John Henric Reviews 

1.378
•
TrustScore 3 uit 5

2,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Uten å tulle, noe av det værste jeg har prøvd. Ser veldig fint ut på nettsiden, men den kvaliteten der er så krise. 100% bomull liksom. Får bedre på Temu. Åpenbart at de ikke lager klær selv. Ald... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Har ägt två väskor från dem och tycker kvaliteten har varit bra, speciellt på lädret i sig. Öglorna för axelremmarna skulle möjligtvis kunna vara av hårdare metall, dem gnager sig igenom sakta men säk... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Snygga och prisvärda kläder av mycket bra kvalitet. En enda gång av mina många inköp från John Henric har hänt att ett plagg gick sönder efter kort tids användning. Men då fick jag på nolltid all hj... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beställde ett par solglasögon men efter 3 månader var dem fortfarande inte levererade. Jag skrev många gånger m n de slutade svara. Till slut fick jag pengarna tillbaka efter att jag lagt ner timmar p... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Herenmode

Geschreven door het bedrijf

John Henric - Välkommen till vår värld av accessoarer och kläder för män.


Contactgegevens

2,9

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 95% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,9

Alle reviews

(1.378)

88 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Så bra kvalité och pratade med en tjej…

Så bra kvalité och pratade med en tjej på kundtjänst som var så hjälpsam och duktig!

10 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej Kajsa,

Tack så mycket för din fina feedback! Det gläder oss att höra att du är nöjd med kvaliteten på våra produkter och att du fick så bra hjälp av vår kundservice.

Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att dela din positiva upplevelse, och vi kommer självklart att framföra dina fina ord till vårt kundserviceteam.

Vi hoppas att du får mycket glädje av ditt köp och önskar dig varmt välkommen tillbaka!

Med vänliga hälsningar,

John Henric

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Premium Marketing - Average Quality

I have to admit I'm genuinely disappointed.

This brand does an excellent job selling a Scandinavian lifestyle and the idea of "affordable luxury." The marketing is polished, the storytelling is compelling, and it creates the expectation that you're buying something noticeably superior.

Unfortunately, the product doesn't live up to that promise.

The quality is perfectly average—certainly not bad, but absolutely nothing that justifies paying two or three times the price of similar knitwear from lesser-known brands. The sweater feels very thin, the finishing is unremarkable, and there isn't a single detail that makes it stand out.

The label says "Made in China," which, to be clear, is not an issue for me. Today, many excellent products are manufactured in China. My disappointment has nothing to do with the country of origin, but with the value proposition.

I paid 60€ (it was on sale, lucky me and feels sorry to those who paid fyll price), I was expecting a more premium quality, craftsmanship, or thoughtful design details—not simply a logo sewn into the collar.
You can find absolutely the same product at H&M or similar affordable brand for 20€

In the end, I feel like I paid for branding and marketing rather than for a genuinely superior garment.

Sadly, this will be my first and last purchase from this brand.

10 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hi Ludwig,

Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet the expectations you had when purchasing from us.

We understand that quality, materials, and value for money are important factors when choosing a product. While we are glad to hear that the country of manufacture itself was not the concern, we appreciate your comments regarding the overall feel, finish, and expectations of the garment.

We continuously work to improve our products and take feedback like yours seriously. We’re sorry that this particular item did not provide the level of quality and satisfaction you were hoping for.

Thank you again for sharing your honest thoughts, as it helps us understand where we can continue to improve.

Best regards,

John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Långsam returhantering

Efter över en månad är min retur inte hanterad.
Kontaktad kundservice men inte fått någon svar.
Kommer aldrig mer handla från John Henric!!!

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej Amanda,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att din retur ännu inte har hanterats och att du inte har fått svar från vår kundtjänst. Det är inte den servicenivå vi vill erbjuda.

Vi vill gärna undersöka vad som har hänt och hjälpa dig att få ärendet löst så snabbt som möjligt. Vänligen kontakta vår kundtjänst igen och hänvisa till ditt tidigare ärende, så kommer vi att prioritera din förfrågan och följa upp den internt.

Vi ber om ursäkt för förseningen och den frustration detta har orsakat.

Vänliga hälsningar,
John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rekommenderas ej - Katastrofalt

Annulerar delar av ordern. Nu råkade det vara matchande plagg, som var essentiellt för den tillställningen jag skulle delta på. Detta har John Henric gjort utan att meddela mig som kund. Svarar dessutom inte på mitt support ärende. Rekommenderas ej. Ganska billigt att bli av med er för evigt, 400 kr. Kunde varit värre. Aldrig mer.

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej Ronny,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att en del av din order behövde avbrytas på grund av att produkten tog slut i lager. Vi förstår att det blev extra frustrerande när det gällde matchande plagg som du hade beställt till ett särskilt tillfälle.

Vi ber även om ursäkt för att du inte fått svar på ditt supportärende inom rimlig tid. Det är inte den servicenivå vi strävar efter.

Vi vill gärna undersöka vad som har hänt och se om det finns något mer vi kan göra för att hjälpa dig. Vänligen kontakta vår kundtjänst igen och hänvisa till ditt tidigare ärende, så ser vi till att följa upp det så snart som möjligt.

Vi uppskattar din feedback och beklagar återigen att vi inte levde upp till dina förväntningar.

Vänliga hälsningar,
John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avråder starkt från att handla hos John Henric

Jag avråder starkt från att handla från John Henric.

Enligt deras hemsida ska ordrar packas och skickas inom kort, med leverans inom ett par arbetsdagar. När min order fortfarande inte hade packats efter 10 dagar valde jag att kontakta kundtjänst för att häva köpet.

Jag fick sedan besked om att ordern hade registrerats som retur och att återbetalning skulle hanteras. Nu har det gått nästan en månad sedan dess, och ärendet är fortfarande inte löst.

Jag rapporterade returen till Klarna för över två veckor sedan, men Klarna väntar fortfarande på att John Henric ska bekräfta den. Under tiden ligger betalningskravet kvar för en order som aldrig ens levererades.

Kundtjänsten har varit under all kritik: långsam, otydlig och utan någon faktisk lösning. Jag har kontaktat dem upprepade gånger, men mitt senaste mejl har fortfarande inte besvarats, trots att det snart har gått två veckor.

Om ni svarar här att jag ska kontakta kundtjänst igen missar ni helt poängen: jag har redan gjort det, flera gånger, utan att ärendet har kommit vidare.

Jag har fått lägga tid på att jaga både John Henric och Klarna för något som borde ha lösts direkt av företaget. Trots att jag aldrig fick ordern levererad har jag fortfarande ett öppet betalningskrav och ingen bekräftad lösning.

Det här är bland den sämsta kundservice jag varit med om. Jag kommer inte handla där igen och rekommenderar verkligen andra att tänka sig för innan de gör det.

26 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej Samuel,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen den frustration och de besvär som det här ärendet har orsakat.

Det här är självklart inte den upplevelse vi vill att våra kunder ska ha. Vi förstår att det är extra frustrerande när en order aldrig skickas och att återbetalningen samt hanteringen mot Klarna drar ut på tiden.

Vi vill gärna undersöka vad som har hänt och se till att ditt ärende blir löst så snart som möjligt. Vänligen kontakta vår kundtjänst igen och hänvisa till din tidigare kontakt med oss, så kommer vi att prioritera ditt ärende och följa upp det internt tills det är helt löst.

Vi ber om ursäkt för den tid och det besvär detta har orsakat och hoppas få möjligheten att rätta till situationen.

Vänliga hälsningar,
John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bestilte klær for en uke siden som nå…

Bestilte klær for en uke siden som nå er satt på salg. De sier de ikke vil refundere mellomlegget med mindre jeg sender ordren i retur og legger inn ny bestilling.

3 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hei Andreas,

Takk for at du deler tilbakemeldingen din. Vi forstår at det kan føles frustrerende når en vare du nylig har kjøpt blir satt ned i pris kort tid etter bestilling.

Våre priser og kampanjer kan endres, og vi følger de retningslinjene som gjelder for prisjusteringer. Vi beklager dersom dette har ført til en uheldig opplevelse for deg.

Dersom du ønsker mer hjelp med saken din, anbefaler vi at du kontakter kundeservice med ordrenummeret ditt, slik at de kan se nærmere på situasjonen og hjelpe deg videre.

Med vennlig hilsen,

John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Kjøpte nylig en sort pc veske og den…

Kjøpte nylig en sort pc veske og den legger igjen sorte merker på alle klærne mine. Kjøpte også en filds jakke, jakken var veldig dårlig kvalitet. Stoffet føles billig og av dårlig kvalitet. I tillegg mye rot med forsendelsene.
Vil nok ikke kjøp noe mer fra denne butikken.

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hei Jonas,

Takk for at du deler tilbakemeldingen din. Vi beklager å høre at produktene og leveringsopplevelsen ikke har levd opp til forventningene dine.

Det er selvfølgelig ikke slik det skal være at en veske etterlater merker på klær, eller at en jakke oppleves som å ha dårlig kvalitet. Vi tar slike tilbakemeldinger på alvor og ønsker å undersøke dette nærmere.

Vi anbefaler at du kontakter kundeservice med ordrenummeret ditt og gjerne bilder av eventuelle problemer, slik at de kan hjelpe deg med saken og finne en best mulig løsning.

Vi beklager ulempene du har opplevd, og takker for at du gjør oss oppmerksomme på dette.

Med vennlig hilsen,
John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Väldigt dåligt kundbemötande

30 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej,

Tack för att du delar din feedback. Vi beklagar att du upplevde vårt kundbemötande som dåligt. Det är självklart inte den upplevelse vi vill ge våra kunder.

Vi tar dina synpunkter på allvar och vill gärna förstå vad som har hänt för att kunna hjälpa dig vidare. Du är välkommen att kontakta vår kundservice med ditt ordernummer och mer information om ärendet, så ser vi till att undersöka situationen.

Tack för att du uppmärksammar oss på detta.

Med vänliga hälsningar,

John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremt oseriöst företag

Extremt oseriöst företag. Säljer produkter på ett pris sedan kräver dig på pengar efter när du fått hem varorna! Handla ej här

1 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej Emil,

Tack för att du delar din feedback. Vi beklagar att situationen har upplevts som frustrerande.

I detta fall berodde det på ett felaktigt pris som visades på vår hemsida och som behövde korrigeras. Vi förstår att detta kan ha varit en besvikelse, särskilt efter att beställningen redan hade genomförts, och vi beklagar den olägenhet detta medförde.

Vi arbetar kontinuerligt med att säkerställa att informationen på vår hemsida är korrekt och tar denna typ av händelser på allvar.

Om du har frågor kring ditt ärende är du välkommen att kontakta vår kundservice, så hjälper de dig vidare.

Med vänliga hälsningar,

John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

VERY BAD

I rarely leave negative reviews, but this experience with John Henric has been unacceptable.

I placed an order for a tie and pocket square and paid extra for expedited shipping. The total I paid was $122 because I needed the items quickly. They were supposed to arrive within 4 days, but more than two weeks later UPS still hadn’t even received the package. Apparently, the order was lost somewhere in John Henric’s warehouse before it was ever shipped.

After opening a claim, customer service simply apologized, refunded me only $93, and closed the case without any explanation as to why I wasn’t refunded the full amount I paid. I paid $122, received nothing, and was refunded only $93.

Not only did I miss the event I ordered these items for, but I also lost money because of their mistake. Poor logistics, poor communication, and even worse customer service. I expected them to make things right, but instead I was left paying for an order I never received.

I will never order from John Henric again and cannot recommend them to anyone.

26 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Dear Khalil,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the issues surrounding your order and understand how disappointing this situation has been, especially since the items were needed for a specific event.

We are very sorry that your order was delayed due to a warehouse handling issue and that you did not receive the products as expected. We also understand your frustration regarding the refund amount and the communication you received.

Our customer service team will contact you directly to review your case and ensure that this matter is resolved properly. We take your feedback seriously and want to make things right.

Once again, we apologize for the inconvenience and disappointment this has caused, and we appreciate the opportunity to address your concerns.

Kind regards,
John Henric Customer Service

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Har returneret en vest for snart to…

Har returneret en vest for snart to uger siden og har ikke modtaget min returnering. Og de bare ikke på mails
Så vær sikker på jeres køb så I ikke skal returnere

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej Nicolai,

Tack för att du delar din feedback. Vi beklagar att du fortfarande väntar på din återbetalning och att du inte har fått svar på dina mejl. Vi förstår att det är frustrerande att behöva vänta på en återkoppling efter en retur.

Vi vill gärna hjälpa dig att kontrollera statusen på din retur och se till att ärendet hanteras så snart som möjligt. Vänligen kontakta vår kundservice med ditt ordernummer och information om returen, så kan de undersöka detta vidare.

Vi ber om ursäkt för besväret och tackar för ditt tålamod.

Med vänliga hälsningar,

John Henric

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Very positive experience overall

Very positive experience overall. I’ve placed four orders, all delivered to Canada within a week. The clothing quality is excellent, and I’m a big fan of their clean, Nordic‑inspired aesthetic.

The only drawback is that shipping doesn’t include customs clearance or duties. Most global retailers I shop with offer this, and the FedEx brokerage fees can be quite high. If they improved this part of the experience, it would easily be a five‑star brand for me.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Dear Constantin,

Thank you for your kind review and for choosing us for your wardrobe purchases!

We are delighted to hear that you have been happy with both the quality of our products and the delivery experience to Canada. It is especially rewarding to know that you appreciate our Scandinavian design aesthetic.

We also appreciate your feedback regarding customs clearance and duties. We understand that brokerage fees can be frustrating, and we recognize the value of a more seamless import experience. Feedback like yours is important to us as we continuously evaluate how we can improve our international shipping options.

Thank you again for taking the time to share your experience. We hope to welcome you back soon!

Kind regards,

John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible company

Terrible company. Bought a £200 jacket that was never delivered and they concluded that I was to blame not UPS despite never seeing the parcel and there being no proof of delivery.

Wouldn’t order from here again and suggest you don’t either

16 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hi,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear that you feel disappointed with your experience. We understand how frustrating it can be when a delivery does not go as expected.

We always strive to provide the best possible service and take all customer concerns seriously. While we regret that we were unable to meet your expectations in this case, we appreciate you taking the time to share your experience with us.

Kind regards,
John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Finger Weg!!!

Die Krawatten stinken nach Chemie und bei einer Retoure muss man eine „Bearbeitungsgebühr“ von 7,50€ plus die Versandkosten bezahlen. Zudem sehen die Farben der Krawatten anders als auf den Bildern aus und die Qualität wirkt minderwertig. Finger weg!

30 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hallo,

vielen Dank für Ihr Feedback.

Es tut uns leid zu hören, dass die Krawatten nicht Ihren Erwartungen entsprochen haben. Das ist selbstverständlich nicht die Erfahrung, die wir unseren Kunden bieten möchten.

Bitte kontaktieren Sie unseren Kundenservice direkt mit Ihren Bestelldaten. Wir schauen uns Ihren Fall gerne genauer an und helfen Ihnen selbstverständlich weiter. Sollte das Produkt nicht der Beschreibung entsprochen haben, erstatten wir Ihnen selbstverständlich auch die Rücksendekosten.

Wir entschuldigen uns für die entstandenen Unannehmlichkeiten und freuen uns darauf, eine Lösung für Sie zu finden.

Mit freundlichen Grüßen
John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Varning

Varning! Brukade vara bra men är nu helt bedrövligt, både gällande kvalitet och kundbemötande. Köpte en tröja på nätet som visade sig vara trasig, JH vägrade ersätta den.
Handla på egen risk!

2 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse.

Det är tråkigt att höra att du känner dig missnöjd med både produkten och hanteringen av ditt ärende.

Vi tar all feedback på stort allvar och arbetar kontinuerligt med att utveckla både våra produkter och vår kundservice. Även om vi inte alltid kan godkänna en reklamation uppskattar vi att du tar dig tid att dela med dig av dina synpunkter.

Med vänliga hälsningar,
John Henric

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fick väldigt bra service av Lova på…

Fick väldigt bra service av Lova på butiken på Frölunda torg. Väldigt nöjd.

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej,

Stort tack för de fina orden!

Det gläder oss att höra att du är nöjd med ditt besök hos oss och att Lova på Frölunda Torg gav dig en så bra upplevelse. Vi kommer självklart att vidarebefordra din feedback till henne.

Tack för att du tog dig tid att lämna en recension, och varmt välkommen tillbaka!

Vänliga hälsningar,
John Henric

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammy practices - you won't receive what your ordered

I ordered a full suit using the suit deal.
About a week later I received the shirt and pants but the vest was missing.

I contacted the support which said they would enquire.

A week later I asked for an update, they said the vest was sent by them and would not provide any aditionnal information.

I paid 400€ for a shirt & pants and I'm labeled as a thief.

I never had any issues using suit supply or other providers.

Overall my experience is clearly negative and would disadvise ordering from this brand.

26 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Köpte 3 slipsar som alla höll en väldig…

Köpte 3 slipsar som alla höll en väldig bra kvalitet.
Frakttiden var dessutom väldigt kort.
Kanske något dyra slipsar, men med kvalitet och leveranstid i åtanke, så var det faktiskt värt det.

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Hej Peter,

Tack så mycket för din fina recension! 😊

Vad roligt att höra att du är nöjd med både kvaliteten på slipsarna och den snabba leveransen. Vi strävar alltid efter att erbjuda produkter med hög kvalitet och en smidig köpupplevelse, så det betyder mycket att höra att du tycker det varit värt det.

Vi hoppas få välkomna dig tillbaka igen framöver!

Vänliga hälsningar,

John Henric

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

It is nice clothing and i ordered…

It is nice clothing and i ordered multiple items from them. But I do have to say that the clothing is very fragile, two polos already show holes after maybe 6-7 washes. Pants still hold up great.

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Dear Bram,

Thank you for your review and for ordering from us multiple times, we truly appreciate your support!

We’re very happy to hear that you like the clothing overall and that the trousers have held up well. At the same time, we are sorry to hear about your experience with the polos. That is of course not the quality experience we want our customers to have.

Please feel free to contact our customer service directly with more information or photos of the affected items, and we’ll gladly take a closer look into this for you.

Thank you again for taking the time to share your feedback!

Kind regards,

John Henric Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Pretty good quality for cheap price but…

Pretty good quality for cheap price but some stuff are a little missleading

13 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo John Henric

Antwoord van John Henric

Dear Kazak,

Thank you for your review! We’re happy to hear that you found the quality good for the price.

We also appreciate your feedback regarding some things feeling misleading. Customer feedback like this is very valuable to us, and we will take it into consideration as we continue improving both our products and communication.

If there is anything specific that felt unclear or misleading, you are very welcome to contact our customer service directly, we would be happy to look into it further and help clarify.

Thank you again for taking the time to share your experience!

Kind regards,

John Henric Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer