We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely appalling service from hpi! Trying to sell my car which showing a stolen marker which incorrect! I can’t sell until this is done, Hpi said this be removed with 1 week! 5 weeks on still sayi... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had a CAT S on my vehicle history after a year of owing it. However, I had never had an accident or damage. I requested for information of this damage and how it was recorded. After a couple of days... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company is currently completely useless not taking calls locked out of account 3 months ago now sending payment demands, but haven’t provided a service. Tried several times to call them 50 minute... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ran an HPI check on our vehicle and the details came up as a Land Rover 130 when in actuality it is a 90. How do we update the data source as clearly it is incorrect?

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Licentie- en registratiebureau

Geschreven door het bedrijf

HPI is the originator of UK vehicle provenance checks. We have been checking the histories of used cars since 1938. The HPI Check will tell you if the vehicle you are looking to buy is stolen, on finance or has been written off by an insurance company. We have the widest repository of data and our services underpin the UK Retail, Fleet, Finance and Insurance industries. The HPI Check also includes a guarantee up to £30,000 with unique clone cover. Make sure the next vehicle you buy has an HPI Check so you can ensure it is a good car. PLEASE NOTE - https://hpicheck.com/ HPI is a registered trademark and unique to hpicheck Any other site or purveyor referring to "HPI" or offering "HPI" services is infringing copyright and Intellectual Property. We take action against all such operators. PLEASE BE SURE YOUR ARE WORKING WITH THE APPROVED HPI ORGANISATION BEFORE COMPLETING YOUR TRANSACTION.


Contactgegevens

1,8

Slecht

TrustScore 2 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 90% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,8

Alle reviews

(1.306)

36 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really easy to navigate around site

Really easy to navigate around site. Got my report quickly and lots more information. Brilliant

23 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Jacqueline, thank you for your review. We’re delighted to hear you found the site easy to use and that your report was delivered quickly with the level of detail you were expecting.

Your feedback is much appreciated and we’re glad you had a positive experience.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unable to redeem multichecks

Unable to redeem multichecks. I keep get redirected to start and pay again

14 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Karthik, thank you for your review. We’re sorry to hear about your experience redeeming your multi-check purchase.

This isn’t the experience we want anyone to have when using HPI, and we understand how frustrating it must be to be redirected back to payment.

We’d like to resolve this for you as quickly as possible. Please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference and the email used at purchase (please don’t share details publicly), and our team will prioritise this.

At HPI, we’re committed to making vehicle checks simple, reliable, and stress-free — and we’ll work with you to put this right.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wish I checked here first

I wish I checked here first. Cannot redeem multi checks and there is no support. Logged multiple tickets with there service desk and no response. Very poor service.

2 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Jay, thank you for your review. We’re sorry to hear about your experience redeeming your multi-check purchase.

This isn’t the experience we want anyone to have when using HPI, and we understand how frustrating it must be to be redirected back to payment.

We’d like to resolve this for you as quickly as possible. Please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference and the email used at purchase (please don’t share details publicly), and our team will prioritise this.

At HPI, we’re committed to making vehicle checks simple, reliable, and stress-free — and we’ll work with you to put this right.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible company

Terrible company, website unclear as to actual checks, didn't respond to emails clearly, despite three requests to provide details of complaints procedure they continue to ignore me. Also not transparent with respect to pricing, they are expensive and there are many cheaper alternative providers of the same information.

3 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Richard, thank you for sharing your concerns.
Customers can purchase a single vehicle history check, or choose our Multi Check option, which allows up to three individual checks to be used when needed. We only offer checks at the following rates: Basic £9.99, HPI Check £19.99, or Multicheck £29.97. If you are seeing anything different, please ensure you are using our official website https://www.home.hpicheck.com
We’re sorry if this wasn’t clear during your visit or if the experience felt confusing. We continually review how our options are presented to ensure customers can make informed decisions before purchasing.
If you’d be willing to discuss your experience further, please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference and we’d be happy to review this with you directly.
Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Charged 3 times, no refund given

The payment page doesn't work - it says payment failed but I was charged 3 times. Customer service are utterly useless and refused a refund of extra charges - I am having to recover the funds through my bank, wasting more of my time.

19 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Joe, we’re sorry to hear this situation led to a chargeback. We understand how frustrating his must have been.
We’d really appreciate the opportunity to review what happened and support a resolution directly with you.
Please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference and transaction details so we can investigate fully and assist.
Our goal is always to provide a transparent and trustworthy service, and we’ll do everything we can to help resolve this.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

These people are scammers. do not use!

Why can I not give zero stars?

This is a fraudulent, straight out front for a telephone call scam pretending to purchase an advertised car but insisting on a check that you pay for!

19 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Barry, thank you for taking the time to share your feedback and we want to help.
PLEASE NOTE: We wish to clarify that we do not sell packages or subscriptions for HPI Checks as you have described. Customers can only purchase a single vehicle history check, or choose our Multi Check option, which allows up to three individual checks to be used when needed.
In the first instance, please can we ask that you review the order details (vendor name, service purchased, any billing details) plus the identity of the website you purchased from. If you still believe this may relate to an official hpi check from https://www.home.hpicheck.com simply contact hpi@hpi.co.uk with relevant details (dates, contact method, references), so that we can formally investigate on your behalf.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unable to redeem multichecks

Unable to redeem multichecks. I keep get redirected to start and pay again

18 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Mr Learmond, thank you for your review. We’re sorry to hear about your experience redeeming your multi-check purchase.

This isn’t the experience we want anyone to have when using HPI, and we understand how frustrating it must be to be redirected back to payment.

We’d like to resolve this for you as quickly as possible. Please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference and the email used at purchase (please don’t share details publicly), and our team will prioritise this.

At HPI, we’re committed to making vehicle checks simple, reliable, and stress-free — and we’ll work with you to put this right.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrendous website and system

Horrendous website, dodgy scammers, purchased a multi check package, they send you a code to email which you are meant to be able to use within 2 years for 2 additional vehicle checks. When you put in the code with the reg of vehicle you want to check it will redirect to another website Solera hpi check and ask for vehicle reg then ask for captcha code 5-6 times then give you option to pay again. Absolutely rubbish system and service, DO NOT USE this rubbish.

15 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Bala, thank you for your review. We’re sorry to hear about your experience redeeming your multi-check purchase.

This isn’t the experience we want anyone to have when using HPI, and we understand how frustrating it must be to be redirected back to payment.

We’d like to resolve this for you as quickly as possible. Please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference and the email used at purchase (please don’t share details publicly), and our team will prioritise this.

At HPI, we’re committed to making vehicle checks simple, reliable, and stress-free — and we’ll work with you to put this right.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Failure to complete check

I purchased a 3 car check on 21/12 is now the 24th and i have not received any comms. I was told that my payment was pending and until its finalised by HPI. I will not get any checks. Why have HPI not proceeded. Because HPI HAVE DRAGGED THEIR FEET I HAVE LOST THE CAR I WANTED. Other detail providers have much better customer relations and do a good check.
JOE

24 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi - we have sent you a request for further information. Please can you supply and we will review as a priority - many thanks

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Its just a rip-off

I hadn't even heard of this company before I tried to sell my car. I was then told by the dealer that I was trying to sell it to that the information on the system on engine type and mileage was incorrect. Despite having the V5 and full service report I was told they couldn't investigate as it wasn't me who requested the check. I had to pay £20 to obtain the report the dealer had already given me. The data shows that the car has a diesel engine on one part of report and a petrol engine on other. Shouldn't they at least be looking into these sort of descrepencies rather than expect their "customers" to chase around finding the information that they were never asked to provide in the first place. I now have to get the manufacturer to inform DVLA who will then need to inform HPI Check that the information that they obtained form somewhere or other is incorrect

8 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waste of money

I am very disappointed with my experience using HPI Check. I was charged twice for the same report, and the information provided was incomplete and far below expectations. For the price they charge, the report should include full details, but instead it felt basic and unhelpful.

I contacted them for support and a refund, as being double-charged and receiving an inadequate report is unacceptable. Based on my experience, I cannot recommend HPI Check. There are other services that offer clearer, more detailed reports at better value.

3 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Robert, thank you for raising this report. We’re sorry the report didn’t meet expectations or appeared incomplete.

Accuracy and reliability of data are at the core of what we do, so we’d like to review this carefully.

Please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference so we can investigate and confirm next steps.

We take data quality seriously and will ensure this is investigated thoroughly.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers!!!

Terrible company!! SCAMMERS !! Took £19 from me even when a REG was wrong (was not the correct REG number for any car). Instead of confirming the motor, it just took the money and later told me that there was no motor registered to the REG ! ! ! STAY AWAY ! ! !

27 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shameless company

Absolutely shameless company, tried to use the hpi check , didn’t work yet yet the charged my card £365.00 now opened a dispute with my credit card company .
AVOID AT ALL COSTS!!
SCAMMERS

18 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Said card was declined

Said card was declined, yet still took my money and I didn’t received the goods I paid for. Now making a charge back to my card via my bank . AVOID SCANMERS!!

19 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Gemma, we have reviewed our website payment experince and thank you for bringing this to our attention. We’re sorry for the concern and frustration this has caused.

This isn’t the experience we aim to provide, particularly when it comes to payments, where trust is essential.

We’d like to investigate this as a priority. Please contact hpi@hpi.co.uk with your order reference, transaction date/time, and the last four digits of the card used (please don’t share full card details publicly), and we’ll take this forward urgently.

At HPI, we take payment security and customer trust extremely seriously, and we’ll work with you to resolve this as quickly as possible.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

pos no response waited 1 hour no…

pos no response waited 1 hour no response.

1 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Dan, we’re very sorry you haven’t received a response. This isn’t the level of service we aim to provide.

We’d like to resolve this for you as quickly as possible. Please email hpi@hpi.co.uk with your previous ticket number or order reference and include “Trustpilot review” in the subject line so we can prioritise your case.

Providing timely support is a key part of the service we strive to deliver, and we’ll make sure this is addressed.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers clear as day

Scammers clear as day, avoid like the plague, try to request customer service but no account or user doesn’t exist, had to block them by bank on the original hpi check payment - I bought from HPIcheck but was billed by bridtishdrive

Just to add to my review that reply they added is a joke - the website was HPI and the bill was britishdrives - if you want proof of a scam there it is, imagine a company trying to defend that they take action against that type of stuff 😂

26 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Rob, thank you for taking the time to share your feedback and we want to help.
PLEASE NOTE: We wish to clarify that we do not sell packages or subscriptions for HPI Checks as you have described. Customers can only purchase a single vehicle history check, or choose our Multi Check option, which allows up to three individual checks to be used when needed.
In the first instance, please can we ask that you review the order details (vendor name, service purchased, any billing details) plus the identity of the website you purchased from. If you still believe this may relate to an official hpi check from https://www.home.hpicheck.com simply contact hpi@hpi.co.uk with relevant details (dates, contact method, references), so that we can formally investigate on your behalf.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Charge you £39.90 for some subscription that you have no idea about. Disgusting

As another review has said, they charge you a good price for a HPI check but a week later I was charged £39.90 but them for no reason? Apparently it’s a subscription service, absolute CON. Companies like this shouldn’t be allowed. Disgusting don’t bother

13 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Louis, thank you for taking the time to share your feedback and we want to help.
PLEASE NOTE: We wish to clarify that we do not sell packages or subscriptions for HPI Checks as you have described. Customers can only purchase a single vehicle history check, or choose our Multi Check option, which allows up to three individual checks to be used when needed.
In the first instance, please can we ask that you review the order details (vendor name, service purchased, any billing details) plus the identity of the website you purchased from. If you still believe this may relate to an official hpi check from https://www.home.hpicheck.com simply contact hpi@hpi.co.uk with relevant details (dates, contact method, references), so that we can formally investigate on your behalf.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely disappointed, they refused to help!

Absolutely disappointed!
They added wrong information in my car history. Information that can be easily fixed by searching my car on DVLA. And yet, they refuse to help me or fix it unless I paid £19 for a check online.
Their error was stopping all 3 agencies that used it from buying the car. So now, I can't sell my car and need to pay them for a fix. That's ridiculous.
When I called them today, they wouldn't let me speak with anyone else, because apparently they had only one person in the office and said that i should ask the companies that run the checks to put in a claim.
So now, I need to go through a third party company, depend on them to do it in order for HPI to fix.a mistake that THEY DID and IT'S COSTING ME.
I ended up with no solution and just the hopes that this will somehow get sorted by other company that is helping me.

25 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fraudulent website - unauthorised charges

Fraudulent website - got charged £39 the day after, although this wasn't what I signed up for. Ridiculos that they can charge that after a one time payment. DO NOT USE THIS WEBSITE!

Update: despite them claiming their company is not associated with this charge, I can confirm that they are the ones who attempted this charge, they just did so under a different name, which made it initially hard to track down and cancel this recurring payment from my account. The confusion is intentional from their part, and the hundreds of reviews that also experiecned the same scam confirm this.

22 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo hpi check

Antwoord van hpi check

Hi Ana, thank you for taking the time to share your feedback and we want to help.
PLEASE NOTE: We wish to clarify that we do not sell packages or subscriptions for HPI Checks as you have described. Customers can only purchase a single vehicle history check, or choose our Multi Check option, which allows up to three individual checks to be used when needed.
In the first instance, please can we ask that you review the order details (vendor name, service purchased, any billing details) plus the identity of the website you purchased from. If you still believe this may relate to an official hpi check from https://www.home.hpicheck.com simply contact hpi@hpi.co.uk with relevant details (dates, contact method, references), so that we can formally investigate on your behalf.

Kind regards,
Customer Support Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer