We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I cannot recommend the customer service of Joule enough. After a failure of a hot water cylinder the team was responsive to the request for replacement under warranty. They were patient and understand... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Problem fixed in a day thanks to quick response by JouleUK and supply of part under Warranty. Thanks also to very efficient and kind engineer Alan Foss who attended.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I always find Joule really easy to deal with. Everyone in the team is helpful, knowledgeable and quick to come back to us when we need anything. Delivery times are excellent and stock availability i... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Krissy at Joule was able to fully answer our queries relating to out position re air source heat pump commissioning, registration and warranty. She kindly sent details of terms re the extended 5 ye... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Verwarmingsapparatuur leverancier

Geschreven door het bedrijf

The UK's leading hot water cylinder & renewable heating experts. Integrated hot water & heating systems designed for work, home and the built environment. Tel: 0330 808 8488 Web:www.jouleuk.co.uk


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

170 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 20% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(170)

35 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you. Well done.

I cannot recommend the customer service of Joule enough. After a failure of a hot water cylinder the team was responsive to the request for replacement under warranty. They were patient and understanding as I tried to source a plumber which took longer than I anticipated, and continued to remain in touch over this extended period. Delivery and collection was handled through the Joule offices at no extra cost to me. After investigation of the returned (failed) cylinder, my initial outlay for the replacement cylinder was refunded. Once again I cannot thank the team enough. Particular mention should be made to Izzy, Carlie and Krissy.

28 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Gregor,

Thanks for the fab review.

I am happy to hear you have had a positive experience.

I will pass your feedback onto the Customer Service team.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Carlie Dermot and Krissy both very…

Carlie Dermot and Krissy both very helpful, going the extra mile for myself, quick and efficient service

24 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Jade,

Thanks for the great review.

It's great to hear the team were able to find a speedy resolution for you.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Problem fixed in a day.

Problem fixed in a day thanks to quick response by JouleUK and supply of part under Warranty. Thanks also to very efficient and kind engineer Alan Foss who attended.

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Peter,

Thank you for your review.

I am happy to hear we were able to resolve your issue.

I will pass your positive feedback on to the team.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service

As usual, prompt, competent and excellent service.

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hey Alan,

Thanks for the review.

I am happy to hear you were happy with the service you received.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Customer service

Kristina in Customer services dealt with my enquiry from start to finish and was very helpful every step of the way.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Neil,

Thank you for your review.

I am glad to hear you were happy with the service Kristina provided.

We are always here and happy to help.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company to work with

I always find Joule really easy to deal with. Everyone in the team is helpful, knowledgeable and quick to come back to us when we need anything. Delivery times are excellent and stock availability is generally really good too.

They’re a great company to work with and make things very straightforward from our side.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi,

Thanks for your great review.

It is great to hear that you've found the team helpful, responsive, and easy to work with.

We really appreciate your support and and we are always here to assist you.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This would be the 2nd time I’ve used…

This would be the 2nd time I’ve used Joule & they are always helpful & friendly & offer a great service

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Tracy,

Thank you for your positive review.

It is great to hear you have continued to receive great support from the team.

We are always happy to help and appreciate you taking the time to share your feedback.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Krissy at Joule was very helpful

Krissy at Joule was able to fully answer our queries relating to out position re air source heat pump commissioning, registration and warranty.
She kindly sent details of terms re the extended 5 year warranty period.
This completely allays our concerns.
Great job!

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Good Morning Derek,

Thank you for your review. I am pleased to hear that you were happy with the support Krissy provided. I will be sure to pass your feedback on to her.

Krissy and the team are always happy to help.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

very impressed with there comissioning…

very impressed with there comissioning service very informative

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi,

We are happy to hear you had a positive on site experiencing.

Thank you for your positive review and have a great day.

Thanks again,

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Warranty referral - repair

Arranged a warranty referral for a customer (we installed a product for) and they were helpful, arrival on time and resolve the issue.

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi,

I am happy to hear you had a positive experience.

Do not hesitate to contact our team if you require any further assistance.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

prompt response

prompt response, legit customer service

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi,

Thank you for your positive review.

Our team are always happy to assist.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Disappointing experience with Joule

Disappointing experience with Joule, although the issue was eventually resolved.

Our Joule hot water cylinder, installed in 2023, developed an internal leak and was confirmed to have failed due to a suspected manufacturing defect. To Joule’s credit, their customer service team were generally polite and responsive, and they did eventually arrange a replacement cylinder under the 25-year manufacturing warranty. The £300 deposit process was also refunded once the faulty unit had been inspected.

However, the overall experience was frustrating. Despite the cylinder failing after only around three years, we were left responsible for the full cost of removing the failed unit and installing the replacement, which was approximately £450. While I understand the labour warranty period had expired, this was not a failure caused by installation, servicing, or misuse — it was a manufacturing defect with the cylinder itself.

I feel a manufacturer should show more goodwill in circumstances where a relatively new product has failed and the customer has incurred significant costs due to a defect. The warranty process also involved a lot of back-and-forth, providing extensive evidence, arranging deposits, and waiting for inspection before the matter could be concluded.

Ultimately, Joule did provide a replacement cylinder, and the staff I dealt with were helpful, but the lack of any contribution towards the costs caused by a premature product failure has left me disappointed. A more customer-focused approach would have resulted in a much higher rating.

9 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi James,

I would like to start by apologising that your cylinder failed and for any inconvenience this may have caused.

Having looked at the information you have provided, I can see your cylinder is now outside of the 12-month labour warranty. Unfortunately, this means we are unable to contribute towards the labour costs on this occasion, in line with our warranty terms and conditions. I'm sorry if this isn't the outcome you were hoping for.

While we haven't been able to offer the resolution you wanted, I am pleased to hear that you were happy with the service you received from our Customer Service team.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve brought many cylinders from joule…

I’ve brought many cylinders from joule over the years and I’m always happy with their service. The customer service from joule is exceptional and always get back to me quickly. Great company

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Terry,

It's great to hear that you are happy with the service you have received and continue to receive from our Customer Service Team.

Thanks for the great feedback – I will pass this on to the team.

Thank you

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

system developed a fault while on…

system developed a fault while on holiday got in touch with them phone calls and e mails nothing to much trouble. they came out repaired ,new board fitted, all up and running . the entire system was explained to me by their brilliant fitter plus some short cuts couldnt fault them

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Malcolm,

Thank you for your positive review.

I am happy to hear you had a positive onsite experience.

I will pass your feedback onto the attending engineer.

Have a lovely day.

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very professional efficient friendly services

Working with the Joule team is always so easy. Krissy and the rest of the team are fantastic, whether responding by phone or email.

I regularly complete unvented-cylinder warranty registrations as part of our air-source heat pump installations, and the process is extremely efficient. We usually receive the warranty certificates immediately or on the same day, which is hugely helpful and allows us to send complete handover packs to our clients promptly.

Thank you, Krissy and the Joule team, for your continued support and excellent service.

2 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Good Day,

Thank you for your great review.

We are always happy to help.

Thanks again.

Joule UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very generous, size down

Quick, efficient service and product delivered next day.
I purchased the Joules Warmwell coat in green which is so well made, but unfortunately it was huge. I have reordered a size smaller in brown as green now sold out, so fingers crossed. A great purchase in the sale too.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Question

Question
Are Joule UK intending to compensate house holders and developers for the misleading information of the Joule Kodiak system?

Firstly the larger Samsung heat pumps (16kw) cannot reach flow rates required to achieve the economies quoted.
So in effect are no where near as efficient as their figures would have you believe!! This is misleading and could even be deemed.... Miss-selling.

Secondly all sales of Joule Kodiak systems prior to mid 2024 were sold without the requirement of a minimum water volume. This was only later sneaked in to the installation manual.
How many customers out there have suffered in winter months with no heating whilst Joule UK denied any responsibility even though they were fully aware of the problems, but refused to admit it due to the anticipated cost to themselves.

10 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am currently in the midst of a house…

I am currently in the midst of a house extension which required our water cylinder being moved. Unfortunately during its move a small dial came of and got lost. I tried all our local suppliers and online but was unable to find the part. The team at Joules customer service have been amazing and after a couple of emails with photos of the part I have been informed a new part is on its way. Extremely grateful and satisfied customer, well done Joules customer service 5☆

8 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Sharon,

Thank you for your glowing review.

We are happy to hear our Customer Service team were able to assist you.

Please do not hesitate to contact us if you require any further assistance - We are always happy to help.

All the best,
The Joule Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Being very quick to respond

Being very quick to respond, and dealt with the issue very well. Krissy was very helpful and the customer care was great.

31 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi John,

Thank you for your kind review—we really appreciate your feedback.

We’re delighted to hear your issue was handled quickly and that Krissy provided such helpful support. We’ll be sure to pass your feedback on to her.

Thanks again for your support!

The Joule Team!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic customer service

Fantastic customer service, particularly from Izabella. The install and commissioning was not without its problems, but the team helped us through with any issues to get the end result we all strived for. Thankyou

20 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Joule UK

Antwoord van Joule UK

Hi Andy,

Thanks so much for your kind review.

We’re delighted to hear Izabella and the team supported you through the process and got everything to the right end result. We’ll be sure to pass on your feedback.

All the best,
The Joule Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer