from them again. Oh, by the way the return policy is a joke too...ship back to China, at our expense, right...good bye Hike Balance.

12 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear that the shoes didn’t meet your expectations for fit, comfort, and support, and that the return process has been frustrating. We understand how disappointing this experience has been for you.

Please contact us at support@hikebalance.com so our team can review your order directly and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t believe the hype and CS Stinks.

They are deceptive in their logistics replies and shipping info. Tried to cancel order and they claimed it shipped but I could return based on their satisfaction policy. Then I got a follow up the order was processing. After multiple emails and bogus phone number attempts, they claimed, “I immediately looked into your order and it is delivered. “ it wasn’t and all their tracking info is BS. The quality, fit, material and packaging is substandard. I’ll try to return but also let my CC dispute handle issue. Extra packaging insurance and insoles also a joke.

16 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about the confusion with your order status, the challenges reaching customer service, and your disappointment with the product quality. We understand how frustrating this has been for you.

Please reach out to us at support@hikebalance.com so our team can review your order details directly and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Recieved the wrong size

Recieved the wrong size, and now their customer service line is not a valid number. Will seek a refund through my credit card company.

11 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear you received the wrong size and had trouble reaching us. We understand how frustrating this must be.

Please contact us directly at support@hikebalance.com so our team can review your order and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrid customer service - shoes run SUPER small

Ordered a pair, the size was too small. When I contacted them to request a return and replacement with the next size up, they tried to get me to just pay more to send me another pair. Then they made me send them pictures of the shoes and packaging before providing return information. The company is total crap, DO NOT BUY FROM THEM. CUSTOMER SERVICE - EMMA - IS HORRIBLE. Pay the extra and go with Merrill or another trusted brand.

1 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about your experience with sizing and the frustration you’ve had during the return process. We understand how disappointing this has been for you.

Please contact us directly at support@hikebalance.com so our team can review your case and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

These are not wide toe box shoes

False advertisement of an wide toe box shoe. They even have a diagram on their website showing a wide toe box. I ordered these shoes expecting a wide shoe that didn't squeeze my toes together. (I have gout, and narrow shoes are rather uncomfortable.) When shoes were delivered, I could see immediately that these were not the shoes that they advertised. I notified them by email, and they did respond quickly. First they offered another pair of shoes for another $29. (They Do Not Have Other Styles Of Shoes!!! Only The Same Shoes In Different Colors.) Then, they stated I could return shoes for a full refund. The shoes were shipped to me from California, BUT....
They wanted me to ship the shoes back to China. To ship back to China would be more expensive than what I paid for the shoes.
NOT as advertised and ridiculous return procedure.

13 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear the shoes did not meet your expectations for a wide toe box and that the return process has been frustrating. We understand how disappointing this experience has been for you.

Please reach out to us at support@hikebalance.com so our team can review your case directly and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unfortunately these were extremely…

Unfortunately these were extremely uncomfortable and when I went to take advantage of their guarantee, they told me I had to pay to ship back to China which was almost $60. That's the cost of the shoes!!! They refused to work with me. Customer service was non existent. HIGHLY DO NOT RECOMMEND>

10 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about the discomfort you experienced and the challenges with the return process. We understand how frustrating it is when shipping costs make a return impractical.

Please contact us at support@hikebalance.com so our team can review your situation and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The shoes are extremely poor quality

The shoes are extremely poor quality! They run small. One of the size 8 we ordered was about half inch narrower than the other. Looked like it was made for a puppet or something. These shoes rub and pinch our feet everywhere. Horrible! And while they promise to refund, you have to mail it to Asia on your own dime. If we get a a refund, remains to be seen. I have a feeling I'll have to fight this through my CC.

11 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about the quality and sizing issues you experienced, as well as the frustration with the return process. We understand how disappointing this must be for you.

Please contact us at support@hikebalance.com so our team can review your case and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shoes never arrived

Shoes never arrived. When I tried to contact them, the phone number is disconnected and they won't answer any emails. This is a complete scam and there is literally no way for me to recover the money I've already sent them. The scam pretends to be US based, but they are actually in China.

28 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

Hi Hunter,
We’re truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must be. This is not the service we aim to provide, and we’d like to urgently resolve this for you. Please contact us directly at support@hikebalance.com with your order number so we can investigate and ensure your order is either delivered or refunded immediately. We take allegations like this very seriously and want to make things right.

— The Hike Balance Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Cheap Chinese shoes

Cheap Chinese shoes. Took 6 weeks to get, don’t fit, no orthopedic insoles as advertised. After 2 weeks I got a return authorization. At my expense I am to return to CHINA with tracking. $60 even though they were shipped to me from Illinois.
These people are crooks

12 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

Hi K W,
We’re very sorry to hear about your experience and understand your frustration with the delays, product concerns, and return process. This is not the standard we strive for. We’d like the opportunity to investigate your order details and find a fair resolution for you. Please contact us directly at support@hikebalance.com with your order number so we can address this promptly. Your feedback is important, and we’ll use it to improve both our product quality and our fulfillment process.

— The Hike Balance Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I saw the great ad for a wide shoe box…and a hoax I should have seen coming. In the Future always read the Reviews before jumping on a sale.

I saw the great ad for a wide shoe box great arch support shoe online. I was convinced that these would be better than what I had been wearing which most often tended to be too narrow. Anyway I got the Two for One special, paid my PayPal pmt and waited. Two weeks later on a Friday I get a notice that the shoes will be arriving at my office on Saturday. My Door states we are not open on the weekends. The email note stated ( along with a tracking number) that they delivered the shoes at 1030 that evening. On Monday, I looked for the package at my front door assuming if they did indeed leave it there unintended, it would be gone. Sure enough nothing was there.
I looked up Hike Balances Phone contact and tried several times during the day to a busy line. I then started a series of Emails to their customer service dept. Again no response other than a note telling me they did receive the inquiry as to the whereabouts of my shoes and issued me a Number. Still no response as to who had apparently left the package and if they did so, why would a carrier leave a package outside the door to a closed business on a busy street. I'm still waiting ....

10 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

Hi ,
We’re very sorry to hear about your experience and the frustration caused by the delivery and lack of communication. This is not the service we want to provide, and we’d like to urgently investigate your case so we can get your shoes to you or arrange a suitable resolution. Please contact us directly at support@hikebalance.com with your order number and any tracking information you have, and we’ll prioritize your case immediately. We truly appreciate your patience and will do our best to make this right.

— The Hike Balance Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The shoes I ordered are too tight

The shoes I ordered are too tight. I didn't order the wrong size. Their solution was for me to buy an additional pair for $32. No other option. I wish I would have check online reviews. Not from their website.
Their final resolution was for me to pay $50 to ship them back to China. I'll find someone to give them to.
Please do not take the chance on ordering from this company.

9 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

Hi Brian,
We’re sorry to hear that the fit of your shoes wasn’t right and that the solution we offered didn’t meet your expectations. We understand how disappointing that must feel, and we’d like to see if we can find a better resolution for you. Please reach out to us at support@hikebalance.com with your order number so we can review your case and explore other options. Your feedback helps us improve our sizing guidance and service.

— The Hike Balance Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

So far , so good-- just got them

I like the shoes so far. I have been wearing orthotics for over 25 years. I basically can't wear any of my shoes without either a custom orthotic or Spence orthotics for an extended period without having pain in my arches. I ordered these shoes from hike balance because of the Facebook ad. I figured nothing else is working lets give it a try. Disappointed that it took over two weeks to get delivered, I also thought they were made here and shipped here. As soon as I ordered it said shipping label created and a couple of days later it said out for delivery. It showed a start point somewhere by Canada/New York by the St. Lawrence seaway, which I thought was strange. Any way, I received my shoes 2 days ago and wore them to work--without my orthotics and my arches didn't hurt-- but a couple of my toes did and the left side of my left foot did a little, they come with very thin cheap insoles. I put in a pair of orthopedic insoles I bought from them for $29, and a huge improvement in comfort. I wore them again today with the insoles, but not my orthotics, and again my arches didn't hurt. I recently had a pair of custom orthotics made for me-- they were the ones you step into and they imprint your feet and you mail the box off--online its advertised for $200. I did it at a place recommended to me by a doctor-- and paid $499 for them-- but they are too thick to fit into the shoes I already have-- and not low profile enough to fit into my work boots. So now I have to find a pair of shoes with a large enough toe area to fit my orthotics-- tried the orthofeet and had heel slippage. There isn't too much to these shoes from Hike balance, but so far I haven't needed my orthotics when wearing them. I paid $59-- but that's a a small price to pay if it will fix my feet. I wish they came with a composite toe for work. I id wear them to work and I can confirm that the soles for me were slip resistant on the normally humid, slippery bathroom floor. Before purchasing it said that if you wore a half size or had wide feet, to order the next full size up, I'm a 12-12.5 ordered a 13, and it fits good. I would have given 4 stars if they kept me better informed of the status of my shoes in the tracking process. When I inquired to them where are my shoes, they sent an mail that said they were out for delivery and had hyperlink to click to check on them, when I clicked on that link, it said page not found.

8 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

Thank you for taking the time to share such a detailed review! 🙏

We’re so glad to hear that you’ve been able to wear your Hikebalance shoes without your orthotics and still keep your arches comfortable — especially after 25+ years of relying on them. It’s great to know that adding our orthopedic insoles made a big improvement for you, and that the fit, slip resistance, and toe room are working well for your needs.

We truly appreciate your honest feedback about the shipping timeline and tracking updates. We’ll share your comments with our team so we can improve communication and make the delivery process clearer and more reliable.

We’re happy these shoes are bringing you relief and comfort for a fair price, and we hope they continue to serve you well — whether at work or out and about. Thank you for giving us a try!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Highly Disappointed- not worth it

The shoes were too small although I bought the recommended size. The foot box was too narrow- not at all as advertised. Now I have to pay to have the shoe returned to China. Do not buy these shoes

7 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

Hi Jack,
We’re sorry to hear that the fit of your shoes didn’t meet your expectations and that our return process has caused frustration. This is not the experience we want for our customers. Please contact us at support@hikebalance.com with your order number so we can review your case and work toward a fair resolution. Your feedback is valuable in helping us improve both our sizing guidance and product descriptions.

— The Hike Balance Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Basically these shoes are not returnable

This company needs a return ship-to address in the US and the Hike Balance ships it back to China. Basically these shoes are not returnable unless you don't mind shipping them to someone named 'John' in China. The company needs to make it clear that you must ship to China if that is how you want to go. You could charge a 20% restocking fee in lieu of asking the customer to ship back to China. Return policy needs to say user responsible for shipping back to CHINA. Watch your sales drop. Nobody wants to do that. This will impact your company's long term success.

Also the shoes are unisex but they are too loose on top for the average woman's feet.

8 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

Thank you for sharing your feedback and concerns. 🙏

We’re sorry to hear about your experience with our return process and the fit of the shoes. We understand how frustrating it can be when return details aren’t as clear as they should be, and we truly appreciate your suggestions for improving transparency. Your comments about offering alternatives like a restocking fee instead of international returns are valuable, and we’ll be sure to pass them along to our team for review.

Regarding the fit, we’ll also share your note about the upper being too loose for some women’s feet, so our design team can consider adjustments in the future.

If you’d like assistance with your return or help finding a better fit, please don’t hesitate to contact us at support@hikebalance.com — our team will do everything we can to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sizes are wrong, no returns possible

Ordered two pairs of shoes o
From hike balance on a Facebook ad. The shoes took forever to arrive, and when they did they did not fit. They appeared to be smaller than US standard sizing. I contacted them That same day after trying them on to know they didn't fit. I was told I could return them in the email but I needed to send pictures to prove condition of the product. I did so various times, and sent several pictures proving they were in brand new condition. They would not send me the return authorization. I looked up other comments on Facebook and see that others have been scammed as well. Do not do business with hike balance. They are company based in China, the package was rerouted through an address in California. But I can't return it to that address. I also don't recommend shopping on Facebook ever again.

4 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about the sizing issue, delays, and difficulty you experienced trying to get a return authorization. We understand how frustrating this process has been for you.

Please contact us at support@hikebalance.com so our team can review your situation directly and work with you toward a resolution.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Yes it is a scam

Yes it is a scam. No returns and no refunds. DO NOT BUY!

7 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hikebalance

Antwoord van Hikebalance

We’re sorry to hear about your experience and your frustration with the return and refund process.

Please contact us at support@hikebalance.com so our team can review your case and work with you toward a resolution.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer