House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER) Reviews 

1.116
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Paczka zamówiona 19 lipca, 30 lipca powinna być u mnie, do dnia dzisiejszego nic nie otrzymałam, status paczki od 19 lipca taki sam - dane przesyłki zarejestrowane, przesyłka jeszcze nie nadana. Stat... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zamówienie przyszło nie dość, że niekompletne (brak jednej bazy), to dodatkowo drugi produkt zostały wysłany w złym kolorze. Całkowity brak kontaktu - telefonu nikt nie odbiera, mail nieaktywny. No... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zamówienie złożone 07.11.2024. Wysłane podobno 22.11.2024, ale nie otrzymałem ani numeru przesyłki, ani oczywiście samej przesyłki. Wielokrotnie dzwoniłem na podany numer telefonu, ale nikt nie odbie... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Paczka doszła po 3 tygodniach - 2 tygodnie po wskazanym terminie doręczenia - i niestety nie zawierała tego, co zamawiałam. Bardzo chciałabym zwrócić towar - jestem na tym stratna i ja, i sklep, bo pr... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Cosmetica winkel

Geschreven door het bedrijf

House of Beauty Retail Ltd House of Beauty Makeup & Nails Shop Store address: 342 High Street Dorking, RH4 1QX (South London) Opening hours: Monday - Friday 10 - 7 p.m. UK Professional Nail & Beauty salon supply, authorised distributors for CND Shellac, Indigo Nails Lab, Victoria Vynn, Semilac, Słowianka Nails Trends and many more. Shop instore or online.


Contactgegevens

2,6

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 27% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,6

Alle reviews

(1.116)

57 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this company

Avoid this company — extremely poor customer service and refusal to honour consumer rights.

I purchased an ActiveShop Ultrasonic Cleaner from House of Beauty, which broke after only 2–3 months of normal use. The device cracked and stopped working completely.

After contacting the company, I was asked to return it at my own expense. Once they received the item, communication became almost impossible — emails ignored, calls unanswered, and no update for nearly two months.

When they finally responded, they claimed “liquid ingress” and refused to repair or replace it. Under the Consumer Rights Act 2015, faults within the first 6 months are legally presumed to be present at the time of sale unless the retailer can prove otherwise. They provided no evidence, no photos, no report — nothing. Just a generic statement.

We requested proof and reminded them of their legal obligations. They ignored the email completely and simply posted the broken machine back without resolving the issue.

This behaviour shows a complete lack of accountability, customer care, or understanding of UK consumer law. I strongly advise others to avoid this retailer — especially for electrical equipment — as they are unwilling to support customers when something goes wrong.

If the company resolves this properly, I will update this review, but as it stands, the experience has been extremely disappointing.

16 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Antwoord van House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that you are dissatisfied with your experience, however we would like to clarify several important points.

After the device was returned to us, it was inspected by the authorised warranty service centre. The service centre refused the warranty repair, as the product was found to be damaged due to user-related causes. A service report was prepared, clearly stating that the damage resulted from improper use, including liquid ingress, and this report was made available to the customer.

Please note that the manufacturer’s warranty does not cover mechanical damage or damage caused by improper use of the product by the user, including exposure to liquids. This type of damage is not considered a manufacturing defect and is therefore excluded from warranty coverage. As a retailer, we are not responsible for damage caused by the customer during use of the product.

We understand the Consumer Rights Act 2015; however, when an authorised service centre determines that a fault is not inherent but caused by external factors, the retailer is entitled to rely on this professional assessment. In this case, the service centre provided a clear conclusion supporting their decision.

We regret that the outcome was not what you expected, but we acted in accordance with the warranty terms and the findings of the authorised service provider. We always aim to handle complaints fairly and transparently.

Kind regards,
House of Beauty Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Brak kontaktu, brak zamówienia

Brak kontaktu, brak zamówionego
Produktu , telefon wyłączony przez cały tydzień, mail też olany… czy odzyskam pieniądze zobaczymy, ale wątpię

13 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nie polecam

Nie polecam . Kupiłam dwie próbki podkładu żeby dobrać odpowiedni kolor.
Próbki które dostałam nie są oryginalnym podkładem który zamawiałam . Maja inną konsystencję i kolor niż oryginaly podkład. Oszustowo. Nie polecam . Radzę omijać i nic nie zamawiać u nich .

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Order placed 13th november !!

Order placed 13th november !!! Didnt even want to provide 1 star. No communication via email. Found a a mobile number called it told to text the number. Provided all the details. They told me my parcel was lost. I emailed chasing this up but didnt notify me this was the case. Theu told they can resend the parcel but dont have enough to fulfill the order again. I asked how many of the items were in stock. No response. Asked to be refunded the difference if it cannot be fulfilled. No response. Asked for an update. Told i was would recieve one the next day which is today the 4th december. No update. No emails checked my spam folder. No comminication. Awful company. Will be contacting the bank to get my money back

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

brak przesyłki, brak kontaktu z firmą!!!!!

zamówienie złożyłam przed tygodniem, miała być dostawa w ciągu 1-2dni, a do dziś żadnego powiadomienia! telefon podany jako kontakt, nie odpowiada(abonent czasowo niedostępny, zostaw wiadomość). oczywiście nikt nie odpowiada na zostawione wiadomości!!! wyłudzanie pieniędzy, zgłoszę do banku

1 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't buy from them

Don't buy from them. Paid 9.99 for express delivery but it was not sent on time. Missing product in the parcel. Worst customer service ever. 2 weeks and I am still waiting. Avoid.

14 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid! Avoid! Avoid!

I ordered e-file, which never arrived and seller ignoring my text messages, calls, customer phone not working… Don’t buy anything from this shop!!! Shame

25 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Antwoord van House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Dear Aiste,

We are sorry to read this review, however it is not accurate.

The order was delivered to the selected pick-up point, where it was waiting for collection in accordance with the courier’s procedure. The customer was notified by the courier, but the parcel was not collected.

We do respond to messages and calls, and our customer service details are working correctly. We always encourage customers to contact us directly so we can clarify any delivery issues promptly.

We regret that this misunderstanding resulted in such a review and remain available to assist if needed.

Kind regards,
House of Beauty

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zamówiłam 9 listopada lakiery hybrydowe…

Zamówiłam 9 listopada lakiery hybrydowe (tylko u nich jeszcze były). Nie wiem dlaczego nie sprawdziłam opinii w necie,a zawsze to robię. Do dzisiaj 20 listopada nawet na stronie nie widnieje,że cokolwiek zamawiałam,a dostałam potwierdzenie na maila. Zgłoszone do banku. Wyłudzanie pieniędzy. Szok! Dostałam maila 28 listopada z numerem nadania paczki. Czekam i czekam no i się doczekałam 4 Grudnia ruszyła. Przewidywany termin na jutro czyli 5 Grudnia. Licze,ze dotrze do mnie całe zamówienie. Opóźnienie ponad 2 tygodniowe i żadnej wiadomości,że dostawa będzie opóźniona.

9 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a great experience shopping here

I had a great experience shopping here. The customer service was very friendly and helpful, the shipping was fast and the products are of great quality. Everything arrived exactly as described. I highly recommend this store. My first but not last order :)

6 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not trust! Avoid!

I purchased 2 items at the beginning of September 2025. The total came to £550. Only half of the order arrived. The dust collector that I’ve paid £331.55 never arrived. Seller is avoid answering my calls and is not responding to my messages. Avoid at all cost!

9 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Antwoord van House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Dear Anna,

We are sorry to read this review, as it does not reflect the actual course of events.

The dust collector mentioned in this review was delivered successfully, which was confirmed by the courier’s tracking information. Despite this, the customer reported that the item had not arrived and communicated with us in an aggressive manner.

We repeatedly requested clarification and proof, and at the same time asked for the return of payment for the product that had already been delivered. Unfortunately, cooperation was extremely difficult, and the matter was only resolved after we contacted a colleague of the customer within the same industry.

We always strive to handle any issues professionally and fairly, and we respond to all messages. We regret that this situation escalated unnecessarily and that an inaccurate review was left.

If anyone has questions regarding an order, we encourage direct contact, we are always happy to help.

Kind regards,
House of Beauty

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad experience

I ordered a Kolinsky brush from this store. It was shown as in stock on their website. I received an email saying that my order was confirmed and shipped within one day. However, even after four weeks, the product never arrived.They took the money for the product but didn’t issue a refund. They’re trying to deceive me by claiming the product was delivered. I’m completely dissatisfied and do not recommend shopping here.

28 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Antwoord van House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Dear Ibrahim,

The order was shipped the same day and delivered the next day. The customer provided a completely different shipping address, and in the PayPal case, he provided a completely different address. The order was delivered upon signature and confirmed as delivered by Royal Mail. We have reported the matter to PayPal.

Kind Regards,
House of Beauty Team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid! Avoid! Avoid! You won't receive your order!

I placed an order with this company, and it has never arrived. Despite several emails, the only response I received was a Royal Mail tracking number showing the parcel as “delivered to Tottenham DO” — not to my actual address !!!
The tracking record claims the delivery happened on 29 September 2025, even though my order confirmation email stated the estimated delivery date was between 3–7 October 2025. This is clearly inconsistent.
I have not received any item, no delivery card, and even after checking with my neighbours, it’s evident that nothing was delivered. The company has not provided a solution, a refund, or even a proper explanation.

30 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Antwoord van House of Beauty Retail Ltd (BRITISH RETAILER)

Dear Ibrahim,

Thank you for your feedback. We have reviewed your order and can confirm that your parcel was sent with delivery confirmation and required a signature upon receipt. According to Royal Mail’s GPS tracking data, the parcel was delivered to the correct delivery address and was signed for at the time of delivery.

We would also like to note that this is the first time we have received a negative review regarding a parcel being delivered earlier than expected in this case, your order arrived the next day after dispatch.

As the delivery was successfully completed and verified, we are unfortunately unable to issue a refund for this order. We kindly recommend checking with anyone at your address or nearby who may have accepted the parcel on your behalf.

Kind regards,
House of Beauty Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought a gel nail kit for my fiancée

Bought a gel nail kit for my fiancée — I had no clue what I was doing, but the website was easy to use and had everything clearly explained. The delivery was quick, and she’s really happy with the set… which means I’m in her good books too!

2 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

Excellent customer service, super helpful and friendly! All my questions were answered quickly, and my new lamp is absolutely beautiful. I’m really happy with my purchase, thank you 💛

1 oktober 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer